معرفی و دانلود کتاب صوتی روزهای بی‌آینه

عکس جلد کتاب صوتی روزهای بی‌آینه
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روزهای بی‌آینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روزهای بی‌آینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روزهای بی‌آینه

کتاب صوتی روزهای بی‌آینه اثر گلستان جعفریان، روایتگر زندگی زنی است که جنگ بر سر آن به ناگاه آوار شد و مانند طوفانی آن را با خود برده است.

روزهای بی‌آینه، خاطرات منیژه لشکری، همسر سرلشکر خلبان شهید آزاده حسین لشکری است که از زندگی‌اش و چگونگی تحمل هجده سال دوری از همسرش در دورهٔ اسارت سخن می‌گوید. زندگی زنی که با عشق و اشتیاق در هفده سالگی پای سفره عقد می‌نشیند، در هجده سالگی طعم مادر شدن را می‌چشد و همان سال آغاز انتظار و چشم به راهی هجده ساله اوست، همسر خلبانش مفقودالاثر می‌شود.

منیژه لشکری در این کتاب هم از دوران کودکی‌اش سخن گفته و هم از روزهایی که در انتظار همسرش گذشت. داستان زندگی منیژه لشکری هرچند در حوزه خاطرات همسران شهدا می‌گنجد، اما داستان متفاوتی است. او سال‌ها برای بازگشت شهید حسین لشکری، سیدالاسرا، انتظار کشید؛ بی‌آنکه خبر موثقی از او داشته باشد.

این کتاب به روایت ناگفته‌هایی از جنگ تحمیلی پرداخته و چگونگی انتخاب‌های یک زن در نبود همسرش و به دوش کشیدن بار زندگی توسط دختری هجده ساله به همراه فرزند چهار ماهه‌اش را شرح می‌دهد. این اثر در قالب مستند داستانی نوشته شده و همچنین به دلیل واقعی بودن آن سنگینی بار مستند بیشتر به چشم می‌خورد.

منیژه لشکری چهارده سال را در بی‌خبری و انتظار مطلق سپری می‌کند. پس از اعلام اسارت همسر، سه سال دیگر طول می‌کشد تا دیدار میسر شود. شکاف عمیق هجده ساله، انتظار و دور افتادن از هم و تفاوت‌های شخصیتی به وجود آمده در گذر سال‌ها، هر دو را وا می‌دارد تا برای شناخت یکدیگر دوباره تلاش کنند.

احساس غریبگی و درد و رنج بر عشق و اشتیاق جوانی غالب است. زن و مردی که هجده سال یکدیگر را ندیده‏‌اند و شاهد تغییرات فیزیکی و شخصیتی یکدیگر نبوده‌‏اند حالا باید همه این هجده سال را بشناسند، بر آن عاشق شوند و زیر یک سقف کنار یکدیگر زندگی کنند. آنان بار دیگر زندگی مشترک‌شان را آغاز می‌کنند؛ این بار نه با شور و اشتیاق جوانی، بلکه با درک رنج هجده سال انتظار برای رسیدن به یکدیگر.

گلستان جعفریان، نویسنده این کتاب، تلاش دارد تا بیش از هر چیز به مهمترین دغدغه راوی در این کتاب بپردازد؛ زنانگی از دست رفته‌اش. وی در این کتاب با شخصیت‌پردازی قوی، توصیف، بیان جزئیات و نقب زدن به درون شخصیت راوی، روایتی جدید ارائه می‌دهد. به گفته خودش، «روزهای بی‌آینه» باب جدیدی در ادبیات دفاع مقدس است. هرچند این کتاب، کتاب خاطرات منیژه لشکری است، اما همزمان شخصیت دیگری نیز مخاطب را به خود جذب می‌کند: حسین لشکری.

در بخشی از کتاب صوتی روزهای بی‌آینه می‌‌شنوید:

در عرض نیم ساعت دو سه صفحه انگلیسی پُر کرد و داد به دست من. گفتم: «نمی‌خوام. من که انشا نخواستم، حسین آقا!»، گفت: «بگیر بابا. برو نمره‌ت رو بگیر.»
به نوشته‌ها نگاه کردم و گفتم: «ولی این که تمامش سر همه؛ نه معنی‌ش رو می‌فهمم، نه می‌تونم بخونم.»
گفت: «یک دور از روی نوشته‌ها بخون. هر کلمه‌ای رو هم که نتونستی بخونی زیرش خط بکش تا جدا از هم بنویسم. معنی‌ش هم مهم نیست. گفته‌ان راجع به خانواده‌تون بنویسید. برو نمره‌ت رو بگیر.»
زیر بعضی از کلماتِ ناخوانا خط کشیدم و حسین برایم جدا از هم نوشت و حروفش را هجی کرد. انشا را پاک‌نویس کردم و بردم سر کلاس. خوشحال بودم و به خودم می‌گفتم: «چه خوب شد آذر از حسین آقا خواست انشا بنویسه! حالا نمرۀ کامل رو می‌گیرم.»

