دانلود کتاب راهنمای گام به گام اثربخش برای پایان بخشیدن به خوردن هیجانی و پراشتهایی عصبی


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای گام به گام اثربخش برای پایان بخشیدن به خوردن هیجانی و پراشتهایی عصبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب راهنمای گام به گام اثربخش برای پایان بخشیدن به خوردن هیجانی و پراشتهایی عصبی

کتاب راهنمای گام به گام اثربخش برای پایان بخشیدن به خوردن هیجانی و پراشتهایی عصبی نوشته کارولین کوکر راس، در راستای کمک به شماست تا بتوانید بهترین زندگی؛ یعنی قابل‌ اطمینان‌ترین زندگی را در پیش بگیرید و کمک می‌کند تا تمرکزتان را از اعداد ترازو بردارید و به آنچه در توانایی‌تان است یا آنچه جلوی این توانایی را می‌گیرد معطوف کنید.

این کتاب با استفاده از برنامه لنگر، مهار؛ به شما برای پیدا کردن بهترین لنگر خودتان؛ کمک می‌کند. موضوع‌های مربوط به غذا، وزن و تصویر بدنی بخش بزرگی از جمعیت دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شما ممکن است یکی از 1.4 بیلیون بزرگ‌سال دارای اضافه‌ وزن در سراسر دنیا (در سال 2008) و بیش از نیم بیلیون نفری باشید که فربه در نظر گرفته می‌شوند. حتی اگر چاق یا فربه نیستید، شما ممکن است مشکلاتی با غذا مانند هوس‌های غذایی، ترس‌های غذایی یا پرخوری تکانشی داشته باشید.

شما ممکن است مشکلاتی در ارتباط با تصویر بدنی خود داشته باشید به‌ طوری‌ که احساس کنید بدن‌تان به شما خیانت کرده است؛ چون به‌ اندازه یا شکلی که شما می‌خواهید نیست یا به هر دلیلی، شما ممکن است از بدن خود راضی نباشید. اگر هر کدام از این موارد درست است، شما ممکن است زمان زیادی را صرف نگرانی درباره ظاهر یا اندازه بدن خود کنید؛ سعی کنید وزن خود را پایین بیاورید یا سخت تلاش کنید تا به وزن قبلی خود برنگردید، رژیم‌ها را امتحان کنید، به خاطر خریدن لباس نگران باشید و از ظاهر خود خجالت بکشید. تاکنون حتما متوجه این مسئله شده‌اید که رژیم گرفتن فایده‌ای ندارد حداقل نه در دراز مدت اگر احساس ناامیدی دارید یا احساس می‌کنید هیچ کاری مؤثر نیست، آن زمان کتاب راهنمای گام به گام اثربخش برای پایان بخشیدن به خوردن هیجانی و پراشتهایی عصبی (The emotional eating work book‬) بسیار سودمند خواهد بود.

کارولین کوکر راس (Carolyn Coker Ross) در این کتاب به شما کمک می‌کند تا بفهمید که چرا به این اندازه با وزن خود مشکل دارید. شما یاد می‌گیرید چطور مسائل مربوط به وزن، غذا و تصویر بدنی با تجربه‌هایی که به‌ عنوان یک کودک یا بزرگ‌سال داشته‌اید، با هیجانات و با باورهایی که (معمولا به‌ صورت ناخودآگاه) درباره خود و زندگی‌تان دارید در ارتباط هستند؛ اما در کنار گفتن چرایی مسائل مربوط به غذا و وزن شما، این کتاب راه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا این موانع را کنار بزنید و راه‌حل‌های مناسب و قابل‌ استفاده‌ای برای تله‌های متداولی ارائه می‌کند که بیشتر افرادی با مسائل مربوط به غذا، وزن و تصویر بدنی با آن‌ها درگیر هستند؛ مسائلی مانند نحوه متوقف کردن خوردن هیجانی، برخورد با استرس بدون غذا و کنار زدن موانعی که جلوی ورزش کردن شما را می‌گیرند.

