معرفی و دانلود کتاب صوتی زنان پیشرو: داستان‌هایی برای دختران ایران

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنان پیشرو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنان پیشرو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زنان پیشرو: داستان‌هایی برای دختران ایران

کتاب صوتی زنان پیشرو اثری از گروه نویسندگان از جمله الهام نظری و گلچهره سهراب است که به زندگی و دستاوردهای پنجاه تن از زنان نام‌آشنا و پیشگام ایرانی می‌پردازد. در این کتاب علاوه‌ بر موفقیت‌های شگفت‌انگیز و تأثیرات بزرگی که این زنان بر زندگی خود و دیگران گذاشته‌اند، از مشکلات، نقاط ضعف و شرایط دشواری که با آن روبه‌رو بوده‌اند نیز گفته شده است تا مخاطب نوجوان، آن‌ها را نه به‌ مثابه‌ی قهرمانانی افسانه‌ای بلکه به‌ عنوان انسان‌هایی با توانمندی‌ها و پشتکار عالی ببیند.

درباره‌ی کتاب صوتی زنان پیشرو

الهام نظری، گلچهره سهراب، سحر سلیمانی متین، شهرزاد حدادان، آرزو دهقانی، لیلا بابایی فلاح، مهرناز شیرازی عدل گرد هم آمده‌اند تا در کتاب صوتی زنان پیشرو، از زندگی، فعالیت‌ها و افتخارات زنان ایرانی برای مخاطب نوجوان و علاقه‌مند سخن بگویند. موقعیت کنونی زن ایرانی ماحصل تغییرات و فرازونشیب‌های بسیاری‌ست که در طول زمان و از ابتدای تاریخ این سرزمین بزرگ بر او اثر گذاشته است. البته که بارِ نابرابری‌های جنسیتی و شرایط دشوار منتج از آن، همچنان بر دوش زنان سنگینی می‌کند. اما همین پیشرفتِ اندک و بهبودِ حداقلیِ شرایط را وام‌دار زنانِ بزرگ و موفقی هستیم که با برهم زدن سازوکارهای مردسالارانه‌ و سنت‌های منسوخ جامعه، توانسته‌اند نه‌تنها فضایی برای تنفس و کار و فعالیت برای خود و دیگر زنان فراهم سازند بلکه به همگان ثابت کنند که با تبعیض و نادیده‌ انگاشتنِ توانمندی‌های آنان، این جامعه است که بیشترین ضرر را متحمل شده است.

از آن‌جا که نابرابری‌های جنسیتی در جامعه و وجود قوانین تبعیض‌آمیز، هدررفت نیروی انسانی، کاهش نقش و مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی، کاهش سطح سلامت روان زنان، خشونت‌های خانگی و بسیاری پیامدهای منفی را به دنبال داشته و کشور را از حرکتی پرشتاب‌تر برای دستیابی به توسعه‌ای پایدار و برابر باز داشته است، لزوم توانمندسازی نیمی از جمعیت بیش از پیش احساس می‌شود. برای از میان برداشتنِ شکافی به این عمق و قدمت، نیاز است تا شاخص‌های کیفیت زندگی زنان در حوزه‌های مختلفی از جمله بهداشت، آموزش، اقتصاد و سیاست مورد بررسی و تحلیلی جامع قرار بگیرد و برای نزدیک شدن به میانگینی مطلوب، اقدامات حقوقی و آموزشی و فرهنگی بسیاری انجام شود. نیاز است که زنان و مردان هر دو از فرصت‌های شغلی برابر در زمینه‌های حرفه‌ای متفاوت و میانگین‌های دستمزدی یکسان برخوردار باشند و مشارکتی جدی‌تر در حوزه‌های اقتصاد و سیاست داشته باشند. در حوزه‌های دیگری نیز مانند قوانین مدنی نیز حقوق اختصاص‌یافته به زنان نیاز به بازبینی دارند و بسیاری موارد دیگر که می‌تواند در طول زمان و با اتخاذ تصمیم‌های جدی و نگاهی واقع‌بینانه‌تر به دنیای امروز، اندک‌اندک بهبود یابد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زنان پیشرو

در این میان نباید از مباحث آموزش و توانمندسازی زنان در حوزه‌ی فرهنگ و ادب به‌سادگی گذشت. اثری که یک محصول فرهنگی بر نوجوان می‌گذارد، عمیق و ماندگار است. دختران نوجوان ایرانی اگر با زندگی و موفقیت‌های زنانی که در حوزه‌های مختلف حرفه‌ای به دستاوردهای بزرگی رسیده‌اند آشنا شود، تشویق می‌شود تا او نیز چنین مسیری را برای زندگی‌ در پیش بگیرد و برای بهبود شرایط زندگی خود و هم‌میهنانش، اقدامی مؤثر و مفید انجام داده باشد. این همان کتابی است که دختر نوجوان ایرانی را ترغیب می‌کند آستین بالا زده و برای تغییر سرنوشت و شرایطش کاری انجام دهد.

