معرفی و دانلود کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی

عکس جلد کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی
قیمت:
۱۴۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی

ازآنجاکه ذخیره‌ی انرژی با عملکرد بدن ارتباط مستقیم دارد، کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی اثر جی کانگ با هدف تأکید بر ذخیره و انتقال انرژی برای فعالیت‌های بدنی و ورزشی نگاشته شده تا عوامل تأثیرگذار بر ذخیره‌ و سوخت‌وساز انرژی را به مخاطب معرفی کند.

درباره‌ی کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی

اگرچه مقاله‌ها و کتاب‌هایی با موضوع فیزیولوژی ورزشی، بیوانرژی و سوخت‌وساز انرژی وجود دارد، اما اغلب اطلاعات مربوطه را با جزئیات کافی پوشش نمی‌دهند و عموماً پژوهش‌محور یا قدیمی هستند. کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی (Bioenergetics Primer for Exercise Science) متنی به‌روز است که تمام اطلاعات موجود درمورد بیوانرژی انسان و سوخت‌وساز انرژی را در بر‌می‌گیرد و موضوعات متنوعی را که اهمیت نظری و عملی دارند گرد هم می‌آورد.

جی کانگ (Jie Kang) در این کتاب دانش بنیادی و یافته‌های تحقیقاتی در بیوانرژی و کاربرد آن یافته‌ها را توضیح می‌دهد. دانشجویان و متخصصان به کمک کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی تکنیک‌های آزمایشگاهی و میدانیِ مورد نیاز را برای اندازه‌گیری سوخت‌وساز انرژی، یاد خواهند گرفت.

کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی بدون به‌کارگیری واژگان آکادمیک و تخصصی، علم سوخت‌وساز انرژی را به‌صورت عمومی و فراگیر توضیح می‌دهد. این کتاب به طور خاص برای دانشجویان علوم ورزشی که در زمینه‌هایی غیر از بیوانرژی فعال هستند و همچنین برای متخصصانی که در زمینه‌های مرتبط مانند سلامت و تناسب‌اندام، تغذیه و مدیریت وزن کار می‌کنند، طراحی شده است.

علاوه‌بر مفاهیم بیوانرژی، این کتاب بر چالش‌های متابولیکی ناشی از چاقی و دیابت نیز تأکید می‌کند. یک فصل مجزا اختلالات متابولیک مرتبط با هر دو بیماری را شرح می‌دهد. همچنین توصیف کلی بیماری، مقاومت به انسلولین، تغییرات سوخت‌وساز در حین ورزش برای افراد مبتلا و نقش ورزش در حساسیت به انسولین مورد بحث قرار می‌گیرد. کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی همچنین تأثیر جنسیت و سن را بر سوخت‌وساز بررسی می‌کند.

جی کانگ با ارائه‌ی منسجم اطلاعات در یک ساختار چهار قسمتی درک مفاهیم را برای تازه‌واردان حوزه‌ی بیوانرژی بسیار آسان کرده است.

بخش اول اصول علم بیوانرژی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این بخش همچنین چگونگی سوخت‌وساز کربوهیدرات، چربی و پروتئین و تبدیل آن به انرژی برای ورزش و فعالیت بدنی را نشان می‌دهد.

بخش دوم تکنیک‌های آزمایشگاهی و میدانی را برای اندازه‌گیری سوخت‌وساز انرژی را ارائه می‌کند که شامل انواع ابزار دقیق و پروتکل‌های لازم است. انرژی هزینه‌ای فعالیت‌های ورزشی و راهبرد‌هایی برای افزایش انرژی هزینه‌ای با تمرکز ویژه بر مدیریت وزن نیز در این بخش معرفی شده‌اند.

بخش سوم سازگاری‌های سوخت‌وسازی برای تمرین ورزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد که تغییرات در عملکرد سلولی، مصرف سوخت و جذب اکسیژن پس از تمرینات هوازی، بی‌هوازی و مقاومتی را شامل می‌شود. نویسنده بر تأثیر چاقی، دیابت، سن و جنسیت بر سوخت‌وساز نیز تمرکز می‌کند.

