معرفی و دانلود کتاب کلینیک کارآفرینی گام به گام از ایده تا اجرا

عکس جلد کتاب کلینیک کارآفرینی گام به گام از ایده تا اجرا
قیمت:
4000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلینیک کارآفرینی گام به گام از ایده تا اجرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلینیک کارآفرینی گام به گام از ایده تا اجرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلینیک کارآفرینی گام به گام از ایده تا اجرا

محمدصادق موحدی فر و فرزاد قلوبی می‌کوشند تا در کتاب کلینیک کارآفرینی گام به گام از ایده تا اجرا به طور تخصصی مقوله کارآفرینی را بررسی کنند و هر آنچه که پیش از راه انداختن یک کسب و کار به آن نیاز دارید، به شما آموزش دهند.

درباره کتاب کلینیک کارآفرینی گام به گام از ایده تا اجرا:

کارآفرینی عصاره یک فرآیند نظام‌مند در بهره‌گیری از خلاقیت و نوآوری برای مرتفع ساختن نیازها و توسعه آن در بازارها است. این امر مستلزم تمرکز بر روی مشکلات و نیازهای مشتریان و ارائه ایده‌هایی درخور موضوعاتشان است. کارآفرینان، افرادی هستند که ایده‌های خلاقانه خویش را با هدفمندسازی تجاری و ساختاری ارزش ساز و ثروت ساز مرتبط می‌نمایند و در تکرار این چرخه استمرار دارند.

از نظر پژوهشگران در حوزه روانشناسی افرادی که کارآفرینی می‌کنند دارای ویژگی‌های درونی و رفتار خاص هستند که در این زمینه دو مکتب بنیادی فکری ارائه شده:

مکتب اول مرد بزرگ نام دارد این نظریه اذعان دارد که افراد بزرگی چون هنری فورد دارای توانایی شهودی برای شناخت فرصت‌ها و اتخاذ تصمیم‌های مناسب هستند.

مکتب دوم نظریه خصیصه‌ها یا ویژگی‌های روان‌شناسانه است که تنها به فرد کارآفرین توجه دارد و ویژگی‌هایی را بیان می‌کند که یک کارآفرین باید داشته باشد. نظریه صفات روانی بر دو فرض اصلی استوار است. اول این‌که شخص کارآفرین دارای مشخصات روانی متفاوت از افراد معمولی است و دوم این‌که کارآفرین موفق دارای مشخصات روانی متفاوت از کارآفرین کمتر موفق می‌باشد. مهم‌ترین صفات روانی و انگیزه اصلی کارآفرینان را می‌توان نیاز به استقلال، موفقیت، کانون کنترل مرکزی، ریسک‌پذیری، نارضایتی، شهود، تحمل ابهام، علاقه و شایستگی نام برد.

در نهایت می‌توان کارآفرینان را مخاطره پذیر، دارای تشخیص بالا برای کشف یا خلق فرصت، درک از حوزه کسب‌وکار، برنامه‌ریزی، هماهنگی و سازمان‌دهی نظام‌مند و هدفمند، اتخاذ تصمیمات درست و پشتکار داشتن برای نیل به اهداف، داشتن مهارت رهبری، داشتن حس استقلال، متعهد و مسئولیت‌پذیر، مثبت‌گرا و مثبت نگر و... دانست.

کتاب کلینیک کارآفرینی گام به گام از ایده تا اجرا به بررسی ابعاد مختلف و رهیافت‌های مطرح در حوزه کسب‌وکار می‌پردازد. همچنین ایده و ایده آفرینی، خصیصه‌های ذاتی و رفتاری کارآفرینان، خلق و کشف فرصت، راهبردهای رشد و توسعه کسب‌وکار، طرح‌های تجاری و انواع آن، پیش‌نیازهای ورود به بازار اعم از مثلث انتخاب لوگو، شعار و خلق صدای محصول و برندینگ، بررسی روش‌های خرید، ارائه انواع روش‌های بازاریابی، روش‌های قیمت‌گذاری و روش‌های فروش و نهایتاً آینده‌نگری را مورد تحلیل قرار می‌دهد.

