معرفی و دانلود کتاب به خاطر زندگی: سفر دختری از کره شمالی به سوی آزادی

عکس جلد کتاب به خاطر زندگی: سفر دختری از کره شمالی به سوی آزادی
قیمت:
57500 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به خاطر زندگی: سفر دختری از کره شمالی به سوی آزادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به خاطر زندگی: سفر دختری از کره شمالی به سوی آزادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به خاطر زندگی: سفر دختری از کره شمالی به سوی آزادی

یئان می پارک در کتاب به خاطر زندگی: سفر دختری از کره شمالی به سوی آزادی به کمک مریان ولرز، ماجرای حیرت‌آور فرارش از مرموزترین و مستبدترین حکومت دنیا را روایت می‌کند. او داستان تکان‌دهنده‌ی خود را با اشاره به تمام سختی‌ها و مرارت‌هایی که در راه آزادی متحمل شده شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب به خاطر زندگی:

کتاب حاضر، داستان فرار دختری نوجوان از کره شمالی را روایت می‌کند؛ یئان می پارک (Yeonmi Park) زمانی که تصمیم گرفت از سرزمین تاریک و خفقان‌آلود کره شمالی بگریزد تنها سیزده سال داشت و برای دستیابی به آزادی سختی‌های بسیاری را متحمل شد. این دختر هیچ تصوری از آزادی نداشت چون تصویری که از دنیا و زندگی داشت بسیار محدود و کوچک بود. او در ابتدای امر برای نجات خود و خانواده‌اش فرار کرد و برای رسیدن به آزادی و جایگاه کنونی بهای گزافی پرداخت نمود. یئان می پارک در کتاب به خاطر زندگی (In Order to Live) حقایق تلخ و گزنده‌ای را از شرایط زندگی در کره شمالی بیان می‌کند؛ حقایقی که از چشم جهانیان پنهان مانده است.

خلاصه‌ی کتاب به خاطر زندگی:

پدر یئان از سوی حکومت دستگیر شد و همین موضوع تلنگری برای اعضای خانواده بود که پیش از این‌که اتفاق بدتری رخ بدهد این کشور شوم را ترک کنند، اما خواهر 16 ساله‌ی یئان زودتر وارد عمل می‌شود و با دوستش می‌گریزد. یئان و مادرش نیز به دنبال خواهر بزرگ‌تر راهی می‌شوند تا او را بیابند. آن‌ها ردی از دختر بزرگ‌تر خانواده پیدا نمی‌کنند. یئان در چین به همراه والدینش ماندگار می‌شود تا این‌که پدر خانواده از دنیا می‌رود و این دو زن تنها که احساس ناامنی می‌کنند، دوباره راهی سفری خطرناک می‌شوند و ... .

اگر خوش‌شانس باشید و بتوانید از کره شمالی فرار کنید هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از فرار بتوانید به آزادی دست پیدا کنید، این دقیقاً همان اتفاقی است که برای یئان و خانواده‌اش نیر رخ داد. داستان فرار یئان بسیار دردناک است اتفاقات سخت و حتی شرم آوری برایش رخ می‌دهد. او تصمیم نداشت این حقایق را آشکار کند اما به عنوان کسی که این روزها تلاش می‌کند تا بتواند به عنوان فعال حقوق بشر نقش موثری داشته باشد، مطرح کردن این مسائل ضروری است. بنابراین خود را برای خواندن داستان فرار، فروخته شدن به عنوان برده‌ی جنسی، خانواده‌ای متلاشی شده و ... آماده کنید.

نکوداشت‌های کتاب به خاطر زندگی:

- اثری فصیح و فریبنده که به وضوح نشان‌دهنده‌ی گرفتاری بسیاری از مردم کره شمالی است. (Kirkus)
- یکی از دلخراش‌ترین و الهام‌بخش‌ترین داستان‌هایی که تاکنون شنیده‌ام. کتابی که شما را به خاطر آزادی‌ای که هرگز مجبور نشده‌اید برای آن بجنگید، وادار به شکرگذاری می‌کند. (The Bookseller)
- آشکار و ویرانگر. (Observe)

جملات برگزیده کتاب به خاطر زندگی:

- گیج شده بودم که لئوناردو دی‌کاپریو و کیت وینسلت حاضر بودند در راه عشق بمیرند، نه برای رژیم، چنان که ما مجبور بودیم برای رژیم بمیریم.

