معرفی و دانلود کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟

عکس جلد کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟
قیمت:
۷۳۵۰۰ ۵۱,۴۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟

کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ نوشته گرگ کلایدسدیل، وضعیت اقتصادی چین و این مسئله را که آن‌ها چگونه توانسته‌اند به بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا تبدیل شوند، بررسی می‌کند؛ همچنین تاریخ تجارت و اقتصاد مردم چین از قرن‌های قبل تا عصر امروز را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

چیزی نمانده که چین به به بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا تبدیل شود و با این وجود همچنان غرب درک خوبی از این غول اقتصادی پیدا نکرده است. کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ (How the Chinese got rich) تاریخ کشور چین را در طول 17 سلسله از حدود 2200 سال قبل از میلاد تاکنون بررسی می‌کند. گرگ کلایدسدیل (Greg Clydesdale) بالاتر از ادراک متعارف غربی نسبت به کسب و کار چینی‌ها، مارکو پولو، جاده ابریشم و تجارت تریاک را جست‌وجو می‌کند، تا چگونگی پول درآوردن تجار کاتایان را بفهمد و به این موضوع پی ببرد که بازرگانی ملی چین چطور در طول زمان رشد کرده است.

او ارزش‌ها و موفقیت‌های تجارت چین و همچنین عملکردهای تاریخی را شرح می‌دهد و بررسی می‌کند که تاجران چینی چطور با غلبه بر ابعاد فضایی و موقت بازار، به این ثروت هنگفت دست پیدا کرده‌اند. کلایدسدیل انقلاب‌های تجاری در سلسله‌های تنگ و سانگ، تاجران نمک و هاوکوا را که ثروتمندترین مرد دنیا شناخته شد، کشف می‌کند.

کلایدسدیل رفتارهای اقتصادی هر سلسله و هر دوره در چین را تحلیل می‌کند و چگونگی تفکر صحیح جامعه و حاکمان در طول تاریخ مسیر اقتصاد را برای شما ارائه می‌کند. مسیری چند هزار ساله که از داد و ستد به سوی دگرگونی شیوه‌های تولید و صنعت سوق پیدا می‌کند و از همه مهم‌تر هم‌اکنون به قطب اصلی اقتصاد دنیا تبدیل می‌شود.

در این کتاب صوتی مطرح می‌شود که در آن هنگام که اروپا با قرون وسطی درگیر بوده، در چین قانون‌های تجارت تعیین می‌شده و این کهن بودن تاریخچه تجارت در این کشور را نشان می‌دهد.

مطابق آمار صندوق بین‌المللی پول، ارزش اقتصاد چین هم‌اکنون معادل 17/6 تریلیون دلار است، در صورتی که ارزش اقتصاد آمریکا 17/4 تریلیون دلار و اندکی کمتر است. از سال 1872 که آمریکا از نظر قدرت اقتصادی از بریتانیا پیشی گرفت، این نخستین بار است که جایگاه بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را از دست می‌دهد.

این آمار توسط صندوق بین‌المللی پول و با بهره‌گیری از اهرم برابری قدرت خرید، به دست آمده و براساس آن می‌توان مقایسه کرد که قدرت خرید پول شخص در کشورهای گوناگون تا چه میزان است. به این علت که هزینه زندگی در چین کمتر است، قدرت خرید پول فرد در چین از آمریکا بیشتر است. به همین دلیل صندوق بین‌المللی پول قدرت اقتصادی چین را طبق این برابری افزایش داده است.

شنیدن کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به اقتصاد و تاریخ چین علاقه‌مندید و دوست دارید درباره مردم و رشد اقتصادی این کشور بیشتر بدانید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند می‌شنویم:

ضرورت حسابگری و برنامه‌ریزی بلندمدت در ارتباط مستقیم با ماهیت خانوادگی شرکت‌های چینی و تفکر کنفوسیوسی قرار داشت. حفظ شرکت مستلزم کنترل دقیق مالی بود. از این رو تاجر باید حسابگرانه عمل می‌کرد تا شرکت خانوادگی را برای نسل بعدی حفظ کند. تاجری که جز این عمل می‌کرد، موجب سرشکستگی خانواده‌اش بود. در حالی که تاجر حسابگر به ارزش پول واقف بود و خانواده به او افتخار می‌کرد.

در کتاب اصول گروبرداری چنین آمده است: «تاجر در هنگام سفر باید مراقب هزینه‌هایش باشد.»

در هنگام ترک خانه و عزیمت به نقطه‌ای دوردست، مراقب باشید پولتان را هدر ندهید و خانواده را در اولویت ذهن خود قرار دهید. ساده بپوشید و ساده بخورید و خانواده را فراموش نکنید.

