معرفی و دانلود خلاصه کتاب با یک چرا شروع کنید

عکس جلد خلاصه کتاب با یک چرا شروع کنید
قیمت:
4800 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب با یک چرا شروع کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب با یک چرا شروع کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب با یک چرا شروع کنید

سایمون سینک در خلاصه‌ کتاب با یک چرا شروع کنید، به ما نشان می‌دهد رهبرانی که بیشترین نفوذ را در جهان داشته‌اند چگونه می‌اندیشیده و رفتار می‌کرده‌اند. او ایده‌ی کارآمد خود را دایره‌ی طلایی می‌نامد و چارچوبی ارائه می‌دهد که می‌توان براساس آن سازمان‌ها را بنا نهاد، جنبش‌ها را رهبری کرد و به مردم انگیزه بخشید. این کتاب الهام‌بخش، در سال 2009 جزو پنج کتاب پرفروش دنیا بود.

درباره‌ی خلاصه کتاب با یک چرا شروع کنید

چرا برخی از افراد و سازمان‌ها نوآورتر، تأثیرگذارتر و سودآورتر از دیگران‌اند؟ چرا برخی مشتریان و کارمندان وفاداری بیشتری دارند؟ چرا در میان افراد موفق، تنها تعداد اندکی می‌توانند موفقیت خود را تکرار کنند؟

اشخاص و سازمان‌های مختلف برای آن‌که بتوانند اقدامات سودمندی انجام دهند باید در دیگران انگیزه ایجاد کنند و آن‌ها را به تکاپو وادارند، آن‌ زمان است که اتفاقات بزرگ رقم می‌خورد. خلاصه کتاب با یک چرا شروع کنید (Start with why)، روش‌هایی کارآمد را در قالب ایده‌های گوناگون در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید کار خود را بهتر از دیگران آغاز کنید و ایده‌ها، داشته‌ها و دستاوردهایتان را به همه‌ی دنیا نشان دهید.

سایمون سینک (Simon Sinek) باور دارد برای این‌که کسی بتواند جمعیتی پرشمار را با خود همراه کند باید مهارت‌های زیادی را پرورش دهد. درواقع فرد باید دقیقاً مشخص کند که چه می‌خواهد و اقداماتش چه نتیجه‌ای در بر دارد. قدرت رهبری کردن و تأثیرگذاری از استعدادهای مادرزادی نیست و هرکسی می‌تواند مانند یک رهبر رفتار کند و بیندیشد.

به عنوان مثال، می‌توان از مارتین لوترکینگ یاد کرد. او با سخنرانی‌های پرشور خود روی مردم تأثیر گذاشت و الهام‌بخش بود. مارتین لوترکینگ باور داشت اگر بخواهد جنبش برابرخواهی را در سرتاسر آمریکا به راه بیندازد، به همراهی و هم‌صدایی دیگران نیاز دارد و به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد. لوترکینگ اعتراضش را با یک «چرا» آغاز کرد و به‌جای تشویق به خشونت، افکار را هدف قرار داد و به موفقیت رسید.

درباره‌ی مجموعه‌ی میکروبوک‌ها

میکروبوک‌ها چکیده‌ای از کتاب‌ها هستند که عادت به مطالعه‌ی روزانه را می‌توان از طریق آن‌ها در خود پرورش داد. در میکروبوک‌ها، مطالب بنیادین کتاب حفظ می‌‎شود و فرصت یادگیری به‌هیچ‌وجه از دست نمی‎رود. از میکروبوک‌ها با عنوان کتابچه یا خلاصه‌ی کتاب یاد می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب با یک چرا شروع کنید

- این کتاب می‌تواند شما را به درجه‌ای از برتری برساند که هرگز آن را دست‌یافتنی نمی‌دانستید. (چاک هورنر- ژنرال نیروی هوایی آمریکا)

- هر داستان این کتاب شما را مجبور می‌کند تا مسائل را از دیدگاهی کاملاً متفاوت ببینید. دیدگاهی که چیزی کم از حقیقت ندارد. (مختار لمانی- دیپلمات - فرستاده‌ی ویژه در عراق)

- کتاب «با یک چرا شروع کنید» یکی از مفیدترین و اثربخش‌ترین کتاب‌هایی است که در سال‌های اخیر خوانده‌ام. ساده و هوشمندانه، به ما نشان می‌دهد که رهبران باید چگونه رهبری کنند. (ویلیام یوری – نویسنده، مردم‌شناس و متخصص مذاکره‌)

خلاصه کتاب با یک چرا شروع کنید برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به تمام کسانی پیشنهاد می‌دهیم که می‌خواهند برای دستیابی به اهدافشان در مسیری درست گام بردارند و دیگران را نیز با خود همراه کنند. خلاصه‌ی کتاب با یک چرا شروع کنید، همچنین برای علاقه‌مندان ژانر خودشناسی و خودسازی مناسب است.

