معرفی و دانلود کتاب صوتی قدرت تفکر منفی

عکس جلد کتاب صوتی قدرت تفکر منفی
قیمت:
۴۴,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قدرت تفکر منفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قدرت تفکر منفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قدرت تفکر منفی

بدبینی تدافعی، استراتژی تصور بدترین سناریو در هر موقعیتی است. کتاب صوتی قدرت تفکر منفی نشان می‌دهد که چگونه افراط در افکار منفی به افراد کمک می‌کند تا برای بدترین شرایط آماده بوده و بهترین عملکرد را ارائه کنند. جولی کی. نورم دریافته است که بسیاری از مردم زمانی که تفکر مثبتی دارند عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان می‌دهند.

درباره‌ی کتاب صوتی قدرت تفکر منفی

تجسم آینده‌ی ایده‌آل، نوشتن درباره‌ی آن و خوش‌بینی مدام نسبت به اتفاق‌های پیش‌رو بخش بزرگی از بازار کتاب‌های خودیاری را قبضه کرده است. در این میان جولی کی. نورم (Julie K. Norem) در کتاب صوتی قدرت تفکر منفی (The Positive Power Of Negative Thinking) بر این باور است که تصور آینده‌ای روشن و موفق می‌تواند نتیجه‌ای معکوس داشته باشد. وقتی در تلاش هستید خود را متقاعد کنید که همه‌چیز به بهترین نحو پیش می‌رود، خطر آسیب در صورت شکست احتمالی را بالا برده‌اید. اما اگر پیشاپیش برای بدترین شرایط آماده باشید حتی اگر اوضاع مطابق خواست شما پیش نرود نیز کمتر دچار آسیب‌های روانی و اضطراب می‌شوید و هم پیشاپیش برای این اوضاع نابه‌سامان برنامه‌ریزی کرده‌اید.

در کتاب صوتی قدرت تفکر منفی، جولی نورم شواهدی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد تفکر مثبت برای بسیاری از افراد یک استراتژی ناکارآمد بوده و غالب اوقات باعث آسیب‌پذیری در برابر فشارها و اضطراب‌های زندگی مدرن شده است. در این کتاب داستان افرادی بیان می‌شود که از قدرت تفکر منفی برای بالا بردن عزت‌نفس و پیشرفت در جهت اهداف شخصی خود استفاده کرده‌اند.

استراتژی بدبینی تدافعی علاوه‌بر آماده کردن ما برای بدترین سناریوها، باعث می‌شود قدردان خوشی‌ها و خوبی‌های لحظه‌ی حال باشیم. تصور این که ممکن است روابط، دارایی‌ها و خوشی‌هایی که امروز از آن‌ها لذت می‌بریم، به‌زودی از دست بروند باعث می‌شود ارزش آن‌ها را بیشتر درک کنیم. جولی کی. نورم معتقد است که مثبت‌اندیشی همیشه لحظه‌ی حال را فدای تصوری غیرواقعی از آینده می‌کند درحالی‌که تفکر منفی لذت‌های هرلحظه را غنا می‌بخشد.

بدبینی دفاعی مستلزم تحمل احساسات منفی برای حفظ توانایی انجام کارها است. کتاب صوتی قدرت تفکر منفی به ما نشان می‌دهد که تحمل احساسات منفی به معنی غرق شدن منفعلانه در آن‌ها نیست بلکه به معنی مواجهه با تفکر منفی و پذیرفتن آن به‌عنوان بخشی از احساسات انسانی است. توانمندسازی برای تحمل رنج‌های زندگی حداقل کمکی است که بدبینی تدافعی به ارمغان می‌آورد. البته قدرت تفکر منفی به این توانمندسازی محدود نمی‌شود؛ جولی کی. نورم عمیقا اعتقاد دارد که تحمل احساسات منفی برای بخش گسترده‌ای از موقعیت‌های زندگی ضروری است.