یکی دو نفر انشاهایشان را خواندند تا اینکه معلم اسم من را خواند. رفتم و جلوی کلاس ایستادم. چند خط که خواندم، معلم گفت: «بسه دیگه لشگری! انشا رو بذار روی میز من و برو بشین!»
تعجب کردم، چون قبل از من از کسی نخواسته بود انشایش را بگذارد روی میزش. برگۀ انشایم را روی میزش گذاشتم و نشستم. چند دقیقه که گذشت، خانم معلم آمد کنار میزم و گفت: «زنگ تفریح توی کلاس بمون؛ باید با هم صحبت کنیم.»

دلم شور افتاد. زنگ خورد و همۀ بچه‌ها رفتند بیرون. رفتم جلوی میز خانم معلم ایستادم و گفتم: «چی شده خانوم؟»
پرسید: «این انشا رو کی برات نوشته؟»
گفتم: «خواهرم خانوم.»
گفت: «دروغ می‌گی! بگو کی نوشته؟»
سکوت کردم. خانم معلم ادامه داد: «خواهرت می‌خواد از تو خواستگاری کنه؟»
با شنیدن این حرف خشکم زد. اشک توی چشم‌هایم جمع شد. گفتم: «به خدا خانوم...»
خانم معلم اجازه نداد حرفم را تمام کنم. گفت: «به من راستش رو بگو! دوست‌ پسر داری؟ اگه راستش رو نگی، مجبور می‌شم برم دفتر به خانم مدیر جریان رو بگم.»
با صدای لرزان گفتم: «به خدا خانوم دوست‌ پسر ندارم، فقط خواستم انشای خوبی بنویسم و نمرۀ خوبی بگیرم.»
خانم معلم، که فهمیده بود معنی انشایی را که خوانده‌ام، واقعاً نفهمیده‌ام، گفت: «دختر ساده! هر کسی که این انشا رو برات نوشته تو رو دوست داره. توی این انشا نوشته به زودی از تو خواستگاری می‌کنه.»
با شنیدن حرف‌های خانم معلم از تعجب خشکم زد. آن‌قدر عصبانی بودم که دلم می‌خواست حسین را خفه کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
بخش اول
28 دقیقه
بخش دوم
21 دقیقه
بخش سوم
23 دقیقه
بخش چهارم
28 دقیقه
بخش پنجم
24 دقیقه
بخش ششم
29 دقیقه
بخش هفتم
25 دقیقه
بخش هشتم
28 دقیقه
بخش نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روزهای بی‌آینه
نویسنده
راویبهناز بستاندوست
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی روزهای بی‌آینه

