معرفی و دانلود کتاب صوتی معمای توسعه: تجربه ماهاتیر و مالزی

عکس جلد کتاب صوتی معمای توسعه: تجربه ماهاتیر و مالزی
قیمت:
۴۸۰۰۰ 24000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معمای توسعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معمای توسعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی معمای توسعه: تجربه ماهاتیر و مالزی

علی اشرف افخمی در کتاب صوتی معمای توسعه تجربه‌ی بازدید خویش از مالزی را دستمایه‌ی پژوهشی در ساختارهای سیاسی و اقتصادی این کشور قرار داده و از این طریق اثری آموزنده در حیطه‌ی اقتصاد و سیاست به رشته‌ی تحریر درآورده. گفتنی‌ست که تمرکز او در این پژوهش، بیش از همه بر اقدامات سازنده‌ی ماهاتیر محمد، رهبر کاریزماتیک سرزمین مالزی، بوده است.

درباره کتاب صوتی معمای توسعه:

کشور مالزی در دوره‌ی نخست‌وزیری ماهاتیر محمد، شاهد رشد اقتصادی خیره‌کننده‌ای بود. درآمد سرانه‌ی این کشور که در اوایل دهه‌ی 80 میلادی از 1750 دلار تجاوز نمی‌کرد، در سال 2003 به بیش از 4000 دلار رسید. همزمان صادرات مالزی به کشورهای همسایه نیز جهشی عجیب داشت (از 13 میلیارد دلار به رقمی بالغ بر 122 میلیارد دلار). البته رشد مالزیِ تحتِ رهبری ماهاتیر منحصر به حیطه‌ی اقتصادی نیست. این رهبر کاریزماتیک و بادرایت، با اتخاذ سیاست‌های اعتدال‌گرایانه در داخل و خارج، زمینه‌ی توسعه‌ی فرهنگی و سیاسی را نیز برای سرزمینش فراهم ساخت.

حال، پرسش اساسی این است که راز موفقیت سیاست‌های ماهاتیر دقیقاً چه بوده است؟ علی اشرف افخمی (Ali Ashraf Afkhami) کتاب معمای توسعه: تجربه ماهاتیر و مالزی را به قصد ارائه‌ی پاسخی قابل قبول به پرسش مذکور نگاشته است. او در این اثر آموزنده با بررسی مستندات تاریخی و داده‌های آماری، عوامل تسریع توسعه‌ی کشورهای جهان سومی‌ای چون مالزی را برشمرده است.

در کتاب معمای توسعه به شدت بر نقش اقدامات ماهاتیر در پیشرفت‌های اخیر کشور مالزی تأکید شده است. البته نگاهِ ستایشگرانه‌ی نویسنده نسبت به ماهاتیر محمد، جای نقد و پرسشگری دارد. به هر حال هیچ انسانی، خصوصاً هیچ سیاستمداری، عاری از عیب و اشکال نیست. با این همه، چنانکه گفتیم و در کتاب پیش رو نیز خواهید دید، در این واقعیت که ماهاتیر محمد از جمله رهبران شایسته‌ در تاریخ معاصر است، کمتر می‌توان اما و اگر آورد.

لازم به ذکر است که نسخه‌ی متنی کتاب معمای توسعه پیش از این توسط انتشارات کتاب نیستان به انتشار رسیده بوده است. آنچه اکنون پیش روی شماست، نسخه‌ی صوتی این اثر است که با صدای گرم حسین تسلیمی روایت شده. امید که از گوش سپردن به آن لذت ببرید و بیاموزید.

کتاب صوتی معمای توسعه مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به سه حیطه‌ی سیاست، تاریخ و اقتصاد، مخاطبین اصلی کتاب معمای توسعه از علی اشرف افخمی‌اند.

