معرفی و دانلود خلاصه کتاب خشت اول: بر اساس آثار استاد احد فرامرز قراملکی

عکس جلد خلاصه کتاب خشت اول: بر اساس آثار استاد احد فرامرز قراملکی
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب خشت اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب خشت اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب خشت اول: بر اساس آثار استاد احد فرامرز قراملکی

خلاصه کتاب خشت اول نوشته‌ی رستم فلاح، نگاه شما را به زندگی، شغل، حرفه و مسائل آن تغییر می‌دهد و خواب حرفه‌ای‌ها را در کسب و کارهای موفق تعبیر می‌کند. این اثر خلاصه‌ای از کتاب اخلاق حرفه‌ای از استاد احد فرامرز قراملکی است.

درباره‌ی خلاصه کتاب خشت اول:

وقتی ما از بی‌اخلاقی در جامعه شکایت می‌کنیم، دقیقاً از چه چیزی حرف می‌زنیم؟ فقط مسائل جنسی، بی‌بندوباری، بی‌عفتی و نظایر آن؟ یا مسائلی مانند تخریب محیط‌زیست، فقر جهانی، تغییرات آب و هوایی، فرار مالیاتی، دور زدن قانون یا قانون‌گریزی، عدم رعایت بهداشت در تولید محصولات، استفاده از موقعیت‌های رانتی، خیانت، خشونت‌ورزی، و نظایر این‌ها را هم در نظر داریم؟

اگر شما از آن دست افرادی هستید که اخلاق را به مسائلی مانند بی‌بندوباری، بی‌عفتی، هرزگی و نظایر آن‌ها مربوط می‌کنید و اخلاق را مجموعه‌ای از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سختگیرانه تلقی می‌کنید که قرار است جلوی آن‌گونه رفتارها را بگیرد، پس حتماً باید بدانید که وقتی از اخلاق در حرفه‌ها و محیط‌های کاری، صحبت می‌شود، صحبت از ممنوعیت، محرومیت، محدودیت، سختگیری و سنگ‌اندازی در مسیر موفقیت‌ها و پیشرفت‌های حرفه‌ای نیست، بلکه صحبت از یک برنامه پیشرفت و موفقیت‌های گسترده‌تر و پایدارتر برای کسب و کارهاست؛ تا جایی که آن را به عنوان مزیت رقابتی و راهبردی برای انواع کسب و کارها، بنگاه‌ها و سازمان‌ها می‌شناسیم. اخلاق حرفه‌ای ترمز نیست، بلکه موتور حرکت است.

مباحث این کتاب در شش فصل ساماندهی شد: فصل نخست به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا باید اخلاقی عمل کرد؟ و کسب و کارهای شما چه نیازی به اخلاق دارند؟ اخلاق چه هنری دارد و چه خدمتی به کسب و کارهای‌تان می‌کند؟ این فصل شما را از یک توهم یا کج‌فهمی از اخلاق رها می‌سازد.

فصل دوم، حرفه را شناسایی می‌کند و ارتباط حرفه‌گرایی را با اخلاق نشان می‌دهد. این فصل درک شما را از شغل و حرفه ارتقا می‌دهد. فصل سوم، تعریفی عملیاتی از اخلاق را در اختیارتان قرار می‌دهد و شما را در کشف مسائل اخلاقی و حل آن‌ها توانا می‌سازد؛ فصل چهارم، مسائل و مسئولیت‌های اخلاقی را از مسائل و مسئولیت‌های قانونی و حرفه‌ای که با همه آن‌ها در محیط‌های کاری سروکار دارید، متمایز می‌کند.

این اثر از فصل پنجم به سراغ حل مسائل اخلاقی می‌رود و آموزش می‌دهد که «حل مسأله» چیست و مسائل مهم اخلاقی کدامند؟ و با چه روش‌هایی می‌توان آن‌ها را حل کرد. فصل ششم و پایانی، به روش حل یکی از مهم‌ترین و فراگیرترین مسائل اخلاقی، یعنی «معماهای اخلاقی» اختصاص یافته است.

خلاصه کتاب خشت اول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی افراد از شاغلان خرده‌پا گرفته تا حرفه‌ای‌ها و مدیران در همه سطوح، حرف‌هایی کاربردی و تغییردهنده دارد. انتظار نداشته باشید که در این کتاب‌ مباحث نظری، فلسفه اخلاق یا تاریخ اخلاق بیابید. مطالب این کتاب مسائل روزانه و واقعی شما در محیط‌های کاری شماست.

