معرفی و دانلود کتاب درمان جنسی سیستمی

برای دانلود قانونی کتاب درمان جنسی سیستمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درمان جنسی سیستمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درمان جنسی سیستمی

کتاب درمان جنسی سیستمی رویکردی کاملاً یکپارچه و جامع برای درمان پیچیده‌ترین مشکلات جنسی است. کاترین ام. هرتلین، نانسی گامبسیا و جرالد آر. ویکس در این اثر تلاش می‌کنند درک مشکلات جنسی را از دیدگاهی فردگرایانه به چیزی بالاتر ببرند چرا که چارچوب سیستمی تعامل چند حیطه رفتاری و فیزیکی مانند مسائل فردی، عوامل فرهنگی و مذهبی، استرس‌های محیطی و... را به طور هم زمان شناسایی می‌کند.

درباره کتاب درمان جنسی سیستمی:

پیشرفت در زمینه درمان جنسی برای دهه‌ها مورد توجه حیطه پزشکی بوده است. شکل‌گیری نظریه‌ای که منجر به استراتژی‌ها و تکنیک‌های درمانی جدید می‌شود عملاً وجود نداشته است. کتاب درمان جنسی سیستمی (A Clinician's Guide to Systemic Sex Therapy) نه فقط یک چارچوب نظری جدید به شما ارائه می‌دهد بلکه نوآوری بالینی را در درک و درمان مشکلات جنسی تشویق می‌کند. نویسندگان این کتاب تکنیک را توضیح داده، در رابطه با نحوه اجرا بحث می‌کنند و مثال‌هایی را برای نشان دادن نحوه استفاده از تکنیک‌ها ارائه می‌دهند.

هر فصل از اختلالات جنسی در این کتاب، از یک قالب استاندارد مطابق با رویکرد بین سیستمی پیروی می‌کند و عواملی را نشان می‌دهد که می‌توانند مشکل را در حیطه‌های مختلفی که قبلاً ذکر شده ایجاد کنند سپس بسته به اینکه چه عواملی مشکل را ایجاد کرده یا از آن حمایت می‌کنند بحث در مورد درمان ادامه می‌یابد. نویسندگان این طرح را با رویکردهای نظری خلاقانه خود در آمیخته‌اند. هر فصل با تعریف وتوصیف اختلال یا شرایطی شروع می‌شود که در آن، سیستم مراجع دچار آشفتگی شده و نیاز به تغییر دارد. هنگام استفاده از رویکرد بین سیستمی، ارزیابی، درمان را تعیین می‌کند. مهم این است که متخصص بالینی از آغاز تا پایان درمان بر مراحل درمان، تکنیک‌ها، اجرای تکنیک‌ها و نمونه‌هایی از نحوه اجرای تکنیک‌ها تمرکز داشته باشد. همچنین یک بررسی اجمالی از پژوهش‌های حمایت‌کننده از درمان و در صورت امکان، رهنمودهایی برای آینده ارائه می‌دهد.

نکوداشت‌های کتاب درمان جنسی سیستمی:

- این کتابی کاملاً معتبر و مورد توجه بر اساس آخرین منابع پژوهشی معاصر بانضمام چندین فصل جدید است که مورد بازنگری قرار گرفته است. از این رو سال‌هاست که به عنوان منبعی کامل به متخصصین بالینی توصیه می‌شود. (پروفسور کوان وایلی - رئیس فدراسیون مطالعات جنسی اروپا)

- درمان جنسی سیستمی منبعی کاملاً توصیه شده است که باید در تمامی برنامه‌های آموزشی درمان جنسی مطالعه شود. (تالی روزنبام - درمانگر جنسی، زوج درمانگر و درمانگر فردی)

کتاب درمان جنسی سیستمی مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی خانواده درمانی، زوج درمانی و درمان جنسی تا پزشکان خصوصی که قصد دارند دامنه دانش خود را در زمینه کار با مشکلات جنسی رابطه‌ای گسترش دهند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

با نویسندگان کتاب درمان جنسی سیستمی بیشتر آشنا شویم:

