معرفی و دانلود کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مدیریت ریسک و تهدید

عکس جلد کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مدیریت ریسک و تهدید
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مدیریت ریسک و تهدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مدیریت ریسک و تهدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مدیریت ریسک و تهدید

عادل شیرازی و عارف شیرازی در کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مدیریت ریسک و تهدید به موضوعاتی چون انواع تهدیدات، تروریسم، ضد تروریسم و چیستی وظایف یک مأمور امنیتی در این شرایط پرداخته‌اند و راهکارهایی اساسی را برای شناسایی این‌گونه تهدیدات به‌طور مفصل بیان کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مدیریت ریسک و تهدید

امروزه، مدیریت ریسک یک مفهوم مهم و اساسی در زمینه‌های امنیت، حفاظت از دارایی و پیشگیری از جرم است. اصول مدیریت ریسک به شما کمک می‌کند در منابع محدود خود که شامل زمان، نیروی انسانی و هزینه‌ می‌شود صرفه‌جویی کنید. علاوه بر این، لازم است خود را با مجموعه‌ی گسترده‌ای از تهدیدات احتمالی وفق دهید؛ چراکه ممکن است در هر سازمانی با آن‌ها روبه‌رو شوید. در کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مدیریت ریسک و تهدید با مجموعه‌ای از راهکارهای عملیاتی در این حوزه آشنا خواهید شد. شما می‌توانید برای همگام‌ شدن با تغییرات محیطی از راه حل‌های موجود در این کتاب استفاده نمایید.

در این اثر عادل شیرازی و عارف شیرازی با ذکر پایه‌ها و مبانی تاریخی مدیریت ریسک، موضوع را به‌شکل ریشه‌ای برایتان شفاف‌سازی می‌کنند. در فصول مختلف کتاب به مباحثی چون شناسایی و تعریف عناصر اصلی مدیریت ریسک امنیتی، توضیح فرآیند مدیریت ریسک، تفاوت بین تروریسم بین‌المللی و داخلی، بررسی مفاهیم انتخاب و برنامه‌ریزی حمله و... پرداخته خواهد شد و درباره‌ی نحوه‌ی مدیریت وضعیت اضطراری به عنوان یک عملکرد سازمانی حیاتی مطالب مفیدی می‌آموزید.

تأکید بر اهمیت شناسایی مخاطره، تحلیل آسیب‌پذیری و ذکر ذی‌نفعان داخلی و خارجی که در شرایط بحرانی دخیل هستند، از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب است که به شما کمک می‌کند دیدی همه‌جانبه نسبت به موضوع تهدیدات امنیتی پیدا کنید و تکنیک‌های لازم را جهت برقراری امنیت ضدتروریستی فرابگیرید.

کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مدیریت ریسک و تهدید، حاصل پژوهش و همکاری عادل و عارف شیرازی‌ست که به همت انتشارات صفرتاصد تدوین شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای

مجموعه‌ی 12 جلدی افسران حفاظت حرفه‌ای در زمینه‌ی امنیت ملی و حفاظتی نوشته شده‌ و شامل موضوعاتی چون «مبانی و اصول امنیت و حفاظت»، «ارتباطات در امور امنیتی و حفاظتی»، «وظایف افسران حفاظت»، «پیشگیری از جرم و حفاظت فیزیکی»، «ایمنی و حفاظت از آتش‌‌‌سوزی» و... می‌شود. محتوای این مجموعه با توجه به منابع جدید و به‌روز دنیا به نگارش درآمده و راهنمایی کاربردی در جهت آموزش نیروهای حفاظتی و امنیتی است.

کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مدیریت ریسک و تهدید مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب برای کارکنان سازمان اطلاعاتی ایران جهت حفظ امنیت ملی و آگاهی از دانش‌های روز مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مدیریت ریسک و تهدید می‌خوانیم

ایده‌ی "ریسک" و "مدیریت ریسک" منحصر به حوزه‌ی امنیت نیست. در واقع، برای ما کاملاً جدید است. این ایده احتمالاً از صنعت مالی نشأت گرفته است، جایی که ریسک‌ها می‌توانند منجر به از دست دادن میزان قابل توجهی پول یا فرصت‌ برای رشد دارایی‌های مالی شوند. در سال‌های اخیر، ریسک اقتصادی با ضرر و زیان‌های عمده در بازارهای مالی جهانی و رسوایی‌های عمومی مانند فروپاشی انرون (2001) و پرونده‌ی کلاهبرداری بمی مادوف (2008) مورد تأکید قرار گرفته است. در واقع، طرح مادوف به عنوان "بزرگترین کلاهبرداری مالی در تاریخ" توصیف شده است.

