معرفی و دانلود کتاب 10 راه حل ساده برای خودباوری: چگونه به تردید درونی خود پایان دهیم

عکس جلد کتاب 10 راه حل ساده برای خودباوری: چگونه به تردید درونی خود پایان دهیم
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 10 راه حل ساده برای خودباوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 10 راه حل ساده برای خودباوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 10 راه حل ساده برای خودباوری: چگونه به تردید درونی خود پایان دهیم

گلن آر. شیرالدی در کتاب 10 راه حل ساده برای خودباوری با روشی آسان و سریع به شما یاد می‌دهد که چگونه عزت نفس خود را تقویت کنید و قدردان خود باشید. با خواندن این کتاب موثر و فوق‌العاده می‌توانید به این حقیقت دست یابید که شخصیتی ارزشمند و قابل احترام دارید.

درباره‌ی کتاب 10 راه حل ساده برای خودباوری:

داشتن خودباوری، مزایای زیادی دارد و به‌ شدت با شادی، انعطاف‌پذیری روانی و انگیزه‌ی زندگی مولد و سالم، مرتبط است. کسانی که خودباوری ندارند، بیشتر در معرض افسردگی، اضطراب، خشم، درد مزمن و سرکوب سیستم ایمنی بدنشان و انواع دیگر از علایم جسمی و روانی ناراحت‌کننده قرار می‌گیرند. هیچ‌چیز بیشتر از تجربه‌ی بی‌تکیه‌گاه بودن و عدم حس امنیت، استرس‌زا نیست. خودباوری برای مقابله با استرس و سلامت و داشتن حس خوب، لازم است.

خودباوری، یک اعتقاد راسخ در این باور است که هر فرد مانند دیگران است؛ اما نه در همه‌چیز. به‌ عبارت‌ دیگر، ما به‌ خوبی احساس شادمانی می‌کنیم برای آنی که هستیم و این حس کرامت که بین همه انسان‌ها مشترک است، از ارزش ذاتی انسان نشأت می‌گیرد؛ به بیان دیگر، کسانی که خودباوری دارند، فروتن باقی می‌مانند؛ چرا که دانسته‌اند هر کس چیزهای زیادی برای یادگیری دارد، همه‌ی ما واقعاً در یک وضعیت هستیم و نیازی نیست که متکبر و متظاهر باشیم. نیازی نیست که فکر کنیم ما ارزشمندتر از دیگری و یا دیگران هستیم، یا ماهرتر و مهم‌تر از آنچه حقیقتمان است.

در واقع خودباوری، یک انگیزه‌ی قوی برای کار و تلاش مضاعف است. خودباوری، برای تمام مردم جهان مهم است. مطالعات، نشان داده است که خودباوری با سلامت فکری و شادی بزرگ‌سالان در فرهنگ‌های گوناگون چه غربی، چه آسیایی و چه جوامع خاورمیانه، مستقیماً مرتبط است.

خودباوری، بر روی سه عامل و یا سه واحد سازنده‌ی مهم استوار است. دو واحد نخست، ارزشمندی بدون قید‌ و‌ شرط و عشق بدون قید‌ و‌ شرط هستند که پایه و اساسی ایمن‌ برای واحد سوم یعنی رشد، محسوب می‌شوند. به‌ طور کلی رشد، در صورت قرار گرفتن دو واحد اول در جای خود، پیشرفت مؤثرتری دارد.

گلن ر. شیرالدی (Glenn R. Schiraldi) در زمان اشتغالش در دانشگاه مریلند، یک دوره‌ مهارت‌های پایه برای گسترش خودباوری ایجاد کرد تا علائم افسردگی، اضطراب و خشم در بزرگ‌سالان بین 18 تا 68 سال کاهش یابد، نتیجه بسیار خوب بود؛ وی دریافت که سلامت روانی را می‌توان با استفاده از این روش بهبود بخشید. کتاب 10 راه حل ساده برای خودباوری (10 Simple Solutions for Building Self-Esteem)، با روشی ساده، سریع و همراه با تمرین‌هایی موثر، خودباوری‌تان را افزایش می‌دهد.

کتاب 10 راه حل ساده برای خودباوری مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید تغییر و تحولاتی مثبت و سازنده در زندگیتان ایجاد کنید، خواندن این کتاب تاثیرگذار را از دست ندهید.

