معرفی و دانلود کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید

عکس جلد کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید
قیمت:
22000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید

آیا می‌خواهید با از بین بردن افکار سمی خود، زندگی‌تان را متحول کنید؟ باری داونپورت و اس جی اسکات در کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید با ارائه‌ی راهکارها و تمریناتی کاربردی، به شما کمک می‌کنند تا آشفتگی‌های ذهنی خود را از بین ببرید و به آرامش برسید.

درباره‌ی کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید:

آیا تاکنون از افکار خود خسته شده‌اید؟ آیا به‌ خاطر وظایفی که باید هر هفته انجام دهید، با استرس و اضطراب دست‌وپنجه نرم می‌کنید؟ آیا می‌خواهید به‌ طور کلی، دیگر نگران زندگی نباشید؟ همه‌ی ما بعضی اوقات افکار منفی را تجربه می‌کنیم؛ اما اگر اکثر اوقات از این افکار منفی احساس فشار می‌کنید، باید هرچه سریع‌تر و دقیقاً بررسی کنید که به چه چیزی می‌اندیشید و این افکار منفی چه تأثیری بر سلامتی ذهنی‌تان دارد.

گفتگوهای درونی بخش طبیعی چشم‌انداز ذهنی شماست. همیشه آن جا حضور دارد، شب و روز؛ مواد غذایی‌ای را که باید انتخاب کنید به شما یادآوری می‌کند، شما را بابت فراموش‌ کردن تولد خواهرتان سرزنش می‌کند و گاهی اوقات با شنیدن اخبار سیاسی، اقتصادی و... در درونتان اضطراب ایجاد می‌کند.

این افکار صدای پس‌زمینه زندگی‌تان هستند؛ با این وجود، ممکن است همیشه از وجودشان مطلع نباشید. درست همین حالا دقیقه‌ای به افکارتان توجه کنید. سعی کنید آن‌ها را متوقف سازید. کار دشواری است، نه؟ آیا متوجه می‌شوید که افکارتان چگونه یکی پس از دیگری ناخوانده و غالبا منفی و ناخوشایند به جریان خود ادامه می‌دهند؟

متاسفانه رفع آشفتگی ذهنی به‌ سادگی حذف و از بین‌ بردن اسباب و وسایل خانه نیست؛ نمی‌توانید افکار منفی را به‌ راحتی دور بیندازید و انتظار داشته باشید از بین بروند. در حقیقت این مثل یک بازی بی‌پایان می‌ماند. به‌ محض تلاش برای متوقف‌ کردن آن‌ها، راهی برای بازگشت و شدت‌ گرفتن پیدا می‌کنند.

هدف کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید (Declutter your mind) ساده است؛ این کتاب قصد دارد تا عادات، اعمال و دیدگاه‌هایی را به شما آموزش دهد که جهت از بین بردن آشفتگی‌های ذهنی خود از آن‌ها بهره ببرید؛ آشفتگی‌هایی که مانع از توجه و تمرکز بیشتر شما می‌شوند.

کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید به چهار بخش تقسیم شده است که می‌توانید برای تغییر شرایط زندگی‌تان که ممکن است استرس‌زا یا خسته‌کننده باشد، از آن استفاده کنید:

1. افکار خود را پاکسازی کنید
2. تعهدات و وظایف زندگی خود را پاکسازی کنید
3. روابط خود را پاکسازی کنید
4. محیط و پیرامون خود را پاکسازی کنید

کتاب پیش رو سرشار از تمریناتی است که می‌تواند بر دیدگاهتان تأثیر مثبت و فوری داشته باشد. از این رو مطالب بسیاری آورده شده که پیشنهاد می‌کنیم یک بار کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید را تا آخر بخوانید، سپس دوباره آن را مرور کنید تا آن بخش از زندگی‌تان را که نیازمند بهبود و تلاش بیشتر است بیابید.

نکوداشت‌های کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید:

- کتابی ضروری جهت پاکسازی آشفتگی‌های ذهنی شما! (Scott B. Allan)
- این کتاب برای من بسیار خوب عمل کرده است، مطالعه‌ی آن را به هر کسی که به دنبال آرامش درونی‌ست، پیشنهاد می‌کنم. (M. Paulson)
- هر کدام از دستورالعمل‌های این کتاب واضح و دقیق هستند. (MS)

کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید از ذهنی سالم داشته باشید و از اضطراب، افکار سمی و ترس‌های درونی خود خلاص شوید، خواندن کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید را از دست ندهید!

