معرفی و دانلود کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب

عکس جلد کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب

کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب مجموعه مقالات جمعی از نویسندگانِ نشریه‌ی ژورنال آو دموکراسی را در بر دارد که در آن‌ها به شیوه‌های حکمرانی، مؤلفه‌های حکمران‌های خوب، نشان‌های توسعه‌ی اقتصادی، برقراری نظم اجتماعی و بسیاری مسائل دیگر پرداخته شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب

در کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب (Governance, Growth and Development Decision-Making) گروهی از نویسندگان نشریه‌ی ژورنال آو دموکراسی (Journal Of Democracy) به بررسی و تشریح ماهیت و ذات نهادهای حکمرانی، ویژگی‌ها و مناسباتِ متقابل آن‌ها با مردم پرداخته‌اند. مؤلفه‌های سازنده‌ی یک حکمرانیِ خوب، از ابتدای پیدایشِ سازوکاری که بتوان نام حکومت را بر آن نهاد، یعنی از دوران باستان تا به امروز، موضوعی چالش‌برانگیز و محل مناقشه‌ی فلاسفه‌ی علوم سیاسی بوده است. مناسبات میان مردم و حاکمان از دیرباز و از همان نخستین اجتماعات بشری تاکنون، یکی از بنیادی‌ترین مباحثی به‌شمار می‌رود که بشر را همواره به خود مشغول داشته است. از افلاطون و ارسطو گرفته تا سنت آگوستین، ماکیاولی و هابز، هر فیلسوف و اندیشمندی، نظریه‌ها و برهان‌های ویژه‌ی خود و زمانه‌اش را برای این مناسبات مطرح کرده است و برخی از آن برهان‌ها و آراء از چنان استحکام و استدلالی برخوردارند که بر جوامع امروزی نیز قابل تعمیم هستند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب

نشریه‌ی ژورنال آو دموکراسی، یک فصلنامه‌ی دانشگاهی است که از سال 1990، تحت نظر دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا، فعالیت‌های خود را آغاز کرده است. در این فصلنامه، که نشریه‌ی رسمی مرکز بین‌المللی مطالعات دموکراتیک بنیاد ملی دموکراسی در آمریکاست، به مسائلی از جمله پژوهش‌هایی در رابطه با دموکراسی، رژیم‌های دموکراتیک و جنبش‌های طرفدار دموکراسی و دیگر مسائل روز در این حوزه‌ها می‌پردازد. از جمله افرادی که مقالات آنان در این فصلنامه منتشر شده است می‌توان دالای‌ لاما، زبیگنیف برژینسکی، واتسلاو هاول و... را نام برد. در کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب، مقالاتی از نویسندگان این فصلنامه از جمله دارون عجم اوغلو، داگلاس نورث، فرانسیس فوکویاما، دانی رودریک، جان والیس و کمال درویش گردآوری شده است.

کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب در سه دفتر و چهارده فصل تدوین شده است. دفتر اول طی چهار فصل به تأثیر حکمرانی بر رشد جوامع، آثار خشونت بر جامعه و برقراری نظم اجتماعی و ارتباط میان سیاست و اقتصاد پرداخته است. در سه فصلِ دفتر دوم به تأملاتی درباره‌ی حکمرانی خوب و شیوه‌های ترویج آن اشاره شده است و در دفتر سوم، که بخش اعظم کتاب را در بر دارد، کشورهایی از اقصی نقاط جهان و شیوه‌های حکومتیِ آنان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند و مؤلفه‌های حکمرانی خوب در آن‌ها به آزمون گذاشته شده است.

در گستره‌ی بی‌نهایت علوم سیاسی و ارتباط ناگسستنیِ آن با سایر علوم از جمله اقتصاد، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، دیرینه‌شناسی، فرهنگ و... با وجود انبوهی از پژوهش‌ها و کارهای تئوریک و تجربی انجام شده، برخلاف مدعای انسان امروزی، به درکی محدودتر از نوک کوهِ یخی رسیده‌ایم که دامنه‌ی آن زیر اقیانوس پنهان است. این پدیده از سویی به دلیل پیچیدگی این علم است که فهم ایده‌ها و نظریه‌ها و آزمایش کردن آن‌ها را دشوار کرده است و از سویی دیگر، شتاب فزاینده‌ و جنون‌آمیز دگرگونی اجتماعی و فن‌آوری، گوی سبقت را از سایر علوم ربوده‌اند و هم‌گامی با تحولات را بیش از پیش دست‌نایافتنی ساخته‌اند. با این حال، می‌توان امیدوار بود که تألیف و انتشارات مطالبی مشابه با کتاب صوتی تکاپوی حکمرانی خوب، بتواند به شفافیت و سلامت هرچه بیشتر ساختارهای سیاسی و اقتصادی، کاهش پنهان‎‌کاری و فساد، بهره‌مندی تعداد بیشتری از انسان‌ها از اساسی‌ترین حقوق انسانی، کارآمدی سازمان‌های نظارتی جهانی و دیگر تغییرات مثبت بینجامد.

کتاب در تکاپوی حکمرانی خوب را مهدی مقدری ترجمه کرده و نشر نگاه معاصر آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی گویای این کتاب را به همت نشر صوتی آوانامه و با خوانش مهدی جمالی می‌شنوید.

کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب را به تمام علاقه‌مندانِ حوزه‌های علوم سیاسی، اقتصاد جهانی و ارتباط میان سیاست و اقتصاد، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب می‌شنویم

هر سیاست مداخله‌ای، برنده‌ و بازنده ایجاد می‌کند. برندگان نه تنها از نظر اقتصادی سود می‌برند، بلکه از نظر سیاسی نیز قدرتمند می‌شوند. این گروه‌های قدرتمند سیاسی می‌تواند به سدی در برابر پیشرفت تبدیل شوند. این امر با تجربه‌ی جایگزینی واردات که از گروه‌های صنعتی نوپا در بسیاری از اقتصادهای در حال توسعه حمایت می‌کند، به‌خوبی نشان داده شده است. در بیشتر موارد، مجتمع‌های تولیدی یارانه‌ای بسیار ناکارآمد بودند و به مانعی جدی برای اصلاحات بیشتر تبدیل شدند.

سازمان‌های بین‌المللی هنوز درگیر گونه‌های مختلفی از برنامه‌ها هستند که به انتخاب برندگان می‌انجامد. این تا حدی اجتناب‌ناپذیر است؛ زیرا هر انتخاب پروژه‌ای که منجر به پشتیبانی یا پرداخت یارانه شود، برندگانی دارد؛ با این حال، مهم است که پیامدهای توزیعی برنامه‌های بین‌المللی به رسمیت شناخته شوند و به‌طور مناسب مدیریت گردند.

همچنین این خطر وجود دارد که ممکن است سازمان‌های بین‌المللی، از جمله بانک جهانی، در پاسخ به شکستِ ادراکی در اجماع واشنگتن، در سال‌های آینده حتی بیشتر درگیر یارانه‌ها و سیاست‌های صنعتی شود. اینجا محل مناسبی برای بحث درباره‌ی موضوع شکست اجماع واشنگتن نیست. کافی است بگوییم چنانچه اجماع واشنگتن شکست خورده باشد (که قطعاً چنین اتفاقی نیفتاده است) به این دلیل است که نسخه‌هایی مانند کاهش تورم، کسری بودجه و اجرای حقوق مالکیت، ایده‌های بدی بودند. اگر شکست خورده باشد، احتمالاً بیشتر به این دلیل بوده که به محدودیت‌های اقتصاد سیاسی توجه نشده است.

نکته‌ی مهم‌تر این است که یک خطر واقعی وجود دارد که در دهه‌ی آینده شاهد احیای شکل‌های گوناگون سیاست‌های صنعتی تحت یک پوشش مبدل یا پنهان‌کاری باشیم. سیاست صنعتی، تنها مشکلات اقتصادی سیاسی را که کشورهای در حال توسعه با آن روبه‌رو هستند، بدتر خواهد کرد. وظیفه‌ی بانک جهانی باید جلوگیری از چنین سیاست‌هایی باشد. سیاست صنعتی، نه تنها اغلب مبتنی بر اقتصاد بد است بلکه مهم‌تر از آن، مبتنی بر سیاست‌های بد است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
نمونه‌ی چهار
نمونه‌ی پنج
29 دقیقه
مقدمه: حکمرانی خوب در جایگاه یک ابرنهاد اجتماعی
19 دقیقه
دفتر اول: حکمرانی، رشد و تصمیم‌سازی توسعه - فصل اول: تعامل میان حکمرانی و رشد
24 دقیقه
دفتر اول: حکمرانی، رشد و تصمیم‌سازی توسعه - فصل دوم: خشونت و نظم اجتماعی
24 دقیقه
دفتر اول: حکمرانی، رشد و تصمیم‌سازی توسعه - فصل سوم: درباره‌ی حکمرانی
21 دقیقه
دفتر اول: حکمرانی، رشد و تصمیم‌سازی توسعه - فصل چهارم: از رابطه‌ی میان ابعاد سیاسی و اقتصادی چه می‌دانیم
41 دقیقه
دفتر دوم: درباره‌ی حکمرانی خوب - فصل پنجم: تأملاتی درباره‌ی حکمرانی
25 دقیقه
دفتر دوم: درباره‌ی حکمرانی خوب - فصل ششم: حکمرانی و توسعه
49 دقیقه
دفتر دوم: درباره‌ی حکمرانی خوب - فصل هفتم: فراز و فرود ترویج حکمرانی خوب
60 دقیقه
دفتر سوم: در تکاپوی حکمرانی خوب - فصل هشتم: در تکاپوی حکمرانی خوب، آموختن از چرخه‌های تکاملی
55 دقیقه
دفتر سوم: در تکاپوی حکمرانی خوب - فصل نهم: آمریکای لاتین، هشت درس برای حکمرانی
41 دقیقه
دفتر سوم: در تکاپوی حکمرانی خوب - فصل دهم: جنوب شرقی آسیا، شکاف میان دموکراسی و حکمرانی
52 دقیقه
دفتر سوم: در تکاپوی حکمرانی خوب - فصل یازدهم: فقر، نابرابری و دموکراسی - حکمرانی مختلط و رفاه در کره‌ی جنوبی
50 دقیقه
دفتر سوم: در تکاپوی حکمرانی خوب - فصل دوازدهم: در تکاپوی حکمرانی خوب، مبارزه با فساد در تایوان
51 دقیقه
دفتر سوم: در تکاپوی حکمرانی خوب - فصل سیزدهم: در تکاپوی حکمرانی خوب، گسست گرجستان با گذشته
43 دقیقه
دفتر سوم: در تکاپوی حکمرانی خوب - فصل چهاردهم: تغیر مسیر اروگوئه از حامی‌پروری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب
نویسنده
مترجممهدی مقدری
راویمهدی جمالی
ناشر چاپیانتشارات نگاه معاصر
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب

برای دریافت کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.