خانواده محور فلسفه کنفوسیوس را تشکیل می‌داد و در کتاب راه‌های سر عقل آوردن تاجران آمده است که هدف اصلی زندگی و تجارت حمایت از خانواده است. خانواده به نسبت کار در اولویت قرار دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
4 دقیقه
سلسله‌های امپراطوری چین
29 دقیقه
فصل یک - هنر تجارت
3 دقیقه
هنر تجارت چیست؟
28 دقیقه
فصل دو - انقلاب تجاری تانگ و سانگ
6 دقیقه
هنر تجارت در دوران سانگ
8 دقیقه
کایفنگ، محوری که اقتصاد را دگرگون ساخت
12 دقیقه
صنایع زغال و آهن
7 دقیقه
کارآفرینی در سلسله‌ی سانگ
13 دقیقه
فصل سه - تاجران چگونه پولدار شدند؟ - بُعد زمان و مکان
14 دقیقه
گمانه‌زنی
6 دقیقه
فرصت‌های موجود در زنجیر‌ه‌ی تأمین
14 دقیقه
مسائل سازمانی و قانونی
14 دقیقه
فصل چهار - تجارت بین‌اللملی: از سانگ جنوبی تا اوایل سلسله‌ی مینگ
20 دقیقه
راه ابریشم دریایی
13 دقیقه
فوجیان و ابن بطوطه
8 دقیقه
تجارت، احترام و ژنگ هی
15 دقیقه
فصل پنج - سلسله‌ی مینگ (1368 - 1644)
20 دقیقه
تاجران هویژو
12 دقیقه
تاجران نمک
10 دقیقه
ثروت یانگژو، جایگاه اداره‌ی نمک
14 دقیقه
فصل شش - صنعت چین
6 دقیقه
ظهور جینگ‌دژین
11 دقیقه
انقلاب تجاری در جینگ‌دژین
11 دقیقه
بازار اروپا
13 دقیقه
جاسوسی صنعتی
7 دقیقه
بازاریابی و توزیع
15 دقیقه
فصل هفت - فرهنگ تجارت در سلسله‌های مینگ و چینگ
8 دقیقه
اتحادیه‌های صنفی
7 دقیقه
راهنمای تجار
7 دقیقه
ضرورت رعایت حق و درست‌کاری
9 دقیقه
ایجاد کسب و کاری باثبات
17 دقیقه
خانواده و روابط
16 دقیقه
فصل هشت - سلسله‌ی چینگ (1644 - 1911)
9 دقیقه
گروه تجار شانکسی
22 دقیقه
کوهونگ
10 دقیقه
ثروتمندترین مرد دنیا
15 دقیقه
فصل نه - چینی‏‌های آن طرف آب در جنوب شرقی آسیا
15 دقیقه
آن‏ها چگونه موفق شدند؟
13 دقیقه
تغییر الگوهای کاری
7 دقیقه
لییم سیو لیونگ و گروه سلیم
8 دقیقه
تجارت چینی‌ها در هند
7 دقیقه
شرکت‌های خانوادگی و شبکه‌های قومی
13 دقیقه
فصل ده - تکامل هنر
14 دقیقه
جرقه‌ی دگرگونی، جنگ تریاک
8 دقیقه
چین در قرن بیستم
13 دقیقه
تجارت، عظمت چین را به این کشور بازگرداند
14 دقیقه
هنر در حال تغییر تجارت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟
نویسنده
مترجممریم تقدیسی
راویدادبه دادمهر، شهره روحی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه صوتی
۷۳۵۰۰ ۵۱,۴۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟

mohsen f
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
خیلی فکر کردم که چی بنویسم و فقط میتونم بگم کتاب اساس تجارت چین رو بر ۱) مخالفت کنفسیوس با تجار و حقیر شماردن اونا و درگیری اقتصاد چین طی قرن‌ها با این تفکر هست ۲) رودخانه و کانال‌هایی که بین ۱۰۰۰ - ۳۰۰۰ سال قدمت دارن و تجارت رو بین شمال و جنوب چین برقرار میکنن و سود تجار از این راه ۳) تجارت و نحوه مدیریت تولیدکاشی و چینی‌جات با ابعاد زیاد و اشکال متفاوت با کشورهای دیگر در زمان انقلاب صنعتی ۴) دوران اوج نقش شرکت‌های خانوادگی و محدودیت‌های این شرکت‌ها و افول این نوع شرکت‌ها بعد از تخصصی شدن مدیریت شرکت‌ها ۵) مظلومیت چینی‌ها در خارج و داخل کشورشون داره
در انتهای کتاب اشارات کوچکی هم درباره مناطق مورد ادعای چین کنونی داره
حامد نیک مهر
۱۴۰۰/۱/۶
کتاب بسیار مفیدی هست و کاملا ارزش مطالعه داره میشه اون رو یه مرجعی برای آشنایی با پیشینه تجاری چین در نظر گرفت که دید مناسبی به شما میده... چین در آینده دنیا بسیار تأثیرگذار هست و مطالعه این کشور رو لازم میدونم
Amir Jalili
۱۳۹۹/۱۲/۲۸
خود کتاب عالی خونده شده اما بعضی مثل من اسامی رو نمیتونن با یکبار تلفظ به خاطر بسپارند مخصوصاً کلمات چینی و شرق آسیا، بهتره یه صفحه‌ای گذاشته بشه که اسامی رو یکجا بنویسه
سعید خرسند
۱۳۹۹/۳/۳۰
با کپی کار و سرقت حق مالکیت شرکت‌های غربی و البته حکومت کمونیستی که زندگی و آزادی براش معنا نداره... روش کامل چینی هاسپ
محسن حسنی
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
کتاب خوبی از شکوفایی چین بود
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟

برای دریافت کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.