معرفی و دانلود کتاب نه فقط زیبا: 43 جستار، 54 عکس درباره‌ی زنان

عکس جلد کتاب نه فقط زیبا: 43 جستار، 54 عکس درباره‌ی زنان
قیمت:
120400 تومان - 12.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نه فقط زیبا: 43 جستار، 54 عکس درباره‌ی زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نه فقط زیبا: 43 جستار، 54 عکس درباره‌ی زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نه فقط زیبا: 43 جستار، 54 عکس درباره‌ی زنان

در کتاب نه فقط زیبا: 43 جستار، 54 عکس درباره‌ی زنان، مخاطب تصاویری خواهید بود که عکاسان برجسته‌ی جهان از سوژه‌های زن ارائه داده‌اند. این تصاویر با جستارهایی از یوریک کریم مسیحی همراهند.

درباره کتاب نه فقط زیبا: 43 جستار، 54 عکس درباره‌ی زنان

گذشت آن زمان که زنان، به مثابه‌ی دارایی مرد، در پستوی خانه نهان بودند. در جوامع امروزین ردّ حضور زنان را در همه جا می‌یابیم: از مدرسه و دانشگاه گرفته، تا کافه و سینما و خیابان. زنان با حضور خود همه جا را آکنده‌اند؛ و این خود برای ایشان که نسل از پی نسل درگیرِ مرارت نادیده انگاشته شدن بوده‌اند، دستاوردی‌ست بس عظیم. با این همه، حضور امروز زنان، چنان‌که چشم باز کنیم و به نیکی بنگریم، حضوری دردآکنده است. سیمای زن امروزی، خصوصاً در جامعه‌ای نظیر ایران، سیمایی فِسرده و شکسته است. فسرده از بار غمِ جنس ضعیف انگاشته شدن، و شکسته از فرط سنگینیِ کوله‌بارِ تبعیض‌ها. شاید این سیما را بهتر و واضح‌تر از هر جا، در عکس‌هایی بیابیم که از زنان برداشته شده‌اند. عکس‌هایی که به ما مطالب بسیاری در باب زیست زن در جامعه‌ی امروزین می‌گویند. در کتاب نه فقط زیبا: 43 جستار، 54 عکس درباره‌ی زنان مخاطب عکس‌هایی این‌چنینی خواهید بود که هر یک با جستاری خواندنی و درخشان به قلم یوریک کریم‌مسیحی همراهند. عکس‌های این کتاب جملگی محصول کار هنرمندان مطرح جهان، از جمله دیوید لوندمارک، آنا بوعزیز، هایدی لوین و کارولین دریک هستند. جستارها نیز، هر کدام به نوبه‌ی خود، زوایایی پنهان از عکس‌های ارائه‌شده را واکاوی می‌کنند.

کتاب نه فقط زیبا: 43 جستار، 54 عکس درباره‌ی زنان توسط نشر بیدگل در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب نه فقط زیبا: 43 جستار، 54 عکس درباره‌ی زنان مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به حرفه‌ی عکاسی و دوست‌داران حوزه‌ی مطالعات زنان، مخاطبین اصلی کتاب نه فقط زیبا: 43 جستار، 54 عکس درباره‌ی زنان از یوریک کریم مسیحی به شمار می‌روند.

با یوریک کریم مسیحی بیشتر آشنا شویم

یوریک کریم‌مسیحی (متولد 1343، تهران) نویسنده، عکاس، و منتقد نام‌آشنای سینماست. کریم‌مسیحی در سال 1393 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مفتخر به دریافت گواهینامه‌ی درجه‌ی دو (معادل با مدرک کارشناسی ارشد) گردید. از میان آثار این هنرمند و متفکر خوش‌ذوق، می‌توان به عناوینی چون «دست روی شانه»، «دومین اول شخص مفرد»، «شب سپیده می‌زند»، «در جهت عکس»، «عکس و دیدن عکس»، «شب سپیده می‌زند، باری دیگر» و «نگاهم کن! خیالم کن!» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب نه فقط زیبا می خوانیم

