معرفی و دانلود کتاب صوتی خدا بودن سخت است

عکس جلد کتاب صوتی خدا بودن سخت است
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خدا بودن سخت است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خدا بودن سخت است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خدا بودن سخت است

کتاب صوتی خدا بودن سخت است در قالب رمانی تخیلی و غیرواقعی، اعتراضات شدید آرکادی استروگاتسکی و بوریس استروگاتسکی نسبت به فضای فرهنگی حاکم بر اتحاد جماهیر شوروی در زمان رهبری نیکیتا خروشچف را به نمایش می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب صوتی خدا بودن سخت است:

آرکادی استروگاتسکی (Arkady Strugatsky) و بوریس استروگاتسکی (Boris Strugatsky) برادران روسی‌تباری هستند که بیشتر دست به نگارش داستان‌های غیررئال می‌زنند، کتاب خدا بودن سخت است (Hard to Be a God) برای اولین‌بار در سال 1964 منتشر شد و همانند بسیاری از کتاب‌های این دو برادر مورد توجه و استقبال قرار گرفت. هم‌چنین در سال 2013، براساس این کتاب فیلم جذابی به کارگردانی الکسی ژرمن ساخته شد.

مقصود این دو برادر از نگارش کتاب خدا بودن سخت است، این بوده که با استفاده از تجربه‌های ادبی که دارند، رمانی جهت اعتراضات خود نسبت به جامعه‌ی آن زمان بنویسند و به گوش همگان برسانند که این امر در فضای تخیلی شکل گرفت. تسلط این دو نویسنده در به تصویر کشیدن انسان با تمامی نقط قوت و ضعف، در این رمان بسیار قابل توجه است. این کتاب یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های این دو نویسنده است که به زبان‌های مختلفی نیز ترجمه شده.

خلاصه‌ی کتاب صوتی خدا بودن سخت است:

داستان درباره‌ی مردمان سیاره‌ای پیشرفته است که تلاش می‌کنند به سیاره‌ای دیگر که در سال‌های اخیر پیشرفته زیادی نداشته است، کمک کنند. چندین دانشمند به سیاره‌ی آن‌ها سفر می‌کنند تا آن‌ها را نجات دهند و روند پیشرفت آن‌ها را سریعا به جریان بیاندازند. اما با موانع بسیاری روبه‌رو می‌شوند و هزینه‌های زیادی می‌پردازند تا در نهایت به این نتیجه می‌رسند که نقش خدا را بازی کردن، امری سخت و دشوار است.

مضمون اصلی این رمان از سخنرانی عجیب‌وغریب نیکیتا خروشچف (رهبر شوروی بعد از استالین)، در نمایشگاه مدرنیست‌ها در سال‌ 1962 در مسکو برگرفته شده است. نیکیتا خروشچف در سخنرانی خود، هنرمندان و هنر در روسیه‌ی آن دوران را به شدت زیر سوال می‌برد و واکنش شدیدی نسبت به آن‌ها نشان می‌دهد. او پس از سخنرانی دستور می‌دهد که بسیاری از رویدادهای هنری توقیف شود و به مقابله با هنرمندان آن زمان بپردازند.

برادران استروگاتسکی این رویدادها را نوعی انتقام از دوستداران نواستالینیستی در کشور روسیه دانستند و این حرکت نیکیتا خروشچف را نوعی تسویه‌ی او از جامعه پیرامونی‌اش عنوان کرده‌اند. خشم، نفرت و بیزاری که در درون آرکادی و بوریس شکل گرفت، به اندازه‌ای بود که باعث شد این رمان ماندگار را به نگارش درآوردند. کتابی که خشونت و تنفر ناشی از تسلط و حکومت احمق‌ها در آن به زیبایی به تصویر کشیده شده است. باریس استروگاتسکی در مصاحبه‌ای گفته است: «گستاخان احمق، بی‌ذوق و بی‌استعدادی کشور را در دست گرفته‌اند که دشمن فرهنگ و زیبایی هستند.»

