نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی جنگ و صلح (جلد اول) - لئو تولستوی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۸/۱
🍁بخش۱: خوشحالم که این کتاب توی دو‌ نسخه اینجا ارائه شده، پس من نظر خودمو میدونم طولانیتر توی دو بخش بنویسم. یه جا خوندم که میگفت: “جنگ و صلح را شعر روح روس ‌است که به صورت حماسه‌ای رنگین سروده شده است”!
به نظر می‌رسه اسم کتاب با هوشمندی تمام انتخاب‌شده. جنگ و صلح، هم‌زیستی دو اتفاق خوب و بد روندی است که در زندگی‌های روزمره همه ما جاری هستش. چه شادی‌ها که در زمان غم و اندوه به دل رو می‌کنند و چه غم‌ها و اشک‌هایی که توی روزگار شاد ما نهفته میشن. همه حکایت از اسم این کتاب دارن! درواقع زندگی تلفیقی ساده از این دو روی جهان است.
جنگ و صلح تصویر کاملی از روسیه توی اون زمان هستش، تصویر کاملی از همه چیزهایی هستش که در اون‌ها، مردم سعادت و عظمت، اندوه و خواری خودشون رو‌ پیدا میکنن. یه عالم چهره و شور و شوق توی این رمان موج می‌زنه. ما اینجا سرنوشت‌های فردی و ارتشی رو با هم میبینیم.
جنگ و صلح به نظر من یه شناسنامه‌ی بی نظیر از روسیه ست، و میگن که حدود ۵۰۰ تا کاراکتر ‌شخصیت داره! این باورنکردنیه که یه ذهن بتونه با این همه خلاقیت این همه شخصیت رو توی ذهنش بپرورونه، و برای هر کدوم از اونها یه پایان بنویسه!
همان‌طور که از اسم کتاب مشخصه، جنگ پس زمینه اصلی رمان هستش. شرایط، زندگی، عشق، بیماری و مرگ شخصیت‌های اصلی همه در طول جنگ روسیه با ناپلئون اتفاق میوفته.
این رمان همچنین به نوشته‌ها و روایت‌های واقعی از جنگ می‌پردازه، این رمان برای بیان و بحث این مساله استفاده می‌کند که بگه جنگ به خاطر مجموعه‌ و ترکیبی از آمال و آرزوهاست که رخ می‌ده، و تولستوی با جزییات میدان جنگ و مکالمه‌ی بین سردارهای جنگی و مکالماتشون رو‌ توی کتاب آورده و میشه گفت که ‌ توی ادبیات جهان نظیر ندارد.
مجتبی اسکندری
۱۳۹۹/۱۱/۵
من متن کتاب رو کامل خوندم و بقدری زیبا بود که تصمیم گرفتم دوباره بشنومش اما کاش اینکار رو نمیکردم این محصول بقدری ضعیف و نامطلوب است که نگرانم کسانی که اثراصلی رو نخوندن وقراره با شنیدن این اثرتصمیم بگیرن (که مطمئناپشیمون میشن) نتونن درست انتخاب کنن... ازنظر محتوا اینقدرخلاصه شده که درواقع ب متن اصلی لطمه خورده... ازنظر گویندگی وقتی با دیگر گویندگان اثار صمعی مقایسه میکنم بسیار بسیار ضعیف و ملالت انگیزه... درکل اثر ضعیفی شده...
زمرد 2020
۱۳۹۸/۲/۱
رمان خوبی هست. گوینده هم خوب است. اما به نظر دو مشکل داره:
۱. این ترجمه، نسبت به رمان اصلی بسیار خلاصه شده هست. رمان اصلی به روسی ۱۵۰۰ صفحه هست ولی این ترجمه فکر نکنم حتی یک سوم مطالب رمان اصلی رو داشته باشه. به علاوه نسخه کامل این رمان پر از دیدگاه‌های فلسفی نسبت به جنگ و... هست که در ترجمه، ظاهرا عملا حذف شدن.
۲. اسامی کارکتر‌ها زیاد (و روسی) هست و کارکترها گاهی به نام و گاهی به نام خانوادگی ذکر شدن که باعث گیج شدن شنونده میشه.
سارینا دهدشتی
۱۴۰۱/۷/۲۹
سلام و درود
کتاب جنگ و صلح با دید کلی برترین کتاب لئو تولستوی هست و ازنظر من نباید در این حد خلاصه میشد و مخصوصا روخوانیی که از ترجمه شده، باعث خستگیو سردرگمی میشه.
بهتر بود درصورت امکان کل کتاب ترجمه و گذاشته میشد.
افرادی که کتاب برجسته آناکارنینا، رستاخیز و حتی شیطان و پدرسرگی و... از این نویسنده برجسته رو خوندن، با خوندن و گوش دادن این اثر به نقص این ترجمه پی میبرن.
ممنون از شما
رسول بابازاده
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
به نظرم تولستوی در این کتاب ضمن اینکه در ظاهر داستان از فقر و اختلاف طبقاتی و ظلم به احاد مردم و … میگوید در بطن داستان با تایید ضمنی افکار کمونیستی (لزوم از بین بردن طبقات اجتماع در راستای برابری اجتماعی) سعی کرده از دین و مذهب ارتدوکس (دین سیاسی و حکومتی) انتقاد کنه و برداشتی سیاسی که حکومت از دین دارد را نیز به چالش بکشد …
borzou farshad
۱۳۹۸/۶/۹
من به خاطر اینکه خیلی تعریف این کتاب را شنیدم گرفتمش ولی واقعا خوند یا بهتر بگم گوش دادنش سخته.... انگار دارم مقاله یا کتاب تاریخ گوش میدم بسیار سخته تا وسطای کتاب که زجر کشیدم و همینطور شخصیتهای ماست و بی‌مزه داستان خسته ات میکنه انشالله که اخرش خوب بشه تا اینجا که من گوش کردم بسیار بی‌روح و یخ بود
مرضیه دردشتی
۱۴۰۱/۹/۲۲
سلام. این کتاب فوق العاده است فقط نوع گفتن یعنی راوی اون یکم یکنواخت کتاب رو میخونه و اگه ممکنه کتاب رو به صورت کامل توی کتاب راه بذارید. واقعا از خوندن اون لذت بردم. فقط بی صبرانه دلم میخواد متن کامل کتاب رو هم به صورت صوتی و هم به صورت خوانش‌ای در کتابراه ارائه بدین.
