معرفی و دانلود رایگان مجله صوتی کتاب شنبه - شماره پانزده

عکس جلد مجله صوتی کتاب شنبه - شماره پانزده
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره پانزده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره پانزده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره پانزده

مجله صوتی کتاب شنبه - شماره پانزده، قسمت دیگری از این مجله‌ی شنیداری است. الهام نظری در این شماره به بررسی مسئله‌ی طغیان در زندگی کارگردان مشهور اسپانیایی، لوئیس بونوئل و نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی، می‌پردازد. مانند دیگر شماره‌های مجله‌ی صوتی کتاب شنبه، قطعات ادبی، قصه‌ها و اشعار کوتاهی نیز خوانده می‌شوند.

درباره‌ی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره پانزده

این شماره از مجله صوتی کتاب شنبه، با داستانی از آلمان در میانه‌ی اول قرن بیستم شروع می‌شود. داستان زندگی زنی یهودی که عاشق مردی آلمانی می‌شود و با او رابطه برقرار می‌کند. ولی زمانی که نازی‌ها به قدرت می‌رسند و مرد عضو حزب نازی می‌شود، زن به کمک یکی از دوستانش تلاش می‌کند به اسپانیا بگریزد. اما اوضاع طبق برنامه پیش نمی‌رود و دوست زن (که او هم یهودی بود) دستگیر می‌شود و برای اینکه به دست نازی‌ها نیفتد، خودکشی می‌کند. زن پس از شنیدن خبر خودکشی دوستش، شعری می‌سراید که در آن خطاب به او می‌گوید: «تاریکی غروب، دوباره خواهد رسید و شب از ستارگان فروخواهد چکید و آغوش گشوده‌ی ما خواهد آسود. در نزدیکی‌ها، در دوردست‌ها، از درون تاریکی به نرمی می‌آید به گوش ما، آهنگ‌های کوچک باستانی. بیا ترک عادت کنیم. بیا ترک سودا کنیم».

مردی که در این داستان زن عاشق او شده بود، مارتین هایدگر فیلسوف مشهور آلمانی‌ست. دوست زن که خودکشی کرد، متفکر و فیلسوف آلمانی، والتر بنیامین و زن، هانا آرنت فیلسوف و متفکر مشهور آلمانی-آمریکایی‌ست. موضوع مجله صوتی کتاب شنبه - شماره پانزده، همین «ترک سودا» یا طغیانی‌ست که متفکرینی چون هانا آرنت در تمام سال‌های زندگی‌شان به آن پرداختند. این موضوع در زندگی دو نفر، یکی کارگردانی مشهور و دیگری نویسنده‌ای برجسته بررسی می‌شود: لوئیس بونوئلِ اسپانیایی و پل استرِ آمریکایی.

شعری از فدریکو گارسیا لورکا و داستان کوتاهی از خورخه لوئیس بورخس و همینطور چند قصه و روایت کوتاه دیگر نیز در پانزدهمین شماره از مجله صوتی کتاب شنبه شنیده می‌شوند. این مجله‌ی صوتی، توسط نشر صوتی ماه آوا و به گویندگی راضیه هاشمی و آرش رستمی تهیه شده است.

مجله صوتی کتاب شنبه - شماره پانزده برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات و مسائل فرهنگی و هنری، از شنیدن این شماره‌ از مجله صوتی کتاب شنبه، لذت خواهند برد. ازطرف دیگر، اگر به شنیدن زندگی‌نامه لوئیس بونوئل و پل استر علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از مجله صوتی کتاب شنبه - شماره پانزده می‌شنویم

مرد پانزده سال است که تنها زندگی می‌کند و در انزوای مطلق است. از همسرش جدا شده است و پسر و دخترش را دیگر نمی‌بیند و در خانه‌اش به هیچ وسیله‌ای دست نمی‌زند. در تمام این پانزده سال، حتی یک دستمال کاغذی از جایش تکان نخورده است. انگار فضایی در این جهان اشغال نمی‌کند. همه‌چیز راکد است. روحِ عینیِ محکوم به بقا.

پانزده سال ریش‌تراش برقی‌اش گوشه‌ی حمام است با خرده‌های مو که در شیار‌هایش گیر کرده است. غمناک و ترسناک. شبیه خونه‌ی ارواح. باورش سخت است؟

این زندگی یک آدم واقعی است. در کشوی میز اتاقش، یک آلبوم بزرگ خانوادگی‌ست که رویش نوشته شده: «این زندگی ماست؛ خانواده‌ی استر».