مهم‌تر این که شما یاد می‌گیرید تا تمرکزتان درباره غذا، تصویر بدنی و وزن را تغییر دهید به این صورت که از نارضایتی و درماندگی به‌ جایی برسید که با زندگی در جهت ارضای روح خود و نه ترازو به اهداف‌تان برسید. این مسئله اکنون ممکن است مانند یک مفهوم خارجی به نظر رسد؛ ولی از خودتان بپرسید چرا واقعا می‌خواهید وزن کم کنید؟ چرا این‌ قدر از بدن‌تان ناراضی هستید؟ یا چرا این‌ قدر در خوردن زیاده‌‌روی و افراط می‌کنید؟

در بخش اول این کتاب، شما یاد می‌گیرید که چطور موانع هیجانی را کنار زده و هر گونه باور ناسالمی را تغییر دهید؛ درباره چرایی‌هایی که شما را به این جا کشانده‌اند بیشتر می‌آموزید. این موضوع از آن‌ جایی‌ که موانع هیجانی و باورهای ریشه‌ای ناسالم در ناتوانی یا دشواری ادامه حرکت به سمت اهداف‌تان برای تصویر بدنی بهتر، داشتن رابطه سالم با غذا و رسیدن به وزن مناسب نقش مهمی دارند؛ حائز اهمیت است.

در بخش دوم، شما تمرین‌های روزانه‌ای برای کاهش خوردن هیجانی، مدیریت بهتر استرس و بالا بردن توانایی خود برای آوردن لذت و خوشی متفکرانه‌تری به زندگی‌تان انجام می‌دهید. این کار در کنار تأثیرگذاری روی سایر حوزه‌های زندگی‌تان روی خوردن شما نیز تأثیر می‌گذارد. در نهایت، در پایان کتاب، به شما برنامه‌ای هفت‌ هفته‌ای ارائه می‌شود که کمک می‌کند تا هر آنچه یاد گرفته‌اید را در تمرین‌های روزانه به کار گیرید؛ این امر شما را در رسیدن به اهداف‌تان یاری می‌رساند.

در بخشی از کتاب راهنمای گام به گام اثربخش برای پایان بخشیدن به خوردن هیجانی و پراشتهایی عصبی می‌خوانید:

ماریان تازه به شصت‌ سالگی رسیده؛ او متأهل و پرستار موفقی است. اگر چه درباره بیشتر چیزهای زندگی‌اش احساس خوبی دارد؛ ولی او کشمکش دائمی‌ای با وزنش دارد. وقتی احساس خوشحالی می‌کند، پرخوری می‌کند. وقتی ناراحت یا عصبانی است، پرخوری می‌کند. وقتی شوهرش تا دیر وقت کار می‌کند و او در خانه تنهاست، پرخوری می‌کند. او از غذا به‌ عنوان «بهترین دوست من» یاد می‌کند. با این که کتاب‌های رژیم زیادی را خوانده است و از رژیم‌های سریع زیادی استفاده کرده است؛ ظاهرا نمی‌تواند جلوی خودش را برای خوردن «چند شیرینی دیگر» بگیرد. چند شیرینی دیگر همیشه به نصف یا کل ظرف ختم می‌شود. بعد احساس گناه می‌آید و از این که این‌ قدر قدرت کنترل پایینی دارد احساس شرمندگی و خجالت می‌کند.

احساس می‌کند که آدم ضعیفی است و از این که نمی‌تواند خودش را کنترل کند خجالت می‌کشد. او خودش را با مادرش مقایسه می‌کند که خیلی اضافه‌ وزن دارد و نمی‌تواند این فکر که دارد مانند او می‌شود را تحمل کند. در طول کودکی‌اش، به یاد می‌آورد که مادرش مرتب به او می‌گفت چه چیزی بخورد و چه چیزی نخورد و این که اگر وزن کم نکند، هیچ‌ وقت نمی‌تواند ازدواج کند. شوهرش فرد آگاه و سالمی است و اغلب درباره وزنش اظهارات توهین‌آمیزی می‌کند. او به خاطر ناتوانی‌اش در کنترل وزن احساس ناامیدی می‌کند. ماریان واقعا باور دارد که اگر زندگی‌اش کم‌تر استرس‌زا بود، او می‌توانست جلوی پرخوری‌اش را بگیرد یا اگر شوهرش مهربان‌تر بود، او برای تسلی یافتن به غذا روی نمی‌آورد.

