معرفی و دانلود کتاب آزمون‌ها و ارزیابی‌های ورزشی NSCA

برای دانلود قانونی کتاب آزمون‌ها و ارزیابی‌های ورزشی NSCA و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزمون‌ها و ارزیابی‌های ورزشی NSCA و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزمون‌ها و ارزیابی‌های ورزشی NSCA

کتاب آزمون‌ها و ارزیابی‌های ورزشی NSCA تألیف و گردآوری تد میلر، انواع آزمایش‌هایی که برای سنجش آمادگی و عملکرد بدنی ورزشکار ضروری هستند را معرفی کرده و شیوه‌ی انجام و تفسیر آن‌ها را توضیح می‌دهد. این کتاب راهنما، در مورد انتخاب مناسب‌ترین آزمون‌های ارزیابی عملکرد ورزشی بحث می‌کند و نحوه‌ی جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها را گام‌به‌گام تشریح می‌نماید و به مربی کمک می‌کند بتواند بر اساس آن‌ها تمرینات را طراحی کند.

درباره‌ی کتاب آزمون‌ها و ارزیابی‌های ورزشی NSCA

یک مربی و یا تمرین‌دهنده برای تدوین برنامه‌های تمرینی ورزشکارش باید در وهله‌ی اول از وضعیت فعلی او آگاهی پیدا کند. این بدان معناست که ورزشکار باید یک سری آزمایش و آزمون را پشت سر بگذارد. مربی با تحلیل و آنالیز نتایج این آزمون‌ها می‌تواند وضعیت فیزیولوژیک و میزان سلامتی ورزشکار را ببیند، اثربخشی برنامه‌های تمرینی‌‌اش را درک کند، و عملکرد آتی او را پیش‌بینی نماید. مربی بر اساس این اطلاعات می‌تواند تصمیم بگیرد که برنامه‌ی جدیدی طراحی کند یا همین روند را ادامه دهد، و اگر مصدومیتی وجود دارد برای درمان آن اقدام نماید. انجمن ملی قدرت و بدنسازی (NSCA)، به عنوان نهادی بین‌المللی و معتبر، تعدادی از این آزمون‌های سنجش عملکرد را برشمرده و معرفی کرده. تد میلر (Todd Miller) در کتاب آزمون‌ها و ارزیابی‌های ورزشی (NSCA's Guide to Tests and Assessments)، از این میان یازده آزمایش متفاوت را گردآوری می‌کند و کوشیده شیوه‌ی درست اجرا و پیاده‌سازی آن‌ها را گام‌به‌گام آموزش دهد.

NSCA در پروتکل خود به این نکته اشاره دارد که مربی باید متناسب با وضعیت ورزشکار، نوع رشته‌ی ورزشی و اطلاعاتی که بدان نیاز دارد، این آزمون‌ها را برگزیند. این مرحله اصطلاحاً غربالگری نامیده می‌شود. پس‌ازاین مرحله نوبت به جمع‌آوری داده‌ها می‌رسد. مربی باید به‌دقت آزمایش‌ها را انجام دهد و متغیرهای ضروری آن آزمون را ثبت کند. در گام بعدی این داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کرده و اطلاعاتی که بدان نیاز دارد را به دست خواهد آورد. و درنهایت می‌تواند بر مبنای این اطلاعات در مورد تمرینات و شرایط بدنسازی تصمیم‌گیری کند. تد میلر هر فصل از کتاب آزمون‌ها و ارزیابی‌های ورزشی NSCA را به یکی از این معیارهای سنجش عملکرد اختصاص می‌دهد. در هر فصل ابتدا آن معیار و ضرورت آن تعریف شده و از این گفته می‌شود که در ارزیابی عملکرد ورزشی چه اهمیتی دارد. این معیارها می‌توانند شامل مواردی همچون فشارخون و تواتر قلبی، توان هوازی، قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، توان، سرعت، یا تعادل و پایداری باشد. در ادامه چند آزمون علمی مرتبط با هر یک به‌تفصیل معرفی می‌گردد و درنهایت نحوه‌ی تفسیر نتایج آن‌ها یاد داده می‌شود.

