معرفی و دانلود خلاصه و تحلیل کتاب تنظیم فکر: روانشناسی نوین موفقیت: براساس کتاب دکتر کارول اس. دوک

عکس جلد خلاصه و تحلیل کتاب تنظیم فکر: روانشناسی نوین موفقیت: براساس کتاب دکتر کارول اس. دوک
قیمت:
9500 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه و تحلیل کتاب تنظیم فکر: روانشناسی نوین موفقیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه و تحلیل کتاب تنظیم فکر: روانشناسی نوین موفقیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه و تحلیل کتاب تنظیم فکر: روانشناسی نوین موفقیت: براساس کتاب دکتر کارول اس. دوک

خلاصه و تحلیل کتاب تنظیم فکر: روانشناسی نوین موفقیت مروری بر کتابی به همین نام از کارول دوک است که توسط گروه نویسندگان «کتاب‌های ارزشمند» خلاصه شده و در اصل در زمره یکی از آثار پرفروش آمازون قرار دارد. این خلاصه کتاب به شما کمک می‌کند به ذهنیت یک فرد موفق دست یافته و آرزوهای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

درباره خلاصه و تحلیل کتاب تنظیم فکر: روانشناسی نوین موفقیت:

انسان برای موفقیت و رشد، علاوه بر بستر مناسب، به طرز فکر و تمرین مناسب نیز نیاز دارد. شما در هر جایگاه و یا بستری قرار داشته باشید، باز هم می‌توانید رشد کنید و در دوراهی‌های مختلف زندگی، این طرز فکر شماست که تعیین می‌کند بین رشد کردن و یا بهانه آوردن کدام یک را انتخاب خواهید کرد. حال شما با خلاصه و تحلیل کتاب تنظیم فکر: روان‌شناسی نوین موفقیت (Summary and Analysis of Mindset The New Psychology of Success) روش کارکرد دو طرز فکر «مبتنی بر رشد» و «طرز فکر ثابت» را در حوزه‌های گوناگون آموخته و وجه تمایز آن دو را به درستی درک خواهید نمود.

این اثر که خلاصه گروه نویسندگان کتاب‌های ارزشمند از کتاب پرفروش و مشهور کارول دوک است، کمک می‌کند دیدگاهی شفاف نسبت به نگرشتان درباره اتفاقات و موقعیت‌های گوناگون پیدا کنید. به عقیده دکتر دوک، افرادی که آن‌ها را به عنوان باهوش‌ترین‌ها می‌شناسیم، لزوما زندگی خود را به همین شکل آغاز نکرده‌اند. او با استناد به تحقیقات و پژوهش‌های مختلف، نشان می‌دهد چگونه موفقیت افراد در مدرسه، کار، ورزش، هنر و تقریباً هر زمینه‌ای به طور چشمگیری تحت تأثیر نحوه تفکر آن‌ها در مورد استعدادها و توانایی‌هایشان قرار دارد.

برای آشنایی با موضوع کتاب، باید گفت به عقیده دکتر کارول اس.دوک دو ذهنیت درباره توانایی‌ها وجود دارد: اول افرادی که معتقدند توانایی‌ها ثابت هستند و دوم گروهی که باور دارند نیروهای انسان قابل توسعه و پرورش هستند. ذهنیت رشد، معمولا به شکوفایی و درخشش افراد در حوزه فعالیتشان منجر می‌شود در حالی که ذهنیت ثبات، مانند یک سد از پیشروی افراد و موفقیت آن‌ها جلوگیری می‌کنند. پس اگر به دنبال راهی برای دست یافتن به اهدافتان هستید یا به عنوان والد، معلم یا مدیر سرپرستی یک گروه را به عهده دارید شما را دعوت می‌کنیم تا کتاب خلاصه و تحلیل کتاب تنظیم فکر: روانشناسی نوین موفقیت را مطالعه کنید. این اثر آینده شما و سازمانتان را دگرگون خواهد کرد.

خلاصه و تحلیل کتاب تنظیم فکر: روانشناسی نوین موفقیت مناسب چه کسانی است؟

اگر تصمیم دارید طرز فکر خود را برای رسیدن به موفقیت تغییر دهید این خلاصه کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با کتاب‌های ارزشمند بیشتر آشنا شویم:

کتاب‌های ارزشمند (Worth Books) نام گروهی آمریکایی است که آثار الکترونیک کوتاه منتشر می‌کند. هدف این گروه در دسترس قرار دادن کتاب‌های معتبر و خواندنی برای خوانندگانی است که زمان کمی برای مطالعه دارند و با این حال مصمم هستند که به مطالعه ادامه دهند.