- هیچ آینده‌ی خوبی برای من قابل‌تصور نبود. هرگز به دانشگاه نمی‌رفتم و احتمالاً با کشاورز فقیری ازدواج می‌کردم، البته اگر قبلش از گرسنگی نمی‌مردم.
- سعی می‌کردم خودم را تصورم کنم که در هرکدام از آن‌ها به‌سویِ آزادی می‌روم، اما این تصورْ سریع در آسمانِ خیالم ناپدید می‌شد، انگار تصور آزادی هم برایم غیرممکن بود.

در بخشی از کتاب به خاطر زندگی می‌خوانیم:

مادر ما را برد تا با برادرش، دوست قدیمی پدر، مین سیک، زندگی کنیم. دایی‌ام همراه همسر و دو پسرش در خانۀ پدری که حالا به او تعلق داشت، زندگی می‌کردند. مین سیک رانندۀ سرویسی بود که ترانزیت کارخانه‌های محلی را فراهم می‌کرد، اما هیچ‌کس در کره‌شمالی نمی‌توانست با این دستمزدها زندگی کند. در 2002، میانگین حقوق کارگران حدود دو دلار بود. با این پول حتی نمی‌شد ده کیلو غلات ارزان‌قیمت خرید. تورم هم به‌سرعت بالا می‌رفت. دایی‌ بضاعت مالی نداشت تا غذای بیشتر از دو بچه را تأمین کند.

ازاین‌رو مادرم پول فروش خانه را برای اجارۀ غرفه‌ای در بازار به همسر مین سیک داد تا به خانواده کمک کند. دولت درحالِ تنظیم بازار جانگ‌مانگ بود و امتیازهای ویژه‌ای برای هر نقطه از بازارهای سرپوشیده در نظر گرفته بود، و افراد متقاضی برای حق مالکیت بهترین جایگاه‌ها رشوه می‌پرداختند. زن‌دایی‌ در بازار به فروش ماهی و کیک‌برنجی پرداخت، اما سودآور نبود و کمکی به خانواده نکرد. مادر برای نگه داشتن زندگی برادرش و ما بیشتر پولی را که داشت هزینه کرد، اما تأثیری در رشد اقتصاد خانواده نداشت. کمی بعد از رفتن ما به کوئن، خواهر کوچک مادرم، مین هی، برای دیدن دایی به آنجا ‌آمد. وقتی متوجه شد که چقدر مشکل داریم، احساس بدی پیدا کرد و موقع برگشت به دهکده‌اش، سانگ‌نام، مرا هم با خود برد. شوهرش بازنشستۀ رسمی دولت بود. بچه‌هایشان هم بزرگ شده بودند، بنابراین مطمئن بود که بار زیادی بر دوش آنها نخواهم بود.

خانۀ خاله با سبکی سنتی ساخته شده بود؛ سقفی کاه‌پوش‌شده با تیرک‌هایی چوبی. در جلوی خانه، حوض سفالی پیچ‌داری بود با دودکش گِلی و شومینه‌ای برای پخت‌وپز در بیرون خانه. مین هی و شوهرش با من خیلی مهربان بودند، اما من بدون خواهر و مادرم تنها بودم و بیشتر اوقات گریه می‌کردم. زمان برد تا با زندگی روستایی سازگار شوم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ نویسنده
مقدمۀ مترجم
بخش اول: کره‌شمالی
1- حتی پرنده‌ها و موش‌ها نیز زمزمه‌ات را می‌شنوند
2- تاریخی خوفناک
3- پرستوها و کلاغ‌ها
4- اشک‌های خونی
5- رهبر کبیر
6- شهر رؤیاها
7- تاریک‌ترین شب‌ها
8- آهنگی برای چوسان
9- نسل جانگ‌مانگ
10- چراغ‌های چین
11- گمشده
بخش دوم: چین
12- آن‌سوی تاریکی
13- معامله‌ای با شیطان
14- هدیۀ تولد
15- خاکستر و استخوان
16- ربوده‌شده
17- شبیه نان از آسمان
18- دنبال ستاره‌ها
بخش سوم: کره‌جنوبی
19- پرنده‌های آزادی
20- رؤیاها و کابوس‌ها
21- ذهن گرسنه
22- اکنون در راه دیدار تو
23- اتفاقی شگفت‌انگیز
24- بازگشت به خانه
عکس‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به خاطر زندگی: سفر دختری از کره شمالی به سوی آزادی
نویسنده،
مترجممریم علی محمدی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-600-461-355-2
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
57500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به خاطر زندگی: سفر دختری از کره شمالی به سوی آزادی

