دانلود کتاب همین حالا عادت‌هایت را تغییر بده


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب همین حالا عادت‌هایت را تغییر بده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب همین حالا عادت‌هایت را تغییر بده

کتاب همین حالا عادت‌هایت را تغییر بده نوشته رابرت هنسلی، به شما یک برنامه عملی برای تغییر عادت‌هایتان می‌دهد و کمک می‌کند تا عادت‌های بد خود را کنار بگذارید و با تغییر آن‌ها در زندگی خود تحول مثبتی ایجاد کنید.

همه انسان‌ها عادت‌هایی دارند. برخی از این عادت‌ها خوب و برخی دیگر بد هستند. با توجه به اینکه دیگران شما را به واسطه‌ی رفتارهایتان می‌شناسند، مهم است که عادت‌های بد را ترک کنید. با این کار، زندگی بهتری رقم خواهید زد.

اگر حس می‌کنید عادت‌هایتان موجب پراکندگی ذهن شما می‌شود، طوری که نمی‌توانید بر اهدافتان متمرکز شوید، وقت آن است که از شر آن‌ها خلاص شوید و به جای آن‌ها، عادت‌های خوب کسب کنید تا شاهد تغییری بزرگ‌تر باشید.

انگیزه نیز عامل مهمی در ایجاد عادت است. بنابراین رابرت هنسلی (Robert Hensley) در کتاب همین حالا عادت‌هایت را تغییر بده (Change Your Habits Now) به شما انگیزه‌ی زیادی می‌دهد تا انرژی مورد نیاز برای تغییر عادت‌ها را در اختیار داشته باشید. به واقع، عادت چیزی قدرتمند است و اگر بتوانید آن را بشناسید، تغییری حقیقی در زندگی خود ایجاد کرده‌اید.

عادت‌های خوب بسازید، عادت‌های بد و کهنه را دور بریزید و خود را مسافر جاده‌ی موفقیت و بهره‌وری کنید. بر ذهنتان کنترل داشته باشید تا در همه حال آرامش و تمرکزتان حفظ شود و شما را در ایجاد شخصیتی عالی یاری دهد. با فائق آمدن بر عادت‌های بد در بازه‌ی زمانی معین، مسیری طولانی را در خلق زندگی موفق، معنادار و مثبت طی خواهید کرد.

پشت هر فرد موفق، عادت‌هایی است که شخصیت او را شکل داده‌اند. شما هر که باشید، رفتار و دستاوردهایتان در آینده‌ی نزدیک به عادت‌هایتان وابسته است. اگر از عادت‌های خوب پیروی کنید، سریع‌تر از آنچه انتظارش را دارید، نتایجی عالی خواهید گرفت.

عادت‌هایی که در زندگی به کار می‌گیرید بسیار شبیه به اولین قدم‌هایی است که در کودکی برمی‌داشتید. وقتی آن‌ها را به تکرار انجام دهید، می‌آموزید که ناخودآگاه از آن‌ها استفاده کنید. هر عادتی از همین الگوی مشابه تبعیت می‌کند. شما چیزی را آن‌قدر اجرا می‌کنید که دیگر به صورت خودکار آن را انجام می‌دهید. شوربختانه تمامی عادت‌ها مثبت نیستند، اما حتی عادت‌هایی که شما را عقب نگه داشته‌اند تغییر دهید. چرا باید چنین چیزی را بخواهید؟ اگر زندگی شما در بهترین و شادمانه‌ترین جایگاه خود قرار ندارد، به احتمال فراوان دلیلش عادت‌هایتان است.

خواندن کتاب همین حالا عادت‌هایت را تغییر بده به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر از عادت‌های بد خود خسته شده‌اید و دوست دارید آن‌ها را ترک کنید و تغییر بدهید، این کتاب برای شما بسیار مفید و مناسب است.

