معرفی و دانلود کتاب پیش از ناشتایی و سه نمایشنامه دیگر

عکس جلد کتاب پیش از ناشتایی و سه نمایشنامه دیگر
قیمت:
37450 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیش از ناشتایی و سه نمایشنامه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیش از ناشتایی و سه نمایشنامه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیش از ناشتایی و سه نمایشنامه دیگر

کتاب پیش از ناشتایی و سه نمایشنامه دیگر شامل چهار نمایشنامه تک پرده‌ای اثر یوجین اونیل، نمایشنامه نویس برجسته آمریکایی و برنده جایزه ادبی نوبل است.

ویژگی شاخص نمایشنامه‌های اونیل این است که بینش شخصیت‌های آن‌ها نسبت به زندگی و دنیا پیش از مواجهه با حقیقت و پس از آن تغییر می‌کند. مساله‌ای که باعث شده این چهار نمایشنامه به گونه‌ای با هم مرتبط باشند، این است که آن چه انسان را از پا در می‌آورد و باعث شکست او می‌شود رویارویی‌اش با حقایق تلخ زندگانی است. شخصیت‌های این نمایشنامه‌ها پس از مواجه با حقیقیت یا شگفت زده و حیران می‌شوند یا تاب نمی‌آورند و به سمت نیستی و زوال قدم بر می‌دارند.

پیش از ناشتایی، پسرک خیال‌باف، زنی برای تمام عمر و موجی نام چهار نمایشنامه‌ای است که در این کتاب گردآوری شده‌اند و همچون دیگر آثار اونیل شما را وادار به تفکر می‌کنند.

درباره کتاب پیش از ناشتایی و سه نمایشنامه دیگر:

پیش از ناشتایی (Before Breakfast) نمایشنامه‌ای محزون، یک شخصیتی و به صورت مونولوگ، درباره زندگی خانم رولاند و آلفرد، همسرش است. آلفرد در طول نمایشنامه صحبت و نقش به خصوصی ندارد، اما حضورش در زندگی خانم رولاند حس می‌شود، او مرد هوس بازی است و نمی‌تواند شغل درست و حسابی داشته باشد با این حال خانم رولاند او را دوست دارد. این نمایشنامه روایتی از یک ازدواج در آستانه فروپاشی است.

پسرک خیال‌باف (The Dreamy Kid) درباره‌ی گانگستر سیاه پوستی است که یک مرد سفید پوست را به قتل می‌رساند و فرار می‌کند اما باید بر بالین مادربزرگ پیر درحال مرگش حاضر شود و با او خداحافظی کند. این نمایشنامه به طور غیر مستقیم انتقادات اونیل نسبت به جامعه و تبعیض حاکم بر آن را بیان می‌کند. شخصیت اصلی نمایشنامه پسری از یک خانواده فرو دست است که بارها به زندان افتاده و رهایی یافته. حالا او بزرگ شده و با وجود جرم و جنایت‌هایی که انجام می‌دهد هنوز هم چیزهایی مانند خانواده و سر زدن به مادربزرگ پیرش، برایش ارزشمند و مهم است.

در نمایشنامه زنی برای تمام عمر (A Wife for a Life) کارگر معدنی متوجه می‌شود که یکی از همکارانش به همسر او علاقه دارد، او به همسرش هم شک می‌کند اما به زودی متوجه می‌شود همه چیز سوء تفاهم است. این نمایشنامه درباره کسانی است که در موقعیت‌های خطیر از لحاظ اخلاقی قرار می‌گیرند و باید بین عشق، پذیرش واقعیت و پایبندی به اخلاق یک گزینه را انتخاب کنند.

موجی (Shell Shock) نمایشنامه‌ای است که فضایی دوگانه درباره یک سرباز ارتش آمریکا دارد که به دلیل صدمات ناشی از جنگ دچار حمله‌های عصبی می‌شود و تعادل روانی‌اش به هم ریخته است.

کتاب پیش از ناشتایی و سه نمایشنامه دیگر مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کسانی که به ادبیات نمایشی و خواندن نمایشنامه علاقه دارند و از طرفداران یوجین اونیل هستند، مناسب است.

با یوجین اونیل بیشتر آشنا شویم:

یوجین گلدستون اونیل (Eugene Gladstone O'Neill) در سال 1888 در خانواده‌ای ایرلندی در نیویورک متولد شد. پدر او بازیگر بود و به دلیل اجرای نمایش در شهرهای مختلف، اونیل دوران کودکی‌اش را در سفر و کوچ گذارند. وضعیت ناپایدار خانواده و محل زندگی، سبب شد یوجین و برادرش را در نوجوانی برای چند سال به مدرسه‌ای شبانه روزی بسپارند. او در دوران جوانی‌اش به سفرهای مختلف و اشتغال به کارهای عجیب و سختی مانند کار در کشتی‌های قاره پیما، معادن طلا، خبرنگاری و... پرداخت اما هنگامی که به بیماری سل مبتلا شد، به ناچار برای مدتی طولانی در یک آسایشگاه بستری بود و در آن جا به مطالعه و نگارش چند نمایشنامه پرداخت. پس از آن به مدت دو سال در دانشگاه پرینستون تحصیل کرد و به طور حرفه‌ای به نوشتن روی آورد.