با نویسندگان کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید بیشتر آشنا شویم:

اس جی اسکات (S.J. Scott) نویسنده پرفروش و برجسته وال‌استریت ژورنال است که در حوزه خودیاری و توسعه فردی بیش از 30 کتاب نوشته است. او تا مقطع کارشناسی ارشد رشته تجارت را ادامه داد و مدرک تحصیلی خود را دریافت کرد. از جمله آثار این نویسنده محبوب می‌توان به «23 راه برای غلبه بر تنبلی» اشاره کرد.

باری داونپورت (Barrie Davenport) نیز با کتاب‌های روانشناسی خود در حوزه مثبت اندیشی و تقویت اعتمادبه‌نفس به افراد کمک می‌کند تا فشارها و مشکلات زندگی را کنار بگذارند و زندگی شادتر و موفق‌تری داشته باشند.

جملات برگزیده‌ی کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید:

- با ترک کارهای غیرضروری، اجازه ندهید افکار منفی، این علف‌های هرز، وارد ذهنتان شوند. (بروس لی)
- احساسات شبیه ابرهایی در آسمان بادی در حرکت هستند، اما تنفس آگاهانه مهار من است. (تیک نات هان)
- اگر فکر می‌کنید می‌توانید یا فکر می‌کنید نمی‌توانید به‌ هر حال حق با شما است! (هنری فورد)

در بخشی از کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید می‌خوانیم:

یکی از چالش‌های زندگی مدرن، کشف این نکته است که حقیقتاً چه چیزی مهم و متفاوت با وظایفی است که در آغاز مهم به‌نظر می‌رسند، اما وقتی برای بررسی آن‌ها وقت می‌گذارید، متوجه می‌شوید واقعاً مهم نیستند. اگر مانند اکثر مردم باشید، ممکن است دریابید که به حداقل رساندن، سازماندهی یا گذشتن از سیل اطلاعاتی که مرتب در امور روزانه با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، بسیار دشوار است.

امروزه ما بیش از هر نسل دیگری در گذشته، اطلاعات، داده‌ها و دارایی‌های مادی در دسترس داریم؛ اما این سبک جدید زندگی، با دستورالعمل نحوۀ مدیریت این داده‌ها و دارایی‌ها همراه نیست.

بسیاری از ما آن‌چنان احساس ضعف می‌کنیم که قادر به عقب‌نشینی و ارزیابی تأثیر بیش از حد بار اطلاعات نیستیم. همچنین نمی‌دانیم چگونه آن‌ها را اولویت‌بندی کنیم و به‌جای ارزیابی دقیق آن‌چه که برای ما بهتر است، به عاملانی برای آن‌چه که زندگی پیش رویمان می‌گذارد تبدیل می‌شویم.

اجداد و نیاکان ما نیز مطمئنا به‌ اندازه ما مشغول بودند. آن‌ها از مزیت تکنولوژی که در صرفه‌جویی زمان نقش بسیاری دارد برخوردار نبودند؛ چیزی که زندگی‌شان را راحت‌تر می‌ساخت. آن‌ها از مزیت بهتری نسبت به نسل ما برخوردار بودند؛ در هجوم اطلاعات و سیل انتخاب‌های گوناگونی که ما هر دقیقه از روز تجربه می‌کنیم و با آن‌ها در کلنجاریم، گرفتار نبودند.

آن‌ها به‌خوبی می‌دانستند چطور وقت خود را با پول کم‌تری اولویت‌بندی کنند و انتخاب‌های کم‌تری آن‌ها را گیج یا وسوسه می‌کرد. قدیمی‌ترین نسل‌ها، کسانی بودند که به‌خوبی ارزش‌ها و اولویت‌های خود را می‌دانستند و مورد تکریم قرار می‌دادند. اخلاق کاری قوی همراه با تمرکز بر خانواده، ایمان و میهن‌پرستی، خصوصیات و شاید اولویت‌هایشان بود. آن‌ها می‌دانستند چه کسی هستند و برای چه چیزی ایستادگی می‌کنند؛ بنابراین می‌دانستند چگونه بر وقت و انرژی خود متمرکز باشند.

