معرفی و دانلود نمایش صوتی اتاقی در هتل پلازا

عکس جلد نمایش صوتی اتاقی در هتل پلازا
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی اتاقی در هتل پلازا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی اتاقی در هتل پلازا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی اتاقی در هتل پلازا

نمایش صوتی اتاقی در هتل پلازا اثر نیل سایمون، شامل سه پرده‌ی مجزاست که همگی در اتاق 719 هتل پلازا اتفاق می‌افتند. میهمانان این اتاق زوج‌هایی هستند که هرکدام، داستان خاص خود را دارند و کشمکش‌ها و اتفاقات میان آن‌ها به موقعیت‌هایی خنده‌دار و کمدی ختم می‌شود.

درباره‌ی نمایش صوتی اتاقی در هتل پلازا

نیل سایمون (Neil Simon) بار دیگر اتاقی از یک هتل مشهور را به عنوان صحنه‌ی رخدادهای نمایشنامه‌اش انتخاب کرده که این بار، قرعه به نام اتاق 719 از هتل پلازا افتاده است. اتاق 719 هتل پلازا، سوییتی بسیار مجلل و با ویوی سنترال پارک است که میهمانان زیادی را به خود دیده. نمایشنامه‌ی صوتی اتاقی در هتل پلازا (Plaza Suite) در سه پرده، سه داستان مختلف را که در این سوییت اتفاق افتاده روایت می‌کند.

پرده‌ی اول نمایش، داستان خانم و آقای میانسالی به نام‌های کارن ناش و سام ناش است که برای جشن گرفتن سالگرد بیست‌وچهارسالگی (و شاید هم بیست‌وسه سالگی!) ازدواجشان این سوییت را رزرو کرده‌اند؛ چون سال‌ها پیش درست بعد از مراسم عروسی، ماه عسلشان را در این اتاق گذرانده‌اند. خانم کارن ناش که بسیار شیک‌پوش است و کتی گران‌قیمت از پوست سمور به تن دارد، قبل از آقا، به این اتاق می‌آید. سام ناش، درگیر جرم‌گیری دندان‌هایش در دندان‌پزشکی است و برای همین دیرتر خواهد رسید. در این فاصله، خانم با وسواس زیاد سوییت 719 را بررسی می‌کند؛ همه‌چیز باید برای جشن سالگردشان درست و مرتب باشد. کارن حتی داستان مرگ‌های اتفاق‌افتاده در اتاق منحوس 826 از هتل ساوی پلازا را برای پیشخدمت هتل تعریف می‌کند تا مطمئن شود که اتاق درستی را برای اقامتشان انتخاب کرده. پیشخدمت بابت همه‌چیز به او اطمینان می‌دهد و بعد از آنجا می‌رود. کارن درگیر انتخاب لباس است که شوهرش سام، خسته و بی‌حوصله از راه می‌رسد. او درگیری‌های کاری فراوانی دارد و کمی هم بداخلاق است. داستان با کشمکش‌های کارن و سام بر سر تاریخ درست ازدواجشان ادامه پیدا می‌کند...

معرفی و دانلود نمایش صوتی اتاقی در هتل پلازا

پرده‌ی دوم نمایش صوتی اتاقی در هتل پلازا، داستان گردگشگری از هالیوود است. جسی کیپلینگر، مردی حدوداً چهل‌ساله است که به عنوان تهیه‌کننده‌ی مشهوری در هالیوود شناخته می‌شود و حالا به خاطر بستن قرارداد فیلم جدیدش، چند روزی در هتل پلازا اقامت دارد. نمایش از جایی شروع می‌شود که جسی، مشتاقانه انتظار رسیدن مهمانی عزیز را می‌کشد و پیش از رسیدنش سعی می‌کند تا دستی به سر و روی خودش بکشد. زنگ در به صدا در می‌آید و زنی حدوداً سی‌وهفت‌ساله به نام موریل تیت با لبخندی از سر شوق و اضطراب به جسی سلام می‌کند. موریل که همچنان جوان و زیباست، سال‌ها پیش در دوره‌ی دبیرستان با جسی رابطه‌ای رومانتیک داشته و حالا این دیدار دوباره هردوی آن‌ها را غرق در لذت و سرور کرده است. مشکل اینجاست که موریل زنی متأهل و صاحب چند فرزند است و نباید به خودش اجازه‌ی صمیمی شدن با این تهیه‌کننده‌ی خوش‌چهره‌ی هالیوودی را بدهد...

در پرده‌ی سوم، اتاق 719 هتل پلازا به عنوان رختکن عروس برای مراسم عروسی میمسی هابلی، دختر نورما و روی هابلی رزرو شده است. مراسم عروسی در تالار سبز هتل پلازا در حال برگزاری است و عروس و مادرش در این اتاق، مشغول حاضر شدن هستند. تا اینکه ناگهان میمسی که درگیر احساسات متناقضی شده و اضطراب و ترس و نگرانی را یک‌جا تجربه می‌کند، تصمیم می‌گیرد تا خود را در حمام اتاق حبس کند و برای مراسمش حاضر نشود. مادرش نورما و پدرش روی که هر دو لباس‌های زیبا و مرتبی به تن دارند، از شدت استرس و خشم خود را به در و دیوار می‌کوبند و مدام با هم بحث می‌کنند. هیچ‌کس نمی‌تواند عروس را راضی کند که از حمام بیرون آمده و به تالار سبز برود...