جملات برگزیده کتاب 10 راه حل ساده برای خودباوری:

- زندگی دشوار است و یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های آن، چگونه لذت بردن از آن است.
- هر فرد، خلق شده است تا عاشق شود و معشوق را دوست بدارد و دوست داشته شود.
- وقتی نیاز به کمال را حذف کنیم، بهتر می‌توانیم توانایی‌هایمان را درک کنیم و خیلی کارها می‌توانیم انجام دهیم.
- تحقیقات، نشان می‌دهد زمانی که تلاش می‌کنیم کاری را به‌صورت خوب انجام دهیم، به سمت بهتری متمایل می‌شویم نه زمانی که خواسته‌ایم همان کار را به‌صورت عالی انجام دهیم.

در بخشی از کتاب 10 راه حل ساده برای خودباوری می‌خوانیم:

عوامل بیرونی، حوادث بیرونی و یا شرایطی است که می‌تواند به میزان جزئی مسیر تجربه‌ی ارزشمندی‌مان را تحت تأثیر قرار دهد؛ اما نمی‌تواند ارزش ما را تغییر دهد. عوامل بیرونی یا تجربه‌ها می‌توانند ارزشمندی درونی فرد را استتار یا پنهان کنند؛ همچون یک ابر سیاه یا مه که فرد را احاطه و آن را محو می‌کند. مثلاً اگر کسی به لحاظ احساسی، فیزیکی یا جنسی مورد آزار قرار گرفته باشد، رفتار دیگران می‌تواند منجر به این باور شود که خود فرد آسیب‌دیده نقصی در خود داشته است؛ در حالی‌ که واقعاً ارزشمندی کامل و درخوری دارد.

به‌ طور مشابه، کسانی که شوک‌هایی مانند تجاوز یا جنگ را تجربه کرده‌اند، اغلب احساس در‌هم‌شکستن در خود را دارند؛ اما آن‌ها که می‌توانند از کمک مشاوران آموزش‌دیده‌ی مرتبط بهره‌مند شوند، دوباره سلامت خود را بازمی‌یابند و التیام پیدا می‌کنند (جالب اینکه در زبان انگلیسی، کلمات تندرست، التیام و سلامتی همه از یک ریشه مشتق می‌شوند). عوامل بیرونی دیگری هم هستند که مانند نور خورشید، ارزش درونی افراد را روشن می‌کنند و کمک می‌کنند تا ارزشمندی را با خشنودی تجربه کنیم؛ به‌عنوان مثال، دوست داشته شدن توسط دیگران و یا با موفقیت انجام دادن کاری مهم، به ما کمک می‌کند تا ارزشمندی‌مان را عمیقاً تجربه کنیم که این احساس خوبی است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه
فصل اول: خودباوری چیست؟
فصل دوم: مراقب باشید
فصل سوم: افکار منفی را کنار بگذارید
فصل چهارم: از توانایی‌های خود آگاه باشید
فصل پنجم: مراقبه‌ی متفکرانه
فصل ششم: شادی ترویج کنید
فصل هفتم: از بدن خود تشکر کنید
فصل هشتم: با مراقبت از ذهن، از بدن مراقبت کنید
فصل نهم: شخصیت و روحتان را رشد دهید
فصل دهم: نگاهی به جلو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 10 راه حل ساده برای خودباوری: چگونه به تردید درونی خود پایان دهیم
نویسنده
مترجملیلا شریفی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه معاصر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات179
زبانفارسی
شابک978-600-8872-42-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 10 راه حل ساده برای خودباوری

نسرین قلی نژاد
۱۴۰۲/۸/۲۷
بسیار راهنما‌ی خوبی برای خود شناسی و خودآگاهی ذهنی می‌باشد پیشنهاد میکنم حتما مطالعه‌اش کنید
اسماء
۱۴۰۲/۱/۴
کتاب خوبیه برای اعتماد بنفس
Mahnaz hemat
۱۴۰۱/۳/۷
واقعا کتاب فوق العاده‌ای بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب 10 راه حل ساده برای خودباوری

برای دریافت کتاب 10 راه حل ساده برای خودباوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.