فهرست مطالب

پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: پنج سطح درمان در برنامه لنگر
سرآغاز
فصل اول: متوقف کردن رفتارهای ظاهری
سرآغاز
رفتارهای ظاهری
تغییر رفتارهای ظاهری
واقعاً لازم است که آن را بخورم؟
چرا رژیم‌ها فایده‌ای ندارند؟
فصل دوم: بیرون آمدن از سوپ هیجانی
سرآغاز
هیجان‌ها چه چیزی هستند؟
شناسایی هیجان‌ها
تجلی هیجانی
ابراز هیجانات‌تان را چطور یاد گرفته‌اید؟
تنظیم هیجانی
چرا تنظیم هیجانی مهم است؟
چرا نمی‌توانم هیجان‌هایم را مدیریت کنم؟
سبک دل‌بستگی و ابراز هیجان‌ها
فصل سوم: پذیرفتن حکمت بدن
سرآغاز
تصویر بدنی چیست؟
روابط والدینی و تصویر بدنی
سبک‌های دل‌بستگی و تصویر بدنی
حس‌های بدنی و داشتن رابطه آگاهانه با غذا
گسستگی بدنی و وسواس فکری: دو طرف یک سکه
آسیب و رابطه شما با بدن‌تان
فصل چهارم: ایجاد باورهای ریشه‌ای جدید
سرآغاز
مطلع بودن از باورهای ریشه‌ای
منشأ باورهای ریشه‌ای
اثرهای باورهای ریشه‌ای
تغییر باورهای ریشه‌ای
فصل پنجم: پیدا کردن رضایت روحی
سرآغاز
رضایت روحی چیست؟
ثابت نگه‌ داشته‌ شدن به چه معناست؟
غذا، تصویر بدنی و رضایت روحی
مسیری برای رضایت روحی
دسترسی به انگیزش‌های عمیق‌تر روحی‌تان
بخش دوم: معالجه خودتان: سفر برای رضایت روحی‌
مقدمه
فصل ششم: آموزش لذت خوب غذا خوردن
سرآغاز
غذا خوردن لذت‌بخش
تبدیل‌ شدن به خورنده شاد
سردرگمی غذایی، منجر به غذا خوردن نامنظم می‌شود
چگونه ابتدا روشی که باید غذا بخوریم را یاد بگیریم؟
طرح «ساده»
شروع کردن
فصل هفتم: آموزش حرکت بدن
سرآغاز
کشف مجدد لذت طبیعی حرکت
واقعاً به ورزش نیاز ندارم؟
زمانی که حرکات لذت‌ بخش بدن برای شما مفید نیستند
موانع احساسی ورزش
فصل هشتم: مهارت‌های یادگیری برای مهار و کنترل استرس
سرآغاز
استرس چیست؟
اثر استرس بر ساختار فیزیکی بدن
چگونه استرس دوره اولیه زندگی به مسائل مربوط به مواد غذایی و وزن بدن اختصاص می‌یابد؟
چه چیزی راه‌هایی که شما می‌توانید با استرس مقابله نمایید را تعیین و شناسایی می‌کند؟
چه اموری باعث استرس می‌گردد؟
راه‌های دیگر برای تحت کنترل درآوردن استرس
فصل نهم: آموختن تغذیه روح
سرآغاز
معنویت و روحیه مذهبی و رفاه
علائم خلأ روحی
الف: گودال یا حفره
ب: بی‌قراری
ج: فقدان شور و اشتیاق کافی و عدم‌ وجود هدف مشخص و درست در زندگی‌
تغذیه روح
تمرین بخشش
تمرین قدردانی و سپاس‌گزاری
زندگی متفکرانه و اندیشمندانه
فصل دهم: یافتن مرجع
سرآغاز
سفر مربوط به تعیین قهرمان زندگی‌تان
مرجع و منبع خود را بیابید
فصل یازدهم: راهنمای هفت ‌هفته‌ای برای دستیابی به رضایت روحی
سرآغاز
هفته اول: گام‌های بعدی
هفته دوم: سم‌زدایی
هفته سوم: مهار استرس
هفته چهارم: مد نظر قرار دادن ویارها
هفته پنجم: افزایش سطح انرژی
هفته ششم: عملکرد خوب روده و شکم‌تان
هفته هفتم: کسب حداکثر رضایت روحی

 ۱۵۱ صفحه، ۴۹۲ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-600-8423-43-0 

چاپ ۱۳۹۶: ۲۵۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۱۰۰۰۰ ت
ویژه امروز: ۶۰۰۰ ت (۴۰%) - 2.09€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

راهنمای دانلود کتاب راهنمای گام به گام اثربخش برای پایان بخشیدن به خوردن هیجانی و پراشتهایی عصبی

برای دانلود کتاب راهنمای گام به گام اثربخش برای پایان بخشیدن به خوردن هیجانی و پراشتهایی عصبی و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب راهنمای گام به گام اثربخش برای پایان بخشیدن به خوردن هیجانی و پراشتهایی عصبی