معرفی و دانلود کتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند

عکس جلد کتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند

کتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند روایت مصور رینا تلگمایر از دوران کودکی، بیماری و اضطراب خودش است. این کمیک تحسین‌شده که در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک‌ونوجوان نیویورک‌تایمز و آمازون قرارگرفته، به اهمیت مشکلات روحی و اضطرابیکودکان اشاره می‌کند و نوید این حقیت را به آن‌ها می‌دهد که می‌توانند از پس هر مشکلی برآیند. این کتاب توانسته در سال 2020 جایزه‌ی آیزنر را از آن خود کند.

درباره‌ی کتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند

داستان کتاب با زندگی دختربچه‌ای آغاز می‌شود که به‌طور دائم دل‌درد و حالت و تهوع دارد. اتفاقی باعث شده او بیش از ناراحتی برای درد و مشکل و جسمانی‌اش، نگران واکنش دوستان و همکلاسی‌هایش یا مسخره شدن از سوی آن‌ها باشد! شخصیت اصلی رمان مصور دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند (Guts) اثر رینا تلگمایر (Raina Telgemeier)، خودِ نویسنده است. تلگمایر به سبک داستان اتوبیوبیوگرافی، موضوع کتابش را از اتفاقات واقعی دوران مدرسه و کودکی خودش الهام گرفته. او در مقدمه اشاره می‌کند که در کودکی همیشه از این مشکل رنج می‌برده ولی آزمایش‌های پزشکی هیچ‌ مشکل مشخصی را نشان نمی‌دادند. در نتیجه به جلسات مشاوره و تراپی پناه می‌برد و کم‌کم متوجه می‌شود که ریشه‌ی که این حالت تهوع دائمی و دردهای شکمی، در جای دیگریست: اضطراب!

رینا تلگمایر با شیوه‌ای خلاقانه خواننده را به اهمیت مشاوره و تلاش برای بازیابی سلامت روان تشویق می‌کند. او در خلال کتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند به شما می‌گوید که مصرف دارو در کنار شرکت در جلسات روان‌درمانی فردی و گروهی، به او کمک کرده‌اند که با مسئله‌ی پیش‌رویش مواجه شده و بتواند اضطراب و ترس بیمارگونه‌اش را کنترل کند.

داستان دلهره‌ها، به این نکته‌ی کلیدی اشاره می‌کند که کوچک‌ترین نشانه‌های درد و ناراحتی در کودکان باید مهم تلقی شده و جدی گرفته شوند. قسمت مهم این کمیک، که منتقدان هم به آن اشاره کرده‌اند، تلاش رینا تلگمایر برای نرمال‌سازی مشکلات روحی کودکان است. او در کتاب تحسین‌شده‌ی خودش، لزوم وجود جلسات تراپی و مشاوره را برای کودکان بیان می‌کند تا نشان دهد این موضوع اصلا عجیب نیست و هر کسی، در هر سنی به مراقبت روانی احتیاج دارد. تصویرسازی‌های جذاب، داستان ساده و نگاه همدلانه و مهربان نویسنده به شخصیت اصلی، از دلایل موفقیت این اثر بوده. کتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند از سوی منتقدان به‌عنوان بهترین اثر کودک و نوجوان سال 2019 انتخاب شده است.

داستان مصور دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند در ادامه‌ی داستان‌های قبلی رینا تلگمایر، به نام‌های «لبخند» و «خواهرها» است. هر سه‌ی این کتاب‌ها را نشر اطراف به منتشر کرده است و ترجمه‌ی این کتاب خواندنی برعهده‌ی بشرا مهرمحمدی بوده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفا قبل از خرید، نسخه‌ی نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

درباره‌ی مجموعه‌ی خاطرات نوجوانی

مجموعه‌ی خاطرات نوجوانی نشر اطراف، رمان‌های مصور رینا تلگمایر برای کودکان و نوجوانان را دربرمی‌گیرد که تقریبا همه‌ی آن‌ها برگرفته از خاطرات دوران کودکی او و تجربه‌ی اضطراب‌هایی هستند که تلگمایر با آن‌ها مواجه بوده. از این مجموعه تاکنون سه کتاب با نام‌های «لبخندها»، «خواهرها» و «دلهره‌ها» منتشر شده که همگی جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های سال انتشار خود بوده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند

