معرفی و دانلود خلاصه کتاب میثاق پنجم: با تسلط به خود جهان دیگری بسازیم

عکس جلد خلاصه کتاب میثاق پنجم: با تسلط به خود جهان دیگری بسازیم
قیمت:
۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب میثاق پنجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب میثاق پنجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب میثاق پنجم: با تسلط به خود جهان دیگری بسازیم

خلاصه کتاب میثاق پنجم را دون میگوئل روئیز در تکمیل کتاب قبلی خود، چهار میثاق، نوشت. این کتابِ مبنی‌ بر خرد تولتک‌های مکزیکی، بینشی جدید برای به فعلیت درآوردن توانایی‌های درونی ارائه می‌دهد که به یک زندگی آزادتر و سعادت‌مندتر منتهی می‌شود.

درباره‌ی خلاصه کتاب میثاق پنجم

همه‌ی انسان‌ها برای غلبه بر موانع درونی و غیرواقعی خود، اول از همه باید بدانند تنها نیستند و سپس به یاری فردی خردمند و فرزانه نیاز دارند. دون میگوئل روئیز (Don Miguel Ruiz) که از اساتید قوم باستانی تولتک‌ها به شمار می‌رود، با بهره‌گیری از آیین خرد و فرزانگی نیاکان خود، به انسان‌ها کمک می‌کند تا از ترس، ناامیدی و سردرگمی به شادی، توانمندی و سعادت برسند. نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز که پیش‌تر در کتاب چهار میثاق نشان داد چگونه با شکستن پیمان‌های قدیمی و بستن میثاق‌هایی جدید می‌توانیم به شادکامی برسیم، این بار با خلاصه کتاب میثاق پنجم (The Fifth Agreement) عهد جدیدی را ارائه می‌دهد.

میثاق پنجم خواننده را به سطح عمیق‌تری از درک و آگاهی نسبت به قدرت درونی خود می‌برد و به ما یادآوری می‌کند که کاملاً آزاد هستیم تا از توانایی‌هایمان در جهت ساختن انسانی که دوستش داریم، سود ببریم. قدم اول در رسیدن به این آزادی عمل، آگاهی از آن است. ما باید از نظر ذهنی این واقعیت را بپذیریم که مانع واقعی و بزرگی بر سر راه ما قرار ندارد که نتوانیم بر آن چیره شویم. سپس، باید نهایت تلاشمان را برای عمل به نکات ذکرشده در خلاصه کتاب میثاق پنجم به کار بگیریم. این کتاب که درباره‌ی دیدن حقیقت وجودی‌مان است، در اولین فصل با تولد انسان و شکل‌گیری زندگی شروع می‌شود و معانی کم‌کم به کمک نمادها ساخته می‌شود. روئیز در فصل‌های بعد پنجمین میثاق را با جزئیات شرح می‌دهد.

ازآنجاکه پیامی که به دیگران و به جهان ارسال می‌کنیم اهمیت و تأثیر زیادی بر هویت ما دارد، باید مراقب باشیم که از چه محتوا و کلامی استفاده می‌کنیم. ما باید از فرضیه‌بافی‌های مرسوم و تحریف واقعیت دست برداریم. باورها و قضاوت‌های نادرستی که به خودمان وارد می‌کنیم، احساسات و عواطف منفی زیادی را برای ما به دنبال دارند. اما باید آگاه باشیم «خود واقعی» فراتر از داستان‌هایی است که می‌سازیم. وقتی که تصورات خود را زیر سؤال بردیم و دانستیم تمام آن‌ها حقیقت ندارند، می‌توانیم بپذیریم کلام دیگران نیز دچار اشتباه و خطاست، پس نباید آن‌ها را به خود بگیریم.

میثاق پنجم نیروی تردید است. نویسنده معتقد است باید شک کنید، اما درعین‌حال باید به حرف‌های دیگران نیز گوش دهید. شکاک بودن مهارتی است که از نیروی تردید برای تشخیص حقیقت استفاده می‌کند. وقتی به دیگران گوش می‌دهید، متوجه نمادهای دروغینی که در حرف‌های آن‌ها وجود دارد، می‌شوید و حقیقت را از دروغ تشخیص می‌دهید. در این میان اعتماد تمام‌ و کمال به خود نیز کار اشتباهی است. آموخته‌های ما نیز ممکن است حقیقت نداشته باشند. پس دون میگوئل روئیز از خوانندگان می‌خواهد تمام وجوه زندگی خود را به‌دقت مشاهده کنند و بخش‌های دروغینِ آن را باور نکنند؛ چراکه تنها با مشاهده‌ای واقعی و بدون تعصب است که می‌توان به حقیقت، آزادی و رضایت درونی رسید.

این کتاب را گروهی از مترجمان به سرپرستی فاطمه فراهانی ترجمه کرده‌اند و انتشارات سبکتو آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب میثاق پنجم

  • دنباله‌ی کتابی پرفروش که میلیون‌ها زندگی را متحول کرده است. (Barnes & Noble)

  • با این میثاق جدید و قدرتمند، می‌توانیم زندگی‌مان را به بهشتی خودساخته تبدیل کنیم. (آمازون)

  • اساس این کتاب حکمت تولتک است، اما داستان‌هایی از سنت‌های دیگر نیز در آن یافت می‌شود. با هر بار خواندنِ آن به بینش جدیدی دست می‌یابید. (Kindred Spirit)

خلاصه کتاب میثاق پنجم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای افرادی که در آزادسازی نیروهای درونی خود و تحقق بخشیدن به ذهنیاتشان دچار مشکل‌اند توصیه می‌شود. همچنین کسانی که تعارض و شکافی بین خودِ درونی‌شان و کسی که در حال حاضر هستند حس می‌کنند، بعد از خواندن کتاب میثاق پنجم، به اصالت خود نزدیک‌تر خواهند شد.

