معرفی و دانلود کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: تحقیقات در حفاظت و امنیت

عکس جلد کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: تحقیقات در حفاظت و امنیت
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: تحقیقات در حفاظت و امنیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: تحقیقات در حفاظت و امنیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: تحقیقات در حفاظت و امنیت

عادل شیرازی و عارف شیرازی در کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: تحقیقات در حفاظت و امنیت بر شیوه‌های نوین تحقیقات و فنون تخصصی تهیه‌ی گزارش، تحلیل صحنه‌ی جرم و... مروری خواهند داشت و یکی از مهم‌ترین مهارت‌های امنیتی را به فعالان این حوزه می‌آموزند.

درباره‌ی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: تحقیقات در حفاظت و امنیت

تحقیقات از واژه‌ی لاتین investigere گرفته شده که به معنی رد یا اثر است و می‌تواند دارای انواع گوناگونی باشد؛ از پرسیدن سؤالات ساده و تهیه‌ی گزارش‌های کوتاه تا معاینه‌ی کامل پزشکی قانونی. این امر نیاز به دقت زیادی دارد و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود. در کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: تحقیقات در حفاظت و امنیت، نتایج پژوهش عادل شیرازی و عارف شیرازی را در این حوزه خواهید خواند.

معمولاً تصور می شود تحقیقات جنایی یا امنیتی یک فرآیند بسیار تخصصی است که فقط پلیس و کاراگاهان خصوصی می‌توانند از عهده‌اش بربیایند. درحالی‌که با ​​افزایش روزافزون گروه‌های جنایتکار و تورریسم سازمان‌یافته، پرسنل امنیت در این فرآیند نقش پررنگی را ایفا می‌کنند و به‌همین‌سبب افزایش آگاهی عموم مردم، مدیران، دانشگاهیان و خود مأموران نسبت به این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.

مأموران اطلاعات و مشاوران معمولاْ بیشترین ارتباط را با فعالیت تحقیقاتی دارند و می‌توانند وجود موقعیت‌های خسارت‌آفرین را به مدیریت گزارش دهند. آن‌ها باید از تبعات قانونی مربوط به تفتیش افراد، وسایل نقلیه و غیره آگاه باشند تا ملاحظات حریم خصوصی نظارت رعایت شود.

در کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: تحقیقات در حفاظت و امنیت با جزئیات لازم پیرامون تاریخچه‌ی امر تحقیقات، مدیریت تحقیقات و تدابیر متخصصان این حوزه آشنا می‌شوید. این کتاب از سوی نشر صفرتاصد منتشر شده و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای

مجموعه‌ی 12 جلدی افسران حفاظت حرفه‌ای در زمینه‌ی امنیت ملی و حفاظتی نوشته شده‌ و شامل موضوعاتی چون «مبانی و اصول امنیت و حفاظت»، «ارتباطات در امور امنیتی و حفاظتی»، «وظایف افسران حفاظت»، «پیشگیری از جرم و حفاظت فیزیکی»، «ایمنی و حفاظت از آتش‌‌‌سوزی» و... می‌شود. محتوای این مجموعه با توجه به منابع جدید و به‌روز دنیا به نگارش درآمده و راهنمایی کاربردی در جهت آموزش نیروهای حفاظتی و امنیتی است.

کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: تحقیقات در حفاظت و امنیت مناسب چه کسانی است؟

خواندن این اثر به پرسنل سازمان اطلاعاتی ایران کمک می‌کند دانش خود را در راستای حفظ امنیت ملی به‌روز کنند.

در بخشی از کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: تحقیقات در حفاظت و امنیت می‌خوانیم

مأموران حفاظت دارای لباس رسمی در گشت‌زنی یا مأموران جلوگیری از ضرر و زیان لباس شخصی باید کاملاً با محیط گشت خود آشنا باشند. آنها باید بتوانند تشخیص دهند چه چیزی درست نیست. در بسیاری موارد، شرایط غیرعادی یا غیرقابل‌توضیح، نشانگر فعالیت مجرمانه است. بازرس در گشت باید ابتدا بتواند مواردی که کاملاً درست نیستند را تشخیص دهد، مثلاً وسیله‌ی نقلیه‌ای که در یک مکان غیرمعمول پارک شده است، افرادی که عکس می‌گیرند، رویه‌های غیرمعمول دفع زباله، دیوارنویسی‌، حرکات دست، پارچه یا "رنگ"‌های استعمال‌شده در اطراف منطقه، افرادی که به روشی غیرمعمول با دیگران صحبت می‌کنند و غیره. این لیست بیشمار است.