  • برنده‌ی جایزه‌ی آیزنر در بخش‌های بهترین کتاب و بهترین هنرمند (2020)
  • رتبه‌ی یک لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز
  • بهترین کتاب کمیک و بهترین کتاب کودک سال به انتخاب نیویورک‌تایمز
  • بهترین کتاب سال به انتخاب مجله‌ی تایم
  • برنده‌ی بهترین رمان مصور سال به انتخاب مجله‌ی فوربس (2019)
  • رتبه‌ی یک پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک آمازون
  • رتبه‌ی یک لیست یو‌اِس‌اِی تودِی
  • بهترین رمان سال گرافیکی واشنگتن پست
  • از بهترین کتاب‌های کتابخانه‌ی عمومی شیکاگو
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای رده سنی کودک و نوجوان (2020)
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند

  • کتابی که باید خواند. (School Library Journal)

  • کتاب هم تراپی را عادی جلوه می‌دهد و هم کودکی را نشان می‌دهد که سعی می‌کند با اضطرابش کنار بیاید. طوری‌که به خوانندگانش قوت قلب می‌دهد و الهام‌بخش است. (پابلیشرز ویکلی)

  • نگاهی ساده و دلسوزانه به دختری که با اضطراب دست به گریبان است. (مجله‌ی The Bulletin of the Center for Children's Books)

کتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به همه‌ی کودکان 9 تا 12 ساله، مخصوصاً بچه‌هایی که با مشکلات اضطرابی روبه‌رو هستند، بسیار پیشنهاد می‌شود.

با رینا تلگمایر بیشتر آشنا شویم

رینا دیان تلگمایر، نویسنده و تصویرگر آمریکایی در سال 1977 در کالیفرنیا به دنیا آمد. او در رشته‌ی تصویرسازی فارغ‌التحصیل شده و اولین آثارش کمیک‌هایی کوتاه و اتوبیوگرافیک بودند که خودش آن‌ها را منتشر می‌کرد. در سال 2010 اولین کار مهم او، داستان مصور «لبخندها»، برگرفته از خاطرات کودکی خود او، به انتشار رسید که بلافاصله در صدر پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز قرار گرفت. این موفقیت تلگمایر را واداشت تا دنباله‌هایی برای آن بنویسند. «خواهرها» دیگر اثر او هم کاملاً موفقیت‌آمیز بود و مجددا جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های سال شد. رینا تلگمایر به خاطر آثارش جوایز زیادی برده که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی آیزنر و جایزه‌ی یانگ هوزیر اشاره کرد.

  • این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت هست، لطفا قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.

در بخشی از کتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند می‌خوانیم

تلگمایر در کودکی کتاب‌هایی را دوست داشت که به او کمک می‌کردند مشکلاتش را حل کند. مثلاً کتاب‌های چگونه با همسایه‌هایتان موّدبانه رفتار کنید یا چگونه با بزرگ‌ترها صحبت کنید. او فکر می‌کند بچه‌ها هم مثل بزرگ‌ترها مشکلات خودشان را دارند و باید یاد بگیرند به شکلی مسائل زندگی‌شان را حل کنند. آن‌ها هم باید مثل بزرگ‌ترها بپذیرند بعضی چیزها را نمی‌شود تغییر داد و باید بتوانند با وجود آن مشکلات، خوب و خوشحال زندگی کنند. تلگمایر در کتاب‌هایش داستان مشکلات خودش را تعریف می‌کند و نشان می‌دهد چطور از پس آن‌ها برآمده است.

او این مشکلات را آن‌قدر خوب تعریف می‌کند که بعضی بچه‌ها فکر می‌کنند همسن خودشان است «بچه‌هایی که کتاب‌هایم را می‌خوانند. وقتی می‌فهمند من سی چهل ساله‌ام تعجب می‌کنند. به من ایمیل می‌فرستند و خیلی‌هایشان می‌پرسند «این‌ها واقعاً برات اتفاق افتاده؟ واقعیه؟» یا برایم می‌نویسند «من معمولاً کتاب دوست ندارم اما کتاب‌های شما را دوست دارم.» خیلی‌ها هم بعد از خواندن کتاب‌های من تصمیم می‌گیرند داستان‌های زندگی خودشان را بنویسند. برای من داستان‌های زیادی از رفتن به دندان‌پزشکی یا ماجراهای دیگری که برایشان اتفاق افتاده، می‌فرستند.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند
نویسنده
مترجمبشرا مهرمحمدی
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات225
زبانفارسی
شابک978-622-619439-6
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند

محمدطه حسن آبادی
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
عالی بود یک بچه که می‌ترسید
فاطمه گودرزی
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب اموزنده بود واسه دخترم خیلی خوب بود و خوشش اومد.
حلما
۱۴۰۳/۱/۲۰
خیلی کتاب قشنگیِ، همه‌ی کتاب هاش قشنگه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند

برای دریافت کتاب دلهره‌ها: وقتی می‌ترسیدم مسخره‌ام کنند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.