معرفی و دانلود کتاب تحلیل و طراحی نانو کامپوزیت‌ها

عکس جلد کتاب تحلیل و طراحی نانو کامپوزیت‌ها
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل و طراحی نانو کامپوزیت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل و طراحی نانو کامپوزیت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحلیل و طراحی نانو کامپوزیت‌ها

در کتاب تحلیل و طراحی نانو کامپوزیت‌ها، در مورد کاربرد نانو کامپوزیت و مواد هوشمند در صنعت بسیار مهم هوافضا بحث شده است. تقی شجاعی و محمدجواد حیدری در این کتاب علاوه بر ارائه‌ی مبانی ضروری مربوط به نانو کامپوزیت در صنعت هوافضا، کاربردهای گوناگون آن‌ها را نیز بررسی کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب تحلیل و طراحی نانو کامپوزیت‌ها

در سال‌های اخیر، دانشمندان و مهندسان رشته‌ی هوافضا، توجه شایانی به موضوع مواد نانو کامپوزیت و کاربرد آن‌ها در سازه‌های هوافضایی داشته‌اند. نویسندگان کتاب تحلیل و طراحی نانو کامپوزیت‌ها به نتایج حاصل از پژوهش‌های متعدد تکیه کرده و کوشیده‌اند علاوه بر آشنایی مقدماتی با مواد کامپوزیتی، مروری بر کاربردهای نانو کامپوزیت در صنعت هوافضا نیز داشته باشند.

کتابی که پیش روی شما قرار دارد، شامل یازده فصل است. مؤلفان در فصل نخستین این اثر، از سیر تا پیاز مواد کامپوزیتی نانو و نانو لوله‌ها را برای مخاطبان توضیح داده‌اند. علاوه بر آن در این فصل، مواد هدفمند نیز معرفی و مدل‌های ریاضی موجود برای خواص مکانیکی آن‌ها مطرح شده است. کاربرد نانو کامپوزیت‌ها در صنایع هوافضا، عنوان فصل دوم کتاب است. همان‌طور که از عنوان این فصل پیداست، مطالب این قسمت، حکم پشتوانه‌ای نظری برای سایر مباحث پیشِ رو را دارند. علاوه بر مقدمه‌ای کوتاه، تقی شجاعی و محمدجواد حیدری ابتدا کاربرد نانولوله‌ها و نانو کامپوزیت‌ها را در صنایع هوافضا، همراه با دسته‌بندی دقیق و مفصل آن بیان کرده‌اند و پس از آن به موضوع خوردگی کامپوزیت‌ها، کامپوزیت‌های زمینه آلومینیومی، نانو کامپوزیت‌های ماتریسی/سرامیکی و نانو کامپوزیت‌های ماتریس فلزی پرداخته‌اند. سومین فصل کتاب، خواص مواد را با مدل‌های مشخص برمی‌شمارد و نویسندگان در چهارمین فصل، ارتعاشات پوسته‌ی استوانه‌ای نانوکامپوزیت را برای مخاطبان شرح داده‌اند.

یکی از مباحث بسیار کاربردی در کتاب تحلیل و طراحی نانو کامپوزیت‌ها، در فصل پنجم مطرح شده است. نویسندگان اعمال روش دیفرانسیل کوآدراچر را هم بر معادلات حاکم و هم بر شرایط مرزی بررسی کرده‌اند.

در فصل ششم این کتاب، با نام ارتعاشات پانل مخروطی نانو کامپوزیتی، روش کلاسیک برای طراحی و اجرای پانل مخروطی نانو کامپوزیتی مطرح و در ادامه نتایج مرتبط با آن بررسی شده‌اند. ارتعاشات صفحه‌ی نانو کامپوزیتی موضوع محوری در فصل هفتم را در برمی‌گیرد. محتوای غالب اطلاعات و مفاهیم‌ در سه فصل بعدی، مواردی از قبیل اعمال روش مکانیک بر نانو کامپوزیت‌های مخروطی، اعمال روش پوسته الاستیک غیرموضعی بر آن‌ها و همچنین اعمال روش دینامیک مولکولی برنانو کامپوزیت‌ها هستند. تقی شجاعی و محمدجواد حیدری پیش از آن که کتاب تحلیل و طراحی نانو کامپوزیت‌ها را با بخش مراجع به پایان برسانند، در فصل یازدهم، با عنوان یک مثال حل شده برای نانو کامپوزیت‌ها،به بررسی خمش و کمانش موضعی در تیرهای نانوکامپوزیت می‌پردازند.

کتاب حاضر به همت انتشارات رهام اندیشه منتشر شده است.

کتاب تحلیل و طراحی نانو کامپوزیت‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

بدون شک مباحث تخصصی و بسیار کاربردی این کتاب برای مهندسان هوافضا، دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان این رشته مفید و کارگشا خواهد بود. علاوه بر آن پژوهشگران این حوزه نیز می‌توانند از پشتوانه‌ی نظری این کتاب نهایت استفاده را ببرند.

در بخشی از کتاب تحلیل و طراحی نانو کامپوزیت‌ها می‌خوانیم

یکی از روش‌های شبیه‌سازی رفتار دینامیکی نانو مواد، روش دینامیک مولکولی است. این روش بیشتر پارامترهای فیزیکی و واقعی را جهت شبیه‌سازی رفتار این دسته از مواد در نظر می‌گیرد و بر اساس روش‌های عددی مانند الگوریتم ورلت و روش مونت کارلو رفتار دینامیکی سازه را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین براساس روش شبیه‌سازی دینامیک مولکولی می‌توان انرژی کل سازه را به دست آورد. انرژی به‌دست‌آمده جهت بررسی پایداری سازه نانو مخروط مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورتی که انرژی کل نانو کامپوزیت مخروطی مینیمم شود این سازه پایدار است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه‌ای بر نانو کامپوزیت‌ها و مواد هدفمند
فصل 2: کاربرد نانو کامپوزیت‌ها در صنایع هوافضا
فصل 3: خواص مواد
فصل 4: ارتعاشات پوسته استوانه‌ای نانو کامپوزیتی
فصل 5: اعمال روش دیفرانسیل کوآدراچر
فصل 6: ارتعاشات پانل مخروطی نانو کامپوزیتی
فصل 7: ارتعاشات صفحه نانوکامپوزیتی توخالی
فصل 8: اعمال روش مکانیک مولکولی بر نانو کامپوزیت‌های مخروطی
فصل 9: اعمال روش پوسته الاستیک غیرموضعی بر نانو کامپوزیت‌های مخروطی
فصل 10: اعمال روش دینامیک مولکولی بر نانو کامپوزیت‌های مخروطی
فصل 11: یک مثال حل شده برای نانو کامپوزیت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحلیل و طراحی نانو کامپوزیت‌ها
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات رهام اندیشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات373
زبانفارسی
شابک978-622-264023-1
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی هوافضا
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تحلیل و طراحی نانو کامپوزیت‌ها

برای دریافت کتاب تحلیل و طراحی نانو کامپوزیت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.