در بخشی از خلاصه و تحلیل کتاب تنظیم فکر: روانشناسی نوین موفقیت می‌خوانیم:

دِوِک در جوانی تصویری زنده و آرمانی از آینده‌ای دلخواه را برای خود ترسیم نمود: شغلی عالی، همسری ایده‌آل. او در جوانی فکر می‌کرد تمام خواسته‌هایش می‌بایست صرفاً به دلیل لیاقتش و نه با سخت‌کوشی تحقق پیدا کنند. به عبارت دیگر، خود وی نیز در ابتدای کارش دچار طرز فکر ثابت بوده است. دِوِک از طریق تحقیقاتش بود که متوجه شد طرزِ فکرش به اشتباه روی اثبات ارزش و شایستگی‌اش متمرکز شده است. به همین دلیل تصمیم گرفت تا طرزِ فکر جدیدی اتخاذ نماید که پذیرای اشتباهات، شکست‌ها و رشد باشد.

مطالعات دِوِک روی کودکان و نوجوانان بارها مؤید این ادعا بوده است که افراد معتقد به ثابت بودن هوش، از شرکت در آزمون‌هایی که ممکن است دشوار باشند روی‌ گردانند و به همین دلیل به افرادی تبدیل می‌شوند که اشتیاقی به یادگیری ندارند. این افراد توقع دارند توانایی انسان خودبه‌خود و پیش از اینکه هرگونه یادگیری‌ای رخ دهد، بروز کند و ظهور یابد. افرادی که به تغییرپذیر بودن هوش باور دارند، بیش‌تر پذیرای چالش هستند.

این نگرش به فردی که به عنوان شریک زندگیمان انتخاب می‌کنیم نیز سرایت می‌کند: افراد با طرزِ فکر ثابت، به احتمال زیاد همسری می‌خواهند که آن‌ها را بی‌عیب و نقص بداند. در مقابل، فرد دارای طرزِ فکر مبتنی بر رشد، تمایل دارد همسری داشته باشد که همه ضعف‌هایش را ببیند و در عین حال او را دوست داشته باشد. همسری که برای رشد دادنش، وی را به چالش بکشد.

طرزِ فکر ثابت می‌تواند از همان سنین کودکی موجب ناامیدی و سرخوردگی شود. دِوِک به کودکان کلاس پنجم جعبه‌ای نشان داد و به آن‌ها گفت: «این جعبه آزمونی است که بخش مهمی از توانایی‌های شما را اندازه‌گیری می‌نماید». سپس از آن‌ها سؤال کرد که: «آیا فکر می‌کنید این آزمون می‌تواند سطح هوشتان در زمان آینده (زمان بزرگ شدن) را اندازه بگیرد یا خیر؟» دانش‌آموزانی که طرزِ فکر مبتنی بر رشد داشتند گفتند خیر، این آزمون صرفاً توانایی‌های کنونی آن‌ها را می‌سنجد، اما پاسخ دانش‌آموزانِ با ذهنیت ثابت این بود که این آزمون سطح هوش فعلی و آتی آن‌ها را تعیین می‌نماید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
درباره کارول اس. دِوِک
بازخوردهای مثبت دریافتی
پیشینه
بررسی اجمالی
مقدمه
بخش اول: طرزِ فکر
بخش دوم: درون‌مایه طرزِ فکر
بخش سوم: حقیقت توانایی و کامیابی
بخش چهارم: ورزش: طرزِ فکر قهرمانان
بخش پنجم: کسب‌وکار: طرزِ فکر و رهبری
بخش ششم: روابط: طرزِ فکر و عشق
بخش هفتم: والدین، معلمان و مربیان: طرزِ فکر ثابت از کجا نشأت می‌گیرد؟
بخش هشتم: تغییر طرزِ فکر
ضمائم
نقل‌قول‌هایی از کتاب اصلی به همراه تحلیل
اطلاعات عمومی جذاب
فهرست شخصیت‌های اصلی و تأثیرگذار کتاب
اصطلاحات کاربردی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه و تحلیل کتاب تنظیم فکر: روانشناسی نوین موفقیت: براساس کتاب دکتر کارول اس. دوک
نویسنده
مترجمزهرا مرادی
ناشر چاپیانتشارات زی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-97018-8-1
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه خلاصه و تحلیل کتاب تنظیم فکر: روانشناسی نوین موفقیت

برای دریافت خلاصه و تحلیل کتاب تنظیم فکر: روانشناسی نوین موفقیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.