معرفی و دانلود خلاصه کتاب خودت را بشناس: آشنایی با عادت‌های مخربی که مانع تغییر و رسیدن به موفقیت هستند

عکس جلد خلاصه کتاب خودت را بشناس: آشنایی با عادت‌های مخربی که مانع تغییر و رسیدن به موفقیت هستند
قیمت:
4800 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب خودت را بشناس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب خودت را بشناس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب خودت را بشناس: آشنایی با عادت‌های مخربی که مانع تغییر و رسیدن به موفقیت هستند

خلاصه کتاب خودت را بشناس کتابی کاربردی برای مواجهه و آشنایی با خود است. دیوید جی لیبرمن در میکروکتابش به درستی مشکلات مهم، پیچیده و البته پنهانی که همه‌ی ما، به عنوان انسان، با آن‌ها روبه‌روییم را نشان می‌دهد و برای هر کدام راه‌حلی ساده اما کاربردی پیش پای‌مان می‌گذارد. لیبرمن در این میکروکتاب پرفروش و تحسین‌شده سعی می‌کند رفتارهای ناآگاهانه‌ی ما را تبدیل به رفتار آگاهانه کند و سپس تغییر دهد.

درباره‌ی خلاصه کتاب خودت را بشناس

چرا دائماً در آینه به خودمان نگاه می‌کنیم؟ چرا همیشه سعی می‌کنیم زودتر سرقرار حاضر شویم؟ چرا توی خیالات‌مان خود را قهرمانی می‌بینیم که جان بقیه را نجات می‌دهد؟

آیا این‌ها مشکل محسوب می‌شوند؟ باید برطرف‌شان کنیم؟ دیوید جی لیبرمن (David J. Liberman) به عنوان روان‌درمانگر و متخصص رفتار انسانی متوجه این شده بود که بسیاری از آدم‌ها دائماً احساس بی‌معنایی، پوچی و بی‌هدفی می‌کنند. او پژوهشی در باب رفتارها و عادت‌های رایج انسان انجام داد و پی برد که این احساس نشات گرفته از ده‌ها مشکل پنهان و پیچیده و البته مشترک است. لیبرمن اعتقاد دارد تا زمانی که ما این مشکلات را نشناسیم و برطرف نکنیم، نمی‌توانیم تغییر کنیم و در نتیجه معنا یافتن زندگی و شادتر شدن دست‌نیافتنی‌تر می‌شود.

میکروکتاب خودت را بشناس (Instant Analysis) نتیجه‌ی همین پژوهش‌های لیبرمن است. او توانست صد مشکل و رفتار و عادت منفی مرسومی که باعث رنج و آزاردیدن‌مان می‌شوند را بشناسد. لیبرمن صرفاً به همین اکتفا نمی‌کند و پس از معرفی هر مسأله، شیوه‌ی مواجهه و برطرف ساختنش را هم پیشنهاد می‌دهد. راهکارهایی ساده که با تکرار و تمرین می‌توانند تا حد زیادی به ما کمک کنند. ایده‌ی درمانی لیبرمن دقیقا همین است: اینکه با شیوه‌های مختلف این رفتارهای ناآگاهانه و پنهان را خودآگاهانه کنیم. با خودآگاه شدن، رنج و سختی کاملاً ملموس می‌شود و آن‌گاه است که می‌توانیم تغییر را شروع کنیم. تغییراتی چند کوچک که در نهایت به زندگی معنا و هدف می‌دهند.

درباره‌ی مجموعه‌ی میکروکتاب

میکروکتاب‌های سبکتو، چکیده و فشرده‌ی کتاب‌های اصلی محسوب می‌شوند و طوری طراحی شده‌اند که در کمتر از یک ساعت خوانده شوند. ایده‌ی این مجموعه، ارائه‌ی مختصر و مفید محصول برای کسانی است که فرصت و تمرکز کافی برای خواندن کتاب‌ها را ندارند.

نکوداشت‌های کتاب خودت را بشناس

  • کتابی شگفت‌آور. (رادیو ملی)
  • [لیبرمن] فوق‌العاده است. او می‌تواند معجزه کند. (مدیر سابق آکادمی ملی اف.بی.آی)
  • کتاب خودت را بشناس زندگی شما را تغییر می‌دهد. خواندنش آسان است و می‌توانید خیلی سریع تکنیک‌هایش را اجرا کنید. (دکتر وارنر چِن، استاد دانشگاه هاروارد)

خلاصه کتاب خودت را بشناس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب خودت را بشناس را می‌توان به همه‌ی کسانی که به دنبال شناخت خود و تحلیل عادات و رفتارهای انسان هستند توصیه کرد.