ایده کرمی یگانه
۱۴۰۱/۹/۲۸
هر کدام از ما انسان‌ها احتیاج داریم تا از بیابان خودمون بگذریم. به نظرم بهترین جمله این کتاب الهم بخش بود
واقعا در حیرتم از انسانهایی که این چنین برای حق خودشون تلاش می‌کنند
کتاب دختری با هفت اسم رو هم به کسایی پیشنهاد می‌کنم که از این کتاب خوششون اومده اون داستان هم در مورد فرار دختری از کره و
شمالیه البته اون کتاب توضیحاتش متفاوت از این کتابه
کاش این کامنت‌ها رو نویسنده می‌خوند میدید که در سراسر دنیا ما به همچین انسانهایی چقدر افتخار می‌کنیم.
البته نظر شخصیه من اینه که کره شمالی هم اگر آزاد بشه باز سالیان سال طول می‌کشه تا مردمش درک درست زندگی کردن رو پیدا کنند چون از ابتدا قدرت فکر کردن و تصمیم گیری هارو از افراد می‌گیرن چه بسا خیلی از مردم کره هم نخوان زندگی همراه با آزادی داشته باشن که توی کتاب هم بهش اشاره شد
افسون خ
۱۴۰۲/۱/۶
یه اتوبیوگرافی زیبا از پشت پرده‌های مخوف زندگی در کره شمالی. نویسنده که زندگی خودش رو روایت میکنه از خردسالی تا جوانی که موفق به گریز از کشورش میشه بسیار زیبا زیر و بم و وقایع تلخ و شیرین زندگی خودش و خانواده ش رو بیان میکنه و پرده از حقایقی برمیداره که همیشه به صورت جسته و گریخته از زندگی در کره و شمالی شنیدیم. عزم اراده این دختر جوان برای رهایی از این زندگی سیاه به شدت خواننده رو با خودش همراه و همقدم و متأثر میکنه. وقایعی که از حکومت مخوف این کشور رونمایی میکنه، در عین حالیکه ظرافتهای داستان گویی و شخصیت پردازی رو هم حفظ میکنه و به دام مستندنگاری صرف نمیفته و همین مسأله باعث کشش داستان و جذب هرچه بیشتر خواننده میشه. خوندنش به شدت توصیه میشه.
Ghazal Yousefi
۱۳۹۹/۸/۲۶
این کتاب فوق العاده ست
اینکه چطور هنوز توی قرن ۲۱ کشورایی هستن که از کوچک‌ترین حقوق انسانی محرومه و همین الان توی این کشور
مردم زیادی با گرسنگی و مرگ دارن دست و پنجه نرم میکنن
و ناراحت کننده اینکه یه سری مشکلات و محرومیت هاشو دقیقا تو کشور خودمون هم داریم
رقیه فیروز
۱۴۰۲/۱/۱۳
با سلام.
کتاب خوبیه، پیشنهاد میکنم.
ازین جهت که هم از کره شمالی، هم چین و هم کره اطلاعاتی به دستم اومد. داستان طوری نوشته شده که مثل رمان هی مشتاق برای ادامه به وجود میاد. هم از مشکلاتی که که مهاجران دارن به خوبی توضیح داده شده طوری که انگار لمس میکنی تمام گفته هارو. پشتکار و تلاش و ناامید نشدن
یئان می‌و انگیزه داشتنش میتونه برای خیلی‌ها الگو باشه. و در آخر خیلی بهتره انقد کتاب بخونیم که چشمو گوشمون باز بشه.
لیلا خدابخشی
۱۳۹۹/۶/۱۵
با وجود تمام دردهایی که در کره شمالی کشیده بود، کتاب رو با شکرگذاری از خدا به خاطر اینکه در کره شمالی به دنیا اومده بود شروع کرد، چرا که اعتقاد داشت تمام این دردها به رشد اون کمک کردن و باعث شدن انسانی بشه که امروز هست.
09140100577
۱۴۰۲/۴/۱۷
گاهی سرگذشت بهضی از کردم چنان به افسانه میماند که باور پزیر نیست اما در واقعیت همان چیزی است که میگویند. این کتاب و کتاب دختری با هفت اسم سرگذشت و تعریف افرادی است که که در یک حکومت بواقع ظالم و تمام دیکتاتوری بوده امد و زیسته‌اند و تازه تعاریف ایشان یک از ده آنچه که هیت هم نمیشود.