در قسمتی از کتاب صوتی خدا بودن سخت است می‌شنویم:

آنتون تیر را در کمان قرار داد و راست ایستاد. پاشکا و آنکا به او نگاه می‌کردند. آن‌ها کنار هم ایستاده بودند. راه جنگلی مانند یک جاده خاکستری بین دیواره‌های سبز بلند امتداد یافته بود. آنتون تیرکمان را بلند کرد. اسلحه رزمی مارشال توتس به طرز غیرمعمولی سنگین شده بود. آنتون اوضاع را در ذهنش بررسی می‌کرد: دستانم می‌لرزد. این خیلی بد است. بی‌فایده است. یک لحظه از خاطرش گذشت که چطور در زمستان به همراه پاشکا سعی داشتند با گلوله برف سر کاج شکل ستون‌های حصار را بزنند. آن‌ها گلوله‌ها را از فاصله بیست قدمی، پانزده قدمی و ده قدمی پرتاب کردند؛ اما هیچ کدام از آن‌ها به هدف نخوردند. آن‌ها که از این کار خسته شده بودند، در حال رفتن از آنجا بودند که پاشکا بدون نشانه‌گیری و بدون نگاه کردن یک گلوله برف را پرتاب کرد و هدف را زد. آنتون با تمام نیرو کمان را به شانه‌اش فشرد و با خود فکر کرد: آنکا بیش از حد به پاشکا نزدیک است. او می‌خواست فریاد بزند و این مورد را به آنکا گوشزد کند، اما می‌دانست که این کار می‌تواند بی‌فایده باشد. بالاتر... باز هم بالاتر... کمی بیشتر. در یک لحظه اطمینان خاصی او را فرا گرفت که حتی اگر پشتش را هم به آن‌ها کند باز هم فرقی نخواهد کرد و تیر یک پاوندی به هرحال وسط پیشانی، بین دو چشم شاد سبز رنگ او را خواهد شکافت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
7 دقیقه
مقدمه
39 دقیقه
پیش‌درآمد
39 دقیقه
فصل اول - بخش اول
38 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
36 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
35 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
55 دقیقه
فصل سوم
68 دقیقه
فصل چهارم
38 دقیقه
فصل پنجم - بخش اول
36 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم
31 دقیقه
فصل ششم
38 دقیقه
فصل هفتم - بخش اول
43 دقیقه
فصل هفتم - بخش دوم
41 دقیقه
فصل هشتم - بخش اول
35 دقیقه
فصل هشتم - بخش دوم
23 دقیقه
فصل نهم
26 دقیقه
فصل دهم
7 دقیقه
فصل یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خدا بودن سخت است
نویسنده،
مترجمهادی بهارلو
راویحامد فعال
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خدا بودن سخت است

