معرفی و دانلود کتاب برای داشتن دوران کودکی شاد و خوشحال، هیچوقت دیر نیست

عکس جلد کتاب برای داشتن دوران کودکی شاد و خوشحال، هیچوقت دیر نیست
قیمت:
۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برای داشتن دوران کودکی شاد و خوشحال، هیچوقت دیر نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برای داشتن دوران کودکی شاد و خوشحال، هیچوقت دیر نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برای داشتن دوران کودکی شاد و خوشحال، هیچوقت دیر نیست

آنچه بن فورمن در کتاب برای داشتن دوران کودکی شاد و خوشحال، هیچوقت دیر نیست مورد بررسی قرار می‌دهد این است که چگونه می‌توان کودکیِ بد را به دوران بزرگسالی خوب و با آینده‌ای روشن تبدیل کرد. برای این کار نیازمند استفاده از ابزارهای خاص و یادگیری آموزه‌هایی هستید که به طور مفصل در این کتاب شرح داده شده‌اند.

درباره کتاب برای داشتن دوران کودکی شاد و خوشحال، هیچوقت دیر نیست:

بن فورمن (Ben Furman) روان‌پزشک و درمانگر راه حل محور است و به این باور دارد که امکان دارد نقاط قوت و تاثیر منابع بصورت آشکار یا پنهان باشد که هر فردی ممکن است در زندگی‌اش با آن سروکار داشته باشد. کسانی که کار او را می‌شناسند، روحیه هنرجو و خیرخواهش را تایید می‌کنند. او در کتاب برای داشتن دوران کودکی شاد و خوشحال، هیچوقت دیر نیست (It's Never Too Late to Have a Happy Childhood) به 300 روایت از داستان زنده ماندن افراد مختلف پرداخته است.

فورمن مخالف تمام تصورات و رویکردهایی است که بر این دیدگاه تاکید دارند: تجارب کودکی موجب صدمه مداوم در طول زندگی می‌شود و همچنین رفتار‌های فرد را تحت تاثیر قرار می‌هد و به اصطلاح موجب به وجود آمدن بدرفتاری می‌شود. افرادی که از بحران‌های دوره کودکی نجات یافته‌اند همیشه می‌دانند که گذشته سخت الزوما باعث آینده‌ای آشفته نمی‌شود.

نویسنده با ارائه کیس‌های مختلف به تشریح قدرت‌های درون ابزارهای ذکرشده می‌پردازد برخی از این قدرت‌ها عبارتند از: تشریح آنچه بر فرد گذشته است یعنی وقتی فردی کودکی نامطلوبش را توضیح دهد و تشریح کند، فهم این که دیگران نیز چنین مشکلاتی داشته‌اند، درک این که کمک موجود است و خیلی‌ها حاضرند به او کمک کنند، احساس غرور از کارهای مثبتی که علی رغم فشارها توانسته انجام دهد یا می‌تواند انجام دهد، اطمینان از این که در شرایط بد راهش درست بوده است، احساس این که درهر زمانی می‌توان دوران کودکی بد را اصلاح کرد، انجام فعالیت‌هایی که در دوران کودکی آرزوی انجام آن را داشته و انجام نداده است، تفکر مثبت و... در پایان هم چند سوال خیلی مهم در مورد دوران کودکی وچگونگی اصلاح آن وشرایط والدینی طرح می‌کند و بسیار زیبا پاسخ می‌دهد.

کتاب برای داشتن دوران کودکی شاد و خوشحال، هیچوقت دیر نیست مناسب چه کسانی است؟

اگر دوران کودکی سختی داشتید یا به عنوان یک والد یا مربی با کودکان سروکار دارید، مطالعه این کتاب به شما توصیه می‌شود.

جملات برگزیده کتاب برای داشتن دوران کودکی شاد و خوشحال، هیچوقت دیر نیست:

- حتی اگر دوران کودکی سختی داشتید، خوب یا بد بودن دوران بزرگسالی‌تان در دست خودتان است و می‌توانید آن را خوب یا بد کنید.

- کودکی من، قطعاً زخمی روی روح و روان من گذاشته‌است، ولی من هنوز از زندگی‌ام لذت می‌برم و می‌دانم که می‌توانم با مسائل زندگی مبارزه کنم. خوب است که شخصی افسانه‌های دوران خردسالی‌اش را به چالش بکشد، زیرا بیشترمردم اینطور تصور می‌کنند.

- مشکلات کودکی و تجربیات ناخوشایند ممکن است خطر بروز مشکلات مشابه یا سایر مشکلات در زندگی بعدی را افزایش دهد، اما این آسیب‌ها به خودی خود باعث ایجاد مشکلات بعدی نمی‌شوند.

- این واقعیت که والدین کودک به هر دلیلی ممکن است نتوانند تجربه خاصی را به کودک ارائه دهند، ممکن است در طول رشد کودک، بسیار مهم باشد زیرا کودک معمولاً نیازمند فرصتی برای تجربه چیزی مشابه در روابط با دیگران است.