هر نشانه می‌تواند معنای مختلفی داشته باشد؛ تروریست‌ها یا جنایتکاران در حال نظارت بر یک هدف، سرقت مواد اولیه، فعالیت گروه تبهکاری یا خرید و فروش مواد مخدر. درسی که باید در مورد تحقیقات یاد گرفت این است که پرونده‌های بسیار مهم از طریق حوادث کم‌اهمیت حل‌وفصل می‌شوند. قاتلان در پارکینگ غیرقانونی یا سرقت مغازه گرفتار می‌شوند. در حالی‌که کارآگاهان و سایر متخصصان تحقیقاتی ممکن است قطعات حوادث را کنار هم بچینند، این مأمور گشت است که چیزی را یادداشت می‌کند و بر اساس آن عمل می‌کند تا اطلاعات اصلی را عرضه نماید.

مشاهدات کوچک اغلب نتایج بزرگی به همراه دارند: "مورد کوچک و کم‌اهمیت، بسیار حائز اهمیت است." در همین راستا، مرور سوانح، حملات تروریستی یا اعمال خشونت در محیط کار همگی نشانه‌هایی دارند که در شرف وقوع هستند. پس از وقوع رویداد مضر، غالباً ذکر می‌شود که تمام نشانه‌هایی که باید زودتر دیده می‌شدند، وجود داشتند. شاید ایفای بهتر نقش مأمور اطلاعات یکی از ابزارهای اقدام اصلاحی قبل از شروع فاجعه باشد. پرسنل حفاظتی برای ایفای نقش مأمور اطلاعات، باید بتوانند آنچه را که به وضوح مشاهده می‌کنند گزارش دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تدابیر و عملکردهای متخصصان امنیتی
مقدمه
تحقیقات و حفاظت از دارایی در کنار یکدیگر
منطق تحقیقات
تاریخچه‌ی تحقیقات
تحقیقات مقدماتی
تحقیقات تکمیلی
اطلاعات
ارتباط
یادداشت‌ها و گزارشات
حسابرسی
بازپرسی‌ها
بازپرسی‌های تحقیقاتی یا متمرکز
مخبران
تحقیقات مخفی
سرویس‌های خرید
نظارت
تحلیل رفتار/شرایط
شهادت در رویه‌های قانونی و شبه قانونی
مدیریت تحقیقات
نتیجه‌گیری
روندهای نوظهور
آزمون فصل اول – تدابیر و عملکردهای متخصصان امنیتی
فصل دوم: رویه‌های صحنه‌ی جرم و حادثه
مقدمه
حادثه چیست؟
صحنه
خطرات یک صحنه‌ی حادثه
محافظت و حفظ صحنه
شواهد
یادداشت‌برداری‌ مفصل و دقیق
کار با مجریان قانون و بازرسان
نتیجه‌گیری
آزمون فصل دوم - رویه‌های صحنه‌ی جرم و حادثه
فصل سوم: بازپرسی و اظهارات
مقدمه
بازپرسی چیست؟
قدرت ارتباطات
فرآیند بازپرسی
پایان بازپرسی
نتیجه‌گیری
روندهای نوظهور
آزمون فصل سوم – بازپرسی و اظهارات
فصل چهارم: مبانی نظارت
مقدمه
انواع کلی نظارت
نظارت شخصی مخفی
نظارت شخصی آشکار
نظارت الکترونیکی مخفی
نظارت الکترونیک آشکار
الزامات تجهیزات
مسائل حریم خصوصی
ضبط و نگهداری
آزمون فصل چهارم - مبانی نظارت
فصل پنجم: گزارش نویسی و یادداشت‌های میدانی
مقدمه
اهمیت گزارش‌نویسی
یادداشت‌های میدانی
گزارشات باید مکتوب باشند
چه چیزی باید گزارش شود
ویژگی‌های گزارشات خوب
آزمون فصل چهارم - گزارش نویسی و یادداشت‌های میدانی
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: تحقیقات در حفاظت و امنیت
نویسنده،
ناشر چاپی صفرتاصد
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات125
زبانفارسی
شابک978-622-6770-72-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: تحقیقات در حفاظت و امنیت

برای دریافت کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: تحقیقات در حفاظت و امنیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.