در بخشی از کتاب همین حالا عادت‌هایت را تغییر بده می‌خوانیم:

اما قبل از این‌که عادت‌هایتان را تغییر دهید، باید بدانید آن‌ها چه هستند. شاید نامربوط به نظر برسد و بپرسید مگر کسی هم هست که از عادت‌هایش خبر نداشته باشد؛ اما بسیاری از افراد نمی‌دانند عادت‌هایشان چه هستند زیرا این عادت‌ها به یک رویه‌ی ذاتی در زندگی روزانه‌شان تبدیل شده‌اند.

بنابراین، چطور می‌توانید عادت‌هایتان را تشخیص دهید؟ باید یاد بگیرید چطور توجه بهتری نشان دهید. لازمه‌ی توجه بیشتر چند تکنیک خود مشاهده‌گری است. لازم به ذکر است که بررسی ساده‌ی رفتارهایتان در طول روز و یادداشت‌برداری ذهنی هرگز به شما تصویری جامع و عینی از عادت‌هایی که به مرور انباشته کرده‌اید، نخواهد داد.

باید یک دفترچه یادداشت کاغذی یا یک دفترچه‌ی مجازی مانند آی‌پد داشته باشید و از آن برای مستندسازی رفتارهایتان در طول روز استفاده کنید. به این ترتیب، وقتی فکر می‌کنید درگیر عادت بدی نیستید، می‌توانید نگاهی به عقب بیندازید و به یاد بیاورید که شما پنج ساعت پیاپی آن هم چهار شب در هفته برای دیدن تلویزیون وقت صرف کرده‌اید. درست است این یادداشت‌برداری‌ها مانند تکلیف مدرسه است، اما اگر می‌خواهید تغییر کنید، عنصر مهمی برای موفقیت‌اند.

نه تنها باید رفتارهای فیزیکی را مستند کنید، بلکه باید افکار و احساساتتان را نیز بنویسید. در پایان هر هفته، شناخت بهتری از آنچه هر روزتان را به خود اختصاص داده به دست خواهید آورد و سرنخ‌ها، رویه‌ها، پاداش‌ها، تنبیه‌ها و عادت‌هایی که تا قبل از آن ناخودآگاه بودند برایتان روشن خواهند شد.

می‌توانید هر چیزی که در طول روز رخ داده و مربوط به عادتی است که سعی در تغییر آن دارید، یادداشت کنید. فقط لطفاً بر تغییر یک عادت در زمانی معین متمرکز شوید. وقتی این یادداشت‌ها را هر شب بخوانید، ذهنتان برای روز بعدی شفاف و پاک خواهد شد؛ اما توصیه می‌شود که در طول روز نیز هر از گاهی به این یادداشت‌ها مراجعه کنید تا گزارش‌هایتان را دقیق و جزئی‌تر کنید.

 ۱۰۸ صفحه، ۶۰۴ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-622-96011-6-7 

چاپ ۱۳۹۸: ۲۱۵۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۱۰۰۰۰ ت
ویژه امروز: ۶۰۰۰ ت (۴۰%) - 2.09€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

