معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی قصاب بدون گوسفند

عکس جلد کتاب صوتی قصاب بدون گوسفند
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصاب بدون گوسفند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصاب بدون گوسفند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قصاب بدون گوسفند

کتاب صوتی قصاب بدون گوسفند روایتی داستانی از آناهیتا بهبهانی است. بهبهانی در این داستان کوتاه راوی برشی کوتاه از زندگی یک خانواده است که راز برملانشده‌ای از گذشته هنوز و هم‌چنان گریبان اعضای آن را رها نکرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی قصاب بدون گوسفند

آناهیتا بهبهانی در کتاب صوتی قصاب بدون گوسفند از سرگذشت تلخ یک خانواده می‌گوید. جاوید، پسر بزرگ خانواده، پس از سال‌ها حبس با موی سپید و قامتی اندک‌ خمیده از زندان آزاد شده است. مادر و جهان، برادرِ جاوید، از شادی در پوست خود نمی‌گنجند. همه‌چیز به‌ظاهر خوب است و گویی رنج‌های خانواده به پایان رسیده است اما پرسشی نگران‌کننده ذهن مادر و جاوید را رها نمی‌کند: اینکه چطور خانواده‌ی شاکی به آزادی او رضایت داده‌اند، آن‌هم بعد از گذشت این همه سال و درست روز عید قربان؟

اصطلاح غیرعمد برای اشاره به اعمالی به کار گرفته می‌شود که قصدی از سوی انجام‌دهنده‌ی آن وجود نداشته و ناشی از واکنشی تصادفی به رویدادی پیش‌بینی‌نشده باشد. این اصطلاح بنابر قوانین کیفری و طبق مواد قانون مجازات اسلامی به‌طور معمول مجازات سبک‌تری دارد. با وجود این، در برخی موارد هم‌چنان اولیای دم و صاحبان حق قصاص از این حق برخوردارند که درخواست قصاص نمایند. نظام حقوقی اما در مواردی این چنین، اولویت را بر عفو گذاشته و جانِ انسان را مقدم بر انتقام دانسته است. از این رو، نجات جان محکومان به قصاص هم از سوی قانون و هم از طرف بسیاری از فعالان اجتماعی و گروه‌های مردم‌نهاد پیگیری می‌شود. با این حال، نمی‌توان از رنج و فشاری که خانواده‌های قربانیان متحمل می‌شوند، چشم‌پوشی کرد. فشارهای اجتماعی و فرهنگی بر خانواده‌های اولیای دم، به‌ویژه در شهرهای کوچک و محیط‌های سنتی‌تر، بسیار زیاد است و همین موضوع باعث بروز خشمی ماندگار در این خانواده‌ها می‌شود، آنان را به‌شدت نسبت به سازوکار دستگاه قضایی بدبین می‌سازد و مبادا روزی که عضوی از اعضای خانواده‌ی قربانی، قصد کند اجرای عدالت را خودش به عهده بگیرد.

آناهیتا بهبهانی در کتاب صوتی قصاب بدون گوسفند تلاش کرده است تصویری تلخ اما واقع‌گرایانه از لحظات پرتنش زندگی یک خانواده را نشان دهد که واقعه‌ای تلخ و غیرمنتظره، سرنوشت اعضای آن را تا ابد دگرگون کرده است و در عین حال با اشاره‌ای ضمنی به جایگاه بلند بخشش در زندگی، به این نکته می‌پردازد که تشخیص چگونگی اجرای عدالت امری ساده نیست که افراد به‌طورمعمول قوه‌ی تمییز آن را داشته باشند و بهتر آنکه این مهم به کارآزمودگان و آگاهان این حوزه سپرده شود.

کتاب صوتی قصاب بدون گوسفند را به همت خانه‌ی داستان چوک و با خوانش مهدی رضایی می‌شنوید.

کتاب صوتی قصاب بدون گوسفند برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی قصاب بدون گوسفند را به طرفداران ادبیات معاصر فارسی و همین‌طور علاقه‌مندانِ داستان‌های کوتاه ایرانی با مضامین روز اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی قصاب بدون گوسفند می‌شنویم

سرش را بالا برد و دست راستش را سایه‌بان چشم‌های خسته و خمار از خوابش کرد. برخورد پرتوهای خورشید گرم مردادماه چشمانش را ریز و بسته کرد و پیشانی‌اش را خط انداخت. آرام دستی به صورتش کشید و سمت حوض فیروزه‌ای مستطیل‌شکل که با مربع‌های کوچک و بزرگ سفید منقوش شده بود رفت. با دستش موجی به آب حوض انداخت و خیره به آب زلال، مشتش را چندین‌بار پر کرد و به صورتش پاشید. دست خیس‌اش را از جلو و عقب دور گردن عرق‌کرده‌اش کشید و زیر لب رو به آسمان تکرار کرد «این‌بار کمک می‌کنی همه‌چی به خیر بگذره؟» صدای شنیدن قدم‌های مادر از پشت سرش لبخند کم‌رنگی به لب‌هایش آورد. می‌دانست به عادت قدیم مادرش حوله‌به‌دست، منتظرش ایستاده. دست به زانویش زد و ایستاد. با گام‌های بلند و مردانه‌اش به طرف مادر رفت و قبل از اینکه حوله را از دست‌های چروک‌خورده‌ی مادرش بگیرد، گوشه‌ی چادر کرم‌رنگ او را به صورتش نزدیک کرد. زل زد به چشم‌های خسته‌ی عزیزش. عطر یاس چادر را عمیق نفس کشید و آن را بوسید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