به امید آزادی تمام انسانها
Mohamad sajjad Izadi
۱۴۰۱/۱/۷
هر کسی باید از بیابان خودش عبور کنه
این‌ی جمله‌ خیلی حرف تو دلش هست
من مصاحبه‌های نویسنده رو به صورت جسته گریخته تو فجازی دیده بودم
اما از سرنوشت و سرگذشتش اطلاعی نداشتم
داستان جالب، پر از بیم وامید، تلفیقی از غم و شادی
ترجمه و ویراستاری مناسب
به نظرم کتاب خیلی خوبیه و ارزش خوندن داره
سیما
۱۴۰۲/۲/۳۱
بعد از دیدن اتفاقی یک پست کوتاه از یکی از مصاحبه‌های این خانم تو یوتیوب و خواندن کامنتها با این کتاب آشنا شدم. کتابی بسیار جذاب و با ارزش است. پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید. به امید روزهای خوب برای تمام مردم جهان خصوصا کسانی که زیر بار دیکتاتوری مجبور به گذراندن زندگی هستند
خ‌اسماعیلی
۱۴۰۱/۹/۱۹
کتاب خوب وتاثیر گذاری بود، خوندن زندگی نامه‌های واقعی باعث میشه انسان بیشتر متوجه نعمت‌های اطرافش بشه. مخصوصا نعمت آزادی وامنیت. آدم تا وقتی این جور کتابها رو نخونده، فکر میکنه فقط خودش زندگی سختی داشته. ولی بعد دیدگاهم به زندگی تغییر کرد.
📔📘📗📕Sogol📕📗📘📔
۱۴۰۰/۱/۱۵
بسیار آموزنده از این نظرکه جنسیت محدودیت نباید بیاره و آدم نباید تن به خفت بده و باید از شرایط سخت خودش رو نجات بده. و اینکه کورکورانه و احمقانه زندگی کردن و برای خودش اجبارندونه وسعی کنه از پیله‌ای که هست بیرون بیاد و پروانه بشه
Shirin Abbaspour
۱۴۰۰/۱۱/۸
کتاب بسیار عالی و تاثیر گذاری بود
اینکه مقام انسان چقدر میتونه تنزل کنه که و چقدر درنده خو بشه واقعا جای تعجب داره
سعی و تلاش نویسنده برای رهایی و رسیدن به آزادی بسیار جالب و پر از نکات اموزنده است.
لذت بردم از خوندن این کتاب
علی مهدیزاده نمینی
۱۴۰۰/۱/۱۷
کتاب عالی بود
اول اینکه فهمیدم که شاید کشورم از بعضی کشورهای دیگر سطح رفاه کمتری داشته باشد ولی از اینکه در کره شمالی متولد نشده‌ام خدارا شکر می‌کنم
دوم اینکه همیشه باید با دیکتاتور و حکومت‌های استبدادی مبارزه کرد
hossein cholaky
۱۳۹۹/۱۱/۳۰
من هم یه روز باید سرگذشت زندگی دردناکی که خودم و باقی جوونا تو ایران داریم رو بنویسم... 😔
مهدی طاهری
۱۳۹۹/۷/۲۱
من خیلی کم کتاب میخونم. خوشحالم که بصورت اتفاقی ابن کتاب و برای خوندن انتخاب کردم. عالی. باور کردنی نیست که چطور‌ی سری از ادما بخاطر زندگی و زنده بودن تلاش میکنن. بنظرم جزء کتابهایی هست که باید قبل از مرگ هر آدمی بخونه!
بهاره رحیمی
۱۴۰۰/۳/۳۰
من این کتاب رو دوست داشتم. رهایی یک انسان و رفتن به سوی آزادی مخاطرات بسیاری داره، اما در نهایت یک انسان آزاده‌ای به این دنیا اضافه می‌شه. به امید رهایی کشورها از بند دیکتاتوری، به خصوص کره شمالی
مشاهده همه نظرات 51

راهنمای مطالعه کتاب به خاطر زندگی: سفر دختری از کره شمالی به سوی آزادی

برای دریافت کتاب به خاطر زندگی: سفر دختری از کره شمالی به سوی آزادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.