نمایش صوتی اتاقی در هتل پلازا اثری از نیل سایمون است که با تلاش شهرام زرگر به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی واوخوان و انتشارات نیلا ناشرین آن هستند و گویندگی آن نیز به عهده‌ی گروه نمایشنامه‌خوانی واوخوان بوده.

اقتباس سینمایی و فرهنگی از نمایش اتاقی در هتل پلازا

این نمایش بارها به کارگردانی افراد مختلف بر روی صحنه رفته است. در سال 1971 نیز فیلمی به کارگردانی آرتور هیلر (Arthur Hiller) به همین نام و بر اساس این نمایشنامه ساخته شد که بازیگرانی چون لی گرنت (Lee Grant)، باربارا هریس (Barbara Harris)، آلن نورث (Alan North) در آن نقش‌آفرینی کردند.

نمایش صوتی اتاقی در هتل پلازا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌ها و نمایشنامه‌های کمدی خارجی علاقه دارید، شنیدن این اثر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از نمایش صوتی اتاقی در هتل پلازا می‌شنویم

پیشخدمت تازه از چیدن تعدادی لیوان تمیز و بطری لیکور بر گنجه‌ای بین پنجره‌های اتاق نشیمن فارغ شده است. جسی کیپلینگر از در حمام پدیدار می‌شود. او مردی است تقریباً چهل ساله، بااعتمادبه‌نفس و ازخودمطمئن. به صورتش لوسیون بعد از اصلاح زده و مدل هالیوودی لباس پوشیده است؛ یک پلیور یقه برگشته‌ی خرمایی‌رنگ و یک شلوارک جیر آبی‌رنگ تنگ و چسبان. کفش‌هایش نیز به خوبی واکس خورده و آرایش موهایش مطابق آخرین مد است، طوری که چتری‌هایش روی پیشانی‌اش ریخته.

«الو؟ یه دقیقه گوشی.»

گوشی را پایین آورده و به پیشخدمت رو می‌کند: «اون رو بدش به من.» به صورت‌حساب اشاره می‌کند. پیشخدمت می‌دهد. جسی امضا می‌کند و برمی‌گرداند. پیشخدمت سری خم کرده و به سمت در می‌رود. جسی گوشی را برداشته و دست خود را روی دهنی می‌گذارد و صبر می‌کند تا او برود بیرون و در پشت سرش بسته شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
30 دقیقه
پرده‌ی یکم: گردشگرانی از مامارونک
23 دقیقه
پرده‌ی یکم ـ قسمت دوم
24 دقیقه
پرده‌ی یکم ـ قسمت سوم
20 دقیقه
پرده‌ی دوم: گردشگری از هالیوود
23 دقیقه
پرده‌ی دوم ـ قسمت دوم
24 دقیقه
پرده‌ی سوم: گردشگرانی از فارست هیل
22 دقیقه
پرده‌ی سوم ـ قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی اتاقی در هتل پلازا
نویسنده
مترجمشهرام زرگر
راویگروه گویندگان
ناشر چاپیانتشارات نیلا
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی اتاقی در هتل پلازا

پريا رضايي
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
با سلام به کتابراه عزیز و گروه خوانشگران و بازیگران محترم که کار همگی عالی بود و اجراشون رو دوست داشتم قبلا نمایشنامه اتاقی در هتل کالیفرنیا رو گوش کرده بودم که خوشم اومد و برای همین دوست داشتم این نمایش رو هم که از همین نویسنده و با همون تم اتاقی در یک هتل بود رو بشنوم سه آیتم مختلف در یک اتاق در لاکچری هتل پلازا هست که هر آیتم جذابیتهای خودشو برای شنیدن داره هم کمدی هست و هم رئال در واقع فکر میکنم نویسنده داره سعی میکنه روتین زندگی آدمها رو به تصویر بکشه و اینکه همه‌ی آدما علی رغم ظاهر زندگی هایشان، یک سری مشکلات و گرفتاری‌هایی دارند که در نگاه اول کسی متوجه نمیشه
مثلا آیتم اول در واقع کسالت زندگی مشترک رو بعد از ٢٤ سال نشون میده که مرد دچارش شده و چه بسا زن هم آیتم دوم هم همین هست که مرد موفق هالیوودی بعد از ٣ بار ازدواج دچارش شده و آیتم آخر هم دختری هست که داره با عشقش ازدواج میکنه ولی سردرگمه در نهایت نمایش فوق‌العاده‌ایه و به شدت توصیه به شنیدنش میکنم.
ندا اکبری
۱۴۰۲/۱۱/۳
مانند اتاقی در هتل کالیفرنیا جالب بود. داستان اولش رو خیلی دوست داشتم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه نمایش صوتی اتاقی در هتل پلازا

برای دریافت نمایش صوتی اتاقی در هتل پلازا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.