دانلود کتاب برنامه 30 روزه برای ترک سیگار


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب برنامه 30 روزه برای ترک سیگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب برنامه 30 روزه برای ترک سیگار

کتاب برنامه 30 روزه برای ترک سیگار نوشته‌ی دانیل اف. سیدمن و مهمت از با ارائه راهکارهایی مفید و کاربردی به تمامی افراد سیگاری کمک می‌کند تا در جهت سلامت و تندرستی خود گام‌هایی مثبت بردارند.

با وجود آن که زیان‌های اجتماعی و روانی مصرف دخانیات هر روز آشکارتر می‌شود، مصرف سیگار و قلیان در کشورهای در حال توسعه هر ساله حدود 3 الی 4 درصد افزایش می‌یابد. به نظر شما چرا؟ این پرسش شاید در ذهن خیلی از مردم باشد، اما تاکنون جواب جامع و کاملی به آن داده نشده است، به همین خاطر دکتر دانیل اف. سیدمن (Daniel F. Seidman) در کتاب برنامه 30 روزه برای ترک سیگار (Smoke-free in 30 days: the pain-free, permanent way to quit) سعی دارد پرده از راز حقایقی بردارد که شما را به پاسخ این پرسش مهم نزدیک خواهد کرد.

هدف دکتر دانیل سیدمن در این کتاب کمک کردن به افرادی است که خواهان ترک سیگار هستند، کارى که امکان دارد ساده یا گاهى اوقات گیج‌ کننده و ناامید کننده باشد. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد که اعتیاد جسمانى بزرگ‌ترین مانع بر سر راه غلبه کردن نیست. بلکه بزرگترین مانع بر سر راه مردمى که در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند، از دست دادن اعتماد و هیجانى است که تجربه مى‌کنند.

دکتر دانیل اف. سیدمن در کتاب جدید خود، می‌کوشد به افراد سیگاری‌ کمک نماید تا از طریق یک برنامه کاربردی دوره ترک اعتیاد خود را به صورت کامل سپری کنند. او افراد سیگاری را طبق یک برنامه گام به گام شفاف راهنمایى مى‌کند و به آن‌ها در بازسازى اعتماد هیجانى‌شان کمک می‌نماید. بدین صورت افراد مى‌توانند بر اعتیادشان پیش‌دستى کنند و اجبار ذهنى سیگار کشیدن و وابستگى هیجانى به سیگار را که در انواع اعتیاد به مواد شیمیایى وجود دارد، پشت سر بگذارند.

طبق این برنامه دکتر سیدمن‌ تاکنون هزاران نفر از سیگار رهایى موفقیت‌آمیز داشته‌اند! او خود نیز مدت‌ها پیش این مسیر را طى کرده است بنابراین مى‌تواند در اجتناب کردن از چاله‌ها و راه‌هاى بن‌بست شما را یاری کند؛ چرا که همین چاله‌ها و راه‌هاى بن‌بست روحیه بسیارى از سیگاری‌ها را تضعیف مى‌کند و آن‌ها را به سمت سیگار کشیدن براى سال‌ها و به خطر انداختن سلامتى‌شان مى‌کشاند.

در پایان باید بدانید، محتوای این کتاب حاوی داستان‌ها و مثال‌های گوناگونی است که در کلینیک دکتر سیدمن اتفاق افتاده‌اند، همچنین تمرین‌های موجود در این کتاب به روشن شدن توصیه‌های او کمک مى‌کند.

دانیل اف. سیدمن را بیشتر بشناسیم:

دکتر دانیل سیدمن از استادان برجسته‌ی دانشگاه کلمبیا محسوب می‌شود. او تاکنون به هزاران نفر کمک کرده است تا سیگار را ترک کنند.

کتاب برنامه 30 روزه برای ترک سیگار مناسب چه کسانی است؟

اگر شما عضوى از خانواده یا دوست افراد سیگارى هستید و مى‌خواهید بدانید که چگونه مى‌توانید به بهترین شکل به یک فرد سیگارى کمک کنید، این کتاب به شما کمک خواهد کرد، زیرا توسط فردى با دانش و تجربه عمیق در این زمینه نوشته شده است و به سیگاری‌هایى که کاملاً به دنبال تغییر مسیر زندگى بدون کشیدن سیگار هستند، کمک مى‌کند.

