معرفی و دانلود کتاب قربانی

عکس جلد کتاب قربانی
قیمت:
41500 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قربانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قربانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قربانی

سیبلا، دختر چهارده‌ساله‌ی سیاه‌پوست، را می‌دزدند، به او تجاوز می‌کنند و رهایش می‌کنند تا بمیرد. پای چه کسانی درمیان است؟ آیا عدالت در حق سیبلا اجرا می‌شود؟ جویس کرول اوتس، در کتاب قربانی، که بر مبنای پرونده‌ای واقعی در سال 1987 نوشته شده، از نژادپرستی و بی‌رحمی و خشونت می‌گوید.

درباره‌ی کتاب قربانی:

در سال 1987، دختری پانزده‌ساله و سیاه‌پوست با نام تاوانا براولی در نیویورک ناپدید می‌شود. بعد از چهار روز، او را در کیسه‌ی زباله‌ای پیدا می‌کنند، درحالی‌که به او تجاوز شده بود و روی بدنش توهین‌های نژادی نوشته بودند. براولی 4 مرد سفیدپوست را مسئول این عمل وحشتناک می‌داند، مردانی که همگی پلیس یا وکیل بودند. سن پایین تاوانا و موقعیت حرفه‌ای کسانی که تاوانا آن‌ها را محکوم کرده بود سبب می‌شود این پرونده بُعد رسانه‌ای وسیعی پیدا کند. حالا، پس از گذشت سال‌ها، در کتاب قربانی (The Sacrifice) به این پرونده بازمی‌گردیم تا داستانی را بر مبنای آن پی بگیریم.

جویس کرول اوتس (Joyce Carol Oates) در کتاب پیش رو که با الهام از پرونده‌ی تاوانا براولی نوشته شده، داستان سیبلا را روایت می‌کند. دختری چهارده‌ساله و سیاه‌پوست که او هم قربانی تجاوز جنسی چند مرد سفیدپوست می‌شود. مردان او را دزدیده، به او تجاوز کرده و سپس در کارخانه‌ای متروک رهایش کرده بودند تا جان دهد. اما داستان زمانی پیچیده می‌شود که سیبلا نمی‌میرد، و حالا با همراهی مادرش و گروه‌های ضد نژادپرستی در پی حق‌خواهی است.

کتاب قربانی داستانی تأثربرانگیز از مادر و دختری است که باورهای ما را نسبت به جامعه، تعصبات و خودمان به چالش می‌کشند و درک تازه و تکان‌دهنده‌ای از قدرت، ظلم، گناه، حقیقت و عدالت پیش روی ما می‌گشایند. اوتس، در این کتاب، کاوشی دردناک در مفاهیم پیچیده‌ی اجتماعی، سیاسی و اخلاقی می‌کند و مخاطبان را به تأملی عمیق در باب مفهوم «قربانی» فرو می‌برد.

نکوداشت‌های کتاب قربانی:

- از نظر من، جویس کرول اوتس مبتکرترین، درخشان‌ترین، کنجکاوترین و خلاق‌ترین نویسنده‌ای است که می‌شناسم. (گیلیان فلین)
- داستانی از نژاد، جامعه و تعصب... پیچیده و چندوجهی. (پابلیشرز ویکلی)
- جویس کرول اوتسِ خستگی‌ناپذیر رمان قربانی را منتشر کرده که بر اساس پرونده‌ی رسوایی‌برانگیز تجاوز جنسی به تاوانا براولی در سال 1987 نوشته شده است. (لکسینگتون هرالد لیدر)

کتاب قربانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دوست دارید رمانی هیجان‌انگیز بخوانید که هم‌زمان شما را وادار به تفکر درباره‌ی مضامین پیچیده‌ی اجتماعی کند، این کتاب را از دست ندهید.

با جویس کرول اوتس بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر بیش از 70 کتاب نوشته است که در میان آن‌ها مجموعه‌داستان، شعر، نمایشنامه، مقاله و نقد نیز دیده می‌شود. جویس کرول اوتس موفق شده برای این آثارش افتخاراتی از جمله جایزه‌ی پن و جایزه‌ی ملی کتاب را از آن خود کند.

اوتس استاد برجسته‌ی علوم انسانی در دانشگاه پرینستون است و از سال 1978 به عضویت آکادمی هنر و ادبیات آمریکا درآمده است.

از این نویسنده‌ی برجسته پیش از این کتاب‌های «شوهر عزیزم»، «عشق تابستانی»، «دختر ذرت» و... به فارسی برگردانده شده است.

