معرفی و دانلود کتاب اثر چرخ لنگر: چرا برخی از شرکت‌ها شتاب می‌گیرند و بقیه نه!

عکس جلد کتاب اثر چرخ لنگر: چرا برخی از شرکت‌ها شتاب می‌گیرند و بقیه نه!
قیمت:
9500 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اثر چرخ لنگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اثر چرخ لنگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اثر چرخ لنگر: چرا برخی از شرکت‌ها شتاب می‌گیرند و بقیه نه!

جیم کالینز در کتاب اثر چرخ لنگر با اصولی کاملاً علمی و مفاهیمی اثبات‌شده کسب‌وکار شما را متحول کرده و آن را به رشد و سوددهی طولانی‌مدت می‌رساند. کالینز در این اثر فوق‌العاده به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا برخی از شرکت‌ها شتاب می‌گیرند و بقیه همچنان درجا می‌زنند. همچنین او نشان می‌دهد که سازمان‌های موفق با به کارگیری اثر چرخ لنگر می‌توانند به موفقیت بی‌سابقه‌ای دست یابند.

درباره‌ی کتاب اثر چرخ لنگر:

کتاب‌های عمومی زیادی در حوزه‌های استراتژی، کسب‌و‌کار و مدیریت منتشر شده‌اند. بسیاری از آن‌ها حاصل تجربیات ارزشمند افراد مشهور و موفق است. نکتۀ حائز اهمیت آن است که این افراد موفق بنابر تجربیات شخصی‌شان در یک حوزۀ کاری خاص و در زمان حضورشان در آن کسب‌وکار کتابشان را تألیف کرده‌اند.

اما کتاب‌های کالینز تمایزی بارز با سایر کتاب‌ها دارد چرا که او عمر خود را صرف تحقیقات در زمینه کسب‌وکار و تشکیل تیم‌های حرفه‌ای در بازه‌های زمانی مختلف و حوزه‌های گوناگون کرده و مفاهیمی اثبات شده و عملی در این خصوص ارائه می‌دهد. کتاب اثر چرخ لنگر (Turning the Flywheel) یکی از مفاهیم اثبات‌شده در تحقیقات جیم کالینز (Jim Collins) و همکارانش است.

تمامی افراد و کسب‌وکارهای موفق در برهه‌ای از زمان کارهای درستی انجام داده‌اند و تصمیمات درستی گرفته‌اند؛ حتی اگر نتوانند فلسفۀ مسیری را که پیموده‌اند تشریح کنند. خواندن کتاب اثر چرخ لنگر به شما کمک می‌کند تا بتوانید بینشی عمیق‌تر نسبت به فلسفۀ فرایندهای موفقیت، اوج‌گرفتن، ماندگاری و یا شکست کسب‌وکارها به دست بیاورید. داشتن بینشی صریح در این زمینه به شما شفافیت لازم برای شناسایی عوامل موفقیت اختصاصی‌تان و جلوگیری از شکست را می‌دهد.

علت نام‌گذاری کتاب این است که کالینز فرآیند تحول در کسب‌وکار را همچون چرخ لنگری سنگین و غول‌آسا می‌داند که حرکت دادن آن در ابتدا دشوار است و کم‌کم‌ می‌چرخد و شتاب می‌گیرد تا سرانجام حرکت اساسی اتفاق بیفتد. یکی از بهترین مثال‌هایی که مفهوم چرخ لنگر را به خوبی درک کرد و آن را به کار گرفت تیم آمازون است که تلاش خود را به کار بست تا ارزش و منافع بیشتری به مشتریان خود ارائه دهد.

کتاب اثر چرخ لنگر یک کتابچۀ ضمیمه برای کتاب «از خوب به عالی» است و از شرکت‌های عالی و موفقی می‌گوید که چرخ لنگر را به کار گرفته و روز به روز کسب‌وکار خود را توسعه می‌دهند. پس به جای اینکه منتظر شانس و بخت و اقبال باشید بهتر است تلاش کنید تا اهداف خود را عملی سازید.

کتاب اثر چرخ لنگر مناسب چه کسانی است؟

اگر به مدیریت کسب‌وکار علاقه‌مندید و یا در آن زمینه مشغول به فعالیت هستید، مطالعه‌ی کتاب اثر چرخ لنگر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امید است که با مرور چندبارۀ این کتاب بتوانید بینش‌های جیم را در ذهن نیمه‌هوشیارتان تثبیت کنید تا در زمان‌های مورد نیاز به‌صورت ناخودآگاه تصمیم‌های صحیح بگیرید و از اشتباه خودداری کنید.

با جیم کالینز بیشتر آشنا شویم:

جیم کالینز دانشجو و استادِ آن‌چیزی است که شرکت‌های عالی و عظیم را می‌سازد، همچنین او مشاور رهبران کسب‌و‌کارها و بخش‌های اجتماعی نیز می‌باشد. او با سرمایه‌گذاری بیش از یک ربع قرن بر روی تحقیقاتی دقیق، شش کتاب را شخصاً و یا به اتفاق نویسندگان دیگر، تألیف کرده است که در مجموع در سراسر جهان بیش از 10 میلیون نسخه فروش داشته‌اند. این کتاب‌ها شامل از خوب به عالی، ساختن برای ماندن، از عرش به فرش و انتخاب عالی می‌شوند.

