معرفی و دانلود کتاب مادمازل شنل

عکس جلد کتاب مادمازل شنل
قیمت:
۷۷۵۰۰ 46500 تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مادمازل شنل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مادمازل شنل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مادمازل شنل

کتاب مادمازل شنل به قلم سی. دابلیو. گورتنر، روایت‌گر زندگی دختری بلندپرواز است که با بهره‌گیری از مدل‌های لباس مردانه و پیروی از طراحی‌هایی که در عین سادگی، خاص و گران‌ قیمت بودند خیلی سریع به یکی از تاثیرگذارترین و جنجالی‌ترین شخصیت‌های دنیای مد در قرن 20 تبدیل شد.

سی. دابلیو. گورتنر (C. W Gortner) در کتاب مادمازل شنل (Mademoiselle Chanel) لحظات دشوار و چالش‌برانگیز زندگی گابریل شنل یا همان کوکو شنل، زنی که شهرت و ثروت در تمام عمرش نتوانست اندوه بشریت را از دلش پاک کند را به تصویر کشیده است. شنل در فقر و نداری در یک منطقه روستایی متولد شد. او بعد از فوت مادرش سال‌های نخستین کودکی را در یک پرورشگاه گذراند و در آن‌جا طرز استفاده از سوزن و نخ را یاد گرفت. پس از آن در کاباره‌ها آواز خواند، خیاطی و کلاهدوزی کرد تا بالاخره یکی از مشهورترین طراحان مد در سراسر جهان و در تمام قرون و اعصار شد.

شنل در جوانی توجه و محبت یک جوان ثروتمند را به دست آورد و زمانی که همراه معشوقه‌اش به پاریس رفت توانست طرح‌های زیبای مینیمالیستی خود را از لباس‌هایش که نشانه شادابی و جسارت یک بانوی مدرن بود، وارد طبقه مرفه جامعه و محافل هنری کند. زنی استثنایی که زندگی‌اش را خود با دستانش رقم زد و چهره مد را برای همیشه تغییر داد، اما در تمام سال‌های شهرت و ثروتش نتواست از اندوه بشریت درست هنگامی که نازی‌ها پاریس را تسخیر کرده‌اند دور باشد. شنل که تا واپسین لحظات زندگی‌اش از بازنشستگی خودداری کرد نهایتاً در ژانویه 1971 درگذشت.

در نهایت می‌توان گفت اگر به دنیای مد و سرگذشت طراحان لباس معروف علاقه دارید بدون شک از خواندن کتاب مادمازل شنل لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب مادمازل شنل می‌خوانیم:

ویچی نخستین شهری بود که به عمرم می‌دیدم. شهری بازسازی‌شده با بلوارهای پهن و به گفتۀ عمه لوئیز پر از هتل‌ها، قمارخانه‌ها و آدم‌های پول‌داری که به اشتیاق آب‌های درمانی اسپاها شهر را شلوغ نگه می‌داشتند. بعد از اینکه در مسافرخانۀ ارزانی که هر تخت را به سه نفر کرایه می‌داد، جا گرفتیم، همراه لوئیز برای تحویل سفارشات آماده‌شده به مغازه‌های مختلف سر زدیم و بعد از آن تمام بعدازظهر را به خرید خرده‌جات موردِنیاز لوئیز و کلاه‌های من گذراندیم. پولم تنها به خرید سه کلاه رسید، اما آن‌قدر ذوق‌زده بودم که گویی دوازده‌تا خریده‌ام. بعد از غروب خورشید لوئیز اجازه داد من و آدرین تنهایی به گردش در شهر برویم و خودش در مسافرخانه ماند تا کمی‌ استراحت کند. البته به ما اخطار داد که با هیچ‌کس، به‌خصوص مردان صحبت نکنیم و وارد هیچ کاباره یا میخانه‌ای، هرچند جالبِ‌توجه نشویم.

من هرگز چنین جمعیتی ندیده و این‌همه سروصدا نشنیده بودم. گمان می‌کردی همۀ مردم هم‌زمان باهم در حال گفت‌وگو هستند. آدرین که قبلاً آن جا بوده و آن ناحیه را بهتر می‌شناخت، دستش را در دستم حلقه کرده بود تا بیشتر مراقبم باشد و مرا در پیاده‌رو چنان راه می‌برد، انگار ملکه‌ای قصرش را نشان می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
پاریس، 5 فوریۀ 1954
نمایش اول: فرزندِ هیچ‌کس
نمایش دوم: پلاک 21 خیابان کومبون
نمایش سوم: چین‌های ازهم‌گسسته
نمایش چهارم: شمارۀ 5
نمایش پنجم: دیگر زمانۀ مد نیست
پاریس، 5 فوریۀ 1954
یادداشت پایانی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مادمازل شنل
نویسنده
مترجمالهام عبادی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات512
زبانفارسی
شابک978-600-461-067-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۷۷۵۰۰ 46500 ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مادمازل شنل