با دون میگوئل روئیز بیشتر آشنا شویم

دون میگوئل روئیز پزشک، معلم معنوی و نویسنده‌ی کتاب‌های خودسازی و راه‌ورسم زندگی است. او در سال 1952 در مکزیک چشم به جهان گشود. جغرافیا و بستری که دون میگوئل در آن رشد کرد، مسیر زندگی او را از پزشکی به معنویات تغییر داد و این‌گونه خرد تولتک‌ها دوباره به جهان بازگشت.

تولتک‌ها اقوامی بودند که در جنوب مکزیک امروزی زندگی می‌کردند. آن‌ها با انتقال باورها و آیین خود، در اشاعه‌ی فرهنگ حقیقت‌جویی سهم زیادی داشتند، اما این خرد تا سال‌ها مسکوت مانده بود، تا زمانی‌که آخرین ناوال از این قوم، دون میگوئل روئیز، تصمیم به احیای آن گرفت. این نویسنده با تکیه بر خرد اجداد خود، به انسان‌ها برای تبدیل شدن به آدم‌های توانمندتر، رهاتر و خوشحال‌تر کمک می‌کند. حاصل این تلاش‌ها سخنرانی‌های بسیار و نوشتن کتاب‌هایی نظیر «چهار میثاق»، «سه پرسش»، «زندگی آگاهانه»، «استادی در عشق» و «آوای دانش» بوده است.

در بخشی از خلاصه کتاب میثاق پنجم: با تسلط به خود جهان دیگری بسازیم می‌خوانیم

کریسمس از راه می‌رسد و متوجه می‌شویم که هدایای بچه‌ها با هم تفاوت‌های زیادی دارند. شما از بابانوئل یک دوچرخه خواسته‌اید و در تمام طول سال هم بچه‌ی خوبی بوده‌اید. از طرفی دیگر خانواده‌ی فقیری دارید. وقتی هدایای خود را باز می‌کنید، دوچرخه‌ای در آن نمی‌بینید. پسر همسایه که خیلی بد است یک دوچرخه‌ی زیبا هدیه می‌گیرد. با خودتان می‌گویید: «من خوب بودم و او پسر بسیار بدی بود. بابانوئل درمورد من همه چیز را می‌داند، پس چرا دوچرخه را به پسر بد همسایه داد؟»

این موضوع اصلا عادلانه نیست و نمی‌توانید علت آن را متوجه شوید. پس واکنش‌های هیجانی مختلفی از جمله حَسد، خشم و غصه از خود نشان می‌دهید. رفتار پسر همسایه بعد از اینکه دوچرخه را گرفت بدتر شد، از طرفی دیگر مدام جلوی چشم‌تان به این‌طرف و آن‌طرف می‌رود و شما دوست دارید او را کتک بزنید و دوچرخه‌اش را خراب کنید. شما احساس بی‌عدالتی می‌کنید و این احساس به خاطر باوری است که به دروغ دارید. به خاطر چنین باوری با خودتان این پیمان را می‌بندید «دیگر پسر خوبی نخواهم بود، مثل پسر همسایه پسر بدی می‌شوم.»

بعدا متوجه می‌شویم که بابانوئل حقیقت ندارد، اما وقتی می‌فهمیم که خیلی دیر شده است. چون احساسات و هیجان‌های ویرانگر را از خود منتشر کرده‌اید و متحمل خشم، حسادت و غم شده‌اید. شما از پیمانی که براساس دروغ بنا شده بود، رنج کشیده‌اید.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره‌ی کتاب
درباره‌ی نویسنده
مقدمه: معرفی تولتِک (Toltec)
میثاق پنجم
فصل اول: نیروی نمادها
در آغاز، همه در برنامه است
نمادها و پیمان‌ها؛ هنر انسان‌ها
فصل دوم: میثاق اول: داستان شما
در کلامتان عاری از خطا باشید
فصل سوم: میثاق دوم: هر ذهنی یک دنیا است
چیزی را به خود نگیرید
فصل چهارم: میثاق سوم: حقیقت یا افسانه
تصورات بی‌اساس نکنید
نیروی باور و اعتماد: نماد بابانوئل
فصل پنجم: میثاق چهارم: تمرین، استاد می‌سازد
همواره نهایت تلاش خود را کنید
فصل ششم: میثاق پنجم: نیروی تردید
شکاک باشید، اما یاد بگیرید که گوش کنید
رویای اولین توجه قربانیان
رویای دومین توجه جنگجویان
رویای سومین توجه استادان
بیننده شدن، دیدگاهی تازه
سه زبان: چطور پیام‌آوری هستید؟
سخن پایانی
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب میثاق پنجم: با تسلط به خود جهان دیگری بسازیم
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات127
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب میثاق پنجم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب میثاق پنجم

برای دریافت خلاصه کتاب میثاق پنجم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.