معرفی و دانلود کتاب تجارب انقلاب اسلامی

عکس جلد کتاب تجارب انقلاب اسلامی
قیمت:
27000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تجارب انقلاب اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجارب انقلاب اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجارب انقلاب اسلامی

کتاب تجارب انقلاب اسلامی نوشته‌ی محمدمهدی بهداروند، چگونگی تحقق انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و ریشه‌های آن با رویکردی به تجارب مثبت و سازنده آن در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و اجتماعی کنکاش شده است.

ضرورت این پژوهش، آنگاه آشکار می‌شود که نقش انقلاب اسلامی در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پدیدار شود. انقلاب اسلامی هنگامی رخ داد که جهان از دوران مدرنتیه به سوی دوران پست مدرنیته می‌رفت. انقلاب اسلامی در این دوره توانست تحولی در اندیشه‌های نظام‌های سیاسی بیافریند و توجه بسیاری از دانشمندان و صاحب نظران را به خود
جلب کند.

بی‌گمان، تحلیل تجارب مثبت و سازنده انقلاب اسلامی، در قدم نخست در گرو تحلیل صحیح از انقلاب اسلامی است. تحلیل انقلاب اسلامی باعث شناسایی حوزه‌های آسیب پذیر انقلاب اسلامی خواهد شد.

در کتاب تجارب انقلاب اسلامی پس از بحث ضرورت تدوین تجارب انقلاب اسلامی برای اشتغال به دیگر ملت‌ها به بررسی و استقراء آن‌ها در دو بخش پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی پرداخته شده است. البته در این تحقیق بنابر تدوین تجارب مثبت انقلاب اسلامی بوده و از سایر موارد چشم پوشی شده.

در بخشی از کتاب تجارب انقلاب اسلامی می‌خوانیم:

پس از پیروزی انقلاب، رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولان دولت پیشین، از جمله کارهای ضروری دولت و حاکمیت جدید است. این کار با پیروزی انقلاب اسلامی و دقت نظر امام خمینی، بلافاصله در فاصله کمتر از یک ماه از پیروزی انقلاب اجرایی گردید و در دستورکار مسئولان نظام قرار گرفت.

قبل از انقلاب اسلامی ایران، خاندان هزار فامیل بر ارکان نظام طاغوتی شاهی چنگ انداخته بودند و با زد و بند با اربابان قدرت و ثروت، منابع داخلی (بانک ها) و حمایت قدرت‌های استکباری خارجی، امپراتوری افسانه‌ای مالی برای خود و نزدیکان خویش را فراهم آورده بودند و باتکیه بر زور، هرچه می‌توانستند غارت می‌کردند و درواقع، عمده درآمدهای نفتی کشور به جیب خاندان وابسته به دربار سرازیر می‌شد.

با پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از طاغوتیان غارتگر، قبل از این که در محکمه عدالت به سزای اعمال خود برسند، فرار بر قرار ترجیح دادند و سر در دامان اربابان خارجی خود نهادند و برخی از اموال خود را که قابل انتقال نبود، مانند املاک و مستغلات، بر جای گذاشتند. اموال به جای مانده از این خاندان پلید در مناطق مختلف کشورمان پراکنده بود و هر لحظه احتمال از میان رفتن این اموال می‌رفت. به همین دلیل، بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، هفده روز پس از انقلاب، در تاریخ 1357/12/9 فرمان تأسیس بنیاد مستضعفان را خطاب به شورای انقلاب با اهداف زیر صادر کرد:

1. جمع آوری اموال منقول و غیر منقول سلسله پهلوی و شاخه‌ها و عمال و مربوطین به آن سلسله؛
2. تمرکز این دارایی‌ها در جهت خدمت به مستمندان و کارگران و کارمندان ضعیف در طریق ایجاد مسکن و کار و زمین.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: تجارب انقلاب اسلامی، پیش از پیروزی
فصل اول: تجارب حاصل از رهبری و مرجعیت دینی
فصل دوم: تجارب حاصل از مردم و نیروهای اجتماعی
بخش دوم: تجارب انقلاب اسلامی پس از پیروزی
فصل اول: تجارب سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انقلاب اسلامی
فصل دوم : تجارب اقتصادی انقلاب اسلامی
فصل سوم: تجارب نظامی امنیتی انقلاب اسلامی
تحلیل نهایی
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجارب انقلاب اسلامی
نویسنده
ناشر چاپی مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-964-195-280-0
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
27000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تجارب انقلاب اسلامی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تجارب انقلاب اسلامی

برای دریافت کتاب تجارب انقلاب اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.