معرفی و دانلود نمایش صوتی سهم زن

عکس جلد نمایش صوتی سهم زن
قیمت:
۴۸۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی سهم زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی سهم زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی سهم زن

نمایش صوتی سهم زن نمایشنامه‌ای کوتاه به قلم والنتین کراسناگوروف، درام‌نویس اهل روسیه است. زنی جوان و زنی مسن، دو کاراکتر مرکزی این اثر هستند که به سبب اتفاقاتی، رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند. گفتنی است که کتاب حاضر ذیل مجموعه‌ نمایشنامه‌های نشر بیدگل به انتشار رسیده است.

درباره نمایش صوتی سهم زن:

والنتین کراسناگوروف از نمایشنامه‌نویسان برجسته‌ی روسیه است. آثار او چنان به زندگی واقعی نزدیکند که بسیاری از مخاطبین، پس از مطالعه و یا دیدن آن‌ها بر صحنه‌ی نمایش، خود را به سادگی جای شخصیت‌های نمایش‌هایش می‌گذارند. خود این نویسنده نیز، در یادداشتی که خطاب به مخاطبین ایرانی (به مناسبت انتشار کتابش به فارسی) نوشته، از همین سبک و نگاه واقع‌گرای خود، به عنوان بارزترین ویژگی‌ کارش یاد کرده است.

کتاب حاضر، اجرای صوتی یکی از آثار کراسناگوروف به نام سهم زن (Female Share) است که توسط ماندانا مجیدی، بنفشه محمودی و حورا طالبی انجام گرفته است. موضوع این نمایشنامه درباره‌ی رابطه و خیانت است. دو زن، یکی جوان و دیگری مسن، کاراکترهای اصلی اثرند. این دو به طور اتفاقی با هم آشنا می‌شوند. خیلی زود درمی‌یابند که هر دو یک هدف دارند: ملاقات مرد محبوبشان. اما ویژگی‌هایی که این دو، در توصیف مرد خود می‌گویند، بیش از اندازه مشابه است. آنقدر که مخاطب خیلی زود حدس‌هایی درباره‌ی شخصیت فریبکار مرد می‌زند. اما آیا این تمام ماجراست...؟ پاسخ این سوال را در انتهای نمایش خواهید گرفت!

نمایش صوتی سهم زن مناسب چه کسانی است؟

از همه‌ی علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی دعوت می‌کنیم که شنونده‌ی کتاب صوتی سهم زن از والنتین کراسناگوروف باشند.

درباره مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل:

سری کتاب‌هایی که ذیل این مجموعه به انتشار رسیده و می‌رسند، شامل نمایش‌نامه‌های مهمی‌اند که یا تاکنون به فارسی ترجمه نشده‌ بوده‌اند و یا به هر دلیلی، ضرورت بازترجمه‌ی آنها حس می‌شده است. تلاش گردآورندگان این مجموعه بر آن بوده که در کار خود، تمرکزشان را بیش از هر چیز بر خصوصیات نمایشی متون قرار دهند و در امر ترجمه، بکوشند که پتانسیل‌های اجراییِ آثار را هویدا سازند.

با والنتین کراسناگوروف بیشتر آشنا شویم:

این نمایشنامه‌نویس روس تاکنون نزدیک به پنجاه اثر نمایشی نوشته است؛ سادگی و واقع‌گرایی دو مولفه‌ی اصلی آثار او هستند. سهم زن و اتاق عروس عنوان دو نمایشنامه‌ی مهم از والنتین کراسناگوروف (Valentin Samuilovich Krasnogorov) است که توسط نشر بیدگل به انتشار رسیده است.

در بخشی از نمایش صوتی سهم زن می‌شنویم:

زن جوان: فکر می‌کنی من حسرت زندگی دیگران رو نخوردم؟ تمام زندگیم فقط اینو می‌دونستم که اگه تسلیم بشم احمقم. چه مثل دوستای دخترم، چه مثل زن‌هایی که اطرافم می‌بینم، چه هر کس دیگه‌ای که خدا می‌دونه. واسه همینه که بی‌شوهر موندم. اما اونایی که دندون‌تیز بودن، زرنگ بودن، همه‌شون سروسامون گرفتن. واسه همین بهتره واسه بقیه همدردی کنین. واسه من دیگه کافیه. من می‌خوام زندگی کنم. مثل بقیه. و هر چی‌ام که بوده دیگه گذشته. الان مهمه، و من سهم خودمو برمی‌دارم.

زن مسن: وجدانت چی؟

زن جوان: چه ربطی به وجدان داره؟ همسر شما یک بار به سمت دیگه‌ای متمایل شد، یعنی برای این منظور آماده بود: یعنی به هر حال یکی تو زندگیش می‌اومد. من نه، یکی دیگه. چه بهتر که من باشم.

زن مسن: تو خودتم می‌فهمی چی داری می‌گی؟ حتی شنیدنش هم وحشتناکه.

زن جوان: خب شما گوش ندین. کسی مجبورتون نکرده. من اصلاً با شما صحبت نمی‌کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
27 دقیقه
نمایش صوتی سهم زن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی سهم زن
نویسنده
مترجمماندانا مجیدی
راویماندانا مجیدی، بنفشه محمودی، حورا طالبی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
۴۸۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی سهم زن

مریم مهدی
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
نمایش صوتی سهم زن- والنتین کراسناگوروف
من دو تا نمایشنامه از والنتین کراساگوروف گوش دادم، یکی از یکی جذاب تر.
این سهم زن هم واقعا جذاب بود. یه نمایشنامه کوتاه و شیرین با اجراهای قوی و فوق العاده
توصیه می‌کنم توی رانندگی و ترافیک، نمایشنامه‌های کوتاه گوش بدین و لذت ببرین.
س هدایتی
۱۴۰۱/۲/۲۸
خیلی قشنگ و روان طنز خیلی جذاب بایک سوتفاهم کوچیک
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه نمایش صوتی سهم زن

برای دریافت نمایش صوتی سهم زن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.