معرفی و دانلود کتاب صوتی 1984

عکس جلد کتاب صوتی 1984
قیمت:
۷۸۰۰۰ 54600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی 1984

کتاب صوتی 1984 نوشته‌ی جورج اورول، یکی از مشهورترین آثار کلاسیک قرن بیستم به شمار می‌رود و داستان زندگی مردی را به تصویر می‌کشد که حزبی تمامیت‌خواه و مستبد بر کشورش حکومت می‌کند و به خاطر نظارت‌های شدید امنیتی هیچکس حق اعتراض و مبارزه را ندارد. این رمان پرفروش جزو فهرست برترین آثار روزنامه گاردین و لوموند به حساب می‌آید.

درباره کتاب صوتی 1984:

این داستان در آینده‌ای خیالی رخ می دهد، یعنی در سال 1984؛ زمانی که بخش عمده‌ای از جهان قربانی جنگ‌های همیشگی، نظارت همه جانبه دولت‌ها، انکار و تحریف تاریخ و انواع تبلیغات و پروپاگاندا شده است. در این بین کشوری تمامیت خواه به نام اقیانوسیه تحت کنترل حزبی اداره می‌شود که فردیت و تفکر مستقل شهروندان را قبول ندارد و مامورانی به نام پلیس اندیشه دارد که نظارتی شدید بر روی مردم انجام می‌دهند و آن‌ها را اذیت می‌کنند. از آن طرف رهبر حزب با نام برادر بزرگ بر همه چیز حکمرانی می‌کند، حتی اگر در واقعیت نیز چنین شخصی وجود نداشته باشد.

در این بین وینستون اسمیت قهرمان اصلی کتاب 1984 (Nineteen Eighty-Four) یک کارمند درجه‌دار و ماهر است که تاریخ را بازنویسی می‌کند؛ روایت‌هایی تاریخی که متناسب با سیاست‌های حزب باشد و شهروندان نیز بتوانند آن را باور کنند. اما وینستون به طور پنهانی از حکومت خود تنفر دارد و دلش می‌خواهد همه چیز تغییر کند، حتی با یکی از همکارانش به نام جولیا به طور غیرقانونی وارد رابطه‌ای ممنوعه می‌شود و شروع به یادآوری زندگی قبل از به قدرت رسیدن حزب می‌کند.

این رمان زندگی کابوس‌وار مردمان کشورهایی را به نمایش می‌گذارد که دائماً با هم در حال جنگیدن هستند. در این کشورها، ویژگی‌هایی مانند تنفر نسبت به دشمن و علاقه‌ی شدید نسبت به برادر بزرگ (ناظر کبیر) وجود دارد. در این جامعه‌، گناه‌کاران به سادگی به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم می‌شوند و آزادی‌های فردی و حریم خصوصی اشخاص به‌ شدت توسط قوانین حزب لگدمال می‌شوند.

همچنین در این کشور وزارت‌های مختلفی کار می‌کنند که هرکدام وظایف خاص و عجیبی دارند که عبارتند از:

- وزارت عشق: شکنجه، ایجاد ترس و شستشوی مغری
- وزارت صلح: حفظ جنگ، ایجاد آشفتگی و وحشت
- وزارت حقیقت: انحراف فکر و بازنویسی تاریخ
- وزارت فروانی: ایجاد قحطی و کمبود

در انتها باید گفت کتاب 1984 با روایتی که از آینده و پادآرمانشهر ارائه می‌دهد، اثری تخیلی و عجیب است اما نمی‌توان آن را دور از ذهن دانست چرا که هر حکومت و جامعه‌ای ممکن است روزی به چنین وضعیت ترسناکی دچار شود. همانطور که جورج اورول برای نوشتن کتابش از کشورهایی نظیر شوروی استالینی الگو گرفت.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی 1984:

- جزو فهرست 100 کتاب قرن لوموند
- جزو لیست برترین رمان‌های انگلیسی گاردین
- برنده جایزه تالار مشاهیر پرومتئوس در سال 1984
- نامزد جایزه لوکوس برای بهترین رمان علمی تخیلی در سال 1987
- سه فیلم با همین عنوان، بر اساس این رمان ساخته شده است.
- مجله تایم کتاب 1984 را در فهرست 100 رمان انگلیسی زبان برتر خود از سال 1923 تا 2005 قرار داد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی 1984:

- کتابی عمیق، ترسناک و کاملا جذاب... (نیویورکر)

- اصالت، تعلیق، سرعت اتفاقات و تلخی کتاب به حدی است که نمی‌توان از آن دست کشید. (پرایس پریچت، نویسنده)