یک وضعیت، یک رفتار تربیتی اجتماعی مردان در برابر زنان، بر علیه زنان، در هیچ دورهای از تاریخ غایب نبوده و منفعل نمانده. رفتاری در خانواده و در اجتماع و جاهایی اصلا قانونی: تغییر شکل دادن و از حالت طبیعی درآوردن و از ریخت انداختن درونی و بیرونی زنان، چنان که دلخواه مردان بشوند. دلی که در سینه‌ی مردان هر آن میلی دارد و چیزی می‌خواهد و هر دم باید به شکلی دربیایند و درواقع چون شکل اصلی خود را از دست می‌دهند، بی‌شکل باشند. یکی از ظالمانه‌ترین نمونه‌ها از شدت به چشم آمدن بستن پای دخترکان ژاپنی ست، در سال‌های دور، وقتی بسیار کم سال هستند و استخوانشان نرم است، تا پای آنان به صورتی دربیاید که مردان می‌پسندیدند.

این که چگونه مردانی بودند با چه شدت از قساوت و چه میزان فهم از زیبایی که پاهایی چنان قناس و از ریخت افتاده را که با اندازه رنج و در و ستم تحمیلی نسبت به دختر بچه هایشان به دست می آمد زیبا می‌دانستند و نزد همگان جامعه جا انداخته بودند که دخترکان با پاهای معمولی نکره و نخراشیده اند و مستحق ریشخند زدن، به کنار! حتی اینکه مردان چگونه توانسته بودند زنان را تا آن اندازه به عقب‌نشینی وابدارند و زنان هم بپذیرند که تا آن اندازه حقیروتحقیر شوند، به کنار! موضوع این است که زنان در جامع های تا آن اندازه ضد زن وریشه‌دار در سنت‌هایی به دل مردان توانستند جلو بیایند. و مردان را عقب برانند و پاهایشان را از قیدهای چوبین پا کوچک کن و پنجه تیزکن بیرون کنند.

فهرست مطالب کتاب

1. سفر پیدایش
2. قید
3. باریک و بلند
4. پا تا سر
5. بانی خالی
6. آهن و ابریشم
7. لکه‌ها، حلقه‌ها
8. گیس بریده
9. بسته به نخ
10. اشتیاق و زیبایی
11. زیادی
12. اما مساوی
13. ساحل
14. موسم باران
15. سر خیابان
16. آراستن و پیراستن
17. مرکز
18. بوی خواب
19. نه فقط زیبا
20. بخط
21. سه حقیقت
22. عادت به عادت
23. نوشته‌ها، لباس‌ها
24. شلاق یادت نره
25. از جلگه به جنگل
26. دفتر ۱۰۰ برگ
27. کار بازیگوشی
28. دیگری
29. سال‌های مستدام بی برگی
30. باد و خیال و هوا
31. تیز
32. فصل شکار
33. خوشبختی
34. برزخ
35. تور بیرون، تور تو
36. زمین سوخته
37. غنچه‌ی شکفته
38. امید تار، امید سیاه
39. نه چندان کوتاه
40. جستن، یافتن
41. سمت تاریک بهشت
42. چندین بار شیشه
43. چاه سیاه
44. عکس‌های پیوست
45. شرح عکس‌های پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نه فقط زیبا: 43 جستار، 54 عکس درباره‌ی زنان
نویسنده
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات316
زبانفارسی
شابک978-622-6863-45-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش عکاسی، کتاب‌های ادبیات پارسی
قیمت نسخه الکترونیک
120400 ت - 12.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نه فقط زیبا: 43 جستار، 54 عکس درباره‌ی زنان

برای دریافت کتاب نه فقط زیبا: 43 جستار، 54 عکس درباره‌ی زنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.