معرفی و دانلود کتاب صوتی گفتگوی درونی و تاثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی

عکس جلد کتاب صوتی گفتگوی درونی و تاثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گفتگوی درونی و تاثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گفتگوی درونی و تاثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گفتگوی درونی و تاثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی

کتاب صوتی گفتگوی درونی و تاثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی اثر شاد هلمستتر، نویسنده‌ی پرفروش آثار خودیاری است. هلمستتر در این کتاب، با معرفی ابزارهای مفید و کاربردی، به مخاطب خود کمک می‌کند تا از خودگویی‌ها و برنامه‌ریزی‌های مغزی منفی که عواملِ ایجاد استرس، اضطراب و افسردگی هستند، رهایی پیدا کند.

درباره‌ی کتاب صوتی گفتگوی درونی و تأثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی

شاد هلمستتر (Shad Helmstetter) در کتاب صوتی گفتگوی درونی و تأثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی (Self-Talk for Stress, Anxiety and Depression) بر موضوع ماهیت گفتگوهای درونی و اثر آن بر زندگیِ افراد متمرکز است. با افزایش سرعت زندگی، مجازی‌شدن بیش‌ از پیشِ آن و همین‌طور معرفیِ روزانه‌ی ابزارهای جدید فن‌آوری، افزایش اضطراب و استرس نیز به بخشی بدیهی از زندگیِ انسان امروزی تبدیل شده است. همه‌ی ما در برهه‌ای از زندگی، استرس، افسردگی و اضطراب را تجربه می‌کنیم. در این میان، اگر از قدرت ذهنِ خود و تأثیر عمیقی که گفتگوی درونی بر ما می‌گذارد، آگاه نباشیم، سلامت جسم و روان خود را در معرض خطر قرار داده‌ایم. رفتار و گفتار افراد ماحصل گفتگوی درونی آن‌ها با خود است؛ همان گفتگویی لاینقطعی که به تشکیل شخصیت فرد می‌انجامد. گفتگوی درونیِ منفی به طور مستقیم بر عزت‌نفس افراد تأثیر می‌گذارد و توانایی، استعداد و منابعِ آن‌ها را تحلیل می‌برد. اگر با لحنی تحقیرآمیز، پرخاشگرانه، مضطرب و قضاوت‌کننده با خود صحبت کنیم، خود را زیر سؤال برده و به بدترین دشمن خود تبدیل می‌شویم. آگاهی بیشتر درباره‌ی مکانیسم‌های مقابله‌ایِ مؤثر، می‌تواند موجب شود تا چالش‌هایی که ما را در معرض این خطرات قرار می‌دهند، بهتر بشناسیم و خود را در برابر آن‌ها مصون نگه داریم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گفتگوی درونی و تاثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی

از کوزه همان برون تراود که در اوست. ما نتیجه‌ی افکار و گفتار خود هستیم. گفتگوهای ما با خودمان این توانایی را دارند که حتی ساختار مغز ما را تغییر دهند. چارلز فرنیهوگ، روانشناس دانشگاه دورهام، در پژوهش‌های خود به این نکته رسیده است که انسان‌ها در گفتگوهای درونی با خود در هر دقیقه، حدود 4000 کلمه تولید می‌کنند. مکالمات درونی ده‌ها بار سریع‌تر از گفتگوهای کلامی رخ می‌دهد. این گفتگو‌ها اگر روزانه تکرار شوند، می‌توانند بخش‌های مشخصی از مغز را تقویت کنند. حال اگر نگرش این مکالمات درونی مثبت باشد، به کنترل استرس و نگرانی و تنظیم رفتارِ مناسب منتهی می‌شوند و اگر محتوایِ آن‌ها منفی باشد، نتیجه‌ای جز اضطراب و افسردگی برای فرد به دنبال نخواهند داشت. شناسایی نوع گفتاری که با خود داریم و تلاش برای تغییر آن کاری است که شاد هلمستتر در کتاب صوتی گفتگوی درونی و تأثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی درصدد انجام آن است.

گفتگوهای درونی، ماهیت آن و تأثیر آن بر رفتار و زندگیِ افراد از دیرباز مورد توجه روان‌شناسان و پژوهشگران بوده است. از ابتدای قرن بیستم به بعد، این موضوع اهمیت بیشتری یافته و کتاب‌ها و مقالات فراوانی در حوزه‌ی روان‌شناسی، خودیاری و توسعه‌ی فردی به آن پرداخته‌اند. شاد هلمستتر نویسنده‌ی پرفروش آثار متعددی در حوزه‌های روان‌شناسی، موفقیت و خودیاری است. او یکی از معتبرترین پژوهشگران رفتارشناسی است و به عنوان یکی از افراد تأثیرگذار و الهام‌بخش در آمریکا شناخته می‌شود. هلمستتر در کتاب صوتی گفتگوی درونی و تأثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی، به مخاطب خود کمک می‌کند تا ماهیت و محتوای گفتگوهای درونی خود را کشف کرده و با تغییر آن به سمت مثبت، به رهایی و موفقیت در زندگی دست یابد. کتاب صوتی گفتگوی درونی و تأثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی را زهرا واشقانی فراهانی و ارمغان مرداسی به فارسی برگردانده‌اند و نشر شادن پژواک آن را با خوانش اعظم حبیبی منتشر کرده است.

