دانلود کتاب صوتی تن آرامی یا ریلکسیشن


خرید کتاب صوتی

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تن آرامی یا ریلکسیشن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب صوتی تن آرامی یا ریلکسیشن

کتاب صوتی تن آرامی یا ریلکسیشن اثر کیارش ساعتچی، تکنیک‌هایی کاربردی و مفید در کسب آرامش برای رسیدن به تمرکز بهتر و رهایی از تنش‌های ذهنی به کمک آرام‌سازی عضلات بدن، ارائه می‌کند.

حاصل تن آرامی، تغییر وضعیت روحی کنونی انسان و رهایی او از افکار مربوط به کوشش، کار یا تنش است. عموماً بر این باورند که تن آرامی، فعالیتی لذت‌بخش است. از آنجا که بین ذهن و تن ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، هرچه در جسم آرامش بیشتری برقرار گردد، در ذهن نیز آرامش و تمرکز بیشتری برقرار شده و فرد از افکار مزاحم ذهنی رهایی می‌یابد.

فرد به طور ارادی و آگاهانه نمی‌تواند افکار مزاحم را از ذهن خود خارج کند و به آرامش و تمرکز ذهنی برسد. اما می‌توان آزادسازی و آرام‌سازی ذهن را از راهی غیر مستقیم انجام داد. از آنجا که هر فکری (به ویژه افکار منفی مزاحم) عضلات را منقبض می‌کند، اگر عضلات آرام گردد و تنش و انقباض‌شان از بین می‌رود. در نتیجه افکار منفی خود به خود از ذهن خارج می‌شوند. اساس تن آرامی همین است: آرام‌سازی عضلات با قصد ایجاد آرامش و خلأ ذهنی. چرا که هرچه میدان فکری خالی‌تر باشد، تمرکز و توجه بر یک موضوع خاص، آسان‌تر می‌شود.

استرس یا فشار عصبی، واکنش غیر‌مطلوب به یک محرک درونی (نظیر درد) یا بیرونی است که موجب آشفتگی در عملکرد طبیعی سیستم ذهنی، روانی و جسمی انسان می‌شود. استرس‌‌های روزمره دنیای پرشتاب امروز با تأثیرات منفی خود بر انسان باعث ایجاد بیماری‌های مختلف در او می‌شوند و به همین خاطر درصد قابل توجهی از مراجعات به پزشکان به علت بیماری‌های ناشی از استرس است. استرس طولانی مدت و مدیریت نشده با تضعیف توان خود‌تنظیمی بدن، منجر به اختلالات عملکردی ارگان‌ها و سیستم‌های مختلف بدن و بروز سندروم روده تحریک‌پذیر، آسم و دردهای مزمن می‌شود.

سیستم ایمنی، غدد فوق کلیوی، هیپوفیز و تیروئید نیز به میزان زیادی به استرس و تنش روانی حساس هستند. خوشبختانه استرس و آثار مخرب آن را می‌توان توسط انجام برخی از تمرین‌ها نظیر تکنیک آرمیدگی عضلانی تا حد قابل قبولی کاهش داد. این تمرین به سیستم عصبی کمک می‌کند تا به دنبال تنش‌زدایی، فعالیت‌های حیاتی خودکار بدن در دو سیستم آماده باش (سمپاتیک) و آرام‌باش (پاراسمپاتیک) تنظیم شود. استرس طولانی مدت باعث بیش فعالیتی سیستم عصبی سمپاتیک می‌شود که با علائمی نظیر اضطراب دائمی، بی‌خوابی و بی‌قراری، تپش قلب، تعریق غیرطبیعی و سردی دست و پا همراه است.

تکنیک آرمیدگی عضلانی، واکنشی متضاد با استرس در بدن تولید می‌کند که پاسخ آرمیدگی (relaxation response) نام دارد و موجب کاهش ضربان قلب، عمیق‌تر شدن تنفس، کاهش فشار خون، بهبود جریان خون و رفع گرفتگی عضلانی می‌شود و بدن به حالت طبیعی خود باز می‌گردد.

این تمرین همچنین به ترمیم و استراحت مؤثر ذهنی و جسمی منجر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای انجام تمرین،
به صورت فردی یا همراه اعضای خانواده، در آغاز روز یا زمان مناسب دیگری نظیر عصر در بازگشت به منزل از محیط کار و یا شب هنگام پیش از خواب، در حالی که لباسی راحت پوشیده‌اید، روی تخت، زمین یا یک مبل راحتی دراز بکشید و دست‌ها را در کنارتان قرار دهید. سپس چشم ها را ببندید و به مدت نیم ساعت به توصیه‌های ارائه شده در این کتاب صوتی گوش بسپارید و ذهن و بدن خود را آرام و سالم سازید. با این کار می‌توانید از تجسم مثبت خود در زمینه آرامش، سلامت، تعادل و خوشبختی نیز بهره‌مند شوید.

برای شروع به مدت سه هفته بدون وقفه و روزانه یک یا دو بار این کار را انجام دهید و پس از احساس نتایج مثبت این تمرین، هر روز یا یک روز در میان آن را انجام دهید. لطفاً به خاطر داشته باشید که چنانچه دچار افسردگی شدید هستید و همین‌طور در زمان رانندگی یا کار با وسایلی که نیاز به دقت بالایی دارد از این تمرین استفاده نکنید. امیدواریم با انجام منظم آرمیدگی این کتاب صوتی به آرامش، تعادل و سلامت پایدار برسید.

فهرست مطالب

۳۰ دقیقه
تن آرامی یا ریلکسیشن
 ۳۰ دقیقه، ۲۸ مگابایت، زبان فارسی، MP3، 
چاپ ۱۳۹۷، قیمت الکترونیکی: ۸۰۰۰ ت
ویژه امروز: ۴۸۰۰ ت (۴۰%) - 1.79€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب صوتی

راهنمای دانلود کتاب صوتی تن آرامی یا ریلکسیشن

برای دانلود کتاب صوتی تن آرامی یا ریلکسیشن و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب صوتی تن آرامی یا ریلکسیشن