- برای بسیاری از افراد طبیعت وسیله‌ای برای بقا فراهم کرده است. نامه‌هایی که دریافت می‌کردم اغلب تأکید می‌کردند که تجربه مشاهده و ارتباط با طبیعت چقدر مهم بوده است.

در بخشی از کتاب برای داشتن دوران کودکی شاد و خوشحال، هیچوقت دیر نیست می‌خوانیم:

مدت‌هاست که شناخته شده است که نوشتن نقش درمانی دارد، اما اخیراً روان درمانی از آن به عنوان یک درمان جدی استفاده کرده است. یک روش ساده اما مؤثر برای استفاده از نوشتن به عنوان درمان این است که از بیماران بخواهید نامه‌ای بنویسند که قرار نیست ارسال بکنند. به عنوان مثال یک درمانگر ممکن است از آن‌ها بخواهد نامه‌ای را برای شخصی بنویسند که رفتارش به او صدمه زده است. بیماران همچنین ممکن است تصمیم بگیرند که به نامه خود پاسخ دهند. این نوع "مکاتبات داخلی" اغلب به افراد کمک می‌کند تا از وقایع گذشته فاصله بگیرند و درک این رویدادها را هنگام مشاهده دیدگاه افراد دیگر برای آن‌ها آسان تر می‌کند.

بسیاری از افرادی که دوران کودکی دشواری را گذرانده اند، خوانندگان مشتاقی هستند. برخی داستان را ترجیح می‌دهند، و برخی دیگر کتاب‌هایی راجع به روانشناسی عامه می‌خوانند. بسیاری از خوانندگان کتب روانشناسی می‌گویند که خواندن این کتاب‌ها به آن‌ها بسیار کمک کرده است. به عنوان مثال، نویسنده شماره یک - پرفروش‌ترین کتاب روانشناسی پاپ در بچگی در کشور من، می‌گوید که برای او روبرو شدن با ادبیات "کودک درونی" و "همبستگی" آمریکایی یک تجربه در حال تغییر در زندگی بود: "من آن را دور زدم. احساس می‌کردم که برای اولین بار، کسی واقعاً فهمیده است زندگی من چیست. من یک سؤالی را پیدا کردم که کل زندگی من را آزار داده است. "

کتاب‌ها و فیلم‌ها و دیگر ابزار فرهنگی به افراد کمک می‌کنند تا با مطرح کردن سؤالات دشوار، لمس کردن موضوعات حساس و نشان دادن احساسات و تجربیاتی که بسیار خصوصی به نظر می‌رسند زنده بمانند و در واقع از آنچه فکر می‌کنند متداول تر هستند. کتابها به مردم کمک می‌کنند تا با کمک به درک بهتر خود و دیگران تحمل و مدارا کنند.

زنی که خود را "اسپلینتر" می‌نامد، می‌گوید "قطعاً کتاب‌ها به من کمک کرده اند! " و اینگونه به یاد می‌آورد که کسی هیچ وقت اورا در زمان بچه گی با محبت و ستایش صدا نکرده است. او وقتی می‌خواست به مادرش بگوید که در آینده چه کاره خواهد شد، مادرش به اوگفت: "فکر می‌کنم هرگز به چیزی نمی‌رسی. " این خاطره دردناک نمونه‌ای از کودکی اسپلینتر است. "او می‌گوید؛ من قبلاً زیاد می‌خواندم. کتابها به من تسلی بخشیدند، به من آموختند که مسائل را از دیدگاههای مختلف درک و نگاه کنم. کتاب‌ها آینه‌ای بودند که من همیشه خودم را منعکس می‌کردم. آن‌ها به من کمک کردند تا رشد کنم. "

فهرست مطالب کتاب

درباره مؤلف
پیشگفتار
قدردانی نویسنده
پیشگفتاری از کریس ایوسون
چرا این کتاب؟ 
چیزی که کسی را نمی‌کّشد او را قوی تر میکند
معادلات ساده و خطی
بسیاری از چهره‌های بقا
ویرپی
دیگران
طبیعت
خیال پردازی
خواندن و نوشتن
سایر روش‌ها
درک و فهم کمک کننده است
احساس غرور نجات یافتگان
دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است
فرزندان و همسران
افراد دیگر
یک کودک با استعداد
روانشناسی رشد
فرصت برای رشد
درمان کودکان
گذشت زمان
فکر مثبت
همه چیز به هم مربوط هستند
آینده و گذشته
چرخاندن ساعت شنی
پرسش و پاسخ
چرا والدین اینقدر خود را به خاطر مشکلات فرزندانشان مقصر می‌دانند؟ 
سرزنش والدین برای مشکلات فرزندانشان چیست؟ 
جملات پایانی
ضمیمه
References

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برای داشتن دوران کودکی شاد و خوشحال، هیچوقت دیر نیست
نویسنده
مترجماکرم مولادوست، میرسعید جعفری
ناشر چاپیانتشارات آکادمیک
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات126
زبانفارسی
شابک978-622-720003-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برای داشتن دوران کودکی شاد و خوشحال، هیچوقت دیر نیست

برای دریافت کتاب برای داشتن دوران کودکی شاد و خوشحال، هیچوقت دیر نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.