معرفی و دانلود کتاب صوتی معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور

عکس جلد کتاب صوتی معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور
قیمت:
۲۱۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور

کتاب صوتی معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور نوشته‌ی مدیر و بانکدار ایرانی علی اشرف افخمی، به زندگی و نحوه‌ی حکمرانی لی کوان یو، بنیانگذار سنگاپور نوین می‌پردازد. این کتاب با ارائه‌ی آمار و ارقام فراوان، نشان می‌دهد لی کوان یو چگونه توانست در بازه‌ی زمانی کوتاهی کشور سنگاپور را از یک کشور جهان سومی، به یکی از ثروتمندترین و توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان مبدل سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور

لی کوان یو، سیاستمداری سنگاپوری بود که از سال 1959 تا 1990، نخست‌وزیری این کشور را برعهده داشت. بسیاری از تاریخ‌نگاران و تحلیل‌گران او را پدر دولت مدرن سنگاپور می‌دانند و باور دارند رهبری و حکمرانی او بود که باعث شد سنگاپور در زمانی نسبتاً کوتاه از کشوری فقیر و جهان سومی به کشوری توسعه‌یافته و ثروتمند تبدیل شود. علی اشرف افخمی که یکی از مدیران اجرایی و بانکداران مشهور ایرانی‌ست در کتاب معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور، نحوه‌ی حکمرانی این سیاستمدار برجسته‌ی سنگاپور را بررسی می‌کند. این کتاب، به‌شکلی آزاد از یکی از فصل‌های کتاب «رهبری: شش بررسی در استراتژی جهانی (Leadership: Six Studies in World Strategy)» نوشته‌ی سیاستمدار مشهور آمریکایی، هنری کیسینجر (Henry Kissinger) برگرفته شده است.

کتاب معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور با ارائه‌ی آمار و ارقام درباره‌ی کشور سنگاپور شروع می‌شود و سپس به دیدار نویسنده با لی کوان یو می‌پردازد. علی اشرف افخمی نشان می‌دهد که لی کوان یو که در جوانی اشغال سنگاپور توسط نیروهای نظامی ژاپن را تجربه کرده بود، چگونه توانست پس از اخراج این دولت-شهر از کشور مالزی در سال 1965، صنایع و اقتصاد سنگاپور را متحول سازد و این کشور را به یکی از مدل‌های توسعه و پیشرفت در آسیا تبدیل کند.

اقتصاددانان، کشور سنگاپور را به همراه کشورهای هنگ‌کنگ، تایوان و کره‌ی جنوبی، با نام «چهار ببر آسیایی (Four Asian Tigers)» می‌شناسند. این چهار کشور، در بازه‌ی زمانی بین 1950 تا 1990، رشد اقتصادی بالای 7 درصد در سال را تجربه کردند و در بسیاری از شاخص‌های رفاه پیشرفت بسیار زیادی از خود نشان دادند. کشور سنگاپور و هنگ‌کنگ، توانستند در اقتصاد جهانی به مراکز مالی قدرتمندی تبدیل شوند و کشور‌های تایوان و کره‌ی جنوبی از برترین تولید‌کنندگان قطعات الکترونیکی جهان شدند. در سال 1993، بانک جهانی گزارشی با عنوان «معجزه‌ی شرق آسیا» منتشر کرد که در آن علت این پیشرفت و رشد اقتصادی را سیاست‌های صادرات‌محور، مالیات پایین و همینطور عدم وجودِ دولت رفاه دانست؛ درحالی‌که دیگر تحلیل‌گران مداخله‌های دولت به شکل سیاست‌های تشویقی برای تولیدکنندگان و همینطور جذب سرمایه‌های بین‌المللی را عوامل مؤثرتر و مهم‌تری دانستند. همانطور که کتاب معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور نشان می‌دهد، این سیاست‌ها به شکلی نمایان در نحوه‌ی رهبری و حکمرانی لی کوان یو دیده می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور

فصل‌های آخر کتاب معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور، سبک‌های رهبری توصیف شده توسط هنری کیسینجر، سیاستمدار مشهور آمریکایی را مورد بررسی قرار می‌دهند و میراث لی کوان یو را برای کشور سنگاپور و جهان معرفی می‌کنند. این کتاب، توسط انتشارات نیستان منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن را همین انتشارات به گویندگی حسین تسلیمی تهیه کرده است.