در بخشی از خلاصه کتاب خشت اول می‌خوانیم:

ما وقتی خودمان را به عنوان یک فرد در نظر می‌گیریم، وظایف و مسئولیت‌هایی اخلاقی داریم (اخلاق فردی)؛ و وقتی خودمان را به عنوان یک پدر یا مادر در نظر می‌گیریم، وظایف و مسئولیت‌های اخلاقی دیگری داریم (اخلاق خانوادگی)؛ و وقتی هم خودمان را به عنوان کارگر ساده در یک شرکت در نظر می‌گیریم، وظایف و مسئولیت‌های اخلاقی خاصی بر عهده ما می‌آید (اخلاق کار یا اخلاق شغلی)؛ همین‌طور، وقتی به عنوان یک پزشک، معلم، مدیر یک شرکت، و یا یک مهندس کار می‌کنیم، وظایف و مسئولیت‌های اخلاقی دیگری خواهیم داشت (اخلاق حرفه‌ای). ما هر عنوانی که داشته باشیم، در برابر دیگر شهروندان وظایف و مسئولیت‌هایی داریم (اخلاق شهروندی)؛ همچنین، در برابر محیط زیست باید مسئولانه رفتار کنیم (اخلاق محیط زیست) و...

می‌بینید که ما وقتی اخلاقی هستیم که به وظایف اخلاقی خودمان در هر جایگاه، شأن و موقعیت که قرار داریم، عمل کنیم و اگر تخلف کردیم، مسئولیت‌پذیر باشیم، یعنی آمادگی جبران خسارت احتمالی به دیگران را داشته باشیم. می‌بینید که تفاوتی نمی‌کند ما یک فرد مستقل، عضو یک خانواده، کارگری ساده یا عضو متخصص یک شرکت و یا متخصص در یک حرفه مستقل باشیم. این رعایت وظایف اخلاقی و مسئولیت‌پذیری در رفتارهاست که نشان می‌دهد ما اخلاقی هستیم یا نه. تفاوت در این است که در هر جایی طرف‌های ارتباط فرق می‌کند و مسئولیت‌ها و وظایف تغییر می‌کند، بنابراین، هرجایی مسائل خاص خود را تولید می‌کند؛ در نتیجه، روش حل آن مسائل هم فرق می‌کند.

این‌ها که برشمردیم شاخه‌های اخلاق کاربردی است. اصطلاح اخلاق کاربردی معمولاً در مقابل «اخلاق نظری» به کار می‌رود. اخلاق نظری شبیه روانشناسی است که دانشی نظری، عمومی و شناختی است، اما اخلاق کاربردی شبیه روانکاوی بالینی است که دانش و روشی کاربردی و درمانگر است و به موقعیت و وضعیت خاص بیمار توجه دارد. اخلاق حرفه‌ای هم یکی از شاخه‌های اخلاق کاربردی است که به اخلاق در فعالیت‌های حرفه‌ای می‌پردازد.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
مقدمه
فصل 1: هنر اخلاق
شما موفقیت را در کجا جستجو می‌کنید؟
خوددوستی، آری!
خودشیفتگی، نه!
دیگرشیفتگی، نه!
دیگردوستی، آری!
هنر اخلاق
نتیجه
فصل 2: حرفه و حرفه‌گرایی
حرفه چیست؟
حرفه‌ای کیست؟
چگونه مرام و تعهد حرفه‌ای را تشخیص می‌دهیم؟
نشانه‌های مرام و تعهد حرفه‌ای
حرفه‌گرایی چه ربطی به اخلاق دارد؟
نتیجه
فصل 3: اخلاق و اخلاق حرفه‌ای
مسئولیت‌پذیری، قلب اخلاق است
اخلاق، در رفتار ارتباطی آشکار می‌شود
طرف ارتباط شما کیست؟
وظایف و مسئولیت‌ها چند نوع‌اند
رفتار اخلاقی یک سبک است
ملاک رفتار اخلاقی چیست؟
ملاک‌های رایج و نقد آن‌ها
حقوق طبیعی، ملاک رفتار اخلاقی
تعریف عملیاتی اخلاق practical definition
گستره اخلاق کاربردی
تعریف عملیاتی اخلاق حرفه‌ای
انقلاب کپرنیکی در اخلاق
نتیجه
فصل 4: مسائل و مسئولیت‌ها
مسائل اخلاقی در کجا رخ می‌دهند؟
مسائل اخلاقی را چگونه تشخیص می‌دهیم؟
اخلاق، دو ارزشی است یا سه ارزشی؟
ویژگی‌های مسائل اخلاقی در حرفه
مسئولیت‌های اخلاقی و حرفه‌ای
نتیجه
فصل 5: مسأله و حل مسأله
مهارت مسأله‌یابی
مهارت حل مسأله
روش حل مسائل ارزش‌داوری
روش حل مسائل مرزبندی
نتیجه
فصل 6: معماهای اخلاقی
معمای اخلاقی چیست؟
روش حل معماهای اخلاقی
دستورنامه حل معماهای اخلاقی
نتیجه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب خشت اول: بر اساس آثار استاد احد فرامرز قراملکی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات رهام اندیشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات107
زبانفارسی
شابک978-622-264063-7
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت، خلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب خشت اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب خشت اول

برای دریافت خلاصه کتاب خشت اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.