در بخشی از کتاب قربانی می‌خوانیم:

صبح به نیمه رسیده بود. رطوبت ابر سفید در آسمان بود و بوی رودخانه‌ی پاسایک را می‌آورد؛ نوعی عطر شیرین مواد شیمیایی که با بوی تند اسیدی کثافت‌های زیر آب ترکیب می‌شد. اواسط صبحی بود که تمام شبش باران، شلاقی باریده بود و قطره‌های آب روی همه‌ی چاله‌های پیاده‌روی شکسته و داغان، مثل تکه‌های فلز برق می‌زد.

دخترم سیبلا رو کسی ندیده؟

مادر دل‌نگران، عکس‌هایی را به کسانی که دل‌سوزانه خیره‌اش می‌شدند، نشان می‌داد. دختری سیاه‌چرده با چشم‌هایی روشن که نشانه‌ای نامحسوس روی چشم چپش داشت و با دندان‌های نامرتب بچگانه‌اش می‌خندید. در بعضی عکس‌ها دخترک کمتر از یازده دوازده سال داشت و در بقیه حدوداً چهارده‌ساله به نظر می‌رسید. موهای سیاه دخترک، ضخیم و پرپشت و مجعد بود و روسری روشنی به سر داشت. چشم‌هایش برق می‌زد و مژه‌های بلند و ضخیمی داشت، شبیه چشم‌های بادامی‌شکل مادرش.

سیبلا نسبت به سنش کوچک‌تر به نظر میاد، راستش با همه می‌گفت و می‌خندید.

به همه‌جا سر زد؛ سالن آرایش جوبیلی و فروشگاه‌های اطرافش و خواربارفروشی کُره‌ای‌ها، کتابخانه‌ی عمومی و مغازه‌ی امانت‌فروشی و فروشگاه کهنه‌سربازهای پسکین، اداره‌ی خدمات شهری پاسایک کانتی، کافه‌تریاها و بیشتر کلینیک‌های درمانی که می‌شناخت‌. نفس‌بریده و مصمم، با نشان دادن عکس‌هایش، از آن‌ها سراغ دخترش را می‌گرفت‌؛ انگار انگشتان لرزانش کارت‌های بازی را لمس می‌کردند‌. شما سیبلا رو ندیدین؟ ممکنه دیده باشین؟ آره یا نه؟

فهرست مطالب کتاب

مادر
پیدا شدن دختر
«پلیس سفیدپوست»
مرکز فوریت های پزشکی سنت آن
مصاحبه
ردراک
«قایم شده»
دخترخاله ها
مأمور تحقیق
فرشته‌ی غضب
همسایه‌ی خوب
مرد خوش شانس
دخترخوانده
مأموریت
وسوسه
اغواگری
نهضت
«خوک فاشیست نژادپرست»
«بازگشت به خدمت»
پسر خوب
دوقلو‌ها
خانه‌ی امن
موزرد
جایزه
نهضت
شهید
عروسک شکسته
گرایش به اسلام
خواهر‌ها
همچنان زنده
راهپیمایی ده هزارنفری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قربانی
نویسنده
مترجمعلی قانع
ناشر چاپیانتشارات چترنگ
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات411
زبانفارسی
شابک978-600-8066-10-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
41500 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قربانی

