معرفی و دانلود کتاب صوتی روزگار سخت

عکس جلد کتاب صوتی روزگار سخت
قیمت:
۹۳۶۰۰ 65520 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روزگار سخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روزگار سخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روزگار سخت

کتاب صوتی روزگار سخت نوشته‌ی ماریو بارگاس یوسا برنده جایزه نوبل ادبیات، قصه کشمکش‌‌های ایالات متحده‌ آمریکا در گواتمالا و تشویش‌های دولت خاکوبو آربنز در قرن بیستم را روایت می‌کند. این کتاب در سال 2019 برنده جایزه Francisco Umbral برای کتاب سال شد.

درباره کتاب صوتی روزگار سخت:

این رمان در سال 2019 و به زبان اسپانیایی منتشر شد و درمورد دخالت ایالات متحده در گواتمالا و مشکلاتی که دولت خاکوبو آربنز در سال‌های نیمه قرن بیستم با آن درگیر بود، نوشته شده است. بارگاس یوسا در کتاب روزگار سخت (Fierce Times) سعی دارد تا به این سوال مهم پاسخ دهد که قطار سیاست در آمریکای لاتین دقیقاً چه زمانی از ریل خارج شد؟

نویسنده برای یافتن جواب این مسئله با ارجاع به سال 1954 که آمریکا در مناسبات گواتمالا مداخله می‌کرد و دولت خاکوبو آربنز سقوط کرد پاسخ صحیح را پیدا می‌کند. از نظر یوسا، شخصیت اصلی این رمان تمامی ملت‌های آمریکای لاتین است. دخالت آمریکا در گواتمالا و به دنبال آن کودتای نظامی که با حمایت سازمان سیا پیش آمد، باعث شد تا روند مدرنیزاسیون در گواتمالا به طور کامل عقیم بماند و این موضوع در سراسر آمریکای لاتین گسترش پیدا کند.

شنیدن کتاب صوتی روزگار سخت به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به آثار یوسا و داستان و رمان تاریخی و سیاسی علاقه دارید، شنیدن این کتاب برای شما لذت‌بخش خواهد بود.

ماریو بارگاس یوسا را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده، سیاستمدار و روزنامه‌نگار پرویی، در سال 1936 در یک خانواده متوسط به دنیا آمد. ماریو پدرو وارگاس یوسا (Mario Vargas Llosa) به عنوان یکی از برجسته‌ترین نویسندگان ادبیات آمریکای لاتین شناخته می‌شود و تا به حال جوایز مختلفی دریافت کرده است. مضمون اکثر آثار او دوران معاصر کشور پرو و تعادل مردم آن با جهان است.

بارگاس یوسا فعالیت‌های سیاسی زیادی داشته و از همان آغاز گرایش‌های چپ داشت و این موضوع به روشنی در آثارش مشهود است. اما در نهایت به سمت لیبرالیسم گرایش پیدا کرد و جزو منتقدان رهبریت فیدل کاسترو شد. یکی از کسانی که یوسا همیشه او را بابت پشتییبانی از فیدل کاسترو سرزنش می‌کرده، دوست سابقش گابریل گارسیا مارکز بود.

ازجمله آثار یوسا که به فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان به «سوربز»، «دختری از پرو»، «سال‌های سگی»، «جنگ آخر زمان»، «گفتگو در کاتدرال»، «مرگ در آند» و «قهرمان عصر ما» اشاره کرد. بیشتر شهرت وی به خاطر رمان سال‌های سگی بود که در شروع فعالیت حرفه‌ای خود آن را نوشت. بعد از آن همه آثارش توسط مخاطبیش موردتوجه زیادی قرار گرفت.

