معرفی و دانلود کتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌ تک آن‌ها

عکس جلد کتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌ تک آن‌ها
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌ تک آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌ تک آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌ تک آن‌ها

کتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌ تک آن‌ها نوشته‌ی مورا نول توماس یک اثر کاربردی برای بهره‌وری بیش‌تر است. هدف نویسنده‌ی این کتاب، ارائه‌ی راهکارهایی برای مدیریت زمان و رسیدگی به فهرست بلندبالای مسئولیت‌هاست. گفتنی‌ است این کتاب ذیل مجموعه‌ی سه‌جلدیِ «بهره‌وری توانمند» منتشر شده و به شما در برنامه‌ریزی و مدیریت زمان‌تان یاری می‌رساند.

درباره‌ی کتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌تک آن‌ها

گاهی تعداد فعالیت‌های‌مان به‌قدری زیاد می‌شوند که برای پیش بردن‌شان به نیرویی معادل جابه‌جا کردن یک کوه نیاز داریم. غافل از این‌که این نیرو، در ذهن ما ریشه دارد و فقط کافی است از آگاهی چراغی بسازیم و بیابیم‌اش. کتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌تک آن‌ها (From to-do to done) یکی از این چراغ‌هاست. مورا نول توماس (Maura Nevel Thomas) در این کتاب کوشیده است تا با ارائه‌ی راهکارهایی کاربردی، فردی را که دائماً پرمشغله است، به بالاترین سطح بهره‌وری خودش برساند.

مورا نول توماس، متخصص برجسته‌ و سخنران نامداری در موضوعاتی نظیر مدیریت توجه، بهره‌وری فردی و شرکتی، ایجاد تعادل بین کار و زندگی و دیگر موضوع‌های مشابه است. او یکی از سخنرانان TEDx است که به‌طور مرتب با هاروارد بیزینس ریویو (Harvard business review) همکاری می‌کند و با درخواست یکی از بزرگ‌ترین ناشران جهان در مورد بهره‌وری کتاب‌های متنوع و متعددی می‌نویسد. نخستین کتاب او «اسرار بهره‌وری شخصی» (personal productivity secret) بوده است.

اگر ویروسِ به تعویق انداختن کارها شما را مبتلای خودش کرده باشد، توانایی تمرکز و به پایان رساندن فعالیت‌ها و مسئولیت‌های مهم در طول روز تقریباً برای‌تان غیرممکن می‌شود. نویسنده‌ی کتابِ از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌تک آن‌ها، معتقد است برای به دست آوردن بهره‌وری واقعی باید رؤیای علامت زدن تمام یا بیش‌تر کارهای فهرست وظایف‌تان را به فراموشی بسپارید و به این باور برسید که برای پیش‌برد اهداف به نگرش تازه‌ای نیاز دارید و کمیت کارها دراین‌باره مؤثر نیست.

معرفی و دانلود کتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌ تک آن‌ها

مورا نول توماس در این کتاب به شما کمک می‌کند تا:

  1. برای فعالیت‌های‌تان برنامه‌ریزی کنید.
  2. زمان‌تان را مدیریت کنید.
  3. فهرست وظایف‌تان را ساماندهی کنید.
  4. کارها را برای انجام شدن آسان‌سازی کنید.
  5. ابزارهای بهره‌وری مناسب انتخاب کنید.
  6. با سیستم مربوط به خودتان پیش بروید.

در کتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌تک آن‌ها درباره‌ی این نیز بحث شده که شما برای رسیدن به مهارت بهره‌وری به تمرین در سه مرحله نیاز دارید. اولین مرحله زمانی رخ می‌دهد که فرد احساس کند قصد انجام کارهای زیادی را داشته، اما در پایان روز متوجه شده فعالیت‌های او سازنده نبوده است. این زنگ هشدار و توجه به این مسئله، اولین مرحله‌ی بهره‌وری تلقی شده است. در مرحله‌ی دوم باید اصرار داشته باشید که فعالیت مشخص را در زمان‌های خاص انجام دهید؛ به این معنا که در طول روز زمانی را برای فعال بودن در نظر بگیرید. آخرین مرحله‌ی تمرین این است که حرکت به‌سوی بهره‌وری به‌صورت پیوسته اتفاق بیفتد، یعنی شما همواره در حال حرکت به سمت اهداف خود باشید.