بخش چهارم به تأثیر جنبه‌هایی غیر از فعالیت بدنی بر بیوانرژی می‌پردازد؛ مواردی ازجمله سوخت‌وساز استراحتی و اثر گرمایی غذا که ارتباط آن را با چاقی مورد بحث قرار می‌دهد.

از ویژگی‌های مفید کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی می‌توان به عبارات کلیدی هایلایت‌شده و کادرهایی از نکات کلیدی در لابه‌لای متن، همچنین خلاصه‌‌ی مطلب، واژه‌های کلیدی و مرور پرسش‌ها در آخر هر فصل اشاره کرد.

عباسعلی گائینی، جواد وکیلی و فاطمه غفاریان سرکندی این کتاب را به فارسی برگردانده‌اند و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.

کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان و متخصصان حوزه‌ی علوم ورزشی در هر شاخه‌ای به‌خصوص سلامت، تناسب‌اندام، تغذیه و کنترل وزن مناسب است.

با جی کانگ بیشتر آشنا شویم

جی کانگ، استاد دپارتمان علوم سلامت و ورزش در کالج نیوجرسی با ملیت چینی است؛ جایی که او به‌عنوان استاد راهنمای دانشجویان مقاطع مختلف فعالیت دارد و دوره‌های مختلف علوم ورزشی را تدریس می‌کند. علاقه‌ی جی کانگ به سوخت‌وساز در ورزش با تز دکترای او در دانشگاه پیتسبورگ آغاز شد. همان‌جا بود که جی کانگ تحقیقات بالینی خود را در مورد ورزش و دیابت انجام داد. وی دکترای خود را در رشته‌ی فیزیولوژی ورزشی در سال 1994 دریافت کرد.

جی کانگ بیش از 50 مقاله منتشر کرده و به‌عنوان سخنران مدعو درمورد موضوعات مرتبط با بیوانرژی، سوخت‌وساز ورزش و فعالیت قلبی تنفسی صحبت کرده است. جی کانگ همچنین عضو کالج آمریکایی پزشکی ورزشی (ACSM) و عضو سابق کمیته‌ی اجرایی برای بخش منطقه‌ای آتلانتیک میانی ACSM است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌ «تغذیه و متابولیسم در ورزش، فعالیت ورزشی و تندرستی (Nutrition and Metabolism in Sports, Exercise, and Health)» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی می‌خوانیم