- کتاب 1984 اثر قابل توجهی به شمار می‌رود و از درخششی پایدار برخوردار است که کمتر در دیگر آثار هم ژانر خود دیده می‌شود. (New York Herald Tribune)

- رمان اورول نشان دهنده وضعیت کنونی‌مان و یا سرنوشتی که ممکن است در آینده برایمان رقم بخورد. این اثر آنقدر آرام و چشمگیر ما را همراهی می‌کند که تجربه‌ای عجیب برایمان شکل می‌گیرد. (Saturday Review)

کتاب صوتی 1984 برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های سیاسی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید تجربه شنیدن داستانی عجیب و تاثیرگذار را از دست ندهید، این کتاب مشهور به شما پیشنهاد می‌شود.

جورج اورول (George Orwell) را بیشتر بشناسیم:

او با نام اصلی اریک آرتور بلیر (Eric Arthur Blair) یکی از نویسندگان و روزنامه نگاران انگلیسی بود که به خاطر نوشته‌های ارزشمند و عقاید خاص خود در جهان مشهور است.

اورول با هوش و نگاه تیزبین خود، آگاهی عمیقی از بی‌عدالتی اجتماعی داشت و با توتالیتاریسم و حکومت‌های اقتدارگرا به شدت مخالفت می‌کرد و با مکتب سوسیالیسم دموکراتیک همراه بود.

او علاوه بر فعالیت‌های ادبی از سال 1922 تا 1927 به عنوان افسر پلیس در گارد شاهنشاهی هند در برمه خدمت کرد و از 1936 تا 1937 در جنگ داخلی اسپانیا با جمهوری خواهان جنگید، اما در اثر اصابت گلوله به گلویش، آسیب جدی دید.

همچنین بین سال‌های 1941 تا 1943 میلادی، او در شبکه بی بی سی کار می‌کرد و پس از آن نیز سردبیر ادبی یک مجله هفتگی چپ گرا شد. از جورج اورول به عنوان یک مقاله نویس، منتقد ادبی، روزنامه نگار و نویسنده‌ای یاد می‌کنند که جایگاه بسیار ویژه‌ای در فرهنگ قرن بیستم کشور انگلستان داشته است؛ تا جایی که اصطلاح «اورولین» وارد زبان بومی شده و به معنای هر پدیده اجتماعی ضد ظالمانه و طرفدار یک جامعه آزاد تعبیر می‌شود.

اورول پس از نوشتن رمان‌های مزرعه حیوانات و 1984، به شهرتی جهانی رسید و طرفداران و منتقدان فراوانی پیدا کرد. از دیگر آثار داستانی او می‌توان به «روزهای برمه، دختر کشیش، مفس در هوای تازه، همه جا پای پول در میان است و آس و پاس‌های در پاریس و لندن» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی 1984 می‌شنویم:

بالاخره اتفاق افتاد، پیامی که منتظرش بود رسید. گویی در تمام طول زندگی منتظر روی دادن این حادثه بود. در حال عبور از راهروی طولانی وزارت خانه بود و تا حدی به همان نقطه‌ای رسیده بود که جولیا پیامش را در کف دستش گذاشته بود. در این موقع احساس کرد که فردی تنومندتر از او پشت سرش در حال حرکت است. آن شخص هر که بود سرفه‌ی کوتاهی کرد که نشانه‌ی تمایل وی به شروع گفت‌وگو بود. وینستون بی‌مقدمه ایستاد و برگشت؛ آن شخص اوبراین بود. سرانجام با یکدیگر روبه‌رو شدند و وینستون فقط می‌خواست فرار کند؛ قلبش به شدت می‌تپید و قادر به حرف زدن نبود ولی اوبراین در همان مسیر به راهش ادامه داد و دوستانه دستی بر بازوی وینستون گذاشت، به طوریکه شانه به شانه همدیگر پیش می‌رفتند. او به طرز عجیبی با نزاکت و رسمی حرف می‌زد، این خصیصه او را از بیشتر افراد رده بالای حزب متمایز می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
50 دقیقه
بخش اول
23 دقیقه
بخش دوم
22 دقیقه
بخش سوم
29 دقیقه
بخش چهارم
37 دقیقه
بخش پنجم
16 دقیقه
بخش ششم
33 دقیقه
بخش هفتم
55 دقیقه
بخش هشتم
30 دقیقه
بخش نهم
24 دقیقه
بخش دهم
26 دقیقه
بخش یازدهم
27 دقیقه
بخش دوازدهم
25 دقیقه
بخش سیزدهم
8 دقیقه
بخش چهاردهم
21 دقیقه
بخش پانزدهم
30 دقیقه
بخش شانزدهم
46 دقیقه
بخش هفدهم
37 دقیقه
بخش هجدهم
21 دقیقه
بخش نوزدهم
16 دقیقه
بخش بیستم
38 دقیقه
بخش بیست و یکم
33 دقیقه
بخش بیست و دوم
25 دقیقه
بخش بیست و سوم
38 دقیقه
بخش بیست و چهارم
22 دقیقه
بخش بیست و پنجم
12 دقیقه
بخش بیست و ششم
34 دقیقه
بخش بیست و هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی 1984
نویسنده
مترجمحمیدرضا بلوچ
راویعلی عمرانی
ناشر چاپیانتشارات مجید
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۸۰۰۰ 54600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی 1984

