دانلود کتاب قدرت و توان در ورزشکاران جوان برای سنین 7 تا 15 سال


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب قدرت و توان در ورزشکاران جوان برای سنین 7 تا 15 سال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب قدرت و توان در ورزشکاران جوان برای سنین 7 تا 15 سال

کتاب قدرت و توان در ورزشکاران جوان برای سنین 7 تا 15 سال نوشتۀ آوری فینگ بام و واینی وسکات، به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا از آمادگی بدنی و جسمانی خوبی برخوردار شوند و در این خصوص اصول و راهبردهای مؤثر و سودمندی را به آنان می‌آموزد.

دربارۀ کتاب قدرت و توان در ورزشکاران جوان برای سنین 7 تا 15 سال:

کتاب قدرت و توان در ورزشکاران جوان برای سنین 7 تا 15 سال (Strength and power for young athletes) در بخش نخست فصل‌های اول تا سوم به مزایای تمرینات قدرتی پایه، رهنمودها و ملاحظات تمرین کودکان می‌پردازد. فصل چهارم نیز به تغذیۀ ورزشکاران جوان اشاره می‌کند.

در بخش دوم یعنی فصل‌های پنجم تا هشتم از تجهیزات تمرینات قدرتی و شیوه‌های درست اجرای حرکات سخن رفته است. در بخش سوم فصل‌های نهم تا یازدهم تمرینات قدرتی مناسبی پیشنهاد شده‌اند. در بخش چهارم و فصل‌های دوازدهم تا شانزدهم تمرینات مقاومتی مختلف در رشته‌های ورزشی گوناگون اعم از فوتبال، بسکتبال، گلف، تنیس، والیبال، شنا، بیسبال و ... ارائه می‌شود.

این تمرینات پیشنهادی، بر پژوهش‌هایی مبتنی‌اند که بر روی سه گروه از کودکان 7 تا 9 ساله، 10 تا 12 ساله و 13 تا 15 ساله صورت گرفته‌اند.

همچنین، مطالعاتی که در زمینۀ تمرینات قدرتی جوانان انجام شده‌اند، نشانگر پیشرفت‌های چشم‌گیری در ترکیب بدنی ورزشکاران‌اند. وزن بدون چربی (عضله و استخوان) پسران و دختران در فرایند رشد و بلوغ طبیعی افزایش می‌یابد. با این همه، در ترکیب بدنی کودکانی که در تمرینات مقاومتی شرکت می‌کنند، در مقایسه با کودکانی که ورزش نمی‌کنند، تغییرات مطلوبی رخ می‌دهد.

از دیگر پیامدهای سودمند تمرینات قدرتی و مقاومتی، بالا رفتن اعتماد به نفس کودکان است. بدین معنا که هم‌زمان با افزایش قدرت عضلانی کودکان، اعتماد به نفس‌شان نیز بیشتر می‌شود. یافته‌های علمی نشان می‌دهند که بیشتر نوجوانان پس از کسب تجارب موفق در تمرینات قدرتی، گذشته از کسب رضایت‌مندی درونی، علاقه می‌یابند تا در دیگر فعالیت‌های ورزشی هم (از جمله ورزش‌های تیمی، صخره نوردی، شنا کردن و مانند آن‌ها) شرکت کنند. تمرینات قدرتی می‌توانند الگوی زندگی کودکان سست و کم‌تحرک را دگرگون سازند.

آوری فینگ بام (Avery D. Faigenbaum) و واینی وسکات (Wayne L. Westcott) در کتاب حاضر تمرینات گوناگون قدرتی را با استفاده از دستگاه‌ها، وزنه‌های آزاد، طناب‌های کشی و مقاومت بدن شرح می‌دهند. همچنین، نمونه‌هایی از برنامه‌های تمرینات پایه و تخصصی قدرتی را به همراه فعالیت‌های هوازی و تمرینات کششی در جهت پرورش آمادگی کودکان ارائه می‌دهند. این اثر می‌کوشد تا تمهیدات و امکانات لازم را که برای تبحر یافتن در فراگیری و آموزش تمرینات قدرتی ویژۀ کودکان و نوجوانان بدان‌ها نیاز است، در اختیار مربیان بگذارد.