مقدمه
فصل اول: شناخت عادت‌ها
قدرت عادت‌
تشخیص عادت‌
نمونه‌برداری رویدادها
چک‌لیست‌ها
ناظر بیرونی
فصل دوم: عادت‌ها چطور پرورش می‌یابند
عادت‌هایمان را از کجا می‌آوریم؟
دوست و خانواده
یادگیری
دلایل پایان دادن به عادت‌های بد
بهبود سلامتی
بهبود روابط
رشد شغلی
فصل سوم: شناخت طبیعت عادت‌های بد
دلایل را بشناسید
پاداش را تشخیص دهید
عادت‌های بد چه چیزهایی درباره‌ی شما می‌گویند
احساسات پشت عادت‌های بد
شناسایی عادت‌ها/ رفتارهای بد
عادت‌های بدی که بر سلامتی جسمی و مالی شما تأثیر منفی دارند
عادت‌های بد همچنین می‌توانند بر سلامتی مالی شما نیز تأثیر منفی بگذارند
فصل چهارم: عادت‌ها چگونه زندگی ما را تغییر و موفقیت بلندمدت ما را افزایش می‌دهند
ترک عادت‌های بد می‌تواند اضطراب شما را کاهش دهد
ترک عادت‌های بد می‌تواند در شما شادی بیشتری ایجاد کند
ترک عادت‌های بد می‌تواند زمان بیشتری برای فعالیت‌های دلخواهتان فراهم کند
شروع عادت‌های خوب می‌تواند به موفقیت شما در زندگی کمک کند
شروع عادت‌های خوب می‌تواند به شما نظم دهد
شروع عادت‌های خوب می‌تواند کمک کند تا هدف یا رسالتی در زندگی بیابید
خلق عادت‌های خوب مغز شما را سالم می‌کند طوری که در پایان روز و نه اواسط آن دچار خستگی تصمیم‌ شوید
خلق عادت‌های خوب به معنای بسترسازی برای موفقیت است
فصل پنجم: عادت‌هایی که ما را عقب نگه می‌دارند
پشت گوش انداختن
کمال‌گرایی
چند کار را با هم انجام دادن
دروغ گفتن
رفتار تکانشی
نوشیدن الکل و استعمال سیگار
نداشتن خواب کافی
مصرف هله‌هوله و غذاهای نامناسب
خوردن بدون فکر
صبحانه نخوردن
ننوشیدن آب کافی
سپری کردن روز مقابل تلویزیون
فصل ششم: عادت‌ها برای بهبود زندگی شما
دورنما داشته باشید
گوش دادن را یاد بگیرید
با دیگران مهربان باشید
قدردانی را تمرین کنید
فوری اقدام کنید
اهدافتان را بازبینی کنید
یک طرح عملیاتی بریزید
به ذهن خود دانش مثبت بدهید
با افراد مثبت و حامی، زمان بگذرانید
افکارتان را بنویسید
مثبت بیندیشید
تبسم کنید
یک روال کاری را حفظ کنید
هر روز ورزش کنید
غذای سالم بخورید
آب بیشتری بنوشید
زود از خواب بیدار شوید
زمانی را برای مراقبه و دعا اختصاص دهید
زمان باکیفیتی را به خانواده خود اختصاص دهید
پاکسازی کنید
فصل هفتم: چطور عادتی خوب خلق کنیم و به آن متعهد بمانیم
اهداف کوچک و اهداف بزرگ تعیین کنید
یک عادت جدید را در همان روال همیشگی‌تان بگنجانید
تصویرسازی کنید
موانع را پیش‌بینی کنید
خودتان را باور کنید
خودتان را برای موانع آماده کنید
خودتان را با افراد درست و خوب احاطه کنید
دلیلش را بفهمید
عادتتان را بنویسید
ناظری مناسب داشته باشید
به یک گروه پشتیبان ملحق شوید
روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید
فصل هشتم: روانشناسی خلق و حفظ عادت
چگونه در چارچوب خلق خرده‌عادت‌ها زندگی موفقی داشته باشیم
فصل نهم: راهنمای گام به گام برای تبدیل عادت‌های بد به عادت‌های خوب
عادتی را که می‌خواهید تغییر دهید، شناسایی کنید
طرح تغییر
به این روند متعهد بمانید
یک سیستم حمایتی ایجاد کنید
چگونه بر موانع پیروز شوید
عادت‌های بد را جایگزین کنید
محرک‌ها را بشناسید
