معرفی و دانلود نمایش صوتی توافق نامه

عکس جلد نمایش صوتی توافق نامه
قیمت:
۵۱۰۰۰ ۳۵,۷۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی توافق نامه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی توافق نامه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی توافق نامه

یک دوستی دیرینه اکنون در معرض نابودی قرار گرفته است. شخصیت‌های اصلی نمایش صوتی توافق نامه نوشته‌ی فیلیپ کلودل در یک بزنگاه بحرانی و حسّاس وارد کشمکشی می‌شوند که می‌تواند همه چیز را تغییر دهد. اما انتخاب و ترجیح شخصی آن‌ها چیست؟

درباره‌ی نمایش صوتی توافق نامه

دنیس و مارتین شخصیت‌های اصلی نمایش صوتی توافق نامه (Compromis) نوشته‌ی فیلیپ کلودل هستند. دنیس یک بازیگر میان‌رده ​​است و مارتین یک نمایشنامه‌نویس شکست‌خورده. دنیس قرار است آپارتمان خود را بفروشد و از مارتین خواسته است که هنگام امضای قرارداد حضور داشته باشد تا خریدار از تصمیمش منصرف نشود. چرا که مارتین اگرچه نمایشنامه‌های خیلی بدی می‌نویسد؛ اما چهره‌ای مطمئن دارد که دیدنش باعث می‌شود هرکسی او را می‌بیند درباره‌ی کاری که می‌خواهد انجام بدهد مطمئن شود.

آن‌ها منتظر هستند تا خریدار خانه از راه برسد و قرارداد را با او امضا کنند اما درست همین موقع مارتین متوجه می‌شود که دنیس در نشان دادن خانه به خریدار، نقص‌های بسیاری را از او پنهان کرده است. مسئله را با مارتین درمیان می‌گذارد اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. شما اگر جای او بودید چه‌کار می‌کردید؟

خریدار وارد می‌شود تا قراداد را امضا کند. آیا او تماشاگر این مشاجره خواهد ماند یا داور میان دنیس و مارتین خواهد شد و یا قربانی این کشمکش؟ زندگی موقعیت‌های بسیاری را رویاروی ما قرار می‌دهد تا خودمان را محک بزیم و ببینیم تا کجا حاضریم برای چیزهای ارزشمندی که در اختیار داریم، رواداری کنیم و از جان مایه بگذاریم. موقعیت نمایشی این کتاب صوتی نیز چنین چالشی را با بن‌مایه‌ی «دوستی» در خود دارد.

نشر صوتی واوخوان با همکاری انتشارات قطره این نمایشنامه‌ی صوتی را تهیه و منتشر کرده است. ترجمه‌ی شهلا حائری را از این کتاب با صدای سروش کشاورز، مهدی محرمی، سینا ایجادی و الناز شجاعی می‌شنوید.

نمایش صوتی توافق نامه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات نمایشی و همچنین نمایشنامه‌های معاصر فرانسوی علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

با فیلیپ کلودل بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و کارگردان فرانسوی در سال 1962 متولد شد. فیلیپ کلودل (Philippe Claudel) علاوه بر نویسندگی در زمینه‌ی تدریس نیز فعالیت می‌کند و اکنون استاد ادبیات دانشگاه نانسی است. او به مدت یازده سال در زندان به عنوان معلم مشغول به کار بوده است؛ تجربه‌ای که برای کلودل در نگارش داستان‌های کوتاه، رمان‌ها و فیلمنامه‌هایش الهام‌بخش بود. چنان که فیلیپ کلودل گفته است، حضور در کنار زندانیان و حشرونشر با آنان باعث شده است که نظرات ساده‌انگارانه‌اش را درمورد مردم، گناهکاری و قضاوت دیگران کنار بگذارد. او معتقد است اگر چنین تجربه‌ای را در زندگی خود نداشت، نوشتن رمان‌هایی مانند «گزارش برودک» یا «ارواح خاکستری» و ساختن فیلم‌هایی مانند «من تو را خیلی دوست داشتم» غیرممکن بود.

در بخشی از نمایش صوتی توافق نامه می‌شنویم

هیچ خبری ازش نداری؟

- برام اهمیتی نداره. اون هشت سال آزگار زندگیمو خراب کرد. دیگه وقتش رسیده بود که تموم شه. انگار دوباره زنده شده‌م.

- بچه‌ها چی؟
- بچه‌ها بچه‌هان دیگه. گهگاهی می‌بینمشون. خیلی هم بد نیست. اون بچه می‌خواست نه من. همیشه مشکل با زن‌های جوون همینه. وقتی یکی‌شونو به‌خاطر یکی دیگه ول می‌کنی مجبوری که بچه درست کنی. بعد بابای یه عالمه بچه می‌شی. من همیشه واسه این که حرفمو بهش بفهمونم مشکل داشتم. ما زبون همدیگه رو نمی‌فهمیم. فکر می‌کنم اونا هم الان خوشحال‌ترن. اونا یه کم از این که ما زن و شوهر مونده بودیم شرمنده بودن. دیگه شده بودیم عین گاو پیشونی‌سفید. همه‌ی هم‌کلاسی‌هاشون بچه‌ی طلاق بودن.

- قطعاً.

- اوضاع کارت چطوره؟

- کار که، دارن مرغ دریایی رو آماده می‌کنن.

- بازم؟

- آره. من برای ششمین بار شامریو رو بازی می‌کنم.

- هنوز هم شامریو؟

- دیگه تو خواب هم می‌تونم بازیش کنم.

- خب پس امتحان کن. بخواب.

- آره. دیگه هیجان نداره.

- باید بازی کردن نقش مرده‌ها رو هم ممنوع کنن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
قسمت اول
25 دقیقه
قسمت دوم
35 دقیقه
قسمت سوم
31 دقیقه
قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی توافق نامه
نویسنده
مترجمشهلا حائری
راویسروش کشاورز، مهدی محرمی، سینا ایجادی، الناز شجاعی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
۵۱۰۰۰ ۳۵,۷۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی توافق نامه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه نمایش صوتی توافق نامه

برای دریافت نمایش صوتی توافق نامه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.