Hestia ***
۱۴۰۱/۱/۱۵
کتابی الهام بخش و زیبا برای افرادی که تصور می‌کنند غیرممکن‌ها هرگز ممکن نمیشن.
ترجمه‌ای روان و دلچسب.
نگارش و ویرایشی بدون نقص.
جسارت، خودباوری، شهامت مواجهه با شکست و روحیه‌ی مبارزه جوی مادمازل شنل واقعاً ستودنیه.
کتاب با مستندات تاریخی در مورد شخصیت شنل کاملاً هماهنگی داره و نویسنده، هیچ
واقعه‌ای رو تحریف نکرده.
یک ستاره‌ای که کم کردم فقط به این دلیل بود که شنل با تکیه به مردان ثروتمند تونست خودش رو بالا بکشه البته اینکه بتونه از امکانات و شرایطی که وجود داره به نفع پیشرفت و رشدش بهره ببره، ذاتاً بد نیست اما به نظرم بخشی از شهرتش رو مدیون مردانی هست که همواره حمایتش می‌کردن.
اما در مجموع از مطالعه کتاب لذت بردم و باعث شد همواره شخصیت قدرتمند کوکو شنل در ذهنم حک بشه.
baharan akbarpoor
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
واقعا جالب نوشته شده بود و ترجمه خوبی داشت شنل بسیار قدرتمند در زمینه کاری بود و در این مورد واقعا شایسته تحسینه ولی متاسفانه در مورد روابط عاطفی خیلی موفق نبود و با اینکه همه مردا قبولش داشتند و حتی عاشقش بود ازش میترسیدن چون قدرت یک زن برای اونها واقعا وحشت آور بود و اینکه دوستان میگن اگه دوست و پسر قدرتمندش نبود نمیتونست کاری بکنه باید بگم اگر خود شنل اونقدر مصمم قوی نبود حتی همچین دوستی پیدا نمیکرد و سرنوشتی مثل سرنوشت خواهرانش داشت این قدرت شنل بود که باعث میشد همچین فرصت‌هایی در اختیارش قرار بگیره.
سولماز ابومحبوب
۱۴۰۲/۱/۷
اگر علاقمند به کتابهایی هستید که در مورد زندگینامه افراد مشهور هست توصیه میکنم بخونید واقعا تلاش و استمرار این خانم توصیف ناپذیر از ته فرش به عرش رسیدن با امیدوار بودن خودباوری و اعتماد به نفس و خسته نشدن البته اینم اضافه کنم میتونیم درس بگیریم و نا امید نشیم اگه تو رسیدن به اهدافمون شکست بخوریم چون اکثر ما انسانها زود جا خالی میکنیم و از تصمیمون برمیگردیم من این خانم و واقعا تحسین میکنم
Arezou K
۱۳۹۸/۱۲/۱۴
من فکر نمیکردم شنل همچین زندگی داشته بوده باشه ولی میشه گفت شنل بدون وجود دوست پسر ثروتمندش نمیتونست قدم در این راه بزار یا شاید راهش خیلی خیلی سخت تر میشد ولی خیلی جالبه که شنلی که الان اینقدر مظهر مد و تجملات هست بنیانگذارش فردی بوده ک ادمهای ثرومتند و سرشناس نمیخواستند باهاش ازدواج کنند بخاطر اصل و نصبش و اینکه انقدر خود کفا بوده و یه میلیونر خود ساخته بوده براشون مهم نبوده
زهرا یقطین
۱۳۹۸/۹/۳
واقعا از خوندنش سیر نمیشدم
اول نسخه‌ی نمونه رو خوندم و بدون درنگ نسخه کاملو خریدم.
همراه شدن با کسی ک با وجود احساسات گاها دردناکش، به خودش مسلط بوده و با تلاش بی‌وقفه از هیچ، همه چیز ساخته واقعا انگیزه بخش و جذابه.
و البته بعدتاریخی ماجرا برای من که تاریخ رو فقط میتونم از دل داستان‌ها درک کنم و ازش لذت ببرم، کاملا قابل قبول بود.
ممنون از کتابراه و ممنون از مترجم خوب و قدرتمند این کتاب
خداقوت
Foruzanbehnam
۱۳۹۸/۱۱/۲۰
واقعا جذاب و قشنگ بود همین الان کتابشو تموم کردم😍دختری که میخواست کسی بشه و تو این راه خیلی سختی کشید اوایل حتی پول خرید کلاه‌های ساده برای طراحی نداشت اما تسلیم نشد و تا اخر ادامه داد پای رویاهاش موند تا مشهور و ثروتمند شد، از جمله رمان‌های که علاوه بر سرگرمی یه چیزی یاد میده یا دست کم بهتون انگیزه و امید میده ❤ مرسی از کوله پشتی برای چاپ این کتاب فوق العاده
Mohadese Soltani
۱۳۹۸/۹/۹