کتاب صوتی زنان پیشرو اولین محصول از چنین پروژه‌ای است که به همت الهام نظری و گلچهره سهراب تدوین شده است. در این کتاب با زبانی ساده و روایتی دلنشین، به‌اختصار زندگی و دستاوردهای بزرگ پنجاه زن اثرگذار ایرانی شرح داده شده است. تلاش بر آن بوده که شرایط دشوار زندگیِ آنان در کنار موفقیت‌هایشان قرار گیرد تا نشان داده شود که این زنان، نه اسطوره، نه ابرانسان و نه فراقهرمانی افسانه‌ای بلکه صرفاً انسان‌هایی با عزم و اراده‌ی عالی بوده‌اند که توانسته‌اند از پسِ آن همه دشواری برآیند و چشم‌اندازهایی درخشان در مقابل نسل‌های بعد از خود ترسیم کنند.

کتاب صوتی زنان پیشرو را به همت انتشارات لحن دیگر در همکاری با نشر هوپا و با خوانش فرناز حداد می‌شنوید.

کتاب صوتی زنان پیشرو برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی زنان پیشرو را به تمامی نوجوانان و دختران ایرانی و همین‌طور والدین، مربیان و معلمانی که در زندگی و انتخاب‌های یک نوجوان برای آینده‌ی خود نقش دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی زنان پیشرو: داستان‌هایی برای دختران ایران می‌شنویم

سیاره‌ی زهره حفره‌های زیادی دارد که هر کدامشان به یاد یک زنِ نامدار جهان نام‌گذاری شده است و نام دکتر آذر اندامی، به‌عنوان تنها زن ایرانی، در کنار دیگر زنان نامدارِ جهان می‌درخشد. آذر دختربچه‌ای کنجکاو و سخت‌کوش بود با آرزوهای بزرگ. مادرش به‌تنهایی مسئولیت زندگی او و سه برادرش را بر عهده داشت، به‌همین‌دلیل آذر برای کمک به خرج خانه، تدریس خصوصی و سوزن‌دوزی می‌کرد. کنار این کارها در درسش هم موفق بود و یک سال جهشی خواند و در سن نوزده‌سالگی در شهر رشت شغل معلمی را آغاز کرد. کمی بعد در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرد و در رشته‌ی پزشکی دانشگاه تهران قبول شد. آذر در دوران تحصیلش ساعت‌های طولانی را در بیمارستان می‌گذراند و گاهی به‌جای پزشکان دیگر هم کشیک می‌داد. انگار هیچ‌چیز او را خسته نمی‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
مقدمه
3 دقیقه
فهیمه احمدی دستجردی
3 دقیقه
لاله اسکندری
3 دقیقه
نزهت امیری
3 دقیقه
آذر اندامی
3 دقیقه
انوشه انصاری
3 دقیقه
مرضیه برومند
3 دقیقه
رخشان بنی‌اعتماد
3 دقیقه
سیمین بهبهانی
3 دقیقه
پروین بهمنی
2 دقیقه
شیرین بیانی
3 دقیقه
شیرین پارسی
2 دقیقه
آلنوش تریان (طریان)
2 دقیقه
سوسن تسلیمی
3 دقیقه
بدرالزمان تیمورتاش
3 دقیقه
پریرخ دادستان
3 دقیقه
سیمین دانشور
3 دقیقه
نازنین دانشور
3 دقیقه
آزاده داننده
2 دقیقه
سودابه داوران
3 دقیقه
ایران درودی
3 دقیقه
زینت دریایی
2 دقیقه
مژده دقیقی
2 دقیقه
سوسن (سحر) رشیدی
3 دقیقه
مریم زندی
3 دقیقه
مرضیه سنوئی محصل
3 دقیقه
مرضیه شاهدایی
2 دقیقه
منیر شاهرودی فرمانفرمائیان
2 دقیقه
فرزانه شرفبافی
2 دقیقه
هایده شیرزادی
2 دقیقه
فاطمه طریقت منفرد
2 دقیقه
مریم طوسی
3 دقیقه
کیمیا علیزاده
3 دقیقه
فروغ فرخزاد
2 دقیقه
ماهرخ فلاحی
3 دقیقه
سعیده قدس
2 دقیقه
مکرمه قنبری
2 دقیقه
نصرالملوک کاشانچی
3 دقیقه
پروانه کاظمی
2 دقیقه
فرشته کریمی
3 دقیقه
نرگس کلباسی اشتری
2 دقیقه
زهرا گیتی‌نژاد
2 دقیقه
تبسم لطیفی
3 دقیقه
مینو محرز
3 دقیقه
مه‌لقا ملاح
2 دقیقه
خواهران منصوریان
3 دقیقه
مریم میرزاخانی
2 دقیقه
توران میرهادی
2 دقیقه
زهرا نعمتی
2 دقیقه
پروانه وثوق
3 دقیقه
فریبا وفی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زنان پیشرو: داستان‌هایی برای دختران ایران
نویسنده، ، ، ، ، ،
راویفرناز حداد
ناشر چاپیانتشارات هوپا
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زنان پیشرو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زنان پیشرو

برای دریافت کتاب صوتی زنان پیشرو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.