Behzad
۱۴۰۲/۱/۵
جورج اورول آثار برجسته و بیاد ماندنی فراوانی دارد. کتاب حاضر بی شک از آثار گرانقدر و تاثیر گزار اوست.
با وجویکه حوادث خیالی داستان در آینده رخ میدهند، کل ماجرا مملو از سیاهی و تاریکی است، زبونی حکومت زیاده خواه را نشان میدهد. در کل داستان، زندگی برای ساکنان کابوس است، ایجاد جو دشمن حراسی و وحشت و
از او تنفر نسبت به دوست و دو دستگی در نظام خانواده، عدم احترام به حریم خصوصی و شخصیت انسانها، عدم احترام به رای مردم، مجازات شدید برای گناهان کوچک بی توجهی به آزادیهای شخصی، تربیت فرزندان ناخلف و ایجاد جو جاسوس پروری در محیط خانه و جامعه، دشمنی افراد خانواده و بی اعتمادی آنان نسبت به یکدیگر. سیستم اداری فاسد و نا کارآمد، کار بی حاصل در وزارتخانه‌هایی که باد درو میکنند، حکومت تک حزبی و... در این اثر تخیلی براستی نشانگر جوامع منحط و فاسد تاریخ است که همواره انسانها را زیر یوق بردگی و کار اجباری برده‌اند.
جوامع سوسیالیستی و تولالیتر که محصول مشترک جهل وتعصب مردمان کم کوش جامعه اى است که اغلب با فرهنگ، اندیشه و مطالعه بیگانه‌اند به زیبایی در این کتاب توصیف میشود. قوانین خشک و حکومت کارگری و سقوط شخصیت انسان به حضیض ذلت با استادی در این رمان دیده میشود. نویسنده با دانشی ژرف در زمینه جامعه شناسی اثر فوق را خلق کرده که خواندن آن دور از لطف نیست.
زهرا قاسمی
۱۴۰۱/۸/۱
به نظرم این کتاب در درجه‌ی اول هشداری هست درباره‌ی یک حکومت فرضی خودکامه (و با تفکرات کمونیستی) و عواقبی که چنین حکومتی میتونه برای مردم و جامعه داشته باشه. اگه اورول برای این کتاب پایان خوبی در نظر میگرفت پیام اصلی اون مورد توجه واقع نمیشد. هدف یک فیلم یا کتاب همیشه نشون دادن انسانیت، عشق و یا در مقاومت برابر ظلم با یه پایان خوش نیست. اتفاقا تأثیرگذاری این کتاب در ناراحت کننده و آزار دهنده بودنشه. درواقع اورول غیر مستقیم بیان میکنه که اگه مردم و دولت‌ها بی توجهی کنن و نظامی مثل حزب انگسوس بوجود بیاد دیگه هیچ نقطه‌ی بازگشتی وجود نداره و حتی افکار و حقایق هم می‌تونن مورد نفوذ و تغییر قرار بگیرن
احد محمدنژاد
۱۴۰۱/۸/۲
چند سال پیش این رمان را خواندم و از سطر به سطرش لذت بردم. در این مهر تلخ ایرانیان، دوباره با صدای مهیج جناب عمرانی آن را گوش دادم. احتمالا آیندگان هم اگر این رمان سیاسی ۱۹۸۴ را بخوانند باز مانند نسل ما با این داستان ارتباط همذات پنداری پیدا کنند. قدرت و دیکتاتوری همیشه در یک راستا بوده و وزارت عشق حلقه واسطه این پازل است. امیدوارم علاقمندان کتاب صدای جذاب استاد عمرانی را روی این رمان از دست ندهند.
آرزو امینی فرد
۱۴۰۱/۷/۲۷
رمان سیاسی قشنگی بود. در ابتدا کمی کسالت بار بود اما به مرور و با ارتباط شخصیت اول داستان با معشوقه‌اش به هیجان و زیبایی داستان اضافه شد و در واقع به کنجکاوی شنونده برای دانستن دوچندان شد. در ادامه و در قسمت پایانی، داستان تاریک و ترسناک شد و البته تامل انگیز. فضای سیاسی و اجتماعی ایران بسیار نزدیک به اتفاقات این رمان است. خواندن این کتاب را توصیه می‌کنم.
مهسامحمدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