با علی اشرف افخمی‌ بیشتر آشنا شویم:

علی اشرف افخمی‌ (متولد 1329 شمسی) کارآفرین، بانکدار و سیاستمدار ایرانی است. از سوابق مدیریتی وی می‌توان به احراز سمت مدیرعاملیِ سازمان صنایع ملی ایران و معاونت وزارت کار و امور اجتماعی اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی معمای توسعه می‌شنویم:

ماهاتیر فردی بااراده و مصمم است که فرمان می‌دهد و اجرای فرمانش را تا تحقق دنبال می‌کند. روش‌های وی در انجام تصمیماتش باعث محبوبیت و موفقیت اوست. او به دولتمردی بین‌المللی با قدرت، باجاذبه و نفوذ در مردم مشهور بوده و جزو معدود سیاستمدران مالزی است که مورد قبول اغلب نژادها و مذاهب است.

زیرا برخلاف بسیاری از سیاستمدران سنتی مالزی که با قومیت‌های غیرمالایی خصومت دارند، ماهاتیر دوست آن‌ها به شمار می‌رود. وی به همان اندازه که از نژاد مالایی حمایت می‌کند، مدافع منافع چینی‌تباران و دیگر اقوام مالزیایی نیز هست، و به همین سبب مورد احترام مالایی‌ها بوده و همه او را عامل اتحاد قومیت‌های مختلف مالزی می‌دانند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
44 دقیقه
سخن مؤلف
3 دقیقه
سپاسگزاری
10 دقیقه
قسمت یک
48 دقیقه
قسمت دو
46 دقیقه
قسمت سه
54 دقیقه
قسمت چهار
42 دقیقه
قسمت پنج
34 دقیقه
قسمت شش
52 دقیقه
قسمت هفت
29 دقیقه
قسمت هشت
8 دقیقه
قسمت نه
45 دقیقه
قسمت ده
37 دقیقه
قسمت یازده
12 دقیقه
قسمت دوازده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی معمای توسعه: تجربه ماهاتیر و مالزی
نویسنده
راویحسین تسلیمی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه صوتی
۴۸۰۰۰ 24000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی معمای توسعه

Behzad
۱۴۰۱/۹/۸
به استثنای دو سه فصلی که افخمی سخنان منسوب به ماهاتیر محمد در جلسات سران را آگراندیسمان کرده، باقی مطالب قابل استفاده است. فرد عالی شانی مثل ماهاتیر محمد در طی دوران طولانی و سرشار از سازندگی و خلاقیت با علم مهندسی شده و و مدیریت عالی و تخصص و تجربه بالای رهبری، صدها و شاید هزاران سخنرانی مفید و و تاثیر گزار دارد اشاره جهت دار به سخنرانیهای خاص محتوای کتاب را کاهش داده. هر چند خواننده یا شنونده کتاب مجبور به مرور این بخشها نیست ولی خواننده جوان که در پی کسب دانش مدیریت است از شنیدن آن خسته و دلزده میشود. این رهبر اقتصادی و سیاسی و فرهنگی با آشنایی به تاریخ و فرهنگ و علوم اجتماعی با بکار گیری نیروهای متخصص، و کارآزموده در تمام جوانب کشور داری و به قول خودش اعتماد به تمام اقشار و ملیتهای کشور مالزی، این کشور 700 ملت را به زیبایی اداره و کلیه اقوام را متحد و مورد احترام آن‌ها است. تکیه بر اقتصاد نفتی را به کناری نهاده و ارکان توسعه فنی و تکنولوژیک را بنیان نهاده است. پرداخت یارانه‌های نقدی را ممنوع و با رهبری کاریزماتیک با تمرکز بر علم و پژوهش تولید را شکوفا نموده. بانکداری جهانی را در کشور رشد و بدون دیون خارجی با تکیه بر صادرات غیر نفتی و با تشویق سرمایه گزاری خارجی و کشورهای مترقی جهان، اقتصاد را تعالی بخشیده. با وجود اشارات کوتاه به شایستگی‌های مدیریتی ماهاتیر محمد، نام این شخصیت تاریخی در قرن 20 و 21 شاخص است.
iman babaei
۱۴۰۱/۴/۲۳
معمای طرز فکر ماهاتیر محمد برای من روشن شد
علیرضا خسروانی
۱۴۰۲/۲/۱۴
نگاه اقای افخمی بسیاردقیق است
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی معمای توسعه

برای دریافت کتاب صوتی معمای توسعه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.