او کار تحقیق و تدریس خود را در هیأت علمی دانشکده تحصیلات تکمیلی بازرگانی استنفورد آغاز نمود و در سال 1992 جایزۀ استاد برجسته را دریافت کرد. کالینز همچنین یک آزمایشگاه مدیریت را در سال 1995 در دانشگاه کلرادو واقع در شهر بولدر تأسیس کرد. وی علاوه بر کارش در بخش کسب‌وکار، علاقۀ زیادی به یادگیری و تدریس در بخش‌های اجتماعی از جمله آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، دولت، سازمان‌های مذهبی، مخاطرات اجتماعی و سازمان‌های غیرانتفاعی دارد.

جیم کالینز در سال 2012 و 2013، این افتخار را کسب کرد که به مدت دو سال در کرسی کلاس 1951 برای مطالعۀ رهبری در آکادمی نظامی ایالات متحده در وِست پوینت خدمت کند. در سال 2017، مجلۀ کسب‌وکار فوربس جیم را به‌عنوان یکی از 100 ذهن برترِ در قید حیات در حوزۀ کسب‌وکار انتخاب کرد.

جوایز و افتخارات جیم کالینز:

- دریافت مدرک دکتری افتخاری از دانشگاه کلرادو
- دریافت جایزهٔ استاد برجسته از دانشگاه کلرادو
- فروش بیش از چهار میلیون نسخه برای کتاب «ساختن برای ماندن»
- قرارگرفتن در لیست 50 متفکر برتر جهان توسط نشریه Thinker
- قرارگرفتن در لیست صد مغز زندهٔ کسب‌وکار در سطح جهان در سال 2017

در بخشی از کتاب اثر چرخ لنگر می‌خوانیم:

شرکت‌های عظیم چگونه چرخ‌لنگر را توسعه می‌دهند؟ پاسخ در مفهومی نهفته است که من با همکارم مورتن هانسن در کتاب انتخاب عالی، توسعه دادیم. من و مورتن به‌طور سیستماتیک شرکت‌های کارآفرین کوچکی را مطالعه کردیم که در صنایع بسیار آشفته برخلاف شرکت‌های مقیاس ناموفق‌شان در همان محیط‌ها به xer10 تبدیل شدند. ما متوجه شدیم که هر دو گروه از شرکت‌ها ریسک‌های بزرگی انجام داده‌اند، اما با تفاوت زیادی این کار انجام شده است. شرکت‌های موفق بزرگ بیشتر تمایل داشتند تا قبل از انجام ریسک‌های بزرگ به صورت تجربی آن را تأیید کرده باشند؛ درحالیکه شرکت‌های مقیاس کمتر موفق، تمایل داشتند بلافاصله و بدون تأیید تجربی قبلی، وارد ریسک‌های بزرگ بشوند. ما مفهوم «اول گلوله‌ها را شلیک کنید و بعد توپ‌ها را...» را ساختیم تا تفاوت عملکرد این شرکت‌ها را به تصویر بکشیم.

ایده این است: تصور کنید یک کشتی متخاصم به سمت شما یورش می‌آورد. شما فقط مقدار محدودی باروت دارید. تمام باروت خود را برمی‌دارید و از آن برای شلیک یک گلولۀ توپ بزرگ استفاده می‌کنید. گلولۀ توپ به هوا پرت می‌شود و در اقیانوس سقوط می‌کند. گلوله به کشتی مقابل برخورد نکرده است. به انبار خود می‌روید و متوجه می‌شوید که باروت تمام شده است. در این هنگام، شما داخل دردسر بزرگی افتاده‌اید. اما در عوض فرض کنید وقتی که کشتی متخاصم روئیت شد، کمی باروت بردارید و یک گلوله شلیک کنید. گلوله با زاویه 40 درجه از هدف به داخل آب می‌افتد. یک گلوله دیگر حاضر می‌کنید و دوباره شلیک انجام می‌شود. با اختلاف 30 درجه در کنار هدف سقوط می‌کند. شما گلوله سوم را می‌زنید و شلیک می‌کنید، فقط 10 درجه با هدف اختلاف دارید. گلوله بعدی به بدنه کشتی پیش رو برخورد می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
دربارۀ نویسنده
اثر چرخ‌لنگر
دوام یک چرخ‌لنگر عالی
مراحل طراحی چرخ‌لنگر شما
نه فقط برای مدیرعامل‌ها!
اجرا و نوآوری - تکرار چرخ‌لنگر
توسعۀ چرخ‌لنگر
روی چرخ‌لنگر بمانید تا از سقوط هولناک در امان باشید
تجربه‌ای تاریخی
ضمیمه
مرحله 1: افراد منضبط
مرحله 2: فکر منضبط
مرحله 3: اقدام منضبط
مرحله 4: ساختن برای ماندن
خروجی‌های یک شرکت عالی و عظیم
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اثر چرخ لنگر: چرا برخی از شرکت‌ها شتاب می‌گیرند و بقیه نه!
نویسنده
مترجمعلی اشراقی
ناشر چاپیانتشارات زی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-97018-5-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اثر چرخ لنگر

Majid Salehi
۱۴۰۱/۲/۱۶
کتاب جالبی است و مفهوم جالبی را در خصوص کسب و کار بیان می‌کنند. رازی در خصوص پایداری و طول عمر شرکتها.
Kakhara2750@gmail.com
۱۴۰۱/۵/۲۹
واقعا کتاب حرفه‌ای پر کاربردی و اصولی برای کاسبی ومدیریت شرکتهای تجاری راهکار میده عالی⭐⭐⭐⭐⭐
موسی جنت علی پور
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
بسیار عالی. مخصوصا قسمت زوال شرکتها
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب اثر چرخ لنگر

برای دریافت کتاب اثر چرخ لنگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.