فهرست مطالب کتاب صوتی

66 دقیقه
مجله صوتی کتاب شنبه - شماره پانزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابمجله صوتی کتاب شنبه - شماره پانزده
نویسنده
راویراضیه هاشمی، آرش رستمی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات مجله صوتی کتاب شنبه - شماره پانزده

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۷/۱
کتاب شنبه شماره پانزده از طغیان صحبت کرد اما این عصیان در انتخاب متن‌ها و صحبت‌های این دو گوینده و سردبیر کمتر به چشم می‌خورد.
درسته که در تغییر گوینده و برگشت به اجرای قبل‌ترهای کتاب شنبه تغییر ایجاد شده بود اما در سوژه یابی و دستاورد این شماره پانزده از مجله، وسواس کمتر دیده می‌شد و به نوعی از
گرته برداری مطالب مجلات قبل بود و حتی خودشان در چند مورد این اشاره می‌کنند.
من از اوایل مجله کمتر متن و اشارتی جدید یافتم و به نوعی ریتم ارائه یکنواخت بود اما در انتهای مجله بهتر از ابتدا موتور جستجوی موضوع فعال شد و نکاتی نو و بکر گفته می‌شود.
اجرای دو گوینده نیز چون شاید شروعی دوباره و تازه است هنوز با هم مجددا چفت نشدند و جور نبود.
کتاب شنبه شما رو دست خالی رها نمی‌کند اما این شماره چیز زیادی در چنته باقی نماند!؟
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۵/۲۹
وای ۴ دقیقه‌ی اول چی بود؟! چرا با مغز و اعصاب و روان ادم اینکارو میکنین؟! هارد راک واقعا جواب نمیده، این همه زحمت میکشین برای هر شماره‌ی این مجله اما بعضی زیاده روی‌ها قابل تحمل نیست. افسارگسیختگی موزیک، بین قسمت‌ها هم بود. درسته موضوع درباره‌ی طغیان بوده اما یه تعادلی برقرار کنین که آدم از موزیک و اینقدر اذیت نشه. به شخصه اصلا با موزیک این شماره ارتباط برقرار نکردم؛ گرچه بنوئل استر، بنظرم انتخاب‌های بسیاااااار خوبی بودند.
بهیار شمس
۱۴۰۳/۱/۱۱
جالب استخیلی جالبه. در این مجموعه با استفاده از موسیقی و ادبیات یک فضای خوب را بوجود آوردند که من احساس خیلی خوبی داشتم و علی الخصوص با اجرای خوب خانم. راضیه هاشمی و آقای آرش.. متنها خیلی خوب و صحیح خوانده شده. در مجموع من از این کار خیلی راضی بوم. متشکرم
Mojgan A
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
نسبت به شماره‌های قبلی خیلی جذاب نبود ‌ولی در کل تمام شماره‌ها و با اشتیاق تمام گوش میدم به دو دلیل هم صدای جذاب گویندگان و هم داستان‌هایی در طی یک شماره بیان میش
محمدرضا
۱۴۰۲/۶/۱۳
در این جمله صوتی به برسی زندگی چند کارگردان و همچنین نکاتی دیگر پرداخته شده بود که ممکن است برای افراد فعال این حوزه‌ها مطالب مفید و جذابی ارائه شده باشد.
مرجان اسماعیلی
۱۴۰۲/۵/۲۷
مثل شماره‌های قبل یک تم جذاب و جدید با گویندگی خوب. در مورد یک فیلم ساز اسپانیایی و زندگیش و تاثیر اون بر روی آثارش. موسیقی‌های با حال هم بکار رفته بود.
المیرا
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
درود بر شما متشکرم از این زندگینامه‌ها و داستان‌های زیبا فقط لطفا خواننده و اهنگ موسیقی پس زمینه را هم‌ معرفی کنید بعضی‌هایشان بسیار زیبا هستند سپاسگزارم
معصومه شب دینی
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
در کنار شنیدن یه اجرای جذاب اطلاعات مفیدی میگیری که در صورت علاقمند بودن میشه آثار مورد بحث دنبال کرد
رویا
۱۴۰۲/۷/۲۱
کتاب بسیار جالبیه و گویندگی هم بینقصه و عالی من راضی بودم ممنون از کتاب راه.
Samane_ghdrn
۱۴۰۲/۱۲/۳
نوع دیالوگ بین گویندگان را بسیار دوست دارم
مهدی رضایی
۱۴۰۲/۱۲/۱
صدای موسیقی نسبت به صدای گوینده زیاد بود
مهدی سمیعی
۱۴۰۲/۵/۲۸
عالی و مفید و مختصر بود. موسیقی‌ها هم حرف نداشت. با تشکر
زهرا سعیدی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
مطالبش خوب بود ممنون از کتابراه
لیلی جون
۱۴۰۲/۱۱/۱
مجله دوس داشتنی من
همیشه عالیه
fateme Ahmadvand
۱۴۰۲/۶/۱۷
اکثر مجله‌های شنبه رو خوندم دوسشون دارم
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه مجله صوتی کتاب شنبه - شماره پانزده

برای دریافت مجله صوتی کتاب شنبه - شماره پانزده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.