نگرانی برای مدیریت ریسک در زمینه‌های دیگر مانند تجارت، علوم و فناوری، سیاست، و بیمه نیز حیاتی است. در واقع، درجاتی از ریسک تقریباً در هر تصمیم تجاری وجود دارد. آیا باید خط تولید جدیدی ایجاد کنیم؟ آیا باید با یک شرکت خاص سرمایه‌گذاری مشترک یا مشارکت ایجاد کنیم؟ آیا باید محصولات‌مان را در کشور یا منطقه‌ی دیگری از جهان تولید یا توزیع کنیم؟ تجارت را گسترش دهیم؟ تسهیلات جدیدی ایجاد کنیم؟ پاسخ به هر یک از این سؤالات می‌تواند منجر به رشد فوق‌العاده‌ی یک شرکت و درآمد آن شود. یا می‌تواند (از لحاظ تجاری) به معنای فاجعه باشد.

اگر از دیدگاه خود درباره‌ی این سؤالات فکر کنیم، می‌توانیم دریابیم که پاسخ‌ها معمولاً دارای پیامدهای ریسک امنیتی نیز هستند. به همین دلیل، بسیار حائز اهمیت است که متخصصان امنیت در بحث و گفتگو درباره‌ی تصمیمات مهم تجاری یا سازمانی شرکت داشته باشند./در خصوص زمینه‌هایی مانند تحقیق و توسعه‌ی علمی و کاربرد فناوری‌های جدید نیز همین امر صدق می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مدیریت ریسک امنیتی
مبانی تاریخی مدیریت ریسک
مدیریت ریسک امنیتی چیست؟
دو عنصر اصلی: ارزیابی و کاهش
اتخاذ یک رویکرد مدیریت ریسک استراتژیک
فرآیند مدیریت ریسک
نمودار پراکندگی احتمال در برابر پیامد
بنیان یک استراتژی کاهش
پنج راه مقابله با ریسک
امنیت لایه‌ای (دفاع عمیق)
اقدامات کاهش
ایجاد یک برنامه برای موقعیت و محیط
نقش مأمور حفاظت حرفه‌ای
مأمور
مشتری یا مراجعه‌کننده
ارائه‌دهنده‌ی خدمات امنیتی (شرکت امنیتی)
روندهای نوظهور
خلاصه
آزمون فصل اول - مدیریت ریسک امنیتی
فصل دوم: برنامه ریزی وضعیت اضطراری
مقدمه
انواع وضعیت‌های اضطراری بالقوه
مطالعات موردی
گستره‌ی مشکل
ملاحظات برنامه‌ریزی وضعیت اضطراری
سیستم مدیریت حوادث ملی (NIMS)
روابط با رسانه‌ها
تدوین طرح واکنش اضطراری
بررسی و ادغام طرح واکنش به وضعیت اضطراری
آموزش و آزمایش
ارزیابی طرح واکنش به وضعیت اضطراری
روندهای نوظهور
نتیجه‌گیری
آزمون فصل دوم - برنامه ریزی وضعیت اضطراری
فصل سوم: تروریسم
مقدمه
تروریسم چیست؟ معضل تعریف
چرا خشونت؟ چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند؟
دلیل این اقدام
بین‌المللی
داخلی
چگونه به نظر می‌رسند: از افراد گرفته تا سازمان‌ها
انتخاب هدف و حملات
آمادگی‌های امنیتی و اقدامات دفاعی
روندهای نوظهور
آزمون فصل سوم - تروریسم
فصل چهارم: ضدتروریسم و حفاظت از افراد مهم
مقدمه
اقدامات و فعالیت‌های تروریستی
استراتژی ضدتروریست
استراتژی‌های دفاعی تروریسم
تکنیک‌های ضدتروریستی در سازمان‌ها/تأسیسات
تکنیک‌های ویژه برای امنیت ضدتروریست
پیشرفت حرفه‌ای برای متخصصان حفاظت شخصی
متخصصان حفاظت شخصی (PPS)
حفاظت از فرد مهم
موقعیت‌های گروگان‌گیری
دریافت تهدید گروگان‌گیری
گروگان‌ گرفته‌ شدن
مذاکره
سندروم استکهلم
حملات انتحاری
روندهای نوظهور
آزمون فصل چهارم - ضد تروریسم و حفاظت از افراد مهم
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مدیریت ریسک و تهدید
نویسنده،
ناشر چاپی صفرتاصد
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات147
زبانفارسی
شابک978-622-677067-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مدیریت ریسک و تهدید

برای دریافت کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مدیریت ریسک و تهدید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.