دکتر کاترین ام. هرتلین (Katherine M. Hertlein) استاد برنامه خانواده درمانی و زوج درمانی در دپارتمان روانپزشکی و سلامت رفتاری دانشکده پزشکی دانشگاه نوادا در لاس وگاس است. وی مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینه ازدواج و خانواده درمانی از دانشگاه پوردو کالومت و مدرک دکترا را در زمینه رشد انسان با گرایش در ازدواج و خانواده درمانی از ویرجینیا تِک دریافت کرد. طی دوره تحصیلی، بیش از 75 مقاله، 8 کتاب و بیش از 50 فصل کتاب منتشر کرده است. او یک کتاب در زمینه مداخلات در زوجین، مداخلات برای مراجعینی با نگرانی‌های سلامتی و یک کتاب در درمان خیانت دارد. راهنمای درمان جنسی سیستمی برای متخصصین بالینی در سال 2017، برنده جایزه کتاب 2017 از انجمن آمریکایی مربیان، مشاوران و درمانگران جنسی شد. همچنین دکتر هرتلین، اولین مدل چند نظری با توضیح نقش تکنولوژی در زندگی خانواده و زوجین را در کتاب‌اش با عنوان چارچوب تکنولوژی خانواده و زوجین ارائه کرد. دکتر هرتلین موفق به کسب جوایز متعددی از جمله جوایز پژوهشی و آموزشی شده است. وی سردبیر مجله درمان رابطه و زوجین است. او در سطح ملی و بین‌المللی درباره تکنولوژی، زوجین و رابطه جنسی سخنرانی می‌کند.

دکتر نانسی گامبسیا (Nancy Gambescia) مدیر برنامه تحصیلات تکمیلی در زمینه درمان جنسی در انجمن روابط فیلادلفیا است. وی همکار بالینی روانپزشکی در دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا می‌باشد. دکتر گامبسیا بیش از 35 سال تجربه در زمینه آموزش، نظارت و کار با افراد و زوجین دارد. وی عضو بالینی و استاد راهنمای تایید شده در انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا (AAMFT) و عضو بالینی، درمانگر جنسی و استاد راهنمای تایید شده در انجمن مربیان، مشاوران و درمانگران جنسی آمریکا (AASECT) است. همچنین عضو انجمن درمان و تحقیقات جنسی (SSTAR) می‌باشد. دکتر گامبسیا طرفدار رویکرد درون سیستمی است که الگوی نظری نوشته‌ها، آموزش و کار بالینی او می‌باشد. وی همکار نویسنده 7 کتاب، مقالات ژورنالی متعدد و فصل‌های کتاب است که بر رابطه و مشکلات جنسی تمرکز دارد و جایزه کتاب 2017 را به خاطر راهنمای درمان جنسی سیستمی برای متخصصین بالینی و جایزه ادغام را از AASECT همراه با دکتر ویکس و هرتلین دریافت کرده است. وی در آمریکا و اروپا در زمینه درمان جنسی و زوجین به چندین سخنرانی و کارگاه آموزشی دعوت شده است.

دکتر جرالد آر. ویکس (Gerald R. Weeks) استاد برجسته برنامه خانواده درمانی و زوج درمانی در دانشگاه نوادا، لاس وگاس است. وی یک روانشناس مجاز، استاد راهنمای تایید شده و عضو بالینی انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا و دیپلمات و بازرس ارشد هیئت روانشناسی خانواده آمریکا است. در سال 2017، به دکتر ویکس جایزه کتاب سال و جایزه‌هایی از AASECT همراه با دکتر گامبسیا و هرتلین اعطا شد. در سال 2009، وی جایزه سهم برجسته در ازدواج و خانواده درمانی را از انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا دریافت کرد و سال بعد توسط انجمن روانشناسی آمریکا عنوان "روانشناس خانواده سال 2010" به او داده شد. یکی از کمک‌های عمده‌اش در زمینه رابطه/ درمان جنسی، ایجاد الگوی جدید درمانی است که به عنوان رویکرد درون سیستمی شناخته می‌شود. دکتر ویکس در سراسر آمریکای شمالی و اروپا درباره رابطه جنسی و زوج درمانی سخنرانی‌های مفصلی داشته است.

