معرفی و دانلود کتاب صوتی ندای کوهستان

عکس جلد کتاب صوتی ندای کوهستان
قیمت:
93600 تومان - 9.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ندای کوهستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ندای کوهستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ندای کوهستان

کتاب صوتی ندای کوهستان نوشتهٔ خالد حسینی، ماجرای شگفت‌انگیز خواهر و برادری را روایت می‌کند که در کشور افغانستان زندگی می‌کنند و پدر آن‌ها به خاطر فقر و نداری، دختر سه‌ساله‌اش را به یک زوج ثروتمند می‌فروشد. این کتاب تا مدت‌ها جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز بوده و در سال 2015 نامزد جایزه ادبی جنوب آسیا شده است.

درباره کتاب صوتی ندای کوهستان:

«عبدالله» 10 ساله است و با خواهرش «پری»، رابطه نزدیکی دارد. اما پدر آن‌ها به‌خاطر فقر و مشکلات مالی مجبور می‌شود دخترش را به خانوادهٔ دیگری بفروشد. این اتفاق زندگی پری را دگرگون می‌کند و باعث می‌شود او به همراه خانواده جدیدش به فرانسه مهاجرت کند. عبدالله از دوری خواهرش بسیار غمگین است. اما طولی نمی‌کشد که به علت مشکلات کشور افغانستان زندگی خودش نیز دچار تحولات عظیمی می‌شود.

ماجرای اصلی کتاب ندای کوهستان (And the Mountains Echoed) از زمانی آغاز می‌شود که عبدالله به کالیفرنیا مهاجرت می‌کند. خالد حسینی کاری کرده که شما در همان اولین صفحات این رمان حضور خود را در فضای داستان حس کنید. او در این اثر خود نیز مانند دیگر داستان‌هایش به سختی‌ها و مشکلات مردم افغانستان پرداخته و این بار اما از سبک جدیدی در روایت داستان استفاده کرده که باعث جذابیت زیاد آن شده است.

روایت لایه‌لایه و تودرتوی این داستان باعث شده تا این کتاب نسبت به آثار دیگر حسینی متمایز شود. استفاده این نویسنده از شگردهای جدید داستان‌نویسی این رمان را به نسبت آثار دیگرش مثل «بادبادک‌باز» و «هزار خورشید تابان»، تا حدی متفاوت کرده است.

افتخارات کتاب صوتی ندای کوهستان:

- یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز
- نامزد جایزه بهترین داستان سال به انتخاب گودریدز
- نامزد جایزه کتاب بین‌المللی (2014)
- نامزد مدال اندرو کارنگی برای داستان (2014)
- نامزد جایزه ادبی جنوب آسیا (2015)

نکوداشت‌های کتاب صوتی ندای کوهستان:

- رمانی فراموش‌نشدنی دربارهٔ یافتن بخشی گمشده از خود در فردی دیگر. (Amazon)
- روان‌تر و بلندپروازانه‌تر از کتاب «بادبادک‌باز»، و با روایتی پیچیده‌تر از کتاب هزار خورشید تابان. (The New York Times)
- داستانی حماسه گونه دربارهٔ فداکاری، خیانت و قدرت خانواده. (People)

کتاب صوتی ندای کوهستان مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات داستانی کشور افغانستان و به‌خصوص داستان‌های خالد حسینی علاقه دارید، از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد.

خالد حسینی را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده برجسته در سال 1965 و در کابل افغانستان متولد شد. او در سال 1970 به همراه خانواده‌اش به ایران مهاجرت کردند و پدرش در سفارت افغانستان در تهران مشغول به کار شد. در سال 1973 خانواده حسینی به کابل بازگشتند و برادر کوچک حسینی در ژوئیه همان سال به دنیا آمد. در سال 1976، زمانی که خالد حسینی (Khaled Hosseini) 11 ساله بود، پدرش در پاریس شغلی یافت و خانواده را به آن جا منتقل کرد.

حسینی در سال 1984 از دبیرستان استقلال در سن خوزه فارغ‌التحصیل شد و در دانشگاه سانتا کلارا ثبت‌نام کرد و در آن جا در سال 1988 لیسانس زیست‌شناسی گرفت. وی یک سال بعد وارد دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا شد و در رشته پزشکی تحصیلات خود را ادامه داد؛ تا زمانی که اولین و مشهورترین رمانش یعنی «بادبادک‌باز» را به انتشار رساند.

این نویسنده در همه آثار خود به مسائل کشور افغانستان مثل مهاجرت و مشکلات معیشتی مردم پرداخته است. او سه کتاب موفق در کارنامه هنری خود دارد. کتاب‌های «کتاب بادبادک‌باز» و «هزار خورشید تابان» او از پرفروش‌ترین‌های لیست نیویورک‌تایمز بوده‌اند و کتاب حاضر نیز با استقبال زیادی از جانب مخاطبین مواجه شد.