22 دقیقه
قصاب بدون گوسفند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قصاب بدون گوسفند
نویسنده
راویمهدی رضایی
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قصاب بدون گوسفند

A.asgari
۱۴۰۳/۴/۱۹
کتاب خوبی بود کتاب حس و حال لوطی گری های قدیم و فیلم های قدیمی و میداددرباره ی پسری بود که به اتهام قتل به زندان رفته و حالا بعد از چندین سال که موهاش سفید شده برگشته مادرش از امدنش خوشحاله اما یهویی. رضایت دادن و در روز عید قربان حسه بدی بهشون داده و دلشوره دارناز حس و حالی که پسر ازاد شده و مادرش نذری میده به همسایه ها از اینکه برادر کدچیکترشو ندیده بود و گفته بود به دیدنش نیاد تویه زندان برای نذری قرار بود قصاب بیاد وقتی درو باز کردن پسر مقتول که پسر عموش بود داخل میاد و با چاقو زخمیش میکنه و دنبال خون پدرشه که یهو مادرش پسر میگه که پسرم بی گناهه و درد آبرو و عفتش پدرشو هول داده و مرده و پسرش قتل و گردن گرقته ممنون از کتابراه
Abjar42
۱۴۰۳/۴/۹
گاهی شرایطی توی زندگی پیش میاد که مجبوری بهش تن بدی و همراه باشی یا حتی بخاطر نزدیکترین افرادت توی زندگی از جان شیرینت بگذری تا اونها رو از شرایط سختی که نا خودآگاه سرنوشت دچارشون کرده، رها کنی. و در نهایت این حقیقته که پنهان نمی ماند و چهره ی واقعیت عیان می شود تا مرد از نامرد تفکیک پیدا کند.
masi
۱۴۰۳/۴/۲۰
نمیدونم منظور از این کتاب چی بودبا موضوعش کاری ندارما با گوینده و ناشران عزیزش کار دارم گوینده که غلط میخوند دوباره برمیگشت درستش میکرد کیفیت صدا هم که خیلی بد بود
فاطمه خجسته
۱۴۰۳/۳/۲۶
اعصابم خورد شد شنیدمش، هم شبیه داستانهای قدیمی بود و هم خیلی تلخ بود. اغلب کتاب نویسنده های ایرانی رو تهیه نمی کنم یک علتش تکراری بودن مطالبه، یک علت دیگه اش اینه که اغلب غمگینم میکنه
خدیجه لطیفی
۱۴۰۳/۴/۷
داستان کوتاه وجالبی بود مردی که حتی در مقابل کوچکترین تغییر مقاومت می‌کند و تعصب دارد وتا جایی که دوست دارد همه باب میل او حتی در خوردن نحوه میل کباب عمل کنند
ندا ونه بینی
۱۴۰۳/۳/۲۲
نمیشد حدس زد که آخر داستان چطور هست و بیانگر داستان ها و فیلم فارسی ها و لوطی گری های چندین سال قبل بود.
محمدرضا غلامی
۱۴۰۳/۴/۲
حیف که آخرش مشخص نشد چی شد بی نتیجه موند واقعاً نویسندش خوب داستانشو احساساتی کرده.
Amirhossein
۱۴۰۳/۳/۲۹
داستان بدی نبود و فضا سازی نیاز به درک داشت و خوب بود اما پایان بندی بسیار نپخته و ضعیف بود.
نابغه
۱۴۰۳/۳/۲۵
نمیشه گفت بد بود. ولی درحدی نبود که بخوام مثل بقیه ازش تعریف کنم
بهاره پیری
۱۴۰۳/۳/۲۳
عالی ممنون از نویسنده از خوبش واقعا داستان عالیه
غلامر‌ضا بیات
۱۴۰۳/۳/۲۹
قصه بدی نبود به نظر من نتیجه گیری نداشت
meysam raeisi
۱۴۰۳/۳/۲۹
یه داستان تکراری تو این مملکت
دریا صبوری
۱۴۰۳/۳/۲۳
آخرش نامفهوم بود پخته نبود
محمد صالح ازمری
۱۴۰۳/۳/۲۱
بسیار فوق‌العاده بود
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قصاب بدون گوسفند

برای دریافت کتاب صوتی قصاب بدون گوسفند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.