در بخشی از کتاب درمان جنسی سیستمی می‌خوانیم:

جامعه در حال گذراندن دوره‌ای از بازاندیشی ارزیابی مجدد است که این امر بی‌ثبات‌کننده و انرژی‌دهنده است. بسیاری از افراد، زوجین و خانواده‌ها، به دنبال کمک برای یافتن رویکردی سالم‌تر در زندگی‌شان هستند. همچنین افراد در حال یافتن جایگاه خود در میان پیچیدگی سبک‌های رابطه و هویت‌های جنسی هستند که اکنون در جامعه محسوس‌تر است. امروزه ضروری است که بیشتر روان‌درمانگران به صورت سیستمی آموزش ببینند زیرا تغییرات اجتماعی فعلی فراتر از سیستم فردی مراجع است.

جامعه غربی در حال تبدیل شدن به ترکیبی چند مذهبی، چند اخلاقی، چند فرهنگی است که در آن، توجه و درک فرهنگ و خانواده اصلی یکدیگر ضروری است. تغییرات سریع فرهنگی این امکان را به افراد می‌دهد تا در مورد جنبه‌های شخصی زندگی خود که قبلاً خصوصی یا مخفی نگه داشته می‌شد با صراحت بیشتری صحبت کنند. این ممکن است علاوه بر سوالاتی درباره هویت جنسی اصلی‌شان و گرایش جنسی شامل تاثیر تجارب یا سوء‌استفاده جنسی بر زندگی مراجعان ما هم باشد. اغلب چنین تجربیاتی باعث احساس آسیب‌پذیری، یا ترس در افراد شده است. اعتراض "منم همچنین"، افراد، روابط و فرهنگ آن‌ها در محل کار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بیش از هر زمان دیگری، تجربیات گذشته و کنونی آزار، تجاوز و سوء‌استفاده جنسی را به اشتراک می‌گذارند.

در چارچوب یک رابطه درمانی، فرد باید به این جنبه‌های زندگی مراجعان ما حساس باشد. به طور خاص، درمانگر باید دانش خوبی در مورد اشکال جنسیت، تمایل جنسی و روابط داشته باشد. این شامل درک بیشتر مشکلات مربوط به مراجعانی با هویت‌های مختلف و همچنین درمانگرانی است که سوگیری‌های شخصی خودشان را شناسایی و حل می‌کنند (دیویس و بارکر، 2015). در چنین محیط بی‌ثباتی، ضروری است که درمانگران سیستمی بسیار آموزش‌دیده در دسترس باشند تا فضایی امن را فراهم کنند که در آن، مراجعان می‌توانند مسیر شخصی خودشان را پیدا کنند.

علاوه بر این، درمانگر باید توانایی هدایت دنیای در حال تغییر تکنولوژی، پزشکی شدن روان‌درمانی، علوم اعصاب، بیولوژی و ژنتیک را داشته باشد. در چنین دنیای در حال تغییری، درمانگر جنسی باید مقاوم، انعطاف‌پذیر و توانایی سازگاری با یادگیری جدید را داشته باشد و به طور همزمان در مورد مرزهای دیگران و خودشان جدی باشند. ضروریات فقط تحصیلی نیستند بلکه مسائل قانونی، اخلاقی و شخصی هم وجود دارد. پرسشگری شخصی توسط درمانگر در زمینه‌های مختلفی رخ خواهد داد: جهت‌گیری جنسی خودِ فرد، مقررات اجتماعی و اخلاقی، تعصبات و هیجانات. افکار، احساسات و تخیلات جدید احتمالاً ظاهر می‌شوند که ممکن است به عنوان مقررات اخلاقی دردسرساز فعلی فرد مورد بررسی قرار بگیرند. ضروری است که درمانگران به خودشان اجازه دهند تا مورد نظارت قرار گیرند و واکنش‌ها را با ناظران و همکاران در میان بگذارند. یاد گرفتن پاسخدهی همراه با همدلی و بدون قضاوت به مراجعان باعث تقویت رابطه درمانی می‌شود. جنبه اصلی یک درمانگر جنسی بودن، کنجکاوی، صراحت و آمادگی شخص برای درک بدون تعصب است.