در بخشی از کتاب برنامه 30 روزه برای ترک سیگار می‌خوانیم:

باربارا اس زمانى که به جلسه آمد یک مشکل جدى، مهم و پیشرونده داشت. برادرش با او زندگى مى‌کرد و سرطان ریه داشت و از طرفى دیگر ملاقات‌ کنندگان روزانه آپارتمان او، زمانى که همدیگر را مى‌دیدند، سیگار مى‌کشید. زمانى که ملاقات‌ کنندگان آن‌ جا را ترک مى‌کنند، او یک و یا دو سیگار مى‌کشد. خانه او بوى توتون و سیگار مى‌دهد که تمایل او را براى مصرف تشدید مى‌کند. برادر او بیرون از آپارتمان سیگار مى‌کشد اما در را باز مى‌گذارد و دود سیگار وارد خانه مى‌شود و این امر تمایل او را بیشتر مى‌کند. هنگام بعد از ظهر، زمانى که تنهاست، نگرانى باربارا در مورد برادرش و مشکلات جسمى خودش غیرقابل تحمل مى‌شود. در این حالت، سیگار کشیدن براى او یک عادت مى‌شود و در سرتاسر روز پاداش‌ دهنده است. در این شرایط او به کشیدن 1 تا 3 سیگار در روز، به مدت چند هفته ادامه داد و از سیگار کشیدن آزار روانى مى‌دید. او به ندرت از نیکوتین استنشاقى استفاده مى‌کرد در حالى که قبل از ترک سیگار خیلى به او کمک مى‌کرد. من به او توصیه کردم مشکلش را با برادرش در میان بگذارد و از او بخواهد زمانى که بیرون از خانه سیگار مى‌کشد در را باز نگذارد و سیگارهایش را خارج از خانه بگذارد. من همچنین پیشنهاد دادم که برادرش نیز براى ترک به جلسات در کلینیک بیاید.

دو هفته بعد او به کلینیک آمد و با این‌ که 8 روز از ترک سیگارش مى‌گذشت، از تمایلات قدرتمند رنج مى‌برد. گرچه نگرش خوبى داشت، اما در حال تقلا و مبارزه بود. زمانى که مضطرب مى‌شد، تمایلات او بیشتر مى‌شد و از نیکوتین استنشاقى بیشترى استفاده مى‌کرد. او در یک روز، به سیگارهاى برادرش پک‌هاى زیادى زده بود اما توانسته بود به سرعت الگوى سیگار نکشیدنش را دوباره برقرار کند. سرطان ریه برادرش وخیم‌تر شده بود و این امر انگیزه او را افزایش داده بود و از طرفى به طور کل احساس مى‌کرد به خاطر برادرش خیلى خیلى افسرده شده است.

 ۲۷۲ صفحه، ۱ مگابایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-600-118-183-2 

چاپ ۱۳۹۳: ۲۸۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۸۰۰۰ ت - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

سخن ویراستار
پیشگفتار
یادداشت نویسنده
مقدمه
بخش یک: اعتیاد شما به سیگار و چگونگى غلبه بر آن
فصل اول: چرا هنوز سیگار مى‌کشید درحالى‌که مى‌خواهید آن را ترک کنید؟
فصل دوم: شما چه نوع سیگارى‌اى هستید؟
بخش دو: آمادگى براى ترک
فصل سوم: تصمیم‌گیرى درباره این‌که چگونه
فصل چهارم: آیا براى ترک به پزشک نیاز دارید؟
فصل پنجم: هفته گذشته شما چگونه بوده است؟
بخش سه: در حال ترک سیگار
فصل ششم: ترک سیگار شما چگونه خواهد بود؟
فصل هفتم: برنامه‌ریزى براى جلوگیرى از عود
بخش چهار: برنامه 30 روزه براى ترک سیگار
فصل هشتم: برنامه 30 روزه ترک سیگار: روز به روز
درباره نویسنده

راهنمای دانلود کتاب برنامه 30 روزه برای ترک سیگار

برای دانلود کتاب برنامه 30 روزه برای ترک سیگار و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  برنامه 30 روزه برای ترک سیگار

نظرات کاربران

فقط کاربرانی که کتاب را دریافت کرده‌اند، امکان ثبت نظر دارند.