یوجین اونیل جوایز و افتخارات بسیاری به دست آورده است که مهم‌ترین آن‌ها برنده شدن جایزه ادبی نوبل در سال 1936 به خاطر تسلطش بر توصیفات تاریخی و نوشتن زندگی نامه و دفاع از ارزش‌های والای انسانی است. به افتخار او یکی از مهم‌ترین جوایز بازیگری در کشور سوئد جایزه یوجین اونیل (Eugene O'Neill Award) نام دارد و شامل یک بورس تحصیلی برای بازیگران تئاتر سوئد می‌شود. از دیگر افتخارات اونیل می‌توان به دریافت جایزه ادبی پولیتزر برای نمایشنامه‌های آن سوی افق، آنا کریستی و سفر طولانی از روز به شب اشاره کرد.

در بخشی از کتاب پیش از ناشتایی و سه نمایشنامه دیگر می‌خوانیم:

دریمی: (با ترسی خرافاتی) هیس! یعنی این جوری می‌شه، سیلی! (بعد لاف زنان) من که خودم نمی‌خوام از اینجا برم، می‌خوام؟ بچه‌ها می‌گفتن فرصتو از دست ندم. من الان جونمو تو دستم گرفته‌م، همین. ولی وقتی شنیدم مامی داره می‌میره و می‌خواد منو ببینه، به خودم گفتم: «دریمی، تو باید به مامی پیره خوبی کنی، هرچی می‌خواد بشه... وگرنه دیگه تو زندگی روی خوشبختیو نمی‌بینی.» این بود که خطر کردم و اومدم. غیر از اینه؟ هیشکی تو این دنیا نمی‌تونه بگه دریمی خطر نکرد و نیومد، که مثلاً می‌خواد چی بشه. (ناگهان تصمیم می‌گیرد و به طرف تخت می‌رود و به مامی نگاه می‌کند. رگه‌ای از ترس در صدای او می‌دود.) خدایا، کاملاً آرومه. شاید وقتی خواب بوده، مُرده. بیا نگاهش کن، سیلی. اگه فقط خوابیده بیدارش کن. می‌خوام سریع باهاش حرف بزنم و برم. زود باش، سیلی آن. بهت می‌گم زود باش.

سیلی: (روی تخت خم می‌شود.) مامی! مامی! دریمی اومده، اینجاس.
مامی: (چشم می‌گشاید. خواب‌آلوده و گیج، با صدای ضعیف) دریمی؟
دریمی: (پاهایش را لخ‌لخ می‌کشد و به طرف تخت می‌رود.) من اینجام، مامی.
مامی: (با اشتیاق چشم به او می‌دوزد.) دریمی! خودتی! (بعد مردد) من که خواب نمی‌بینم یا جنی نشده‌م، شده‌م؟
دریمی: (پیش می‌آید و دست او را می‌گیرد.) من روح نیستم. خودمم، دریمی، مطمئن باش.
مامی: (دست او را محکم می‌گیرد و آن را به سینه می‌فشارد. با شور و شادمانی) می‌دونستم می‌آیی! می‌گفتم، دریمی مامی پیرشو ول نمی‌کنه تنهایی بمیره. می‌دونستم که می‌آیی. (شادمانه می‌خندد، اما سرفه‌اش می‌گیرد و با ضعف به پشت می‌افتد.)
دریمی: (وقتی درمی‌یابد که چقدر از پیرزن دور شده، به‌رغم میلش می‌لرزد. سپس با شوخی اطمینان خود را باز می‌یابد.) این چیزای احمقانه‌ای که می‌شنوم چیه که می‌گی، مامی؟ منظورت چیه که می‌گی من دارم تنهایی می‌میرم؟ اوه، می‌خوای سربه‌سرم بذاری، مگه نه؟ تو تا وقتی که روی گور من گل دربیاد زنده می‌مونی. حالا می‌بینی!
مامی: (غمناک و خیلی ضعیف) می‌دونم! خیلی طول نمی‌کشه. (ناگهان دچار هیستری ضعیفی می‌شود.) همین ‌جا بمون، دریمی! همین ‌جا کنار من بمون، بمون همین‌ جا، تا وقتی که خدا منو ببره. بهم قول بده! این کارو به‌خاطر مامی پیرت می‌کنی، مگه نه؟

فهرست مطالب کتاب

پیش از ناشتایی
شخصیت
صحنه
پسرک خیال‌باف
شخصیت‌ها
صحنه
زنی برای تمام عمر
شخصیت‌ها
صحنه
موجی
شخصیت‌ها
صحنه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیش از ناشتایی و سه نمایشنامه دیگر
نویسنده
مترجمیدالله آقاعباسی
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات107
زبانفارسی
شابک978-600-7806-93-7
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
37450 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پیش از ناشتایی و سه نمایشنامه دیگر

برای دریافت کتاب پیش از ناشتایی و سه نمایشنامه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.