کار آفرینی چیست؟

کارآفرینی فرآیند طراحی، راه‌اندازی و اجرا است. کسب‌وکار جدید که در ابتدا یک کسب‌وکار کوچک است، پیشنهاد یک محصول، فرآیند یا سرویس برای فروش و یا اجاره ارائه می‌دهد. افرادی که این شرکت‌ها را ایجاد می‌کنند کارآفرینان نامیده می‌شوند.

کارآفرینی به‌عنوان ظرفیت و تمایل برای توسعه، سازمان‌دهی و مدیریت یک سرمایه‌گذاری تجاری همراه با هرکدام از خطرات آن به‌منظور سوددهی توصیف‌شده است. همچنین می‌توان کارآفرینی را به‌عنوان یک فرآیند خلق ارزش نوین (مادی یا معنوی) یادکرد که از راه تلاش مجدانه و متعهدانه با در نظر گرفتن ریسک‌ها قابل تخمین و غیرقابل محاسبه‌به دست می‌آید.

کارآفرین فکر نمی‌کند بلکه نگاه می‌کند، مشاهده می‌کند و خلاها و شکاف‌ها را در جامعه کشف می‌نماید، نیازها، خواسته‌های مردم را لمس می‌نماید و از فرصت‌ها بهره جسته و خلق ایده می‌نمای و ایده را تجاری کرده و از آن سود کسب می‌نماید. کارآفرینی از منظری خوب دیدن است.

کتاب کلینیک کارآفرینی گام به گام از ایده تا اجرا مناسب چه کسانی است؟

چنانچه به دنبال راه‌های کسب درآمد و راه اندازی یک کسب و کار هستید، مطالعه این کتاب را دست ندهید.

جملات برگزیده کتاب کلینیک کارآفرینی گام به گام از ایده تا اجرا:

- فرق اساسی طرح کسب‌وکار با بوم مدل کسب کار در این است که در طرح کسب‌وکار همه‌چیز از صفر تا صد دیده می‌شود ولی در بوم مدل کسب‌وکار می‌توان گفت که فقط استراتژی‌های عملیاتی بر نحوه اجرا دیده خواهد شد.

- چشم‌انداز مدینه فاضله‌ای است برای یک سازمان متصور است یعنی به کجا باید رسید آینده نسبتاً دور است و شرایط مطلوبی که باید به آن رسید یا آن را فراهم آورد.

- آینده ثابت نبوده و یک هدف متحرک است و ما برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های بهتر نیازمند درک و فهم آینده هستیم.

در بخشی از کتاب کلینیک کارآفرینی گام به گام از ایده تا اجرا می‌خوانیم:

در خصوص شعارهای تبلیغاتی باید ضمن رعایت اسلوب‌ها و قواعدی که رعایت آن‌ها می‌تواند مهم باشد باید به مفهومی بودن و القای معانی آن‌هم توجه نمود. هنگام خلق صدای برند باید توجه کرد که این صدا معرف برند یک کسب‌وکار می‌باشد لذا در طراحی و ساخت و نشر آن باید نهایت دقت و ظرافت را به کار برد. برخی از تکنیک‌هایی که در ساخت شعارهای مرتبط با برند و شعارهای تبلیغاتی مطرح می‌باشد را به‌عنوان تکنیک‌های تولید شعار در ذیل اشاره خواهیم نمود.

تکنیک اول موزون بودن یا قافیه داشتن یک شعار است البته در زبان فارسی با توجه به نوع و ساختار آن این امر به‌راحتی ملموس می‌باشد و البته ذهن‌های مخاطبان نیز آمادگی پذیرش بالایی در آن را دارا می‌باشند. به‌عنوان نمونه «چشم‌های زیبا برای لباس‌های زیبا» برای یک فروشگاه لباس‌فروشی یا برای برند انرژیزر که تولیدکننده باتری می‌باشد شعار «ادامه می‌دهد و ادامه می‌دهد و ادامه می‌دهد»، یا برند کیت کت که می‌گوید «استراحت کن، کیت کت بزن»، یا برند اسکیتلز که تولیدکننده شکلات و اسماتیز‌های رنگی می‌باشد؛ و عنوان می‌کند که «رنگین‌کمان را مزه کن».