کتاب قدرت و توان در ورزشکاران جوان برای سنین 7 تا 15 سال برای چه کسانی مناسب است؟

در این کتاب به کودکان و نوجوانان گفته شده که تنبلی و بی‌تحرکی را رها کرده و ورزش مورد علاقۀ خود را به کمک تمرینات دنبال کنند. همچنین این اثر می‌تواند برای مربیان ورزشی نیز مفید و سودمند باشد.

در بخشی از کتاب قدرت و توان در ورزشکاران جوان برای سنین 7 تا 15 سال می‌خوانیم:

دو گروه عمده از جوانان برای دستیابی به سطح مطلوبی از آمادگی پایه به تمرینات قدرتی نیاز دارند. گروه بزرگ‌تر دختران و پسرانی‌اند که کمتر در فعالیت‌های جسمانی منظم شرکت می‌کنند. این دسته، برخلاف کودکان نسل‌های گذشته، کارهای بدنی چندانی انجام نمی‌دهند، در بازی‌های خانگی منزل شرکت نمی‌کنند، علاقۀ چندانی به شرکت در کلاس‌های تربیت بدنی ندارند و در فعالیت‌های شدید نیز درگیر نمی‌شوند.

آن‌ها اوقات فراغت خود را غالباً به فعالیت‌های کم‌تحرکی همچون تماشای تلویزیون، بازی‌های ویدئویی و سرگرم شدن با اینترنت سپری می‌کنند. این گروه از جوانان برای تقویت عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها و استخوان‌هایشان به تمرینات قدرتی بسیاری نیاز دارند. بنابراین، سطحی از آمادگی عضلانی اسکلتی پایه ضروری است تا آنان را از جنبۀ جسمانی به سوی یک زندگی فعال و لذت‌بخش سوق دهد.

گروه کوچک‌تر جوانان ورزشکار را در بر می‌گیرد. این‌ها کسانی‌اند که فوتبال بازی می‌کنند، در گروه سنی خود شنا می‌کنند و در کلاس‌های حرکات موزون، ژیمناستیک، اسکیت و دیگر فعالیت‌های ورزشی سازمان‌یافته شرکت می‌کنند.

 ۲۶۶ صفحه، ۹ مگابایت، زبان فارسی، PDF، 
شابک: 978-600-5751-10-9 

چاپ ۱۳۹۸: ۷۹۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۴۲۰۰۰ ت - 12.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

پیشگفتار
مقدمه نویسندگان
بخش 1: پرورش قدرت
فصل 1: آمادگی برای تمرین
فصل 2: تجویز برنامۀ تمرین مقاومتی
فصل 3: شیوۀ درست تمرین و پیشگیری از آسیب‌دیدگی
فصل 4: تغذیه و تمرینات مقاومتی
بخش 2: تجهیزات و وسایل تمرینات مقاومتی
فصل 5: وزنۀ آزاد
فصل 6: دستگاه‌ها و ماشین‌های مقاومتی
فصل 7: توپ‌های طبی و طناب‌های کشی
فصل 8: حرکات با مقاومت وزن بدن
بخش 3: برنامۀ تمرینات مقاومتی در گروه‌های سنی
فصل 9: خردسالان توانمند: گروه سنی 7 تا 9 سال
فصل 10: بدنسازان نوجوان: گروه سنی 10 تا 12 سال
فصل 11: نوجوانان پولادین: گروه سنی 13 تا 15 سال
بخش 4: تمرینات مقاومتی رشته‌های مختلف ورزشی
فصل 12: تمرینات آماده‌سازی عمومی
فصل 13: ورزش‌های توانی: فوتبال، راگبی، کشتی، ژیمناستیک، دوومیدانی
فصل 14: ورزش‌های پرشی: بسکتبال، والیبال، نت‌بال، حرکات موزون، اسکیت نمایشی
فصل 15: ورزش‌های ضربه‌زنی: بیسبال، سافت‌بال، تنیس، هاکی، گلف
فصل 16: ورزش‌های استقامتی: فوتبال، هاکی میدانی، لاکراس، دوی صحرانوردی، شنا
پیوست

راهنمای دانلود کتاب قدرت و توان در ورزشکاران جوان برای سنین 7 تا 15 سال

برای دانلود کتاب قدرت و توان در ورزشکاران جوان برای سنین 7 تا 15 سال و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  قدرت و توان در ورزشکاران جوان برای سنین 7 تا 15 سال