با سایمون سینک بیشتر آشنا شویم

سایمون سینک، زاده‌ی 9 اکتبر 1973، دانش‌آموخته‌ی کارشناسی مردم‌شناسی فرهنگی از دانشگاه براندیس است. سایمون سینک کار خود را نخست در آژانس‌های تبلیغاتی نیویورک آغاز کرد سپس کسب‌وکار خود را راه انداخت و همچنین به‌عنوان سخنران انگیزشی در اجلاس سران رهبران پیمان جهانی سازمان ملل در سال 2016، سخنرانی کرد. وی راهکارهای زیادی به مدیران سازمان‌های بزرگ و کوچک پیشنهاد داده است. از سینک تاکنون پنج اثر چاپ شده که کتاب «رهبران آخر غذا می‌خورند» و کتاب «بازی بی‌نهایت» از معروف‌ترین آن‌ها است.

در بخشی از خلاصه کتاب با یک چرا شروع کنید می‌خوانیم

یکی دیگر از راه‌هایی که به جای گمراه کردن دیگران یا اغواگری می‌توانید از آن استفاده کنید، به کارگیری الهام‌بخشی است. رهبران موفق از یک الگوی طبیعی استفاده می‌کنند که نام آن «دایره طلایی» است. این مفهوم از ریاضی گرفته شده است. این موضوع نشان می‌دهد که در طبیعت نظم خاصی وجود دارد، اما به آن توجهی نداریم. مثلا برگ‌های درختان با هم تقارن دارند و هر دانه برفی شکل هندسی مخصوص به خودش را دارد. دایره طلایی به دنبال یافتن یک نظم در زندگی انسان‌هاست. دایره طلایی، نقش یک راهنمای بزرگ را در زندگی ما دارد و باعث می‌شود خودمان و شرایطی که در آن قرار داریم را به خوبی درک کنیم. برای اینکه به مفهوم درون دایره پی ببریم، باید در مورد مفاهیم خارجی آن اطلاعاتی داشته باشیم.

مفهوم اول در هر شرکت یا سازمان، چیستی آن است. همه می‌دانند که شرکت دقیقا چه محصولی را می‌فروشد. چیستی در هر شرکتی به راحتی قابل تشخیص است.

مفهوم دوم در مورد چگونگی آن است. شرکت‌هایی وجود دارند که دقیقا می‌دانند در حال انجام چه کاری هستند. البته تشخیص چگونگی از چیستی، سخت‌تر است.

مفهوم سوم هم در خصوص چرایی است. تعداد بسیار کمی از شرکت‌ها و صاحبان مشاغل می‌توانند چرایی کار خود را توضیح دهند. اگر شما بگویید که چرایی کارتان برای کسب درآمد است، باید بگویم که اشتباه می‌کنید چون چرایی کار، هیچ ارتباطی با پول درآوردن ندارد.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: جهانی که با چرایی بیگانه است
1. فکر می‌کنیم که همه چیز را می‌دانیم!
2. هویج و چماق
فصل دوم: چشم‌اندازی جایگزین
3. یک دایره طلایی
4. این موضوع نظر من نیست، بلکه یکی از اصول اصلی زیست‌شناسی است
5. شفافیت، به کارگیری نظم و داشتن ثبات قدم
فصل سوم: رهبران بزرگ به دنبال کننده‌ها نیاز دارند
6. پیدایش اعتماد
7. چطور می‌توانیم به نقطه عطف کار خود برسیم؟
فصل چهارم: چگونه کسانی که به ما و کارمان باور دارند را دور خود جمع کنیم؟
8. با یک چرایی کار خود را آغاز کنید و به انرژی‌های هیجان‌بخش توجه داشته باشید
9. بعد از شناخت چرایی و چگونگی، سراغ چیستی بروید
10. شنونده خوبی باشید و کمتر حرف بزنید
فصل پنجم: رسیدن به موفقیت، بزرگترین چالش پیش روی شما است
11. زمانی که چرایی دچار ابهام می‌شود
12. جدایی رخ خواهد داد
فصل ششم: چرایی خودتان را کشف کنید
13. خاستگاه‌های چرایی از کجا می‌آید؟
14. رقابتی جدید
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب با یک چرا شروع کنید
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات155
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب با یک چرا شروع کنید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب با یک چرا شروع کنید

برای دریافت خلاصه کتاب با یک چرا شروع کنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.