(در یکی از روزهای آبان): انقدر جذب کتاب و جریان پر تلاطم و اتفاق زندگی شنل شدم که نمیتونم گوشیمو بذارم کنار. هر لحظه دوس دارم بدونم بعدش چه اتفاقی میفته. دوس دارم بدونم چطور آخر مشهور میشه و کار و کاسبی خودشو راه میندازه... و امشب ۹ آذر۹۸، من مشغول خوندن دوباره‌ی کتاب همراه خواهرم هستم. 😍که اومدم تا به کامنتم مطلبی در تایید و توصیه این کتاب اضافه کنم.
Niki N
۱۳۹۸/۸/۲۹
بعضی از کتابها، مثل بعضی از غذاها می‌مونند که نمی‌خوای چیزی بخوری تا طعمش از زیر زبونت نره، جوری‌اند که بعدش نمی‌خوای کتاب دیگه‌ای بخونی تا مدتها توی اون کتاب باشی.
مادمازل شنل حکایت خطی زندگی گابریل شنل موسس و طراح برند شنل هست. با اینکه روایت خطی و بدون بالا و پایین هست اما ادم را بسیار با خود همراه می‌کند.
خواتدن این کتلب پیشنهاد خوبی می‌تونه باشه برای لذت بخش کردن دوران فراغت
nadia NS
۱۳۹۸/۸/۲۹
داستان جالبی داره از فراز نشیب‌ها و سختی‌ها معمولا ما فقط به بعد از معروفیت ادم‌ها نگاه میکنیم که چه لباسی میپوشند چه خونه و ماشین‌هایی دارند ولی فکر نمی‌کنیم که قبلش چه سختی‌هایی کشیدن و این کتاب یه جورایی انگیزه به ادم میده واسه سرسختی و دنبال کردن هدف ها! 🔥✨
مژگان پژوهان
۱۳۹۸/۱۱/۷
کوکو شنل همیشه شخصیت مورد علاقه‌ی من بوده جملات قصارش رو همیشه خونده بودم و بنظرم: طراحی لباسهایش با توجه به سادگی، و عطرهایش که بسیار زنانه و موقر هست، نشان دهنده‌ی شخصیت ممتاز شه، به همین دلیل از خواندن این کتاب خیلی خیلی لذت بردم انگار آدم خودش رو کاملا نزدیک به این شخصیت تاثیر گذار تاریخ حس میکنه
asma asjedi
۱۳۹۸/۹/۶
خیلی خوب بود، هم تنهایی و هم موفقیت و رنج و درد بچگی همراه همیشگی‌اش تا دوران پیری‌اش را خیلی خوب به تصویر کشید، در پس تعریف و تمجید‌های کتاب، اما می‌توان کاملا او یک انسان دید که علی رغم موفقیت در کارش، در زندگی شخصی تصمیم‌ها و معیار‌های درستی در زندگی اتخاذ نکرد، تا جایی که خودش را تنها تنها توصیف میکرد، و این تجربه‌ی جالبی بود.
Parisa K
۱۴۰۰/۶/۲۰
به نظر من واقعا کتاب آموزنده ایه.. عموما زندگی نامه‌ها درس عبرت‌های خوبی هستن و چیزای زیادی به ما یاد میدن‌.. این کتاب نه تنها برای یک زن که برای هر فردی میتونه آموزنده و راهگشا باشه.. خوندنش میتونه انگیزه و انرژی لازم برای تلاش کردن و جنگیدن و موفق شدن رو به ما بده.. واقعا حس فوق العاده‌ای بود خوندن این کتاب❤
حبیبه جانه
۱۴۰۰/۱/۳۱
واقعا تجربه خوبی بود. اگر بخواید صرفا یه داستان واقعی خونده باشید به کل کتاب ظلم کردید. با فکر کردن به چرایی‌ها بخونید تا توی زندگی خودتون، متفاوت عمل کنید. تو کتاب هم تلاش برای آسایش مشهوده و هم مشکلاتِ بعد از رسیدن به ثروت، خودنمایی می‌کنه
شهرزاد نیکجو
۱۳۹۸/۹/۱۲
جذاب و گیرا بود اما آخر داستان شتاب زده و کمی مبهم تموم شد حدودا به مدت ده سال از زندگی شنل هیچ مطلبی نوشته نشده بود و جای ابهام بود اما در کل ارزش خوندن داره و زیبا و پرفراز و نشیب بود. ترجمه کتاب بسیار روان، راحت و قابل فهم بود. ممنون
مهدیه طلایی
۱۳۹۹/۷/۲
انقدر کتاب جذابی هست که لحظه‌ای نتونستم کنار بزارمش، بسیار خوب و روان ترجمه شده و واسه من یادآور این بود که اگه قرار باشه تو زندگی به جایی برسی که واقعا میخوای آدمهایی که تو رو به سمت اون مسیر میبرن سر راهت قرار میگیرن.
مشاهده همه نظرات 108

راهنمای مطالعه کتاب مادمازل شنل

برای دریافت کتاب مادمازل شنل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.