جوایز و افتخارات ماریو بارگاس یوسا:

- دریافت جایزه همینگوی
- دریافت جایزه سروانتس در سال 1994
- دریافت نوبل ادبیات در سال 2010

در بخشی از کتاب صوتی روزگار سخت می‌شنویم:

به محض بازکردن چشمانش در سپیده‌دم گربه‌ی سیاهی را دید که از روی هره‌ی پنجره با چشمانی سبز و اهریمنی به او زل زده. لرزه‌ای بر اندامش افتاد اما خیلی سریع بر خودش مسلط شد. با کنار زدن پشه بند، دمپایی را برداشت و با سراسیمگی به سوی گربه پرتاب کرد. حیوان با شنیدن صدای برخورد دمپایی به شیشه فورا پا به فرار گذاشت. با خلقی تنگ و بدنی خرد و خمیر از کابوس‌های آن شب افتضاح از رختخواب بلند شد و با کمک گرفتن از میز کوچک کنار تخت به سوی حمام راه افتاد. احساس کرد دستش روی آینه کوچکی که آن جا گذاشته بود لغزید. آینه بر کف اتاق افتاد و هزاران تکه شد. تازه آن لحظه کاملا از خواب بیدار شد. گربه‌ای سیاه و آینه‌ای شکسته از فکرش گذشت و لرزه‌ای بر اندامش انداخت. روز نحسی که بدشانسی از سرتاپایش می‌بارید. روزی که نباید از خانه خارج می‌شد. زیرا احتمال وقوع هرگونه اتفاق ناخوشایندی می‌رفت. از زمین‌لرزه و انقلاب گرفته تا هر فاجعه‌ی دیگری. شیاطین رها شده بودند و هرچه می‌خواستند می‌کردند. لباسی به تن کرد و از «سیمولا» خواست برایش صبحانه آماده کند و وان را با آب ولرم پر کند. درحالی که آبمیوه را همراه چای، ترتیتا و لوبیا صرف می‌کرد، صفحات روزنامه را ورق زد. ناگهان تلفن به صدا درآمد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
39 دقیقه
بخش اول
33 دقیقه
بخش دوم
36 دقیقه
بخش سوم
38 دقیقه
بخش چهارم
32 دقیقه
بخش پنجم
43 دقیقه
بخش ششم
24 دقیقه
بخش هفتم
44 دقیقه
بخش هشتم
41 دقیقه
بخش نهم
30 دقیقه
بخش دهم
46 دقیقه
بخش یازدهم
40 دقیقه
بخش دوازدهم
48 دقیقه
بخش سیزدهم
29 دقیقه
بخش چهاردهم
26 دقیقه
بخش پانزدهم
45 دقیقه
بخش شانزدهم
34 دقیقه
بخش هفدهم
38 دقیقه
بخش هجدهم
32 دقیقه
بخش نوزدهم
42 دقیقه
بخش بیستم
49 دقیقه
بخش بیست و یکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روزگار سخت
نویسنده
مترجممهدی سرائی
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۹۳۶۰۰ 65520 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی روزگار سخت

حسین طوّافی
۱۴۰۱/۵/۱۰
درخشان. منتها پیش از آن باید سور بز نر خوانده و یا شنیده شود تا شخصیتها بهتر درک شوند. گرچه بدون خواندن آن اثر هم این اثر قائم به ذات بسیار کششمند است. در این اثر برخلاف سور بز نر که تاریخ بر داستان غلبه دارد، تاریخ و داستان ممزوج و ترکیبی جادویی ساخته‌اند. بی‌هیچ اغراقی بهترین اثری که از یوسا خواندم و بعد شنیدم همین روزگار سخت است...
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۰/۶/۲
سلام با خوندن این کتاب اطلاعات خوبی درمورد گواتمالا وتاثیر منفی دخالت امریکا دراین کشور در دهه ۱۹۵۰کسب می‌کنید. دخالت‌های نظامی امریکا فقط ویرانی به جا میذاره مثل گواتمالا، ویتنام، افغانستان، عراق و...
به جز کره جنوبی جای دیگه روسراغ ندارم که دخالت امریکا به نفع مردم اون کشور یا منطقه باشه
مهرداد فریدونی
۱۴۰۱/۹/۱۰
داستان خوبی بود ولی گویش بسیار عالی
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روزگار سخت

برای دریافت کتاب صوتی روزگار سخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.