این کتاب را دکتر محمدهادی کشاورزی ترجمه و در انتشارات رهام اندیشه منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی بهره‌وری توانمند

کتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌‌تک آن‌ها دومین کتاب از مجموعه‌ی سه‌جلدی بهره‌وری توانمند (Empowered productivity) است. دو کتاب دیگر این مجموعه، «مدیریت توجه» (Attention management) و «صندوق پیام خوشی» (The happy inbox) نام دارند. نویسنده در این مجموعه تلاش کرده تا با موضوع‌های مختلف، راهکارهایی برای بهره‌وری بیش‌تر و باکیفیت‌تر پیش روی مخاطب قرار بدهد.

کتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌تک آن‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریت زمان و خودیاری، از کتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌تک آن‌ها بهره‌مند خواهند شد.

در بخشی از کتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌ تک آن‌ها می‌خوانیم

استفاده از برنامه‌ریزهای کاغذی ممکن است برای برخی‌ عادت باشد؛ اما آن‌ها به‌اندازۀ ابزارهای دیجیتال کارآمد نیستند و اگر بکوشید جزئیات زندگی خود را روی کاغذ مدیریت کنید، زمان و تلاش بیشتری صرف این کار خواهید کرد. در اینجا چرایی اهمیت این کار آورده شده‌اند:

- شما نمی‌توانید از برنامه‌ریزی کاغذی به همان شکلی که از ابزار دیجیتالی می‌توانید، پشتیبانی تهیه کنید.

- نادیده‌گرفتن فهرست برنامه‌های کاغذی در مواقع حواس‌پرتی‌ در صفحه‌های گوناگون، بسیار آسان است.

- باید به یاد داشته باشید که برنامه‌ریز کاغذی را با خود همیشه به‌همراه داشته باشید؛ اما از آنجایی که تلفن همراه شما احتمالاً همیشه در کنار شماست، ابزارهای دیجیتال شما نیز همین‌طورند.

- یک برنامه‌ریز کاغذی بزرگ‌ترو سنگین‌تر است.

- جستجو در ابزارهای دیجیتال آسان‌تر است.

- تغییر تاریخ سررسید، تغییر اولویت‌ها، اختصاص دسته‌ها و مدیریت جزئیات دیگر درباره وظایف و مسئولیت‌های خود با استفاده از ابزارهای دیجیتال بسیار سریع‌تر (و منظم‌تر) است.

- ابزارهای دیجیتال می‌توانند یادآوری اقدامات بفرستند.

- شما می‌توانید اطلاعات (مانند برنامه زمانی خود) را با ابزارهای دیجیتال سریع‌تر و آسان‌تر از کاغذ با دیگران هم‌رسانی کنید.

- ابزارهای دیجیتال می‌توانند اقدامات تکمیل‌شده‌تان را ذخیره کنند؛ بنابراین شما رکوردی سازمان‌یافته از دستاوردهای خود دارید.

- بیشتر ابزارهای کاغذی، همچنان بر روزشمارها متمرکزند؛ اما شما اقدامات بیشتری نسبت به اقدامات نوشته‌شده در روزشمار دارید و این نمونه‌ها به‌طور مؤثرتری نسبت به زمان، سازمان‌دهی شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

روند ایجاد توانمندی بیشتر در زمینۀ بهره‌وری
مقدمه: برای دست‌یابی به بهره‌وری، خود را آماده کنید
فصل اول: مدیریت اقدامات فردی
فصل دوم: زمان خود را سازمان‌دهی کنید
فصل سوم: فهرست اقدامات و کارهای خود را سازمان‌دهی کنید
فصل چهارم: انجام کارها را در "لیست اقدامات" خود ساده کنید
فصل پنجم: ابزارهای لازم برای بهبود بهره‌وری‌تان را انتخاب کنید
فصل ششم: سیستم خود را راه‌اندازی کنید و در این صورت، سامانه‌تان، برای خودتان کار خواهد کرد
نتیجه‌گیری: اکنون آمادۀ اقدام به عمل‌کردن هستید
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌ تک آن‌ها
نویسنده
مترجممحمدهادی کشاورزی
ناشر چاپیانتشارات رهام اندیشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات110
زبانفارسی
شابک978-622-264-364-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌ تک آن‌ها

برای دریافت کتاب از نوشتن کارها در لیست تا انجام دادن تک‌ تک آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.