اگر کسی واقعا می‌خواهد بداند که چرا نتوانسته علی‌رغم حضور مناسب در مصاحبه، شغل مورد نظر را به دست آورد، باید خود را برای شنیدن پاسخ‌هایی آزاردهنده آماده کرده باشد. در بیشتر مواقع افراد دلایل واقعی عدم موفقیت‌مان را با ما در میان نمی‌گذارند. یکی از دلایل چنین رویکردی، باور جمعی به اهمیت مثبت‌اندیشی و توجه به احساسات مثبت است. درحالی‌که اگر هر فردی پیشاپیش، برای رویارویی با احساسات منفی تمرین کرده باشد، می‌تواند در چنین شرایطی دلایل واقعی عدم موفقیت خود را جویا شود و از این انتقادهای گزنده برای بهبود وضعیت خود استفاده کند.

نسخه چاپی کتاب قدرت تفکر منفی با ترجمه‌ی محمد عربی و حسین صادقی ملامحله توسط انتشارات اندیشه آگاه منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن به همت موسسه فرهنگی کتاب یاران فناور و با صدای حمید سربندی تهیه شده است.

کتاب صوتی قدرت تفکر منفی برای چه کسی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به روان‌شناسی جالب است. کسانی که نسبت به آموزه‌های مثبت‌اندیشی تردید دارند یا افرادی که خود را بدبین می‌دانند نکات آموزنده‌ای در این کتاب خواهند یافت.

با جولی کی. نورم بیشتر آشنا شویم

دکتر جولی کی. نورم دانشیار روانشناسی در کالج ولزلی است و پژوهش‌های او مرجع مطالعات بسیاری در زمینه‌ی بدبینی تدافعی به‌شمار می‌رود. نورم عضو هیئت تحریریه چندین مجله علمی و از اعضای انجمن روانشناسی اجتماعی است. پژوهش‌های جولی نورم عموما در باب استراتژی‌هایی‌ست که افراد برای رسیدن به اهداف خود اتخاذ می‌کنند. بعد اجتماعی روش‌های خودشناسی از ویژگی‌های آثار او است که در کتب دیگر نویسندگان کتاب‌های خودشناسی و خودیاری کمتر دیده می‌شود.

جملات برگزیده‌ی کتاب صوتی قدرت تفکر منفی

  • این طرز نگرش به ما کمک می‌کند تا به‌جای انکار احساسات منفی، با آن‌ها مقابله کنیم و اضطراب را به یک احساس تسهیل‌کننده و نه تضعیف‌کننده تبدیل نماییم.

  • افراد دارای خوش‌بینی راهبردی بر اساس یک اصل برآمده از پردازش کنایه‌آمیز عمل می‌کنند (اگرچه احتمالاً از آن آگاه نیستند) و آن اصل این است که برای این‌که به‌طور مؤثر به یک‌چیز فکر نکنید، باید فعالانه به چیز دیگری فکر کنید.

  • ازآنجایی‌که افراد هیجانات متفاوتی را تجربه می‌کنند و حتی همان هیجانات را نیز با شدت متفاوت تجربه می‌کنند، باید راهبردهای متفاوتی را برای مدیریت هیجانات خود ایجاد کنند.

  • افرادی که گرایش بالایی برای تجربه هیجانات منفی دارند، نسبت به افرادی که در آن زمینه گرایش کمی دارند، بیش‌تر احساس اضطراب می‌کنند و ممکن است به‌ویژه نسبت به تهدیدات احتمالی حساس‌تر باشند.

  • افراد دارای بدبینی دفاعی به راهبرد خود نیاز دارند، بنابراین نسبت به موقعیت‌هایی که در مدیریت اضطراب آن‌ها اختلال ایجاد کند، آسیب‌پذیر هستند. اگر آن‌ها زمان لازم برای انجام تمرین ذهنی گسترده خود را نداشته باشند ممکن است با اضطراب زیاد وارد اقدام شوند و درنتیجه عملکردشان منفی شود.

