معرفی و دانلود کتاب طراحی سازه‌های هوافضا

عکس جلد کتاب طراحی سازه‌های هوافضا
قیمت:
۵۰۰۰۰ ۲۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی سازه‌های هوافضا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی سازه‌های هوافضا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی سازه‌های هوافضا

کتاب طراحی سازه‌های هوافضا نوشته‌ی گروه مؤلفان، مجموعه‌ای از دانش‌های مقدماتی و پایه‌ای برای ورود به تخصص طراحی سازه‌های هوافضا است. زبان ساده و دسته‌بندی‌های دقیق این اثر، دانشجویان، کارشناسان و طراحان سازه‌های هوافضا را از مراجعه به منابع متعدد برای فهم مطالب بی‌نیاز می‌کند.

درباره‌ی کتاب طراحی سازه‌های هوافضا

کتاب طراحی سازه‌های هوافضا که گروهی از اساتید و مهندسان این رشته تألیف کرده‌اند اطلاعات دقیق و کاملی را در این زمینه در اختیار مخاطب متخصص قرار می‌دهد؛ بنابراین مطالعه‌ی آن هم برای مهندسان مشغول‌به‌کار در بخش طراحی سازه‌های مربوط به هوافضا و هم برای دانشجویانی که مشغول گذراندن درسی با این عنوان‌اند، خالی از فایده نخواهد بود.

تقی شجاعی، رضا احمد،‌ علی مجدی و سینا عبداله زاده در هفت فصل، مطالب مورد نیاز برای ورود به این تخصص را بررسی کرده‌اند. آن‌ها پیش از هر چیز به‌طور مفصل مقدمه‌ای بر طراحی سازه‌های هوافضایی و روش‌های اندازه‌گیری نوشته‌اند. مخاطب با خواندن این بخش از کتاب طراحی سازه‌های هوافضا، با مفهوم طراحی، روش اندازه‌گیری، ویژگی‌ها، نیازها و مسئولیت‌های طراح و دیگر مقدمات ورود به این حوزه، آشنا می‌شود. گروه مؤلفان در بخش دیگری از این کتاب کوشیده‌اند تا مواد مورد نیاز برای سازه‌ها نظیر آلیاژهای آلومینیوم، فولاد، تیتانیوم و... را تحلیل کنند تا کارشناس با مطالعه‌ی آن با انتخاب مواد درست و کارآمد نیز آشنا شود.

از آن‌ جایی که موضوع بارگذاری بر سازه‌های هوایی نیز از اهمیت بالایی برای طراح برخوردار است، نویسندگان این کتاب، بارهای اعمالی بر اجزای سازه، وظایف اصلی اجزای سازه و دیگر مباحث ضروری مربوط به آن‌ها را در فصلی جداگانه شرح داده‌اند. در چهارمین فصل نیز تنش‌های موجود در اجزای سازه‌های هوایی مورد توجه قرار گرفته است. در این فصل ابتدا مقدمه‌ای کوتاه پیش روی مخاطب قرار دارد و در ادامه اطلاعات مورد نیاز در مورد تیرهای مخروطی، تیر تک جان و دیگر انواع آن گرد آورده شده است. خواننده‌ی متخصص این کتاب برای دریافت اطلاعاتی در مورد طراحی تیرهای پیشرفته باید به فصل پنجم کتاب طراحی سازه‌های هوافضا مراجعه کند تا در میان زیرمقوله‌هایی نظیر فاکتورهای عمومی محدودیت‌های سازه و... دانش مورد نیاز خود را کسب کند.

هواکشسانی یا آیروالاستیسیته نیز که شاخه‌ای از علم مکانیک است، در فصل ششم این اثر معرفی و شرح داده شده است و نویسندگان در فصل پایانی، مقدمه‌ای بر مکانیک شکست با رویکرد سازه‌های هوایی نوشته‌اند و در آن عمر و ایمنی شکست سازه‌ها و طراحی در برابر شکست را تبیین کرده‌اند.