تکنیک دوم تکرار است در این روش یک یا چند کلمه، یک هجا و یا یک الگوواره کلامی را به جهت تمرکز و تاکید مطلب، دو یا چند بار در شعار استفاده می‌نمایند. مثلاً در شعار برند بیک می‌گوید «فقط بیک مثل بیک می‌نویسد!» یا برند تولید چای تیپو که شعارش «با تیگو فقط OO خواهید داشت» می‌باشد. در نمونه‌ای دیگر شعار برند انرژیزر «ادامه می‌دهد و ادامه می‌دهد و ادامه می‌دهد» می‌باشد.

تکنیک سوم استفاده از پارادوکس، تناقض‌گویی یا بازگشت‌پذیری در شعار یا مفاهیم مرتبط با آن است. به‌عنوان‌مثال برند superdream که در حوزه تبلیغاتی فعالیت می‌نماید و شعار آن «خواب‌های معمولی، رؤیاهای فوق‌العاده» می‌باشد، یا شعار فولکس واگن که با شعار «کوچک فکر کنید!» به بازار اتومبیل‌های بزرگ آمریکا با اتومبیل‌های کوچک خود حمله کرد. یا فروشگاه بزرگ جانلویس که ارائه‌کننده محصولات باکیفیت بالا، استاندارد و گران‌قیمت است شعار خود را «هیچ‌گاه آگاهانه ارزان‌فروشی نمی‌شود» انتخاب کرده است. یا برند تسکو که یک سوپرمارکت زنجیره‌ای است با شعار «همه کمک‌های کوچک» چرا شهرتش به علت سطح پایین قیمت کالاهایش می‌باشد. تا مشتریان بتوانند بهترین خرید را انجام دهند و به همه اقشار حتی شده با مبلغ اندک پیشنهاد خرید می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول- کارآفرینی
کارآفرینی چیست؟
رشته کارآفرینی و ابعاد آن
تاریخچه از کارآفرینی و رویکردهای نظری
رهیافت اقتصادی
رهیافت روانشناسی
رهیافت جامعه‌شناسی
رهیافت سازمانی
رهیافت فناوری اطلاعات
فصل دوم- ایده آفرینی و شکار فرصت
ایده و ایده آفرینی
خلق یا کشف فرصت
آناتومی مغز و تفکر خلاقانه
ویژگی‌ها و خصیصه‌های کارآفرینان
کارآفرینان چه مهارت‌هایی باید داشته باشند.
فصل سوم- مدل‌های طرح کسب‌وکار
تعاریف
تدوین و طراحی مدل کسب‌وکار یا طرح تجاری (چیست چرا چگونه)
بوم مدل کسب‌وکار (چیست چرا چگونه)
نمونه‌ای از بوم مدل کسب‌وکار
مذاکره آسانسوری
فصل چهارم- پیش‌نیاز ورود، رشد و توسعه کسب‌وکار
نام‌گذاری تجاری برای کسب‌وکار
انتخاب لوگو
انتخاب رنگ‌بندی
ساخت شعار تبلیغاتی / کسب‌وکار
برندینگ، مالکیت فکری یا معنوی، ثبت اختراع
برندینگ
مالکیت فکری (معنوی)
ثبت اختراع
راهبردهای رشد کسب‌وکار
استراتژی‌های یکپارچگی
استراتژی‌های متمرکز
استراتژی‌های تنوع
استراتژی‌های تدافعی
مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها
انواع مسئولیت‌پذیری
مسئولیت اجتماعی
سلامت، ایمنی و محیط‌زیست
رویکرد سبز
فصل پنجم- خرید، بازاریابی و فروش، آینده‌پژوهی
استراتژی‌های خرید
خرید
انواع روش‌های خرید
استراتژی‌های قیمت‌گذاری
استراتژی‌های بازاریابی
استراتژی‌های فروش
آینده‌پژوهی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلینیک کارآفرینی گام به گام از ایده تا اجرا
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آکادمیک
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات126
زبانفارسی
شابک978-622-720087-4
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کلینیک کارآفرینی گام به گام از ایده تا اجرا

برای دریافت کتاب کلینیک کارآفرینی گام به گام از ایده تا اجرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.