در بخشی از کتاب صوتی قدرت تفکر منفی می‌شنویم

دو اصطلاح مثبت‌اندیشی و هذیان‌های مثبت به مجموعه‌ای از فرایندها اشاره دارد که گاهی تحت لوای خوش‌بینی قرار می‌گیرند. این هذیان‌ها (تحریف ملایم واقعیت) گاهی به افراد کمک می‌کند احساس مثبتی درباره خودشان داشته باشند و حس کنند که بر زندگی خود تسلط دارند. ما ممکن است به‌صورت گزینشی، حرف‌های خوب دیگران را به خاطر بسپاریم و موارد منفی را «فراموش کنیم» یا خودمان را متقاعد کنیم که موفقیت‌های قبلی ما بیش‌تر تحت تاثیر توانایی‌هایمان بوده ولی شکست‌هایمان نشانه عدم توانایی ما نبوده و دلایل دیگری داشته است. مطالعات نشان می‌دهند که وقتی افراد غیرافسرده یک بازی ویدئویی انجام می‌دهند و به آن‌ها گفته می‌شود که عملکرد ضعیفی دارند، معمولا اظهار می‌کنند که کنترلی بر نتایج بد خود ندارد یا به عبارتی نقش خود را در کسب امتیاز پایین انکار می‌کنند. در‌عین‌حال، چنانچه به آن‌ها گفته شود که عملکردشان خوب بوده، ادعا می‌کنند که کسب امتیاز بالا ناشی از مهارت‌های خودشان بوده است.

همین افراد، غالبا احتمال ابتلا به یک بیماری جدی یا رخداد یک فاجعه را به شکل غیرواقع‌بینانه‌ای دست‌کم می‌گیرند و احتمالا در اقدامات گروهی، تک‌روی بیش‌ازحدی دارند. آن‌ها معتقدند باوجود این‌که سیگار می‌کشند،‌ بعید است که به سرطان ریه مبتلا شوند؛ یا باوجود این‌که در قالب یک کمیته هشت‌نفره بانی یک برنامه خیریه شده‌اند، اما فکر می‌کنند در درجه اول تلاش‌های فعالانه خود آن‌ها باعث رسیدن کمک‌های مالی به این برنامه خیریه شده است. این استنتاج‌ها باعث می‌شود جهت‌گیری مثبتی نسبت به خودمان داشته باشیم که می‌تواند انگیزه‌بخش و دارای کارکرد خودحمایتی باشند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
30 دقیقه
فصل ۱
35 دقیقه
فصل ۲
27 دقیقه
فصل ۳
36 دقیقه
فصل ۴
48 دقیقه
فصل ۵
66 دقیقه
فصل ۶
41 دقیقه
فصل ۷
52 دقیقه
فصل ۸
47 دقیقه
فصل ۹

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قدرت تفکر منفی
نویسنده
مترجممحمد عربی، حسین صادقی ملامحله
راویحمید سربندی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
ناشر صوتی موسسه فرهنگی کتاب‌یاران فناور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قدرت تفکر منفی

پیمان یزدانی
۱۴۰۲/۴/۳۰
با خواندن این کتاب می‌توان شناختی اجمالی از تیپ لوژی شخصیتی افراد و خود به دست آورد و مبتنی بر نوع شخصیت با بکارگیری تاکتیک‌های مناسب مختلف در زندگی موفق تر بود و تعاملات با دیگران و جامعه را بهبود بخشید. ضمنا خواننده کتاب هم بسیار مسلط و عالی کتاب را خوانده بود و همچنین کتاب از ترجمه روان و خوبی برخوردار بود.
مرجان برازجانی
۱۴۰۲/۱/۵
کتابی علمی و با رویکرد روانشناسی نوین به خصوصیت خوش بینی راهبردی و بدبینی راهبردی در افراد. مطالعه این کتاب علاوه بر علاقمندان به کتاب‌های روانشناسی، به کسانی که در زمینه روانشناسی هم تخصص دارند پیشنهاد میگردد.
ستاره خ
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
برای افرادی که منفی نگر هستند و بخاطر اون خودشون رو سرزنش می‌کنند مفید هست.
فرهاد بامشاد
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
به نظرم در کنار مثبت اندیشی خواندن این کتاب می‌تونه مکمل خوبی باشه تاواقع گرابشیم.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قدرت تفکر منفی

برای دریافت کتاب صوتی قدرت تفکر منفی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.