معرفی و دانلود رایگان مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هجده

عکس جلد مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هجده
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هجده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هجده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هجده

مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هجده اثر الهام نظری، به شکلی صمیمانه درباره‌ی سفر کردن می‌گوید و رد پای آن را در میان آثار ادبی می‌جوید. نویسنده در این اثر معنای سفر را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی مجله‌ی صوتی کتاب شنبه - شماره‌ی هجده

مجله‌ی صوتی کتاب شنبه - شماره‌ی هجده نوشته‌ی الهام نظری، این‌بار معنای رفتن و سفر کردن را از زوایای گوناگون در ادبیات جستجو می‌کند. همه می‌گویند که سفر پختگی می‌آورد و دوست را باید در سفر شناخت؛ به نظر می‌رسد که سفر همواره با شناختن و یافتن چیزهای تازه ارتباطی تنگاتنگ دارد. ما انسان‌ها این حقیقت را می‌دانیم که جهان هیچ‌گاه ثابت و بی‌تغییر نمی‌ماند و همواره لبریز از تنوع و تفاوت است، اما پذیرفتن این نکته همیشه برایمان کاری دشوار و باورناپذیر است. سفر و گشتن دنیا، فرصتی را برای دیدن این تفاوت پیش پایمان می‌گذارد و از همین بابت، تجربه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود. میشل دومانتنی فیلسوف دوره‌ی رنسانس پا را از این هم فراتر گذاشته و از پذیرش تفاوت به باور به خوبی رسیده. او که سفرهای زیادی را تجربه کرده، فهمش را از جهان این‌طور اعلام می‌کند که «هیچ‌چیزِ بد و ناخوشایندی در دنیا وجود ندارد و هر چه هست، تفاوت در علایق و سلیقه‌هاست.»

معرفی و دانلود مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هجده

گفتیم دنیا متغیر و گوناگون است؛ اما این چیزی نیست که عصر نوین تکنولوژی با آن سازگاری داشته باشد. دنیا در تلاش است تا همه‌چیز و همه‌کس را شبیه هم کند. شاید دیگر تجربه‌ی سفر به پاریس تفاوت چندانی با تجربه‌ی سفر به لندن نداشته باشد. ولی از دیگر اهداف سفر همین است که اجازه ندهد انسان در این قالبی که برایش ساخته‌اند بماند و بپوسد، بلکه اشکالی نو ببیند و خود نیز شکلی نو بسازد.

در ادامه‌ی مجله‌ی صوتی کتاب شنبه - شماره‌ی هجده می‌شنویم که سفر و کنده شدن از هر آنچه که برایمان آشنا و عزیز است می‌تواند کار دشواری باشد و پای رفتنمان را سست کند. درک این نکته که زندگی با تمام شکوه و دوست‌داشتنی‌بودنش، به هیچ بند است و هرگاه امکان فروپاشیدنش وجود دارد، می‌تواند عزم ما را در رفتن و دور شدن جزم کند. از طرفی سفر به شکلی مستقیم، با خیال ما گره خورده و تا خودمان را در مسیری تجسم نکنیم، پا به خاطرات گذشته نگذاریم و یا آینده را پیش چشمانمان نبینیم، سفر ما کامل نمی‌شود. در حقیقت، سفر از خود ذهنمان آغاز می‌شود.

مجله‌ی صوتی کتاب شنبه - شماره‌ی هجده اثری از الهام نظری است که توسط نشر صوتی ماه‌آوا منتشر شده. این مجله را با صدای راضیه هاشمی و آرش رستمی می‌شنوید.

مجله‌ی صوتی کتاب شنبه - شماره‌ی هجده برای چه کسانی مناسب است؟

داستان‌هایی از دنیای ادبیات با موضوع سفر در این مجلد گردآوری شده که اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مند باشید، شنیدنش اوقات خوشی را برایتان فراهم می‌کند.