مریم کمالی
۱۴۰۱/۸/۱
بقیه کتاب جنگ وصلح چه می‌شود جلد اول هم ۳ ساعت بیشتر نیست؟! جلد‌های بعدی چه میشود این کتاب چهارجلدی است و بسیار پر حجم متاسفانه این کتاب را سالها در کتابخانه داشتم ولی اشتغال وکمبود وقت باعث شد ازاین کتاب خوب محروم باشم حالا بفرمایید بقیه جلد‌های دیگر چه می‌شود
حمیده خراسانی
۱۴۰۲/۸/۷
من که فقط چند صفحه اول کتاب را خوانده بودم با شنیدن فصل اول به راحتی متوجه شدم که کتاب در حد زیادی خلاصه شده هست. به نظرم اصلا خلاصه کردن کتاب کار جالبی نبود. کاش کتاب صوتی کامل بود. از اینکه دو جلد نسخه صوتی را خریدم پشیمان شدم.
نسرین محمودیان
۱۴۰۲/۶/۱۶
اصلا خوشم نیومد از شنیدن کتاب صدای راوی بسیار یکنواخت و خسته کننده است و اصلا فصل یک و دو رو چند بار گوش دادم و متوجه اصل داستان نشدم پولم که هدر رفت تصمیم گرفتم وقتم رو به هدر ندم
نوید
۱۴۰۲/۲/۱۳
مثل تمام آثار تولستوی زیبا و درگیر کننده اما
ذاتا به علت تعدد شخصیت ذهن انسان خیلی درگیر میشه تو این کتاب با خلاصه کردن به این حد زیاد متن این مشکل دوچندان شده بود.
فرشته ش
۱۳۹۹/۱/۲۵
این رمان برای کسی که حوصله کتاب قطور نداره توصیه نمیشه داستانی عاشقانه در دل وقایع جنگی و روابط پیچیده انسانها
عیاری بکتاش
۱۳۹۸/۸/۲۰
اصلا خوب نبود اصلا ارزش گوش دادن نداره. به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنم گوش بدید. صدای گوینده هم اصلا خوب صداش نعشه هست.
حیف یک ستاره
Sajad taghdiri
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
حال نکردم شاید بخاطر خشکی خود رمان و موضوعش بوده یا بخاطر تلخیص بد یا بخاطر راوی گری ولی اصلا نتونستم با داستان همراه بشم
Lili Razmara
۱۴۰۱/۳/۱۸
احساس می‌کنم سر کلاس درس نشستم و یک نفر داره از روی کتاب درسی روخوانی میکنه،
کتابی به این خوبی جا داشت توسط گوینده بهتری خونده بشه
reza ov
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
متاسفانه راوی خیلی ضعیف اجرا میکنه، خیلی تعریف کتاب رو شنیده بودم ولی اصلا اون چیزی نبود که براش اشتیاق داشتم
وحید سحری
۱۴۰۲/۲/۲
همیشه خلاصه کتاب داستان را بیهوده میکند و اشتباه بود این کتاب خوب را خلاصه گوش داد
داود پقه
۱۳۹۸/۸/۱۲
اصلا نمیشه گوش بدی.. جذب نمیکنه آدمو... گوینده هم که اصلا وارد نیست
زهرا عرفانیان
۱۴۰۲/۷/۱
نوع گفتارش رو دوست نداشتمانگار کتاب و برداشته داره روخونی می‌کنه
s.hoseini
۱۴۰۲/۳/۲
تولستوی روس.. واقعا یک فیلسوف ونویسنده وعارفیه ک دنیا نظیرش روکم میبینه
ارغوان دهقان
۱۳۹۹/۸/۱۹
جنگ و صلح جزء کتابهایی است که حتما باید خوانده شود.
علی برج بار هنرمند
۱۳۹۹/۸/۹
آشغال به تمام معنا.. خیلی پشیمون شدم از خریدش
یاسر شیخ حسینی
۱۴۰۲/۵/۲۵
شاهکار تکرار ناشدنی البته هیچی خوندن متن نمیشه
پریسا انصافی
۱۴۰۲/۵/۳
خیلی خوب بود فقط کاش این کتاب خواندنی بود بجای صوتی
Ellli Nemati
۱۴۰۰/۱۰/۱۸
عالی یکی از بهترین رمان‌هایی بود که خوندم
بهمن مقدم پور
۱۴۰۰/۹/۷
دوست داشتم همچین شاهکاری کامل باشه به جای تلخیص
مسلم رسایی
۱۴۰۰/۸/۱۸
با وجود اینکه کمی گنگ بود بخاطر شخصیت‌های زیاد درکل خوب بود
غلامرضا حدت
۱۴۰۲/۲/۱۴
انتظار بیشتری از این اثر داشتم
Javad assar
۱۴۰۱/۱۱/۴
آثار تولستوی الهام بخش آثار کلاسیک است
محمد زواره
۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اون قدر که انتظار داشتم جذاب نبود
شبنم وصفی
۱۴۰۰/۳/۱۷
گوینده بسیااااار ضعیفه.