کتاب صوتی معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث مرتبط با توسعه و حکمرانی اقتصادی علاقه‌مندید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور می‌شنویم

لی که مصمم به مقاومت در برابر سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده‌ی چین در دوران مائو بود و پس از آن برای جلوگیری از هرگونه تصوری که سنگاپور را با اکثریت چین، باید به‌طور طبیعی همسو با سرزمین مادری تلقی می‌کرد، مدت‌ها اعلام می‌کرد که سنگاپور آخرین کشور آسه‌آن خواهد بود که روابط دیپلماتیک با پکن برقرار می‌کند. سنگاپور همچنین به سرمایه‌گذاری و دانش تایوانی برای توسعه‌ی صنایع خود متکی بود که با منسوجات و پلاستیک آغاز شد. پس از گشایش در چین توسط غرب در طول دهه‌ی 1970، لی به قول خود وفادار بود. او سنگاپور را در قبال همسایگان و ابرقدرت‌ها، خودمختار و تاحدی بی‌طرف تعریف کرد. در سال 1975، او دعوت چوئن لای برای بازدید از چین را نادیده گرفت. تصمیمی که نتیجه‌اش این شد که لی و چوی بیمار هرگز ملاقات نکردند.

15 سال بعد، سنگاپور در سال 1990، جمهوری خلق چین را رسماً به رسمیت شناخت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
4 دقیقه
پیش‌درآمد
80 دقیقه
سخن نویسنده
28 دقیقه
سنگاپور در یک نگاه - فصل اول: تنها دیدار با معمار سنگاپور نوین
8 دقیقه
فصل دوم: بازدید از دانشگاه
42 دقیقه
فصل سوم: همکاران آقای لی کوان یو چطور فکر می‌کنند؟ - قسمت اول
38 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم: پیوستن و ادغام چین با هند و آسه‌آن
42 دقیقه
فصل چهارم: درباره‌ی سنگاپور - قسمت اول
36 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم: آشنایی بیشتر با سنگاپور
36 دقیقه
فصل پنجم: عوامل پیشرفت و توسعه‌ی سنگاپور - قسمت اول
41 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم: دلیل اصلی پیشرفت سنگاپور چیست؟
54 دقیقه
فصل ششم: درباره‌ی لی کوان یو
16 دقیقه
فصل هفتم: ویژگی‌های معماران توسعه
58 دقیقه
فصل هشتم: دیدگاه‌های لی کوان یو درباره‌ی راه‌های رشد اقتصادی سنگاپور
55 دقیقه
فصل نهم: شش رهبر، شش استراتژی، شش سبک رهبری - قسمت اول
47 دقیقه
فصل نهم - قسمت دوم: انسان در تاریخ
56 دقیقه
فصل نهم - قسمت سوم: ساختن یک کشور
49 دقیقه
فصل نهم - قسمت چهارم: لی و آمریکا
36 دقیقه
فصل نهم - قسمت پنجم: میراث لی
25 دقیقه
فصل دهم: چند برداشت آزاد
12 دقیقه
فصل یازدهم: لی کوان چگونه می‌اندیشد؟
31 دقیقه
فصل دوازدهم: بانک‌داری
13 دقیقه
فصل سیزدهم: سرمایه‌گذاری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور
نویسنده
راویحسین تسلیمی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور

برای دریافت کتاب صوتی معماری توسعه: تجربه لی کوان یو و سنگاپور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.