در بخشی از مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هجده می‌شنویم

توی زمان و مکان کش اومدم. انگار یکی از من یه عکس افقی بلند گرفته باشه که از راست تا چپش دارم می‌دوام و تار و کشیده افتادم. عکس از پاییز 96 چهارراه ولیعصر شروع میشه و به پاییز 2023 محله‌ی مونمخت می‌رسه. توی تصویر یه سایه‌ای از من هست، یه سایه‌ی آبی از چمدونم و یه رد سیاه که روی زمین همراه با چمدونم من رو تعقیب می‌کنه. نمی‌دونم این تویی که با من اومدی یا منم که تو رو همه‌جا با خودم می‌کشم. راستش می‌ترسم تعداد سال‌هایی که از آخرین دیدارت می‌گذره از سن‌وسال اون موقعمون پیش بگیره و هنوز از یادم نرفته باشی. بعضی اوقات همین‌جوری بی‌هوا می‌آی کنارم. مثلاً سر کلاس دارم به تأثیر اومانیسم روی معماری غرب گوش می‌دم، می‌آی می‌گی: «یادته قرمه‌سبزی دوست نداشتم؟» صبح اول صبح دارم تو دانشگاه ماکت می‌سازم، با بوی قهوه پیدات می‌شه. می‌گی: «تو که نبودی باز رفتم تئاتر. بعد تو صدتای دیگه هم رفتم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

84 دقیقه
مجله‌ی صوتی کتاب شنبه - شماره‌ی هجدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابمجله صوتی کتاب شنبه - شماره هجده
نویسنده
راویآرش رستمی، راضیه هاشمی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هجده

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۱/۲
من اولین کامنت برای این یک ساعته و نیم کتاب می‌نویسم و خرسندم که با طرح جلدی زیبا و متفاوت و مینیمالیسم امد با سوژه ی رفتن. نمی‌دانم انتخاب موضوع است فقط همین، یا کنایه است از رفتن.
این روزها با تغییر منطقه امن و کلی تغییرات و تحولات نیاز به حامی است برای ماندن نه خواندن برای رفتن.اما گاهی باید و
رفت.با معرفی زیبای خانم دردشتی آقای رستمی می‌توانید متوجه شوید که تغییرات از کامنت‌های قبلی در این مجموعه رو به بهتر شدن است. انتخاب آهنگ و متن با خوانش قاطع و جدی خوانده می‌شود و این کمی متفاوت تر و رسمی تر شده
مژده خیرالهی
۱۴۰۳/۱/۱۵
وقتی عاشق سفر باشی و از شنیدن داستان صوتی لذت ببری و ذهنی ترسیم گر و سیال برای تخیل داشته باشی با شنیدن این کتاب صوتی لذتی وافر رو تجربه می‌کنید. اینقدر لذت بخش بود که 2 بار پشت سر هم بدون وقفه شنیدم. خداقوت به دوستان مجله شنبه. عالی بود
Mehdi
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
اولش حقیقت خوشم نیومد به نظرم بی هدف و پر از جمله بندی‌های نا مربوط مثل وقت پر کردن رادویی بود ولی جلوتر که رفت جالب بود موسیقی متن قوی صدای دلنشین گوینده‌ها در خصوص سفر کردن و پرسه زنی فیزیکی و معنوی در ذهن به نظرم جالب بود. برای شنیدن یک گپ و گفت قشنگ گوش کنید.
Mona abad
۱۴۰۳/۲/۱
پیداست که سازندگان این اثر انتقادهای خواننده‌ها را خوانده‌اند. گیرا و آموزنده. با آرزوی سالی نیکو برای سازندگان این مجله و کتابراه
منصوره شاطریان
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مجله‌ی صوتی بسیار خوبی ست، روایتهایی از نویسندگان مشهور و.... را خیلی روان و شنیدنی در تایم کوتاه اجرا میکنند. ممنون از عزیزان
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۱۱/۵
رفتن، (از هر چیزی و هر کسی) آسون نیست و گفتن از رفتن حتی سخت‌تر. انتخاب موضوع، متن، موزیک و اجراها همگی عالی بودن.
احسان 🙂
۱۴۰۳/۱/۶
سلام کتاب شماره 18 هم مثل بقیه عالی بود واقعا کتاب خوبی بود من که خیلی دوست داشتم
زینب عزیزی
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
جادوی خیال در ادبیات و داستان رفتن مثل همیشه عالی
الهام طاهریان
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
من عاشق این کتاب هستم هر شب گوش میدم حتی تکراری
ستاره توانایی
۱۴۰۳/۱/۱۹
مچکر از مجله‌ی صوتی شنبه
H_moradi
۱۴۰۳/۱/۹
آموزنده و زیبا بود لایک
لیلی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
عاااااااااااالی مثل همیشه
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هجده

برای دریافت مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هجده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.