کتاب آزمون‌ها و ارزیابی‌های ورزشی NSCA بخشی از مجموعه‌ای سه‌جلدی در مورد تمرین و بدنسازی است. این اثر را نشر حتمی با ترجمه‌ی عباسعلی گائینی، سارا پناهی، ندا خالدی، گلنوش صدق روحی، رعنا فیاضی میلانی و جواد وکیلی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی علوم قدرت و بدنسازی (NSCA)

علوم قدرت و بدنسازی (NSCA Science of Strength & Conditioning)، مجموعه‌ای سه‌جلدی است که به استراتژی‌های مختلف تمرینی و بدنسازی و راه‌های پیشگیری از آسیب می‌پردازد و می‌کوشد اطلاعاتی مفید و علمی درباره‌ی آن‌ها ارائه دهد. این کتاب‌های راهنما به مربیان و تمرین دهندگان کمک می‌کنند ورزشکاران را از همه نظر تحت کنترل داشته باشند و سطح عملکردشان را به بالاترین حد برسانند. انجمن NSCA تهیه‌کننده‌ی این مجموعه است و تاکنون کتاب‌های راهنمای «آزمون‌ها و ارزیابی‌های ورزشی»، «تغذیه‌ی ورزشی و فعالیت ورزشی» و «طراحی برنامه‌ی تمرینی» را در قالب آن منتشر نموده است.

در نکوداشت کتاب آزمون‌ها و ارزیابی‌های ورزشی NSCA

  • این کتاب رویکردی جسورانه و همه‌جانبه به حرفه‌ی قدرت و بدنسازی دارد و با تمام وجود تلاش می‌کند تا آن را به سطحی جدید برساند. (Doody’s Book Review)

کتاب آزمون‌ها و ارزیابی‌های ورزشی NSCA برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مربیان و تمرین‌دهندگان حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آزمون‌ها و ارزیابی‌های ورزشی NSCA می‌خوانیم

در عملکردهای ورزشی، سرعت و چابکی تقریباً از عناصر اصلی به شمار می‌روند. در هر دو عامل بدن باید با حداکثر سرعت حرکت کند؛ اما چابکی به مؤلفه دیگری موسوم به تغییر جهت نیاز دارد. مربیان ورزشی نوعاً هنگام کار با ورزشکاران با تمرکز بر تکنیک حرکت و زمان عکس‌العمل در تمرین‌ها، زمانی را صرف گسترش سرعت و چابکی ورزشکاران می‌کنند. آزمون‌های سرعت، ساده و در مسیر مستقیمی انجام می‌شوند، اما با آزمون‌های چابکی تا حد زیادی متفاوتند؛ زیرا آزمون‌های چابکی شامل انجام حرکات کوتاه ولی هماهنگ بخش‌های گوناگون بدن در ورزش‌هایی‌اند که مستلزم دویدن همراه با تغییر جهت‌های زیاد - با بود و نبود یک واکنش به یک محرک خاص - می‌باشد. با وجود این، آزمون‌های سرعت و چابکی به‌آسانی با ورزش یا تکلیف موردنظر هماهنگ می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1. آزمون‌ها، تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها، و نتیجه‌گیری‌ها
فصل 2. ترکیب بدنی
فصل 3. تواتر قلبی و فشار خون
فصل 4. میزان سوخت‌وساز
فصل 5. توان هوازی
فصل 6. آستانه لاکتات
فصل 7. قدرت عضلانی
فصل 8. استقامت عضلانی
فصل 9. توان
فصل 10. سرعت و چابکی
فصل 11. جنبش‌پذیری
فصل 12. تعادل و پایداری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزمون‌ها و ارزیابی‌های ورزشی NSCA
نویسنده
مترجمسارا پناهی، ندا خالدی، گلنوش صدق روحی، رعنا فیاضی میلانی، جواد وکیلی، عباسعلی گایینی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات385
زبانفارسی
شابک978-600-6904-91-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۹۵۰۰ ۸۹,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آزمون‌ها و ارزیابی‌های ورزشی NSCA

برای دریافت کتاب آزمون‌ها و ارزیابی‌های ورزشی NSCA و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.