فهرست مطالب کتاب

درمان جنسی سیستمی
همکاران
پیشگفتار
هدف کتاب
مخاطب مورد هدف
چارچوب نظری
حیطه‌ها
فرضیات
ویژگی‌های منحصر به فرد
صورت کلی فصل
تغییراتی از ویراست قبلی
تقدیر
فصل 1: رویکرد بین سیستمی درمان جنسی
مقدمه
عدم یکپارچگی تاریخی در زوج درمانی و درمان جنسی
درمان جنسی سنتی، غیرسیستمی است
عدم وجود نظریه در علم، پژوهش و کار درمانی جنسی تلفیقی
عدم تاکید بر آموزش تلفیقی در تعیین صلاحیت متخصصان
عدم تلفیق زوج درمانی و درمان جنسی
رویکرد بین سیستمی
حیطه‌های اصلی رویکرد بین سیستمی
سازه‌های یکپارچه رویکرد بین سیستمی
نظریه تعامل اجتماعی
نظریه مثلث عشق
سبک‌های دلبستگی
استفاده‌های بالینی از سازه‌های یکپارچه
یک الگوی تلفیقی
یادداشت
فصل 2: حرفه درمان جنسی؛ چالش‌های فعلی
مقدمه
تاریخچه درمان جنسی
روش‌های اخیر در زمینه درمان جنسی
پزشکی شدن مشکلات جنسی
واکنش‌ها به پزشکی شدن
انجمن‌های حرفه‌ای درمان جنسی
فرایند شخصی و حرفه‌ای تبدیل شدن به یک درمانگر جنسی
اصول اخلاقی درمان جنسی
آیا درمان جنسی یک روش متمایز است؟ نمونه‌ای برای تایید صلاحیت متخصصان
نتیجه‌گیری
فصل 3: آنچه هر درمانگر جنسی باید بداند
مقدمه
جستجوی دستورالعمل‌ها
درمانگر جنسی به عنوان یک شهروند
تاب‌آوری درمانگر و واکنش‌های مراجع
رویکردی به درمان
رفتار جنسی و تمایل جنسی: تغییر هنجارهای اجتماعی
جمعیت سالخورده
سوء‌استفاده جنسی، تجاوز، خشونت خانگی
مفهوم‌سازی مشکلات جنسی
چرخه پاسخ جنسی
چهار مرحله
تفاوت‌ها و شباهت‌های زن/ مرد
اهمیت میل جنسی
مدل کنترل دوجانبه
متعادل کردن جنبه‌های پزشکی تمایل جنسی
نتیجه‌گیری
فصل 4: اختلال بی میلی جنسی در مردان
مقدمه
شیوع
همایندی با سایر اختلالات عملکرد جنسی
سبب‌شناسی
اختلال عملکرد جنسی همسر
ارزیابی
تنگناهای تشخیصی
درمان
توصیف کوتاه یک مورد
اثربخشی درمان - تحقیق و رهنمودهای آینده
فصل 5: درمان سیستمی اختلال نعوظ
مقدمه
معیار تشخیصی
شیوع
رویکرد بین سیستمی
ارزیابی
تاریخچه رابطه جنسی
درمان
درمان‌های روانشناختی
ارتقاء تفکر سیستمی
ساختاربندی مجدد علائم
حمایت از انتظارات واقع‌بینانه
تغییر شناخت‌ها
کاهش اضطراب
اصلاح اسطوره‌ها
غنی‌سازی مهارت‌های ارتباطی
آموزش روانی
تکلیف
گسترش منبع جنسی
پیشگیری از عود
درمان‌های پزشکی
داروهای خوراکی
دستگاه خلا آلت مردانه
رگ‌بند
تزریق داخل اجسام غاری
داروی داخل مجاری ادرار
پروتز آلت تناسلی
پیشرفت‌های پزشکی امیدوارکننده در درمان ED
نتیجه‌گیری
فصل 6: یک مدل درمان سیستمی جدید برای زوجین مبتلا به انزال زودرس؛ نظریه تسلط بر تعارض
مقدمه
شیوع
تعریف انزال زودرس
پاسخ جنسی
سبب‌شناسی
مدل درمان
ملاحظاتی برای آینده
فصل 7: سبب‌شناسی پیچیده انزال تاخیری، ارزیابی و پیامدهای درمان
مقدمه
تعریف انزال تاخیری
فیزیولوژی ارگاسم
سبب‌شناسی انزال تاخیری
شیوع
رویکرد بین سیستمی
ایجاد صراحت و امنیت در درمان جنسی
درمان انزال تاخیری
رویکردهای زیستی/ پزشکی و فردی