با دیوید جی لیبرمن بیشتر آشنا شویم

دکتر دیوید جی لیبرمن روان‌درمانگر، مدرس و مولف آمریکایی در سال 1953 متولد شده است. او در زمینه‌ی روابط بین فردی و رفتار انسانی تخصص دارد و به خاطر توسعه‌ی تکنیک‌های مداخله، مذاکره، مصاحبه و بازجویی شهرت فراوانی بدست آورده است. لیبرمن برای کارکنان سازمان‌های بزرگی همچون سی.آی.اِی، اف.بی.آی، ارتش و آژانس امنیت ملی آمریکا تدریس کرده است.

دیوید لیبرمن بیش از ده کتاب منتشر کرده که چند مورد از آن‌ها جزو لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز بوده‌اند. کتاب‌های او به 27 زبان ترجمه شده و بیش از چهار میلیون نسخه از آن‌ها فروش رفته است.

کتاب «هوشیار باشید و فریب نخورید» و کتاب «روش‌های جذب و متقاعد‌ کردن دیگران» از دیگر آثار او هستند که هر دو جزو پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بوده‌اند.

در بخشی از خلاصه کتاب خودت را بشناس می‌خوانیم

ما انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستیم به همین دلیل به دیگران نگاه می‌کنیم تا بفهمیم که چگونه باید رفتار کنیم. همین موضوع باعث می‌شود که به جای رهبر بودن، دنباله‌رو دیگران باشیم. معمولا در مسیری که دیگران قرار گرفته‌اند حرکت می‌کنیم و به ندرت در مسیر مشخص خودمان قرار می‌گیریم. حتی ترجیح می‌دهیم که دیگران معیارهایی برای ما تعیین کنند و مواظب هستیم که از معیارها تخطی نکنیم و باعث ایجاد دردسر نشویم.

راه‌حل چیست؟

1. وقتی در جمعی قرار می‌گیرید که قرار است در مورد خودتان اطلاعاتی بدهید اولین نفر باشید و اجازه ندهید اول دیگران شروع به حرف زدن کنند. منتظر دیگران نباشید و خودتان هر چیزی را شروع کنید.

2. یک ضبط صوت بخرید و صدای‌تان را ضبط کنید. افراد بسیاری از اینکه صدای خود را بشنوند نفرت دارند. این کار را انجام دهید تا بتوانید مهارت گفتگوی خود را تقویت کنید.

3. زمانی را برای تنها ماندن انتخاب کنید و از تنهایی خود لذت ببرید. در این زمان هر کاری که دوست دارید انجام دهید. هدف این است که بتوانید دوباره با خودتان پیوند برقرار کنید.

4. هر زمان که وسوسه می‌شوید تا دنباله‌رو دیگران باشید، یادتان باشد که فقط یک بار زندگی می‌کنید. زمان حال با هر سختی و خوشی می‌گذرد، ببینید که می‌خواهید چه خاطره‌ای از زمان حال خود به جای بگذارید.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول. زمان آن رسیده که تغییر و پیشرفت کنید
مرحله اول: تحلیل سریع
فصل دوم
فصل سوم
فصل چهارم
فصل پنجم
فصل ششم. هنوز به پایان نرسیده است
مرحله دوم: مسئولیت زندگی خود را برعهده بگیرید
مرحله سوم: آگاه شوید و تغییر کنید
مرحله چهارم: توجیه کردن رفتارهای قدیمی
مرحله پنجم: شروع کنید
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب خودت را بشناس: آشنایی با عادت‌های مخربی که مانع تغییر و رسیدن به موفقیت هستند
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات223
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب خودت را بشناس

مراد
۱۴۰۲/۱/۸
آشنایی با رفتارهای اشتباه که بطور ناخودآگاه آنرا انجام میدهیم و طبیعت نیز مشابه آنرا به ما بر می‌گرداند، البته خیلی خلاصه و جمع و جور
Narjes Jakestani
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
این‌کتاب سوالات خیلی خوبی رو همراه با پاسخ و راه حل عنوان کرده که خیلی به شناخت درونی ادم و رفتارهاش کمک میکنه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب خودت را بشناس

برای دریافت خلاصه کتاب خودت را بشناس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.