در بخشی از کتاب صوتی ندای کوهستان می‌شنویم:

باز به دوروبر آپارتمان نگاهی می‌اندازم و چشم‌هایم به‌سوی عکس قاب گرفته‌ای در یکی از قفسه‌های کتابخانه کشیده می‌شود. عکس دخترکی است در دشتی از بوته‌های وحشی که چمباتمه زده و سخت سرگرم چیدن چیزی است؛ یک‌جور تمشک. کت لیمویی پوشیده و دکمه‌هایش را تا زیر گلو بسته که با آسمان خاکستری بالای سرش در تضاد است. در پس‌زمینه خانه‌ای سنگی با کرکره‌های بسته و توفال‌های شکسته دیده می‌شود. دربارهٔ عکس از او می‌پرسم و او پاسخ می‌دهد: «دخترمه، پری. مثل تلفظ پاریس توی فرانسه. این عکس توی سفری دوتایی به نرماندی گرفته شده. گمونم در سال 1957. گویا اونجا هشت سالش بود.»

- «در پاریس زندگی می‌کنه؟»
- «توی سوربون ریاضی میخونه.»
- «اوه... لابد بهش افتخار می‌کنید.»
لبخند می‌زند و شانه بالا می‌اندازد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
39 دقیقه
بخش یک
37 دقیقه
بخش دو
37 دقیقه
بخش سه
30 دقیقه
بخش چهار
23 دقیقه
بخش پنج
40 دقیقه
بخش شش
37 دقیقه
بخش هفت
38 دقیقه
بخش هشت
28 دقیقه
بخش نه
28 دقیقه
بخش ده
31 دقیقه
بخش یازده
34 دقیقه
بخش دوازده
37 دقیقه
بخش سیزده
27 دقیقه
بخش چهارده
33 دقیقه
بخش پانزده
36 دقیقه
بخش شانزده
26 دقیقه
بخش هفده
28 دقیقه
بخش هجده
33 دقیقه
بخش نوزده
31 دقیقه
بخش بیست
30 دقیقه
بخش بیست و یک
36 دقیقه
بخش بیست و دو
31 دقیقه
بخش بیست و سه
34 دقیقه
بیست و چهار
34 دقیقه
بخش بیست و پنج
34 دقیقه
بخش بیست و شش
36 دقیقه
بخش بیست و هفت
36 دقیقه
بخش بیست و هشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ندای کوهستان
نویسنده
مترجممهدی غبرایی
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
93600 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ندای کوهستان