ALI REZAEI
۱۴۰۲/۷/۲۷
نقد کتاب: کتاب بسیار کامل و جامعی بود خلاصه و روان و البته جذاب و ب شخصه باید بگم این کتاب دیدگاه‌ام رو عوض کرد! این کتاب تونست تغییر‌های خوبی رو ایجاد کنه چون که مطالب کاربردی و راهبردی زیاد و با کیفیتی داشت کتاب به خوبی مطالبش رو گام به گام ارائه میکرد و در ابتدا سعی می‌کرد که موضوعاتی که قراره و در ادامه کتاب با آن آشنا شیم رو توضیح مختصری بده. کتاب برای افرادی که قدرت‌های خودشون رو دست کم میگیرن اعتماد به نفس پایینی دارند مناسب است. نقاط قوت+ نگارش و قلم گیرای نویسنده+ گسترش قابل فهم مطالب + گویندگی عالی + قیمت مناسب نقاط ضعف_ اضافه گویی (گاها کمی بود) _ صمیمیت کم با خواننده (محتوا زیاد گرم نبود و احساس جزوه خواندن میکردی) در نهایت پیشنهاد میکنم کتاب بی حدومرز هم بخونین در نهایت از پرسنل کتابراه تشکر میکنم
مهدی
۱۴۰۲/۵/۲۸
سلام این کتاب در دو مکان و زمان‌هایی متفاوت رخ می‌دهد که این داستان را جالب میکند کتاب از قرار. است که انسون در ارمان شهد زمین سکونت دارد اما او باید برای ماموریتی به سیاره‌ای دیگر برود که پادارمان شهری است که او بای با هویتی غیر واقعی و جعلی با نام روماتا به همه جا سرک بکشد و گزارش‌هایی بی طرفانه را با چشم شیشه‌ای که روی لباسش نصب شده است به زمین گزارش‌ها را مخابره کند البته او باید قوانینی از قبیل نکشتن انسان‌ها و تغییر ندادن روند تاریخ پادشاهی را رعایت کند درگیری‌های اخلاقی او و قوانین در سرزمین ارکانار شروع می‌شود شخصیت اصلی رمان باید خودش را با پرسش‌های زیادی روبرو کند. این رمان قلم قوی نویسنده را نمایان میکند و تین رمان روان و زیبا است
baes hashemi
۱۴۰۲/۶/۲۳
درود فراوان جالب و خلاقانه یک لحظه بیاین فکر کنیم ماهم تو همچین شرایطی هستیم_ موجوداتی با دانش اندک که فکر میکنیم خیلی باهوش و پیشرفته هستیم و به تازگی هم یک مرد و زن از یک شهر دیگه اومدن و همسایه ما شدن و ما اصلا هیچی ازشون نمیدونیم و فکر میکنیم از یک شهر دیگه اومدن اینجا چون شوهره کارمنده و دادن انتقالش اینجا_ اما در واقعیت این زن و مرد موجوداتی از یک سیاره دیگه هستن که برای یک سری آزمایشات روی موجوداتی به نام انسان که روی زمین زندگی میکنن اومدن اینجا و خودشون رو شبیه همین انسان‌ها کردن!!!!! فکرش رو بکنین!!!! واقعا شاید هم اینجوری باشه ترسناک و هیجان انگیزه ممنون کتابراه دوست داشتنی عالی بود
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۵/۲۷
این کتاب که جنبه معمولاً راضی به نگاه و نگرش جامعه فرمه نیکتا خرچوف به حاکمیت اون وارده، این کتاب درمورد حکومت کردن نیکتا خرچوف و چگونه حکومت کردن اونو از سر میگذراند، برادران روسی تبار معمولاً به نگرش دنیای غیر واقعی محوریت میدن، ولی معلوم نیست منظور این دو برادر درمورد این کتاب چی؟ من که کلا درکی از این کتاب یا مقصودش ندارم، اینکه مردم بخوان به‌ی سیاره دیگه کمک کنند چه مفهومی دار؟ این کتاب بعد سخرانی نیکتا که بعد رسیدن قدرت از استالین در مورد آن کاوشگری شده، او بعد از سخنرانی دستور میدهد تمامی وسایل هنری کامل توقیف شود، این نوع نگاه فقط میتوان گفت نوعی انتقام که در مقدمه گفته شده است،
زینب نظری
۱۴۰۲/۱۰/۹
کتاب بسیار فوق العاده‌ای بود. گوینده بسیار به متن مسلط بود و شخصیت‌ها رو به خوبی ایفا کرد. مخصوصا شخصیت پادشاه و بارون پامپا که نشان از توانایی ایشون داره. در آغاز ممکن است که فهم کتاب کمی دشوار بیاد اما هر چقدر که داستان رو به جلو و میره و شخصیت‌ها بیشتر مشخص میشن پیام محوری داستان و قصد و نیت هم شخصیت‌ها بیشتر آشکار میشه. توصیفات عالی و فضاسازی خوبی که نویسنده در قصه ایجاد کرده کاملا حال و هوای اون فضای ناملموس رو برای خواننده ایجاد میکنه. سیر چگونگی به قدرت رسیدن دیکتاتور‌ها و جنایت‌هایی که اون‌ها برای حفظ قدرت انجام میدن هم از نکات برجسته داستان هست.
بیژن
۱۴۰۲/۷/۲
کتابی بسیار ارزشمند که نویسندگان آن با توانایی خود در زمان دیکتاتوری خروشچف و حزب کمونیست دیدگاههای مبارزه جویانه و سیاسی را در غالب اثری تقریبا فانتزی و در زمان آینده بیان می‌کند. البته اگر خواننده (شنونده) داستان درگیر لیست اسامی شود و کمی صبوری به خرج ندهد شاید نتواند جذب اثر شود ولی اوج بیان در نویسندگان فصل ششم است که منظور و هدف واقعی داستان آشکار می‌شود. به هرحال این اثر خوانندگان خود را خواهد داشت.