این کتاب در انتشارات رهام اندیشه به چاپ رسیده است.

کتاب طراحی سازه‌های هوافضا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

چه دانشجوی رشته‌ی مهندسی هوافضا هستید و چه پس از فارغ‌التحصیلی از این رشته در بخش طراحی سازه‌های هوافضایی مشغول به کار شده‌اید، اطلاعات این کتاب به خاطر دسته‌بندی دقیق و جامع برای شما راهگشا خواهد بود. مدرسان این واحد درسی نیز می‌توانند از این کتاب به عنوان منبع مطالعه در کلاس استفاده کنند. علاوه بر آن، دانش جامع و مقدماتی این کتاب، می‌تواند پیشینه‌ی مناسبی برای پژوهش در این حوزه به دست دهد.

در بخشی از کتاب طراحی سازه‌های هوافضا می‌خوانیم

اتصال بال و قسمتی از بدنه که با قاب‌هایی تقویت شده است توسط پرچ صورت می‌گیرد. در بعضی از هواپیماها اسپارهای بال بسته به فضای موجود در بدنه امتداد می‌یابند. در شکل (3_5) اسپارهای بلند که از میان بدنه عبور می‌کنند مشکلاتی ایجاد می‌نمایند. برای رفع این معضل از یک اسپار کوتاه سومی استفاده می‌شود که نقطه اتصال اضافه‌ای را ایجاد می‌کند. بدیهی است که آرایش ایده‌آل زمانی به دست می‌آید که پیوستگی سازه در قسمت سطح کل بال ثابت باقی بماند. عملاً این کار غیرممکن بوده زیرا واقع بر سطح بال برای ارابه فرود؛ بمب و مسلسل دریچه‌های بازرسی یکپارچگی سازه را از بین می‌برند. به همین دلیل این قسمت‌ها زیر سطح بال قرار گرفته و توسط پیچ‌هایی به میله‌های تقویتی و فلنج ریب‌ها محکم می‌شوند. به علاوه می‌بایست در برابر نیروهای برشی و محوری تحمل بالایی داشته باشند اما درپوش‌های چرخ‌های ارابه فرود و مقرهای رهاکننده بمب قادر به مقاومت در برابر تنش‌ها نیستند. لذا برای انتقال بارها به پوسته و فلنج‌ها و جان‌های برشی در اطراف برش‌های ایجاد شده در سازه روش‌های تقویت‌سازی ویژه مورد نیاز است.

صرف نظر از روش تولید یا افزایش وزن و قیمت می‌توان با گذاشتن تیغه‌های قوی یا با افزایش سطح فلنج اسپارها به این هدف دست یافت. نیازمندی‌های متفاوت سازه‌ای در طراحی هواپیما برای عملکردهای مختلف. به طراحی و ساخت طرح‌های مختلف بال منتهی شده است. برای نمونه هواپیماهای دارای سرعت زیاد و مافوق صوت به مقاطع بال نسبتاً نازک نیاز است تا بتواند بارهای سنگین وارده را تحمل نمایند. برای تحمل فشار سطحی نسبتاً بالا و به دست آوردن استحکام کافی نیاز به پوسته‌های ضخیم است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر طراحی سازه‌های هوافضایی و روش‌های اندازه‌گیری
فصل دوم: آشنایی و انتخاب مواد
فصل سوم: بارگذاری بر سازه‌های هوایی
فصل چهارم: تنش در اجزای سازه‌های هوایی
فصل پنجم: طراحی تیرهای پیشرفته
فصل ششم: مقدمه‌ای بر آیروالاستیسیته
فصل هفتم: مقدمه‌ای بر مکانیک شکست با رویکرد سازه‌های هوایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی سازه‌های هوافضا
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات رهام اندیشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات313
زبانفارسی
شابک978-622-264-130-6
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی هوافضا، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۰۰۰ ۲۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی سازه‌های هوافضا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی سازه‌های هوافضا

برای دریافت کتاب طراحی سازه‌های هوافضا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.