جلال آسائیان
۱۴۰۲/۶/۲۰
دورود فراوان به دوستان پر تلاش گروه ماه آوا و آقای رضا عمرانی که با صدای زیبای خود شنیدن این اثر زیبا را دوچندان کرده بودن. ندای کوهستان اثر آقای خالد حسینی کتاب زیبایست. اما متاسفانه آقای خالد حسینی در این اثر شخصیت اصلی کتاب را مشخص نکردن در اول کتاب پسری به نام عبدولله و خواهرش پری که در کودکی و از هم جدایشان کردن بخاطر فقر پدر. بیشتر داستان را به هاشیه‌ها کشیدن. نبود دکتر. نبود پرستار. نبود بیمارستان. از همه مهمتر که به زیبای آقای خالد حسینی به رشته نگارش در آوردن. نبود فرهنگ که برادر برادر خود و بچه‌های بردار را بخاطر یک تکه زمین میکشد و فقط یک دختر زنده میماند. عبدولله که شخصیت اصلی کتاب هست که بعد جدای از پری خواهرش بیشترین ضربه را خورده هیچ در میان نمی‌آید تا این که آخر کتاب سر از امریکا در میاورد. و پری خواهرش با یک نامه از نبی دائی ناتنی خود که شخصی به نام مارکوس که کاملا غریبه است به دستش میرساند. و متوجه میشود و یادش میاید که برادری به نام عبدولله دارد. و آقای خالد حسینی مشخص نمیکنند که پری بعد این که یادش امد که برادر دارد. چگونه توانست پری برادر زاده خود را پیدا کنید. در حالی که پری یک دختر معمولی بود اصلاً مشهور نبود در امریکا و خود خواهر عبدولله پری در فرانسه خیلی سر شناستر بود بخاطر مادرش اینها نقاط کور بود به نظر بنده. با سپاس فراوان
Zahra Zafar
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
با توجه به دو داستان دیگر از خالد حسینی یعنی "بادبادک باز" و "هزاران خورشید تابان" که بسیار زیبا حال و هوای کشور افغانستان و مردمانش را قبل و بعد از طالبان به تصویر می‌کشد و شما را به گونه‌ای مو به مو با داستان‌ها همراه میکرد مصمم شدم که کتاب دیگر این نویسنده یعنی ندای کوهستان را نیز بخوانم. اما بر خلاف دو داستان دیگر، داستان این کتاب بعضا در فضاهایی متفاوت از خود کشور افغانستان سیر میکرد به طوری که گاهی وقتها وجود افراد متعدد و داستانهایشان که هر چند به گونه‌ای با یکدیگر ارتباط داشتند خواننده را از مسیر اصلی داستان دور می‌کرد و به نوعی برای خواننده خسته کننده می‌شد. حتی بعضی از شخصیتهایی که در داستان نام برده میشد و روی ماجراهای آن‌ها مانور داده میشد اصلا سرنوشتشان معلوم نمیشد و به نوعی نیمه کار رها می‌شدند.
دو کتاب دیگر نویسنده که در آن‌ها ماجراهای رنج و درد مردم افغانستان به زیبایی به تصویر کشیده شده بود بسیار قابل قبول تر و ملموس تر بود. به شخصه داستان این کتاب چندان برایم خوشایند نبود.
Yasna Ava
۱۴۰۱/۳/۸
رمان از دنیای پسرک ۱۰ ساله‌ای بنام عبدولله شروع می‌شود و در فصول بعدی از زبان آدمهای دیگر و دنیای شان گسترش می‌یابد (که گاه بی رویه به انها پرداخت می‌شود مثلا جناب مارکوس) و مخاطب در انتظار بازگشت نویسنده به دنیای عبدولله (به عنوان قهرمان قصه) می‌ماند و سردرگم منتظر می‌شود و سرآخر نویسنده در فصل به نهایی این توقع مخاطب پاسخ می‌دهد که بنظرم بسیار دیر است. بنظر می‌رسد این رمان هیچ قهرمان مشخصی ندارد ابتدا عبدولله است و بعد خانم وحدتی و سرآخر پری اول و در انتها پری دوم…. بنظرم این رمان در به تصویر کشیدن فروپاشی افغانستان دیروز خوب عمل کرده و به ظرایف بسیاری اشاره دارد که دل هر خواننده‌ای را به درد می‌آورد اما به نوبه خودم معتقدم بادبادک باز اثری قوی تر و ماهرانه تری از این نویسنده تواناست. گویندگی کتاب با خوانش آقای عمرانی بسیار عالی بود، خسته نباشند.
افسون
۱۴۰۲/۶/۱۲
چقدر نوشته‌های آقای خالد حسینی جذاب و پر احساسه و این کتاب مثل بادبادک باز و هزار خورشید تابان اثری فراموش نشدنی است با اینکه خواننده داستان از این شاخه به اون شاخه پریدن رو تو داستان دوست نداره ولی تمام قسمتهای داستان پر کشش و جذاب بود که لذت بردم فقط حیف و صد حیف که داستان اصلا به زندگی عبدالله و از زبان خودش اشاره‌ای نکرد اینکه چطور گذشت چطور بدون پری زندگی کرد و چیا اتفاق افتاد و حیف که با فراموشی عبدالله همراه شد و اونهمه انتظار به هیچ بدل شد حیف که نتونست قوطی پرها خودش به پری بده و براش از روزایی که ازدوریش غصه دار بود بگه و از دیدنش شادی کنه پری راست گفت خودش بچه بود و فرموشکار و خوشبخت و آسیب اصلی رو عبدالله دید