دیگر افراد در زندگی شما
محیط خویش را تغییر دهید
رویه‌ی خویش را تغییر دهید
اشتباهاتتان را مدیریت کنید
بر پیشرفتتان نظارت کنید
پیروزی‌های کوچکتان را قدر بدانید
یاداشت موفقیت
خودتان را با دیگران مقایسه نکنید
فصل دهم: نکاتی برای پایان دادن به عادت‌های بد
دلیل اصلی را پیدا کنید
مشکلاتتان را مدیریت کنید
از یک رفیق یا مشاور برای بهبود شرایطتان کمک بگیرید
اشتباهاتتان را بپذیرید
خودتان را جریمه کنید
تغییراتی کوچک ایجاد کنید
قبل از این‌که بخواهید عادتی را ترک کنید، برای یک ماه جلوتر برنامه‌ریزی کنید
به خودتان یادآور شوید که باید عادت بد را ترک کنید
برای شکست آماده باشید
اهدافی واقع‌گرایانه تعیین کنید
یک عادت جایگزین مفید پیدا کنید
به دوستانتان بگویید
باور کنید که قدرتش را دارید
تعهد صد درصد
مسئولیت کامل را به عهده بگیرید
افرادی شبیه به خودتان پیدا کنید
انگیزه
روی منفی‌ها تمرکز کنید
زمان می‌برد
متمرکز بمانید
با یک دوست یا عضوی از خانواده همراه شوید
یادداشت بردارید
خودتان را بابت اشتباهاتتان ببخشید
فصل یازدهم: عادت‌های خوب بیافرینید و به آن‌ها پایبند باشید
چطور عادت‌های خوب خلق کنیم
یادآور
رویه
پاداش
تغییر عادت‌های بد
مداومتتان را حفظ کنید
به سرعت راضی نشوید
فصل دوازدهم: عادت‌ها چطور به زندگی شما شکل می‌دهند
فصل سیزدهم: نقش انگیزه در روند تغییر عادت‌ها
تکرار
یافتن انگیزه
هدفی در سر داشته باشید
جدول زمانی تعیین کنید
مسئولیت‌پذیر باشید
از یک دوست کمک بگیرید
مراقب منتقد درونی‌تان باشید
فصل چهاردهم: تثبیت عادت‌ها
هدفتان را به خودتان یادآور شوید
هر بار فقط یک عادت
آن را روزانه تمرین کنید
هیچ توجیهی نیاورید
حواستان را پرت کنید
از وسوسه اجتناب کنید
کمک بگیرید
تجسم کنید
به خودتان یادآور شوید
ثابت‌قدم باشید
انتظار نداشته باشید همه چیز را دقیق انجام دهید
هر وسوسه‌ای را خاموش کنید
با افراد هدف‌گرا و باانگیزه تعامل داشته باشید
انگیزه‌ی درونی
فصل پانزدهم: چطور با عادت‌های دیگران کنار بیاییم
تنوع را دوست بدارید
به نیمه‌ی ‌روشن نگاه کنید
با آن شخص حرف بزنید
استانداردی از حالت‌های بد و خوب تعیین کنید
آنچه دوست دارید در طرف مقابل تغییر کند، اولویت‌بندی کنید
سیاستمدارانه رفتار کنید
قدردانی‌تان را بیان کنید
نتیجه‌گیری

راهنمای دانلود کتاب همین حالا عادت‌هایت را تغییر بده

برای دانلود کتاب همین حالا عادت‌هایت را تغییر بده و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  همین حالا عادت‌هایت را تغییر بده

نظرات کاربران

فقط کاربرانی که کتاب را دریافت کرده‌اند، امکان ثبت نظر دارند.
Milad Norozi
۱۳۹۹/۱/۲۴
اگر بادقت مطالعه کنید به شما بسیار کمک میکند تا عادت‌های بد خود را ترک کنید
حسین طهماسبی
۱۳۹۹/۱/۲۱
کتاب ساده و روانی بود. خیلی اطلاعات خاصی در دسترس خواننده قرار نمیده و چیز‌هایی که گفته اطلاعاتی هستن که هر فردی میدونه. یه سری تیتر فقط در طول کتاب تکرار میکرد و به نظرم نیازی به مطالعه کردن اون نیست.
آرمین عزیزی
۱۳۹۹/۵/۲۰
شاید کلا ۱۰ ۱۵ صفحه مفید داشته باشه بقیه مطالب همه تکراری و بی مصرفه
مشاهد همه دیدگاه‌ها (۷)