معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی

خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی اثری از صادق چوبک است که در قالب گفتگوهای میان دو زن مرده‌شور، تصویری تاریک از زندگی زنان فرودستی را نشان می‌دهد که برای امرار معاش خود و خانواده‌شان، در فضایی مسموم و پر از آسیب به کارهایی دور از شرافت دست می‌زنند. این کتاب از مجموعه‌ی «روایت آواهای سوپرانو» می‌باشد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی

فقر و تنگ‌دستی، عامل اصلی انحطاط اخلاقی و افول ارزش‌های فرهنگی است. شاید بتوان گفت اگر فقرا و فرودستان، از بابت تأمین نیاز خود دست به کارهایی می‌زنند که در فرهنگ عمومی ناشایست تلقی می‌شود، بر آن‌ها حرجی نیست؛ زیرا هر کسی می‌تواند زیر بار فشار فقر خم شده و پا را از اصول اخلاقی فراتر بگذارد. صادق چوبک نیز در خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی، تصویری سیاه اما واقعی از آنچه فقر با مردم می‌کند ترسیم کرده است.

خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی، از فضای مه‌آلود و گرفته‌ی یک غسال‌خانه آغاز می‌شود. دو زن مرده‌شور، حریصانه لباس‌های زن جوانی را که سرد و بی‌صدا، روی تخت غسال‌خانه دراز کشیده بررسی می‌کنند و برای فروش آن‌ها نقشه می‌کشند. این حرص تنها برای لباس‌های زن نیست، آن‌ها به محتویات جیب لباس‌های او نیز رحم نمی‌کنند و هر چه در آن جیب‌ها پیدا می‌کنند میان خود تقسیم می‌کنند. این تقسیم غنائم میان این دو زن که «کلثوم» و «سلطنت» نام دارند چندان هم دوستانه و منصفانه نیست. آن دو در تلاشند تا به زور هر دوز و کلکی که شده، سهم بیشتری داشته باشند. در این میان سلطنت در تلاش است تا با حیله‌ای، پیرهن زرشکی دلربایی را که بر تن مرده است به چنگ بیاورد و به دختر تن‌فروشی که از آشنایانش است برساند.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی

خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی فضایی را ترسیم می‌کند که در آن مردم از سر فقر و بی‌سوادی، دچار افول اخلاقی می‌شوند. خیانت در زندگی‌های زناشویی به امری عادی بدل شده و هر کس در تلاش است تا به زور جادو و طلسم، گره از کار خود باز کند؛ مردمانی که در ظاهر خود را بسیار مومن و معتقد نشان می‌دهند، از انجام هیچ کاری ابایی ندارند.

خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی اثری از صادق چوبک است که توسط نشر صوتی نوین کتاب گویا منتشر شده. این کتاب را با صدای شهین نجف‌زاده می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو

آثاری که تحت عنوان مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو به انتشار رسیده‌اند، داستان‌های صوتیِ کوتاه و مشهوری از نویسندگانِ پرآوازه‌ی ایرانی و غیرایرانی با مرکزیت موضوعِ زنان هستند. دبیری این مجموعه بر عهده‌ی حسین مسعودی آشتیانی است و از برجسته‌ترین عناوین منتشر شده‌ی آن، می‌توان به کتاب‌های «شکارچی» اثر آنتون چخوف، «چنگال» اثر صادق هدایت و «ماده گرگ» اثر جووانی ورگا اشاره کرد.

خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه ایرانی با مضامین اجتماعی علاقه دارید، شنیدن این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی می‌شنویم

بلند گفت: «حالا آسیه رو ولش کن، گور پدرش هم کردن! تو رو خدا معطل نشو، زودی گربه‌شورش کنیم بدیمش بیرون. خاک عالم! شب شد و جخت دو تای دیگه رو زمین مونده. همین حالا است که مرتیکه دست از پا درازتر می‌آدش خونه، هیچی هم نداریم بخوریم. دنیا رو رو سرم خراب می‌کنه.»

دوتایی مشغول کندن لباس‌های مرده شدند. کلثوم دست مرده را بلند کرد، می‌خواست بازویش را تا کند که آستینش را از دستش بیرون بیاورد اما بازوی مرده خشک شده بود و بندش تا نمی‌شد. او هم در این کار سماجتی به خرج نداد و بدون آن که به سلطنت حرفی بزند دو کف دستش را گذاشت زیر کپل مرده. سلطنت هم که نگاه می‌کرد فوراً دست‌هایش را کرد زیر کمر مرده و دو نفری او را دمر کردند. بدن لمس مرده با صدای بی‌روحی مثل لاشه‌ی گوسفندی که پوستش را کنده باشند دمر افتاد و دستش زیر تنه‌اش ماند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
46 دقیقه
پیرهن زرشکی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی
نویسنده
راویشهین نجف زاده
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی

اعظم منصوری
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب پیرهن زرشکی داستانی بسیار زیبا و جذاب است که آقای صادق چوبک آن را نوشته است. از شنیدن این داستان خیلی لذت بردم اما واقعا مرا به فکر فرو برد. داستان درباره‌ی مرده‌ای است که از همان اول پیرهن زرشکیش چشم یکی از مرده شورها را می‌گیرد و با دوز و کلک سعی میکند همکارش را متقاعد کند که چیز باارزشی تا نیست نصیب خودش شود و حتی جیبهای کتش را میگردند و محتویاتش را وارسی میکنند و در آخر دندانهایش را هم چک میکنند تا ببینند دندان طلا دارد یا نه.
فردی که میمیرد همه‌ی اموالش بین ورثه‌اش تقسیم میشود و در مرده شورخانه هم مرده شورها سعی میکنند هرچه به همراه دارد را صاحب شوند و این رفتار آن‌ها خیلی برایم سخت است و دعا میکنم هیچ مرده‌ای بعد از مرگ بدست چنین مرده شورهایی نیفتد و حرمتش حفظ شود و با مهربانی او را بشویند نه با زمختی و عتاب و......
با تشکر از کتابراه برای تهیه‌ی این داستان بسیار زیبا و جذاب
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی پیرهن زرشکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.