مهدی عزتی
۱۴۰۲/۶/۲۰
موضوع جالب و تفکر برانگیزی بود و خوشم آمد که چه کتاب مشابه به حال و روز جامعه ما رو خوندم امیدوارم همه تون بتونین بخونین سوالاتی که در متن آمده بود واقعا جالب بود
خلاصه داستان:انسان‌های زمین که بسیار پیشرفت کرده‌اند تصمیم به انتقال پیشرفت‌های خویش با سیاره دیگری که انسان‌های آن جا عقب هستند 250 از
میگیرند نماینده زمین به آن سیاره فرستاده می‌شوند که توسط یک دوربین وقایع به زمینه فرستاده می‌شوند و...
F.javan
۱۴۰۲/۶/۲۲
اوایل کتاب برای من گنگ و مبهم بود خواندنش نیاز به تمرکز داره تا بشه درک کرد موضوع داستان چیه. داستان محور شخصی ست که از زمین به جایی دیگر از کهکشان میرود تا اوضاع آن جا را بررسی کنند. وهمزمان از طریق دوربین نصب شده روی کلاه در زمین نیز همه چیز تحت نظر است. مثل بیشتر سیاست‌ها آن جا هم از مقدسات سواستفاده میشه و زیر پوشش مقدسات به مردم ظلم میشه.
Ali Monfared
۱۴۰۲/۸/۲۸
۱-نثری روان ۲-صحنه سازی‌های ملموس و جالب ۳-گویندگی بسیار عالی ۴-شخصیت‌هایی که تا آخر داستان نا اشنا هستن و باهاشون ارتباطی نمیگیرید و با نداشتن گویندگان خانوم این سردرگمی چند برابر میشه ۵- داستان به صورتی بیان شده از طرفی جذب میشوید و تا اخر داستان گوش خواهید داد اما از دست داد لحظاتی از آن برای شما بسیار آسان خواهد بود
Princess
۱۴۰۲/۸/۶
عصاره کتاب در فصل هشتم قسمت دوم مرقوم شده؛ الباقی کتاب زمینه چینی برای ترتیب اون ملاقات و دیالوگ هست.. داستان از بابت ادبی غنی نیست اما از لحاظ سیاسی پیام صریحی دارد که البته ناگفته هویدا بوده و هست و خواهد بود و علت نگارش بیشتر به نظر میآید ادای دین نویسندگان به صف منتقادان از رژیمهای کمونیستی (و چه بسا فاشیسم) بوده
مرضیه دردشتی
۱۴۰۲/۷/۲۵
سلام. خیلی ممنون از کتاب خوبی که معرفی کردید. کتاب صوتی خدا بودن سخت است به صورتی نوشته شده که اگر چند بخش از کتاب را نخوانیم نمی‌فهمیم چه چیزی در شرف وقوع است. من فکر می‌کنم این کتاب برای شوروی آن زمان و بعد از استالین بسیار مصداق خوبی بوده است ولی برای زمان ما و در کشور ما کمی از اذهان دور است و فهم آن احتیاج به تامل بیشتری دارد.
نبی والی
۱۴۰۲/۶/۳۰
شاید برا بعضی خنده دار باشه بشخصه کتابای متنی رو بیشتر میپسندم، و دوس دارم یک کتاب و خودم بخونم، و بیشتر به فکر برم، و در مورد این کتاب که شاید جز اولین رمانهای صوتی بوده ک گوش دادم باید بگم، داستان کتاب ونوع اعتراضی ک دراون هست عالیه،... هرچند کتاب یه کوچولو سنگین شاید باشه ولی به هر حال اونی ک اهل اینجور کتاباست، ازش لذت خواهد برد....
عاطفه یوسفی
۱۴۰۲/۶/۱
انگار داستانها بهم ربط نداره یا ترجمه خوب نیست یا راوی منکه چیزی ازش نفهمیدم واینکه اصلا معلوم نیست کدوم زنه یا کدوم مرد؟ نمیدونم تو کدوم برحه از زمان اتفاق افتاده؟؟ کتاب از نویسنده‌های روسی خوندم دوست دارم ادبیات روس رو ولی در مورد این یکی شاید بگم باید متن کتاب بخونم چون این یکی رو هرچی گوش کردم نفهمیدم
pegah raesi
۱۴۰۲/۷/۱۷
خیلی خوب سیاست حاکم بر روسیه را در دوران بلشوییک‌ها در قالب تخیل، بیان میکند و چقدر خوب این سیاست را درک میکنیم، از یک جهت به یاد کتاب غرش طوفان از الکساندر دوما افتادم، اینکه میخواست برای نجات یک جامعه از نیروی فوق بشری استفاده کند، گوینده عالی بود، همینطور صدا گذاری ممنون از کتابراه عزیز
Mohammad Bagheri
۱۴۰۲/۹/۲۹
داستان بامعنایی بود، اما درک معنای اون به توجه زیادی نیاز داشت که با توجه به خیالی بودم زمان و مکان و سیال بودن بین زمان‌ها و مکان‌های مختلف و همینطور وارد کردن شخصیت‌های مختلف به داستان همچنان میزان این توجه به اصل داستان باید بیشتر هم می‌شد.
گویندگی و اجرای اثر هم عالی بود.
مشاهده همه نظرات 55

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خدا بودن سخت است

برای دریافت کتاب صوتی خدا بودن سخت است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.