سالها پیش این کتاب رو خونده بودم جوان بودم و چیز خاصی نفهمیدم انگار صرفا یک رمان تلخ میخونم دوباره این کتاب رو با صدای دلنشین آقای عمرانی گوش دادم حوالی چهل سالگی... دیگه برام صرفا یک رمان نبود بیشتر شبیه واقعه‌ای تاریخی که توش زندگی کردم شاید اغراق آمیز بوده باشه اما چیزی از تلخی واقعیت کم نمیکنه...
رحیمه محرمی
۱۴۰۰/۶/۲۳
باز هم یک پارادوکس از اینکه لذت می‌بری تلخی و ناکامی موجود در سطح طبقه پایین جامعه و استبداد حکام این چنین زیبا داره روایت میشه و داخل خود کتاب میگه که در واقع همه اینها رو خودمون می‌دونیم و چیزی به دانسته هایمان اضافه نمی‌کند فقط به آن‌ها نظم می‌بخشد...
با سپاس فراوان از کتابراه
رویا بابازاده
۱۴۰۱/۲/۷
صدای موسیقی که روی صدای گوینده بود باعث میشد تا ارتباط شنونده با متن کتاب قطع بشه لطفا وقتی کتاب میخونید موسیقی روی متن نذارید
بخش اول رو تا دقیقه ۱۹ گوش دادم و تمام ترجیح میدم صدای گویندگان دیگه رو گوش بدم
یاس عباسی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
بی نهایت زیبا فضا سازی عالی، مناسب با حال و هوای این روزای خودمون
قطعا قراره بازم بخونمش و نکات کلیدی رو ازش بیرون بکشم و فراموشش نکنم در کنار کتاب مزرعه حیوانات، درک بهتری از دورویی سیاست در جوامع پیدا کردم
محمد حقیقی
۱۴۰۲/۸/۲۳
دائما از خودم این سوال رو می‌پرسیدم که این کتاب، از روی شرایط جامعه‌ی امروز ما نوشته شده
یا شرایط جامعه‌ی امروز ما، از روی این کتاب، الگو برداری شده
حتما بشنویدش با صدا و لحن مسحور کننده‌ی جناب عمرانی
مژگان دیانتی
۱۴۰۲/۷/۱۶
کتاب در مورد قرار گرفتن انسان در دوره حکومتی دیکتاتور است که ظلم و تحکم خود را با عنوان قوانین نجات بهش به خورد مردمانش می‌دهد و مکر و حیله بیداد میکند. کتابی بسیار نزدیک به شرایط زندگی کشوری که میشناسید.
حسن افشاری مقدم
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
نظر نمیدم تا هر کس برداشت خاص خودش رو‌ از این کتاب بی نظیر داشته باشه. توصیه میکنم برای یک بار هم که شده این کتاب رو بخونید یا با صدای دلنشین و تاثیرگذار جناب عمرانی عزیز گوش کنید.
Hossein Rahimi
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
خود اثر که نیازی به نقد ما نداره، ثابت شده است،
دوبله خوب بود ولی‌ای کاش و‌ای کاش برای صدا پیشگی جولیا صدای واقعی یک گوینده زن رو میذاشتن تا طبیعی تر باشه، تشکر از کتابراه.
شیوا ضیایی
۱۴۰۱/۹/۲۰
این کتاب با توجه به وضعیت کنونی در ایران برای من خود ایران و مردمش بود! و توماج صالحی و امثال او را با شخصیت کتاب همزادپنداری میکردم. به امید روزای خوب برای ایرانی آزاد و شاد.
الهه جوادی
۱۴۰۰/۶/۱۰
در کل کتاب خاص و جالبیه، بخصوص که آدم احساس میکنه واسه الان نوشته شده و همه ما مشابه شرایط داستان در حال زندگی هستیم.
فقط اینکه در عین جالب بودنش گاهی هم خسته کننده میشه
مسعود خاکزاد
۱۴۰۲/۱/۱۵
انگار زندگی نامه خودمون رو میخونی. داستان زندگی روزمره خودت رو میشنوی. تمام شخصیت‌های کتاب رو دراطرافم میبینم. به طرز غریبی این کتاب عجیبه!!
مشاهده همه نظرات 50

راهنمای مطالعه کتاب صوتی 1984

برای دریافت کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.