خوشبختانه، یک راه‌حل ساده‌ی حتمی برای پشت‌ سر‌گذاشتن شلوغی و قیل‌وقال جامعۀ مدرن وجود دارد؛ راه‌حلی که می‌تواند به اخذ تصمیمات مؤثر برای زمانی که از تمام این پیچیدگی‌های جامعۀ مدرن احساس ضعف کردید، کمک کند: مشخص‌کردن ارزش‌های درونی.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: چگونه افکار نتایج ما را تعیین می‌کنند
داستان بری...
داستان استیو...
چرا به خواندن این کتاب نیاز دارید
بخش 1: افکار خود را پاکسازی کنید
چهار دلیل آشفتگی ذهنی
عادت پاکسازی ذهن شماره 1: تمرکز بر تنفس عمیق
عادت پاکسازی ذهنی شماره 2: مدیتیشن
عادت پاکسازی ذهنی شماره 3: تغییر شکل تمام افکار منفی
بخش دوم: وظایف و تعهدات زندگی خود را پاکسازی کنید
اهمیت ارزش‌های درونی
استراتژی شماره 1: تعیین ارزش‌های درونی
استراتژی شماره 2: مشخص‌کردن اولویت‌های زندگی
تمرین شماره 3- الف: تمرکز بر هدف‌گذاری آگاهانه
استراتژی شماره 3- ب: ایجاد اهداف سه‌ماهه با معیار اسمارت
استراتژی 4: ارتباط اهداف با علایق
بخش سوم: روابط خود را پاکسازی کنید
تأثیر منفی روابط بد
استراتژی رابطه، شماره 1: حضور بیشتری داشته باشید
استراتژی رابطه، شماره 2: دل‌کندن از گذشته
استراتژی رابطه، شماره 3: ذهن‌آگاهی در کنار شریک زندگی
استراتژی رابطه، شماره 4: افراد خاصی را رها کنید
بخش چهارم: محیط اطراف خود را پاکسازی کنید
ارزش پاکسازی محیط اطراف خود
سامان‌دهی خانه
ساماندهی زندگی دیجیتالی
ساماندهی فعالیت‌ها
ساماندهی حواس‌پرتی‌ها
ساماندهی اقدامات (اعمال)
نتیجه‌گیری
نکات پایانی در پاکسازی ذهن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهن خود را پاکسازی کنید
نویسنده،
مترجممریم علی محمدی
ناشر چاپیانتشارات السانا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات159
زبانفارسی
شابک978-622-97286-9-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
22000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید

رهام شیرانی
۱۴۰۱/۳/۳۱
سلام. و خسته نباشید به همه کتابراهیان عزیز
کتاب فوق‌العاده‌ای هست که با مثال‌های ساده نویسنده سعی به ارتباط بهتر خواننده با کتاب شده. فقط مشکل تایپ و یرایش بعضی جاها به چشم میاد
امیررضاسپهری نیا
۱۴۰۳/۱/۷
همه ما تا حدی روزانه افکاری داریم مدیریت کردن اون افکار خیلی مهمه که نگذاریم به نشخوار فکری تبدیل بشه این کتاب بهتون کمک میکنه که ذهنتون خونه تکونی کنید و تمیز و شیکش کنید
معصومه اصلانی
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
ممنون به خاطر این همه تلاش شما
دوست دارم از کتابراه کتاب بخرم و به دوستام هدیه کنم ایا راهی داره
از نظر من همه چی عالیه
pejvak Abrahimi
۱۴۰۱/۱/۴
یکی از بهترین کتاب‌های هستش که من تو این حوزه دیدم و واقعا عالیه! با راهکار‌های عملی که میده بنظر من محشره این کتاب تو کنترل کردن ذهن
مرضیه کردبچه
۱۴۰۱/۶/۲۷
چقدر این کتاب نیاز امروزه‌ی جوامع و بخصوص ساکنین کلان شهرهاست. من خواندن این کتاب مفید را به همه توصیه میکنم.
مریم رازی
۱۴۰۳/۱/۴
نیازه که چندین بار گوش کنیم. واقعا نکات مفید و کاربردی دارد
محمود محمدی
۱۴۰۲/۶/۱۷
با سلام بنظرم کتاب خوبی بود اما میتونست خلاصه تر باشه توضیحات اظافه زیاد داشت
ولی اله بویرحسنی
۱۴۰۱/۱۱/۳
خیلی کتاب خوبی هست ولی یکم تکراریه مطالبش
سیده لیلاعلوی
۱۴۰۱/۵/۱۲
کتابش رو خوندم خیلی کاربردیه
سیدمحمد جمالی
۱۴۰۲/۲/۲۹
کتابیه که خیلی ریز به نکات کنترل ذهن پرداخته
Hasti
۱۴۰۱/۹/۲۶
بسیار عالی سپاسگزارم
زهرا کردی
۱۴۰۱/۹/۳
برای پاکسازی ذهن، ایجاد ارامش عالیه
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید

برای دریافت کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.