🌸Zahra Habibi🌸
۱۴۰۱/۵/۹
کتاب خوبی بود ولی من بادبادک باز و هزار خورشید تابان رو بیشتر دوست داشتم در این کتاب بیشتر نویسنده سعی داشت مهارت نویسندگی و قدرت تخیلش رو نشون بده اگر مثل من درون گرا هستید پیشنهاد نمیکنم چون این کتاب بیشتر از نصفش توضیح‌های بیهوده از شخصیت‌های غیر اصلی داستانه حس میکردم دارم به صحبت‌های یه آدم و فضول گوش میدم نویسنده توی این کتابش روی تعداد صفحات نشون دادن قوه تخیلش تمرکز کرده درکل نمیشه گفت بد بود ولی سلیقه من نبود
سمیه اکبری
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
این کتاب که با اسمهای گوناگونی ترجمه و شناخته شده، کتابی بسیار تاثیرگذار و دردناک است. قصه نسل و قومی سوخته که حتی اگر از ریشه‌های خود ببرند باز هم نمیتوانند طعم خوشبختی را بچشند. قلم نویسنده با ترجمه روان و عالی آقای غبرایی شاهکاری ساخته که هر قلبی را به تپش می‌آورد و درد تک تک شخصیتها را چنان به تصویر کشیده که هر خواننده‌ای تحت تاثیر قرار میگیرد. با سپاس از تیم خوب کتابراه، خواندن یا شنیدن این اثر را توصیه میکنم
فاطمه هاتفی کیا
۱۴۰۰/۱۲/۲۷
من چند ماه قبل این کتاب رو از کتابراه خریدم فصل اولش گوش دادم و بنظرم جالب نیامد این هفته داشتم کتابخانه کتابراه را چک می‌کردم با خودم گفتم بذار این کتاب گوش کنم عجیبه که داستان خیلی جذاب و پر کششی بود صدای آقای عمرانی هم که منحصر به فرد است اما وقتی می‌خندد بنطر میاد بوتاکس کرده و از ترس اینکه اطراف دهنش خط نندازه با دهان بسته و جدی میخندد
میثم زری باف
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
از صدای آقای عمرانی ممنونم ولی چه حیف که صدای خانمهای توی قصه رو کاش خانم راضیه هاشمی خودشون اجرا میکردن... کتاب خییییلی کش داده شده بود... شخصیتهای اضافه واقعا کلافه کننده بود... شخصیت مارکوس و تالیا واقعا چرا انقدر کش داشت؟؟؟ من خوندن این کتاب رو فقط به آدمهای پرحوصله توصیه میکنم
مصطفی عباسی
۱۴۰۱/۵/۲۱
سلام کتاب خوبیه ولی نویسنده سوژه‌های مختلفی رو معرفی میکنه ولی به انتها نمی‌رسد یا معرفی سوژه‌ها باید کوتاه تر باشه تا اصل داستان مورد خدشه واقع نشه به نظر میرسه نویسنده خواسته صفحات بیشتری رو به کتابش اضافه کنه که با اصل داستان زیاد رابطه این داره البته ببخشید این نظر من بود با تشکر
احد محمدنژاد
۱۴۰۱/۳/۲۲
بادبادک باز بخصوص هزار خورشید تابان برایم ملموس تر بود. در هزار خورشید تابان خیلی صحنه‌ها انگار ایران را توصیف می‌کرد. ندای کوهستان اگرچه داستان نسبتا جذابی دارد اما با فضاسازی هایش بیگانه بودم. به نظر من هزاز خورشید تابان کتاب عالی‌تری است.
ایلار نامی
۱۴۰۱/۱۲/۱
کتاب هزار خورشید تابان و بادباکباز بینظیر بود و ظرف چند روز تمامش کردم هم خالد حسینی بینظیره هم راوی معروف قصه. اما این کتابو نتونستم تمام کنم یهو وسطش یه اسم جدید میاد نمیدونم کیه مبهم میشه و شخصیت‌های فراوانی داخلش داره که باعث سردرگمیم شد...
ریحانه عابدی
۱۴۰۰/۶/۳
مثل بقیه کتابهای خالد حسینی عالی بود، و البته راوی خوش صدا رضا عمرانی، ولی بنظر من نباید بیش از حد به زندگی مارکوس می‌پرداخت جوری که آدم یادش بره داستان اصلی مربوط به پری بود.. از سرنوشت خانواده اقبال چیزی نگفت.. اقبالو پیدا نکردن!
📚هستی لک 📚
۱۴۰۲/۷/۲۹
مگه میشه رمان‌های جذاب و هیجان انگیز خالد حسینی و نخواند به شدت پیشنهاد میکنم بخوانید مخصوصا کتاب بادبادک باز این نویسنده پر توان با قلم زیبایی که داره ارزش شنیدن و خواندن همه‌ی کتاب‌ها رو داره
Elahe Bs
۱۴۰۲/۲/۱۹
یکی از سه کتاب بی نظیر خالد حسینی با داستانی بی نظیر و پرکشش که هر لحظه پر از سورپرایزه
یه مقدار منحرف شدن داستان از جایی به جای دیگه اذیت کننده است اما باز برمیگیرده و یه اتصال محکم میگیره که همین جالبش میکنه
اعظم بیگلو
۱۴۰۱/۱/۱۱
کلا نگارش ساده ونوع مضامین و حال وهوای داستانهایش را دوست دارم و وحدوداشاید بیست سال پیش دوستم که در کانادا بود ارابن نویسنده گفته بود و هزار خورشید تابان را برایمان تعریف کرد و هنوز کتابهای این نوسنده درایران نبود
مشاهده همه نظرات 52

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ندای کوهستان

برای دریافت کتاب صوتی ندای کوهستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.