همه‌ی انواع فعالیت بدنی در زندگی روزانه و ورزشی، وقایعی انرژتیک‌اند. بنابراین، ضرورت دارد بدانیم انرژی چیست و بدن چگونه آن را به دست می‌آورد، ذخیره و استفاده می‌کند. انرژی توانایی ایجاد تغییر تعریف می‌شود و از راه مقدار کار انجام‌شده هنگام تغییر معینی سنجیده می‌شود. برخلاف ویژگی‌های فیزیکی ماده، انرژی را نمی‌توان با واژه‌های اندازه، شکل، یا وزن تعریف کرد. وجود انرژی تنها زمانی آشکار می‌شود که تغییری در انرژی رخ دهد. انرژی نه به‌ وجود می‌آید و نه از بین می‌رود. انرژی در انواع گوناگونی وجود دارد که می‌تواند از شکلی به شکل دیگر تبدیل شود. برای مثال، انرژی موجود در آب جاری می‌تواند به انرژی الکتریکی (روشنایی) تبدیل شود. در بدن، انرژی نخست از مواد مغذی حاوی انرژی موجود در غذا، در بیشتر مواقع، به دست می‌آید و سپس به انرژی پتانسیل ذخیره‌شده در بافت‌های بدن تبدیل می‌شود، سپس این انرژی پتانسیل از راه تنفس سلولی به ترکیب پرانرژی آدنوزین تری فسفات (ATP) و گرما تبدیل می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: اصول علم بیوانرژی
فصل 1: انرژی و سوخت‌وساز انرژی
انرژی
انرژی مصرفی
تغییر شکل انرژی
تبدیل انرژی در ورزش و فعالیت بدنی
فصل 2: سوخت‌وساز درشت‌مغذی‌ها هنگام فعالیت ورزشی
کربوهیدرات
چربی
پروتئین و اسیدهای آمینه
فصل 3: تنظیم سوخت‌وساز انرژی
مرور یک دستگاه کنترلی بیولوژیایی
دستگاه‌های کنترلی عصبی و هورمونی
تنظیم سوخت‌وساز سوبسترا هنگام فعالیت ورزشی
بخش 2: کاربست بیوانرژی در فعالیت بدنی
فصل 4: سنجش سوخت وساز انرژی
راهبردهای آزمایشگاهی
روش‌های میدانی
شاخص‌های ذهنی
فصل 5: انرژی هزینه‌ای فعالیت‌های بدنی و ورزش‌ها
اصول انرژی مورد استفاده هنگام فعالیت ورزشی
انرژی هزینه‌ای هنگام فعالیت های ورزشی گوناگون
محاسبه‌ی سوخت‌وسازی
فصل 6: راهبردهای فعالیت ورزشی ویژه‌ی افزایش انرژی هزینه‌ای
فعالیت بدنی و تعادل انرژی
افزایش انرژی هزینه‌ای از راه فعالیت ورزشی و فعالیت بدنی
شدت فعالیت ورزشی و استفاده از چربی
سایر راهبردهای فعالیت ورزشی
محدودیت‌های فعالیت ورزشی تنها در مدیریت وزن
بخش 3: بیوانرژی در موارد خاص
فصل 7: سازگاری‏‏‌های سوخت‌وسازی با تمرین ورزشی
سازگاری‌های سلولی با تمرین هوازی
تغییر در استفاده از مواد سوختی
پاسخ‌های برداشت اکسیژن و عملکرد استقامتی
سازگاری‌ها با تمرین بی‌هوازی و مقاومتی
فصل 8: تأثیر جنسیت و سن بر سوخت‌وساز
تفاوت‌های جنسیتی در سوخت‌وساز سوبستر
بارداری
سوخت‌وساز فعالیت ورزشی در افراد سالمند
سوخت‌وساز انرژی در کودکان و نوجوانان
فصل 9: سوخت‌وساز انرژی در افراد چاق و دیابتی
توصیف کلی بیماری
مقاومت به انسولین
تغییر سوخت‌وساز هنگام فعالیت ورزشی در افراد چاق و دیابتی
نقش فعالیت ورزشی در افزایش حساسیت به انسولین
بخش 4: آثار عوامل غیر از فعالیت بدنی بر بیوانرژی
فصل 10: میزان سوخت‌وساز استراحتی
توصیف کلی میزان سوخت‌وساز استراحتی
سنجش میزان سوخت‌وساز استراحتی
عوامل موثر بر میزان سوخت‌وساز استراحتی
تأثیر فعالیت ورزشی بر میزان سوخت‌وساز استراحتی
نقش میزان سوخت‌وساز استراحتی در سبب‌شناسی (پاتولوژی) چاقی
فصل 11: تأثیر گرمایی غذا
تأثیر گرمایی غذا و سنجش آن
تأثیر خوردن پروتئین، کربوهیدرات و چربی
سایر عوامل تأثیرگذار بر تأثیر گرمایی غذا
تعامل بین فعالیت بدنی و تأثیر گرمایی غذا
تاثیر گرمایی غذا و چاقی
فصل 12: مواد دارویی و تغذیه‌ای منتخب
سیبوترامین
لپتین
افدرین
کافئین
واژه‌نامه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی
نویسنده
مترجمعباسعلی گائینی، جواد وکیلی، فاطمه غفاریان سرکندی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات215
زبانفارسی
شابک978-600-355-109-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی

برای دریافت کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.