علیرضا کیانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
در موضوعات دفاع مقدس بیشتر به زندگی مردان قهرمان پرداخته شده و کمتر از زندگی همسرانشان گفته شده است این کتاب گوشه‌ای از سختی‌ها و مشکلات یکی از آن زنان است تحمل ۱۸ سال دوری از همسر کار بسیار سختی است که گفتنش راحت است هرچند متن کتاب چندان قوی نیست ولی از نویسنده محترم آن به خاطر پرداختن به این موضوع تشکر می‌کنم راوی کتاب چندان مهارتی در خواندن ندارد بیشتر روخوانی کرده بی روح و خالی از احساس
م. خ.
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
صدای گوینده چقدر مناسب بود برای انتقال دردها و مظلومیت منیژه نفرین به جنگ چه سرنوشت پر از جدایی و حسرت و اشکی بارها اشکهایم سرازیر شد روح بلند و نورانی اشان غرق در رحمت الهی به اعتقاد من سهم منیژه در اسارت
کمتراز سردار نبود مگه یک زن تو اون سن کم چقدر توان داره 😭 یاد کتاب انسان در جستجوی معنا افتادم
مهرنوش زاده رفیع
۱۳۹۷/۸/۱۹
کتابی بسیار زیبا، روان و پر از حس زندگی است. کتاب اسطوره به زبان ساده است، من سیدالاسرا را با این کتاب شناختم. شورعشق، سردرگمی، انتظار، وصال و باز فراق
ندیدم کسی که کتاب را بخواند و بر عظمت روح انسانی اشک نریزد
بزرگ مرد ایران و شیر زن ایرانی
درود بر سرلشگرخلبان حسین لشگری
فاطمه مرادی
۱۴۰۱/۸/۳۰
کتاب فقط یه زندگینامه نبود، یه دنیای جدید بود بروی چیزهایی که نمی‌دانیم و حقیقت محض هستن. دلم می‌خواست تمام نشود و بیشتر بدانم از سرگذشت‌هایی که این خاک را حفظ کرده‌اند بی هیچ توقعی... خوشحالم که توفیق گوش دادن به این زندگی زیبا و بی نظیر را داشتم. روح بلند شهید و همسر صبورشون غرق رحمت.
دامون نوری حصار
۱۳۹۹/۱۲/۳۰
مطمئنن خانم لشگری مقامش از شهدا پایین تر نیست من نوبه خود به این قهرمان تبریک میگویم. روحشون شاد تنها کاری که توانستم بعد از کتاب انجام بدم رفتم تهران بر مزارش فاتحه خواندم. از تمامی هموطنانم خواهش میکنم که این کتاب و خاطرات خود شهید لشکری را مطالعه کنند. مطمئنن حتما تغییراتی در زندگی خواهید داشت
زهرا بابایی
۱۳۹۷/۱۱/۶
من معمولا کتابهایی بامضمون جنگ ایران و سیاسی ایرانی نمیخونم چون همشون تکراری خسته کننده و افراطی در مذهب هستند. در مورد این کتاب که ۵ ستاره هست کنجکاو شدم ابتدا در گوگل سرچ کردم دیدم این کتاب با بقیه کتابهای اینچنینی فرق داره و صداقت درآن موج میزنه. انتخابش کردم و راضیم.
عالیه عطایی
۱۳۹۸/۸/۲۷
کتاب فوق العاده جذابی بود. برشی از زندگی در زمان جنگ سختی‌های زندگی به همراه شیرینی‌های آن. از شنیدن آن لذت بردم. صدای فوق العاده گوینده بعلاوه داستان گیرایش باعث شد دو بار آنرا گوش دهم و هنوز هم دلم می‌خواهد یکبار دیگر از اول شروع کنم.
طوبی حق گو
۱۴۰۲/۱۰/۵
قبلش کتاب ۶۴۱۰ روز رو خونده بودم. تو این کتاب هم از زاویه دید همسر یک آزاده به ماجرا نگاه کردم. جزییات در این کتاب بسیار بیشتر و دقیق تر مطرح شده بود... لحظه لحظه آرامشمون رو مدیون ایثار این عزیزان و خانواده هاشون هستیم
محمد مهدی رشیدی
۱۴۰۲/۱۰/۸
پس از خواندن کتاب خاطرات شهید بزرگوار حسین لشکری به مظلومیت این شهید و رنج بی پایانی که همسر و فرزندش کشید واقف شدم. همسر ایشان نیز به رحمت خدا رفت. کتاب زوایای کامل از زندگی این خانواده را شرح داده است
زهرا شعبانزاده
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
خیلی کتاب خوبی بود پیشنهاد میکنم بخونید من دوبار کل کتاب رو گوش دادم و لذت بردم. خیلی با منیژه همدردی کردم. هم منیژه و هم حسین خیلی سختی کشیدند. عاشقانه‌های زیبایی داشتند. زندگی برای هر دونفرشان خیلی سخت گذشت. روحشان شاد
سیما حسین‌زاده
۱۴۰۰/۱۲/۸
به نظرمن خواندن چنین کتابهایی نوعی وظیفه هست که هریک از ما باید بخوانیم تا بدانیم که آسایشمان را نه تنها مدیون شهدا که مدیون خانواده‌های آن‌ها نیز هستیم و تا قیامت نمی‌توانیم حقشان را ادا کنیم. رحمت خدا بر همسرشهید.
Ali . A
۱۳۹۸/۱۱/۲۲
خداوند خانم لشگری و همسر شهیدشون رو غریق غفران و رحمت خاصه خودش گرداند.
روایتی صادقانه و دلنشین که چون از دل برآمده است لاجرم بر دل نشیند.
مهدی دلشاد
۱۳۹۹/۷/۹
از بهترین کتابهای صوتی در زمینه جنگ تحمیلی میباشد و رعایت انصاف در نگارش و احتراز از احساسات زیاده از حد، متن را دلچسب و شنیدنی کرده است.
ایما طالم رود
۱۳۹۸/۱/۲۶
کتاب زیبائی بود، آدم دلش برای این همه مظلومیت این آدمها میسوزه و حیف که ما این آدمها رو از دست دادیم و الان در این شرایط هستیم
Hosein Jamalabadi
۱۴۰۰/۹/۲۸
بیشتر چون نویسنده کتاب خانومه زنونه نوشته شده و خانوما بیشتر میپسندن، بیشتر از شهید عروس و عروسی می‌شنوی. گوینده داستان ایول داره
مشاهده همه نظرات 29

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روزهای بی‌آینه

برای دریافت کتاب صوتی روزهای بی‌آینه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.