نرمین صوفی
۱۴۰۱/۸/۸
اخرشم نفهمیدم سیبلا واقعا توسط پلیسای سفید پوست بهش تجاوزشد یااینکه اون شایعاتی که پشت سرش بود درست بود واقعا سردرنیاوردم کلا حقیقت جریان سیبلا تو هاله ی‌ای ازابهام موند. خیلی وحشتناکه حتی تصورکردنش قلب ادم رو جریحه دارمیکنه بلاهایکه انسان‌ها سرهم میارن خارج ازتصوره بدتراینکه سیبلا توسط‌ی کشیش که و ادعای همدردی حمایت میکنه بازم مورد تجاوزو سواستفاده قرارمیگیره شاید نوع این تجاوز جسمی نباشه اما به مراتب زخم عمیقی روی روح سیبلا به جا گذاشته. بنظرم بلایکه سر کشیش مارول اومدکمترین مجازات بودامیدوارم ریشه همچین ظلم و ستم‌هایی خیلی زود خشک بشه و هیچ انسانی اینطور وحشیانه مورد تجاوزو اذیت و ازار قرارنگیره این حجم ازوحشیگری و نژادپرستی واقعا غیرقابل تصوره چطورمیشه که ادم بخاطر رنگ پوست. مذهب. زبان. عقایدش قضاوت شه و‌ی سری ادم که حتی صلاحیت ندارن بخاطر همچین مواردی به خودشون اجازه‌ی قضاوت و تصمیم گیری بدن.
mitra.mh. 46
۱۴۰۱/۵/۳۰
نویسنده گزارش، اخبار، حوادث و روایتها را بسیار زیبا کنار هم چیده و تبدیل به یک رمان زیبا، خواندنی، اثرگذار و جذاب کرده است. مبارزه‌ی دائمی رنگین پوستان برای احقاق حقوق انسانی شان بسیار تکان دهنده و دردناک است و دردناکتر آنکه مدعیان عدالت و آزادی باعث و بانی خشونت‌ها، تبعیض‌ها و ستمها هستند یعنی و و قانون بدست قانون شکنان نوشته اجرا میشود. آنهم قانونی که با روحیه‌ی خودکامه‌ی آن‌ها تناسب دارد. در اواخر داستان نکته‌ای که باعث تعجب من شد تبلیغ برای دین اسلام توسط نویسنده‌ای غیر مسلمان بود نمیدانم مترجم دقیقا منظور نویسنده را منتقل کرده است یا دیدگاه خود مترجم در داستان منعکس القا شده است؟
نازنین شریفی
۱۴۰۱/۶/۱۹
از اینکه شرح جنایات آمریکاییان درحق اقلیتهای نژادی به قلم آورده شده جای تحسین داشت وجای تاسف از اینکه کشوری که خود را ابرقدرت مینامد و حامی حقوق بشر اینگونه بخشی از مردمش تحقیر کشته و مظلوم واقع شوند
روند کتاب را دوست نداشتم و علت بعضی از اقدامات مادر دختر نامفهوم بود وهمچنین تکرار همان تهمت همیشگی که مسلمانان تروریست هستند غافل از اینکه چه کسانی از این مسلمان گمراه تروریست ساخته اند
فاطمه علیزاده
۱۴۰۱/۱۲/۴
کتابی نیست که با خوندنش حال خوشی پیدا کنید و با آهی از سر رضایت کتاب رو کنار بگذارین‌. کتاب درباره جنایات ادامه‌دار سفیدپوستهای آمریکا از برده‌داری و لینچ کردن سیاهان تا امروزه. ظلمی که پایان ‌ناپذیر به نظر میاد. در پایان کتاب هیچ دردی دوا نشده و هیچکس به عدالت نرسیده، و به نظرم قرار هم نبوده که چنین بشه، بیشتر شبیه یه افشاگری علیه نظام حاکم بر آمریکاست
شیدا جوان
۱۴۰۱/۶/۱۵
فکر میکردم با یک داستان با محوریت نژادپرستی مواجه هستم که سرشار از احساسات و افکار دردآور انسانی هست اما با خوندن تقریبا ۱۰۰ صفحه از کتاب از دادمه دادن منصرف شدم و نخواستم وقتم بیشتر از این به هدر بره
واقعا هیچ نکته مثبتی در مورد این کتاب وجود نداره!!!
Neda S
۱۴۰۱/۷/۴
بی محتوا بود. اینجا تو این داستان به نظرم تنها کسی که قربانی شداون پلیس سفیدپوست بود که الکی بهش اتهام تجاوز زده بودند. همینطور چهره بدی از مسلمونها نشان داد. در کل برای یک بار خوندن خوبه ولی توصیه نمیکنم چون کتابهای بهتر و بامحتواتری وجود داره
خاطره
۱۴۰۱/۹/۲۷
داستان خیلی پر حاشیه و خسته کننده است و اخرش نفهمیدم اصلا تجاوزی در کار بوده؟ چرا دختر ادعا کرده بهش تجاوز بشه؟ چطور پلیس نتونسته معاینه‌اش کنه؟ اخرش کشیش و کارهاش و سوء استفاده‌اش خیلی داستاان رو به تباهی گشونده
Zahra Fartash
۱۴۰۱/۹/۱۷
کتاب جالبی نبود پایان بندی خوبی نداشت اصلا مشخص نشد که واقعا به سیبلا تجاوز شده یا نه. نمیدونم خوب ترجمه نشده بود یا واقعا اصل متن اینطوری بود طوری که پیوستگی مطالب رو من ندیدم.
امید مهرآذین
۱۴۰۲/۱/۴
کتاب قربانی از جویی کارول اوتس.
به نظرم کتاب خوبی هستش البته من تازه شروع کردم اما تا به اینجای کار راضی بودم ازش
معصومه حسینی
۱۴۰۱/۶/۱۴
داستان واقعى از نژاد پرستى وحیوان صفتى انسانهایی که از هر حیوانى پست ترند صد رحمت به حیوان در برابر اینها
گلاله خالدیان
۱۴۰۱/۳/۲۷
خیلی خوب بود کاملا تحت تاثیر قرار گرفتم تجربه قشنگی بود خوندن این رمان.
سارا تهرانی
۱۴۰۱/۷/۱۶
هنوزم شوکه‌ام ازین کتاب، فکرشم نمیکردم، چقدر آدمها پیچیده اند
mostafa arfand
۱۴۰۱/۷/۱۹
نمیدونم شاید اصلا سلیقه من نبود ب نظرم خیلی داغوون بود خیلی
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب قربانی

برای دریافت کتاب قربانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.