درمان‌های حالت دفاعی حسی یا اضطراب و فرد
افزایش آگاهی از تاثیرات بیرونی
تکنیک‌های زوجین
رویکردهای بین سیستمی در سه شرایط درمانی
رهنمودهایی برای آینده
توضیح
فصل 8: درمان سیستمی مشکلات علاقه/ برانگیختگی جنسی در زنان
مقدمه
اصطلاحات
انگیزه‌های رابطه جنسی
اختلال برانگیختگی/ علاقه جنسی زنان
شیوع
بحث
مدل‌های نظری پاسخ جنسی
رویکرد بین سیستمی
ارزیابی علل
راهبردهای درمان
تعیین انتظارات واقع‌بینانه
ارتقاء صمیمیت
کاهش اضطراب پاسخ
تحقیقات
نتیجه‌گیری
توضیح
فصل 9: اختلال ارگاسمی زن
مقدمه
سبب‌شناسی بین سیستمی بی‌ارگاسمی
شیوع
ارزیابی
درمان
راهبردهای موثر از تحقیقات قبلی
تحقیقات و رهنمودهایی برای آینده
شرح کوتاه یک مورد
بحث
فصل 10: دردناک؛ اختلال درد/ دخول تناسلی- لگنی
مقدمه
تعریف و توصیف
سبب‌شناسی
ارزیابی
درمان
چالش‌های درمان
نتیجه‌گیری‌ها
فصل 11: رابطه متقابل بین سلامت روانی و جنسی
اختلالات افسردگی
اختلالات دوقطبی
اختلالات اضطرابی و تشخیص‌های مرتبط
علائم بدنی و اختلالات مرتبط
اختلالات خوردن
اختلالات مصرف مواد
سایر اختلالات روانپزشکی
نقش درمانگر سیستمی
فرآیند بالینی
فصل 12: درمان افرادی که با امیال جنسی در کشمکش هستند
مقدمه
زمینه تاریخی اعتیاد به رابطه جنسی
تحقیق درباره مشکلات ذهنی با خودکنترلی جنسی
اختلال رفتار جنسی اجباری در ICD-11
کاربردهای درمان جنسی
مداخلات بالینی برای مشکلات خودکنترلی ذهنی
توصیفات موردی
نتیجه‌گیری
توضیح
فصل 13: عوامل منحصر به فرد در ادغام سالمندی و سلامت جنسی
مقدمه
اختلال رفتار و عملکرد جنسی در میان افراد سالمند
تاثیر سالمندی بهنجار
ضرورت درمان سیستمی
تاثیر بیماری
خطرات منحصر به فرد مرتبط با سن برای STIs
رهنمودهایی برای آینده
فصل 14: درمان خیانت
مقدمه
تعریف و توصیف
شیوع
علل و گونه‌شناسی‌های خیانت
ارزیابی
درمان
شرح کوتاه یک مورد
تحقیقات و رهنمودهایی برای آینده
فصل 15: نقش تکنولوژی در روابط جنسی؛ موانع و راه‌حل‌ها
رواج تکنولوژی در زندگی روزمره
استفاده کلی از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در روابط بین فردی
چارچوب تکنولوژی خانواده و زوج
شروع رابطه
تمایل جنسی و تکنولوژی در زوجین
معضلات درمانی
ادغام درمان جنسی با تکنولوژی
نتیجه‌گیری
فصل 16: نتیجه‌گیری
References

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درمان جنسی سیستمی
نویسنده، ،
مترجمراضیه زاهدی، کوروش قنبری
ناشر چاپیانتشارات آکادمیک
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات330
زبانفارسی
شابک978-622-7609-18-9
موضوع کتابکتاب‌های مسائل جنسی و زناشویی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
16000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درمان جنسی سیستمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درمان جنسی سیستمی

برای دریافت کتاب درمان جنسی سیستمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.