کتاب صوتی گفتگوی درونی و تأثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید از استرس و افسردگی رها شوید، اضطراب‌تان را کاهش دهید، زندگی‌تان را در جهت مثبت تغییر داده و به موفقیت دست پیدا کنید، کتاب صوتی گفتگوی درونی و تأثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی برای شماست.

در بخشی از کتاب صوتی گفتگوی درونی و تاثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی می‌شنویم

انعطاف‌پذیری عصبی به توانایی مغز در ایجاد شبکه‌های عصبی جدید موقع ورود اطلاعات جدید از محیط گفته می‌شه که در تمام طول عمرتون ادامه داره. این یعنی مغزتون مدام در حال یادگیری و تغییره. تجربه‌ها و آموزه‌های جدید، ساختار فیزیکی مغزتون و در واقع انشعاب‌های عصبی‌اش رو تغییر می‌ده. پژوهش‌ها بر روی خاصیت انعطاف‌پذیری عصبی مغز، یافته‌های جدیدی رو به همراه داشته که می‌تونند در بهبود اختلالاتی از قبیل سکته‌ی مغزی، اختلال خوانش‌پریشی، اختلال یادگیری و حتی ضربه‌ی مغزی مؤثر باشند. نکته‌ی کلیدی اینه که این تحقیقات در حوزه‌ی عصب‌شناسی، رابطه‌ی بین افکار و ساختمان عصبی مغز رو شناسایی کردند. اون‌چه که تجربه می‌کنید، درباره‌اش فکر می‌کنید یا به زبان می‌آورید، ارتباط سینابسی یعنی محل اتصال دو سلول عصبی برای انتقال پیام رو در مغزتون تغییر می‌ده. یعنی اون‌چه که تا امروز گفتید یا درباره‌اش فکر کردید، ناخودآگاه ساختار مغزتون رو تغییر داده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
فصل اول: پیامی از جنس نور خورشید
10 دقیقه
فصل دوم: خلاصه‌ای از تاریخچه‌ی گفتگوی درونی
15 دقیقه
فصل سوم: نقطه‌ی شروع به کار
7 دقیقه
فصل چهارم: گفتگوی درونی منفی
15 دقیقه
فصل پنجم: گفتگوی درونی و مغزتان
10 دقیقه
فصل ششم: آژیر خطر مخفی‌تان
17 دقیقه
فصل هفتم: گفتگوی درونی مثبت
11 دقیقه
فصل هشتم: تغییر گفتگوی درونی
7 دقیقه
فصل نهم: شکستن چرخه‌ی استرس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گفتگوی درونی و تاثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی
نویسنده
مترجمزهرا واشقانی فراهانی، ارمغان مرداسی
راویاعظم حبیبی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گفتگوی درونی و تاثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی

فرح حقیقی
۱۴۰۲/۸/۱۶
عالی بود، اخیرا دچار بی انگیزگی شدیدی شده بودم و به توصیه روانپزشک شروع به مصرف دارو نمودم و گرفتار عوارض جانبی دارو مثل حالت بیقراری و تهوع شدید شدم دارو را تغییر دادم اما حالم همچنان بد بود تصمیم گرفتم دارو را قطع کنم و با خواندن کتاب‌های روان درمانی مشکل را حل کنم، چند کتاب خریدم اما این یکی و و تاثیر معجزه آسایی داشت در حال حاضر خدا راشکر هیچ مشکلی ندارم با گفتگوی درونی مثبت احساس سلامتی و شادی دوباره به زندگیم برگشته، ممنون از کتابراه عزیز
شیم شیم
۱۴۰۲/۹/۸
این کتاب بدون شک شروعیه برای تغییر مسیر زندگیم مثه یه جرقه به موقع بود برای تغییرخودم و افکارم برای یک زندگی بهتر باتشکر بی نهایت از گوینده عزیز که انقدر شیوا و رسا کتاب رو برامون خوند
Maryammaghbol
۱۴۰۲/۱۱/۲
عالی بود و کمک کننده ۳۷ تا گفتگوی درونی سالم را به شما می‌آموزد که جایگزین واگویه‌های منفی خود کنید تا به سمت موفقیت بروید
مارینا فکور
۱۴۰۲/۸/۲۰
این کتاب فوق العادست تاثیرات زیادی از جوانب مختلف میگذاره، گویا و شیوا ترجمه شده و براحتی قابل درک هست
Maziar Mohsenian
۱۴۰۲/۷/۲۲
بسیار بدرد نخور و غیر مستند.
منابع کتاب مربوط به سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ هست و بیشتر مطالب به روز رسانی نشده و در علوم روانشناسی امروز بی اساس و مردود هست.
سحر حسینی
۱۴۰۲/۸/۵
به یک بار شنیدنش می‌ارزه، ذهن ادم فراره پس خوبه یه سری چیزها تکرار شه
Mostafa Mandgar
۱۴۰۳/۱/۱۵
با سلام و عرض ادب این کتاب واقعا با مخاطب ارتباطی عالی و موثر داره
فرهنگ حقانی
۱۴۰۲/۸/۲۴
کتاب خوب کاربردی و مفیدی است.
فرنوش شیرزاد
۱۴۰۲/۸/۱۹
خیلی خوب بود به درد من خورد
عبدالخالق رضایی
۱۴۰۲/۹/۱۱
خیلی قشنگ توضیح میده و گوینده عالی داره
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گفتگوی درونی و تاثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی

برای دریافت کتاب صوتی گفتگوی درونی و تاثیر آن در استرس، اضطراب و افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.